Kysyin joskus eräällä toisella palstalla, josko joku löytäisi Raamatusta kohtia, joissa Jeesus on Jumala.
Ainuttakaan kohtaa ei kukaan löytänyt.
Löytyykö luterilaisilta yhtään ehdotusta siitä, missä kohdin Raamattua Jeesus on Jumala?
Jeesuksen sanotaan olevan poika, kristus tai omalla nimellään Jeesus.
Omasta mielestäni Jeesus on Raamatussa vain välimiehenä toimiva vapahtaja, sijaiskärsijä ja ihmisuhri.
Kristuskaan ei tarkoita Jumalaa vaan on sen ajan keikankielinen arvonimi jota jaeltiin.
Isän sanotaan olevan Jumala lukemattomia kertoja.
Alkuteksteissä ei myöskään ole isoja ja pieniä kirjaimia erikseen.
Sadat kohdat Raamatussa kertovat myös Jeesuksen olevan Jumalan alapuolella, kuten noissakin jakeissa hänen "itsensä" kertomana.
Matt. 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Joh. 10:29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Joh. 14:28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."
Jeesusko Jumala?
41
879
Vastaukset
- -I-
kaikki Johanneksen evankeliumin "minä olen"-lauseet.
Siellä Jeesus itse sanoo hyvin selkeästi olevansa vain jonkun toisen lähettämä.
Joh. 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.Pe.ku kirjoitti:
Siellä Jeesus itse sanoo hyvin selkeästi olevansa vain jonkun toisen lähettämä.
Joh. 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."Minä olen" on Hebreaksi "Ani huu" ja tarkoittaa Jumalaa. Näin sanoessaan Jeesus todisti monet kerrat olevansa Jumala. Siksihän Juutalaiset Jeesukseen suuttuivatkin, koska pitivät tätä tunnustusta "Minä olen" Jumalan pilkkana.
- totta...
juhani1965 kirjoitti:
"Minä olen" on Hebreaksi "Ani huu" ja tarkoittaa Jumalaa. Näin sanoessaan Jeesus todisti monet kerrat olevansa Jumala. Siksihän Juutalaiset Jeesukseen suuttuivatkin, koska pitivät tätä tunnustusta "Minä olen" Jumalan pilkkana.
Kaikenlaisia selityksiä sitä ihminen keksii puolustaakseen omaa mielikuvitusolentoaan.
juhani1965 kirjoitti:
"Minä olen" on Hebreaksi "Ani huu" ja tarkoittaa Jumalaa. Näin sanoessaan Jeesus todisti monet kerrat olevansa Jumala. Siksihän Juutalaiset Jeesukseen suuttuivatkin, koska pitivät tätä tunnustusta "Minä olen" Jumalan pilkkana.
kun mielestäsi osaat kääntää hepreaa paremmin kuin kieli-asiantuntijat eri puolilla maailmaa.
""Minä olen" on Hebreaksi "Ani huu""
Mainitsemasi "Ani huu" ei edes ole heprean kieltä.Pe.ku kirjoitti:
kun mielestäsi osaat kääntää hepreaa paremmin kuin kieli-asiantuntijat eri puolilla maailmaa.
""Minä olen" on Hebreaksi "Ani huu""
Mainitsemasi "Ani huu" ei edes ole heprean kieltä.Tarkistappas taas kerran lähteesi, Peku. Paljon sinulta jää näkemättä ja ymmärtämättä ilman Pyhää Hengeä kuten taas kerran tästäkin huomamme.
”Minä olen” (kreik. ego eimi, hepr. ani huu).
lähde:http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/utjoh06.htm
Ani Huu hepreaksi, ego eimi kreikaksi. ”Minä olen” on Jumalan tarkimmin varjeltu nimi. Jeesus käytti itsestään alinomaa näitä lauseita. (Minä olen tie, totuus ja elämä; Minä olen ovi; Minä olen ylösnousemus ja elämä; Minä olen elämän leipä; Minä olen elämän valkeus; Minä olen elävä vesi; Minä olen taitava paimen jne.)
lähde:http://www.helsinki.fi/~pjojala/Valitsen_siis_olen.htm
Myös Risto Santalan kirjoista kyseinen ilmaus löytyy, Santala on johtavia Juutalaisuuden ja Hebrean kielen tuntijoita Suomessa.totta... kirjoitti:
Kaikenlaisia selityksiä sitä ihminen keksii puolustaakseen omaa mielikuvitusolentoaan.
Ei ole keksitty selitys,vaan ihan totta.
Ani Huu hepreaksi, ego eimi kreikaksi. ”Minä olen” on Jumalan tarkimmin varjeltu nimi. Jeesus käytti itsestään alinomaa näitä lauseita. (Minä olen tie, totuus ja elämä; Minä olen ovi; Minä olen ylösnousemus ja elämä; Minä olen elämän leipä; Minä olen elämän valkeus; Minä olen elävä vesi; Minä olen taitava paimen jne.)
Myös Risto Santalan kirjoista kyseinen ilmaus löytyy, Santala on johtavia Juutalaisuuden ja Hebrean kielen tuntijoita Suomessa.
Monet uskon asiat ja salaisuudet avautuvat Pyhän Henegn opastamina.juhani1965 kirjoitti:
Tarkistappas taas kerran lähteesi, Peku. Paljon sinulta jää näkemättä ja ymmärtämättä ilman Pyhää Hengeä kuten taas kerran tästäkin huomamme.
Myös Risto Santalan kirjoista kyseinen ilmaus löytyy, Santala on johtavia Juutalaisuuden ja Hebrean kielen tuntijoita Suomessa.Sinä lienet näillä palstoilla se suurin Raamatun okkultismisuuden puolustaja.
Onhan Raamatussa okkultismia, vaan sinä taidat kyllä liioitella sen määrää keksimällä sanoille omia käännöksiäsi ja sanomalla ettei sitä kaikki edes voi ymmärtää.Pe.ku kirjoitti:
Sinä lienet näillä palstoilla se suurin Raamatun okkultismisuuden puolustaja.
Onhan Raamatussa okkultismia, vaan sinä taidat kyllä liioitella sen määrää keksimällä sanoille omia käännöksiäsi ja sanomalla ettei sitä kaikki edes voi ymmärtää.Okkultismi ja Kristinusko ovat kaksi ihan eri asiaa. Ne ovat toistensa vastakohtia.
Ja eihän se "Minä olen", ole minun keksimääni, laitoin lähteetkin, tarkista niistä tai muualta.
Ja tokihan nämä löytyvät Raamatustakin. Ja kuten Raamattu itse antaa ohjeeksi, Raamattua on hyvä lukea Pyhän Hengen opastamana, sekään ei ole minun keksimääni, vaan löytyy Raamatusta ja on kaikkien tarkistettavissa.juhani1965 kirjoitti:
Okkultismi ja Kristinusko ovat kaksi ihan eri asiaa. Ne ovat toistensa vastakohtia.
Ja eihän se "Minä olen", ole minun keksimääni, laitoin lähteetkin, tarkista niistä tai muualta.
Ja tokihan nämä löytyvät Raamatustakin. Ja kuten Raamattu itse antaa ohjeeksi, Raamattua on hyvä lukea Pyhän Hengen opastamana, sekään ei ole minun keksimääni, vaan löytyy Raamatusta ja on kaikkien tarkistettavissa.Se mitä sanoit edellisessä ja tuossa viestissäsi johon nyt vastaan, on puhdasta okkultismia.
Okkultismin määritelmän voit lukea tuolta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Okkultismi
Sekin on okkultismia, kun sanot Raamatussa sanojen tarkoittavan eriä asiaa, kuin sinne Raamatun kääntäjät on kirjoittaneet.- kääntämään
juhani1965 kirjoitti:
Ei ole keksitty selitys,vaan ihan totta.
Myös Risto Santalan kirjoista kyseinen ilmaus löytyy, Santala on johtavia Juutalaisuuden ja Hebrean kielen tuntijoita Suomessa.
Monet uskon asiat ja salaisuudet avautuvat Pyhän Henegn opastamina.האגרת השנית ליוחנן השליח
- 5 luku
jakeesta 20 Me tiedämme myös,että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,jotta tuntisimme hänet,joka on Todellinen.Ja tässä Todellisuudessa me elämme,kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Hän on TOSI JUMALA ja iankaikkinen elämä.
Johanneksen evankeliumi 1 luku jae 18 Jumalaa ei kukaan koskaan nähnyt,Ainoa Poika,JOKA ITSE ON JUMALA.......
Joh 10:30 Isä ja minä olemme yhtä.- hee...
Mikä helvetin tarve sinulla on puolustella jonkun jumaluutta? Heikkoja ovat jumalasi, kun eivät ole itse selkeästi ilmoittaneet, mitä luulevat olevansa.
Älytöntä poimia raamatusta lause sieltä toinen täältä ja sitten tulee samanlainen poimija, joka pystyy kumoamaan kaiken ihan vastakkaisilla lauseiilla ... ja peli jatkuu, hah, hah, haa
Roomalaiskirje:
3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
Jaakobin kirje:
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Raamatun jakeet ei ole kuten sanot, vaan päinvastoin niissäkään Jeesus ei ole Jumala.
1.Joh 5:20-jakeessakin selkeästi kerrotaan Jeesuksen olevan sen totisen Jumalan poika.
Raamatussa monin paikoin sanotaan Jumalan ja pojan olevan yhtä ja myös Jeesuksessa olevat uskovat ilmoitetaan olevan yhtä.
Raamatussa Jumala, välimies ja uskovat ovat yhtä ja se ei tarkoita, että Jeesus ja uskovatkin olisivat Jumalia.
Gal. 3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
------------------------------------
Laitan alle selvennyksen vuoksi sun mainitsemat jakeet:
1.Joh 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."- sanotaan
Pe.ku kirjoitti:
Raamatun jakeet ei ole kuten sanot, vaan päinvastoin niissäkään Jeesus ei ole Jumala.
1.Joh 5:20-jakeessakin selkeästi kerrotaan Jeesuksen olevan sen totisen Jumalan poika.
Raamatussa monin paikoin sanotaan Jumalan ja pojan olevan yhtä ja myös Jeesuksessa olevat uskovat ilmoitetaan olevan yhtä.
Raamatussa Jumala, välimies ja uskovat ovat yhtä ja se ei tarkoita, että Jeesus ja uskovatkin olisivat Jumalia.
Gal. 3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
------------------------------------
Laitan alle selvennyksen vuoksi sun mainitsemat jakeet:
1.Joh 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."Valo valosta,Jumala Jumalasta,syntynyt ei luotu,samaa olemusta,kuin Isä.
Kohtia löytyy tosi paljon, joko Peku ei niitä halua tahallaan huomioida tai hän ei niitä eri hengessä ymmärrä.
Kohtia on esim.:
Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”
1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”
Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”
Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”
Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”
Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"
Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala”
Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."
==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.
Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3
Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Lisäksi Jeesus sanoi itsestään lukemattomia kertoja "Minä olen", hebreaksi "Ani huu", ja joka tarkoittaa Jumalaa.
Jeesuksen Jumaluus on selvästi nähtävissä ja löydettävissä Raamatusta.- usko...
On se omituista, että pitäisi osata hebreankielikin, jotta edes tietäisi mihin luulee uskovansa.
- tuolla aiemmin
osoitin mm. 1 Joh kirjeestä että Jeesus on Jumala,kiitän sua noista lisä kohdista.On se kumma että jotku on sokeita,niinkuin tuo eräskin parjaaja.No rukoillaan että Jumala antaisi silmävoidetta hänelle.
Joh.20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Siinäkään Jeesus ei ole Jumala vaan hän on "epäilevän" Tuomaksen Jumala.
Se on Tuomaksen mielipiteenä, hänen tokaisemanaan ja vielä kahdesta eri persoonasta siinä Tuomas puhuu ja sekin kiistetään.
Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Tuon kohdan latistaa entisestään tietoisuus siitä että tuo teksti ei ole apostoli Tuomaalta vaan perimätietoon perustu myöhempien sukupolvien kirjoitus noin 100 vuotta Jeesuksen jälkeen.
Muissa mainitsemissasi jakeissa Jeesus ei ole Jumala senkään vertaa.
Tuo käännösvirhe väitöksesi on jo naurettava.
Sinäkö osaat kääntää ne paremmin kuin tehtävän suorittaneet ammattilaiset eri käännös-komiteoissa.
Ettäkö sadat samat kohdat Raamatussa onkin käännetty sinun mielestä väärin ja kaiken lisäksi noin pahasti väärin?- rukoillut?
tuolla aiemmin kirjoitti:
osoitin mm. 1 Joh kirjeestä että Jeesus on Jumala,kiitän sua noista lisä kohdista.On se kumma että jotku on sokeita,niinkuin tuo eräskin parjaaja.No rukoillaan että Jumala antaisi silmävoidetta hänelle.
Ei ole rukouksillasi olla mitään tehoa :)
Silmävoidetta ei ole tullut :)
Miksi sinulla pitää olla useita jumalia? Siittikö jeesus itse itsensä? Kun se sun jeesus rääkättiin kuoliaaksi ristillä, ihan vaan sinun perisyntiesi takia, niin kuoliko silloin jumala? usko... kirjoitti:
On se omituista, että pitäisi osata hebreankielikin, jotta edes tietäisi mihin luulee uskovansa.
Tuossahan on ihan pitkä lista aivan suomen kielellä, jokainen voi valita uskooko tai ei.
Pe.ku kirjoitti:
Joh.20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Siinäkään Jeesus ei ole Jumala vaan hän on "epäilevän" Tuomaksen Jumala.
Se on Tuomaksen mielipiteenä, hänen tokaisemanaan ja vielä kahdesta eri persoonasta siinä Tuomas puhuu ja sekin kiistetään.
Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Tuon kohdan latistaa entisestään tietoisuus siitä että tuo teksti ei ole apostoli Tuomaalta vaan perimätietoon perustu myöhempien sukupolvien kirjoitus noin 100 vuotta Jeesuksen jälkeen.
Muissa mainitsemissasi jakeissa Jeesus ei ole Jumala senkään vertaa.
Tuo käännösvirhe väitöksesi on jo naurettava.
Sinäkö osaat kääntää ne paremmin kuin tehtävän suorittaneet ammattilaiset eri käännös-komiteoissa.
Ettäkö sadat samat kohdat Raamatussa onkin käännetty sinun mielestä väärin ja kaiken lisäksi noin pahasti väärin?Et varmaan kun et halua nähdä tai olet kykenemätön näkemään.
Takerrut yhteen lauseeseen ja senkin tulkitset vain osittain ja väärin. Joh 20:28, Jeesus oli itse läsnä ja hyväksyi Tuomaksen lausahduksen, ei käynyt korjamaan sitä kun Tuomas todisti oikein, muutenhan Jeesus olisi ilman muuta sen korjannut. Eikä paikalla ollut "kahta eri persoonaa", paikalla oli Jeesus jolle Tuomas puhui.
"Tuo käännösvirhe väitöksesi on jo naurettava.
Ettäkö sadat samat kohdat Raamatussa onkin käännetty sinun mielestä väärin ja kaiken lisäksi noin pahasti väärin? "
Mistä ihmeen käännösvirheestä puhut? Jos tarkoitat "Minä olen","Ani huu" lausetta nii laitoin lähteet ylemmäs, voit toki itsekkin tarkistaa sen mistä vaan. Kuten huomaat, näin se Pyhä Henki avaa asioita nähtäväksi.- niin...
juhani1965 kirjoitti:
Tuossahan on ihan pitkä lista aivan suomen kielellä, jokainen voi valita uskooko tai ei.
On se vaan hienoa nykyään, kun et edes sinä voi pakottaa minua uskomaan satuihin. Ei siitä ole kauankaan aikaa, kun vastaavassa tilanteessa minulta olisi katkaistu kaula, vai kuinka?
- lukemaasi
juhani1965 kirjoitti:
Et varmaan kun et halua nähdä tai olet kykenemätön näkemään.
Takerrut yhteen lauseeseen ja senkin tulkitset vain osittain ja väärin. Joh 20:28, Jeesus oli itse läsnä ja hyväksyi Tuomaksen lausahduksen, ei käynyt korjamaan sitä kun Tuomas todisti oikein, muutenhan Jeesus olisi ilman muuta sen korjannut. Eikä paikalla ollut "kahta eri persoonaa", paikalla oli Jeesus jolle Tuomas puhui.
"Tuo käännösvirhe väitöksesi on jo naurettava.
Ettäkö sadat samat kohdat Raamatussa onkin käännetty sinun mielestä väärin ja kaiken lisäksi noin pahasti väärin? "
Mistä ihmeen käännösvirheestä puhut? Jos tarkoitat "Minä olen","Ani huu" lausetta nii laitoin lähteet ylemmäs, voit toki itsekkin tarkistaa sen mistä vaan. Kuten huomaat, näin se Pyhä Henki avaa asioita nähtäväksi.4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Onko jeesus myös itsensä isä ja yli kaikkien?
Jeesus taisi olla valehtelija
10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
- Eija_Moilanen
Voit itse tutkia kokonaisuutta linkistä.
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 9:1&rnd=1239542971141profetioita eikä Jeesuksesta mainintaa ja tuo poikakin on jo syntynyt paljon aiemmin Jeesusta.
Vanhassa testamentissa on profetioita ja Jumaliakin kuin Vilkkilässä kissoja.
Jumalahan määräsi jokaiselle kansallekin oman Jumalansa.
5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.- Eija_Moilanen
Pe.ku kirjoitti:
profetioita eikä Jeesuksesta mainintaa ja tuo poikakin on jo syntynyt paljon aiemmin Jeesusta.
5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.Sinä yhtä hyvin kuin minäkin tiedämme tuon käännöskukkasen. Tuo kohta taas, jonka laitoin on juutalaisten odottamasta messiaasta. Itse tutkin Raamattua kokonaisuutena pureutuen yksittäisiin sanoihin oppien ymmärtämään niiden merkityksiä. Luen ja tutkin itselleni, joskus kerron jotain, jos ajattelen jonkun pohtivan. Lopputuloksen tutkimisesta jätän tutkijan itsensä vastuulle.
Pe.ku kirjoitti:
profetioita eikä Jeesuksesta mainintaa ja tuo poikakin on jo syntynyt paljon aiemmin Jeesusta.
5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.Kristityillä on vallalla yleinen käsitys, että juutalaisillakin on vanha testamentti ja jopa Raamattukin.
Juutalaisilla on Tanak ja heidän mielestään vanha testamentti on jopa vääristelty käännös siitä ja onhan siellä toki käännösvirheitä, on asioita erissä järjestyksessä ja eri nimillä.
Vanhoilla valtakirkoilla, katolisilla ja ortodokseilla on kaiken lisäksi vanhassa testamentissaan paljon kirjoja joita ei Tanakissa ole lainkaan.
Protestanttien vanha testamentti oikeasti vaan pohjautuu Tanakiin.Eija_Moilanen kirjoitti:
Sinä yhtä hyvin kuin minäkin tiedämme tuon käännöskukkasen. Tuo kohta taas, jonka laitoin on juutalaisten odottamasta messiaasta. Itse tutkin Raamattua kokonaisuutena pureutuen yksittäisiin sanoihin oppien ymmärtämään niiden merkityksiä. Luen ja tutkin itselleni, joskus kerron jotain, jos ajattelen jonkun pohtivan. Lopputuloksen tutkimisesta jätän tutkijan itsensä vastuulle.
niin ei se messiaasta Jumalaa tee eikä sano kuka se on.
Juutalaisille joiden kirjoituksiin tuo pohjautuu ei ole nykyisin kuin yksi Jumala ja Jeesus ei ole heille Jumala.
Juutalaisuus on ehdottoman yksi-Jumalainen uskonto.
Uudessa testamentissa on varmaan satoja kohtia joista selviää ihan selkeästi, että Jeesus ei ole Jumala.
Jeesusta Jumalana pitäviä, selkeitä kohtia ei ole ollenkaan ja epäselviäkin vain pieni määrä.Eija_Moilanen kirjoitti:
Sinä yhtä hyvin kuin minäkin tiedämme tuon käännöskukkasen. Tuo kohta taas, jonka laitoin on juutalaisten odottamasta messiaasta. Itse tutkin Raamattua kokonaisuutena pureutuen yksittäisiin sanoihin oppien ymmärtämään niiden merkityksiä. Luen ja tutkin itselleni, joskus kerron jotain, jos ajattelen jonkun pohtivan. Lopputuloksen tutkimisesta jätän tutkijan itsensä vastuulle.
raamattu on sikäli kiva satukirja että tarpeeksi tutkimalla voi luoda itselleen mieluisen jumalan.
Se osaltaa selittää ko. taikauskon elinvoimaisuutta.- Eija_Moilanen
Nas.se kirjoitti:
raamattu on sikäli kiva satukirja että tarpeeksi tutkimalla voi luoda itselleen mieluisen jumalan.
Se osaltaa selittää ko. taikauskon elinvoimaisuutta.ja vielä taitavammin se mieluinen jumala tehdään ottamalla jae sieltä jae täältä, niin kuin itse tykätään. Nasse oletko koskaan laskenut kuinka monta toistoa olet minulle kirjoittanut? :)))
Eija_Moilanen kirjoitti:
ja vielä taitavammin se mieluinen jumala tehdään ottamalla jae sieltä jae täältä, niin kuin itse tykätään. Nasse oletko koskaan laskenut kuinka monta toistoa olet minulle kirjoittanut? :)))
että kuinka monta Jumalan antamaa käskyä siellä on?
(kymmenen tarkkuus riittää).Eija_Moilanen kirjoitti:
ja vielä taitavammin se mieluinen jumala tehdään ottamalla jae sieltä jae täältä, niin kuin itse tykätään. Nasse oletko koskaan laskenut kuinka monta toistoa olet minulle kirjoittanut? :)))
toistaa sitä mitä on kai jostain, joskus kuullut ja se on tarttunut päähän.
Ei kaikille ole kehittynyt laajaa sanavarastoa, yleis-tietämyksestä puhumattakaan.- Eija_Moilanen
Nas.se kirjoitti:
että kuinka monta Jumalan antamaa käskyä siellä on?
(kymmenen tarkkuus riittää).ja muuta ei tarvita. Voit sitten jatkaa vänkäämistä Nasaretilaisen kanssa, jos olet eri mieltä. Minä en ole vastuussa hänen puheistaan vaikka hänen juttujaan uskon enemmin kuin sinun.
Kysymys suurimmasta käskystä
34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon.
35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." Eija_Moilanen kirjoitti:
ja muuta ei tarvita. Voit sitten jatkaa vänkäämistä Nasaretilaisen kanssa, jos olet eri mieltä. Minä en ole vastuussa hänen puheistaan vaikka hänen juttujaan uskon enemmin kuin sinun.
Kysymys suurimmasta käskystä
34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon.
35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."käskyjä siellä on yli 160 kpl. Jumalan antamia.
Jännästi sinä kuitenkin valitsit sen selkeimmän plagiaatin, mitähän tuo kertonee.- Eija_Moilanen
Nas.se kirjoitti:
käskyjä siellä on yli 160 kpl. Jumalan antamia.
Jännästi sinä kuitenkin valitsit sen selkeimmän plagiaatin, mitähän tuo kertonee.kokonaisuuden ja käskyjen idean. Tämä estää lain alle joutumisen. On jollain ollut urakka laskea.
Eija_Moilanen kirjoitti:
kokonaisuuden ja käskyjen idean. Tämä estää lain alle joutumisen. On jollain ollut urakka laskea.
jokin periaate on mitä käskyjä noudatat ja mitä et?
Jollain tavllahan ne valkkaat.- Eija_Moilanen
Pe.ku kirjoitti:
Kristityillä on vallalla yleinen käsitys, että juutalaisillakin on vanha testamentti ja jopa Raamattukin.
Juutalaisilla on Tanak ja heidän mielestään vanha testamentti on jopa vääristelty käännös siitä ja onhan siellä toki käännösvirheitä, on asioita erissä järjestyksessä ja eri nimillä.
Vanhoilla valtakirkoilla, katolisilla ja ortodokseilla on kaiken lisäksi vanhassa testamentissaan paljon kirjoja joita ei Tanakissa ole lainkaan.
Protestanttien vanha testamentti oikeasti vaan pohjautuu Tanakiin.Laitan vielä tämän. Tulee annettua Nasselle liikaa huomiota joskus. Piti vastata vielä viestiisi.
"Protestanttien vanha testamentti oikeasti vaan pohjautuu Tanakiin."
Luulisin, että Suomessa muutkin Jehovia lukuun ottamatta lukevat tuota. Mutta siinä olet oikeassa, että samasta on kyse, mutta meidän käännöksemme on kielestämme johtuen ankarampi kuin heprealainen Raamattu. - Eija_Moilanen
Nas.se kirjoitti:
jokin periaate on mitä käskyjä noudatat ja mitä et?
Jollain tavllahan ne valkkaat.Minähän vastasin jo, ja tällä hetkellä tuntuu, että en rakasta itseäni, jos annan sinun hyppyttää minua.
Etkö lukenut sitä mitä Nasaretilainen sanoi. Lue Raamatunpaikka kokonaan viestistä, niin ymmärrät miten yritän elää. :) Eija_Moilanen kirjoitti:
Minähän vastasin jo, ja tällä hetkellä tuntuu, että en rakasta itseäni, jos annan sinun hyppyttää minua.
Etkö lukenut sitä mitä Nasaretilainen sanoi. Lue Raamatunpaikka kokonaan viestistä, niin ymmärrät miten yritän elää. :)älköön siis itseraukkauttasi häirittäkö :)
ainuttakaan kohtaa Raamatusta, jossa Jeesus olisi Jumala.
Kiitoksia kuitenkin hyvistä vastauksista joista jotkut aiheuttavat pohdintaa.
Paras tai oikeastaan hauskin selitys vastaukseksi lienee se kun eräs nimimerkki useissa vastauksissaan sanoi jotta Raamattu on käännetty väärin ja kohdat joissa lukee "minä olen", pitää kääntää "Jumalaksi.
Kyseisiä kohtia on Raamatussa valtava määrä ja aikamoisia lause-hirviöitä saa kääntämällä nuo kohdat Jumalaksi.
http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=min%E4 olen
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215404- 501421
- 11837
- 47809
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58798Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52787- 46782
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49776Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132765Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8754