Zemgo!!

auttakaa!

Elikkä osaisiko joku auttaa! Osallistuin facebookissa H&M 500 euron lahjakortin arvontaan ja siinä pyydettiin puhelinnumeroa ja annoin sen, sen jälkeen sain paluu viestin missä oli jokin koodi ja netissä minulla oli juuri samaan aikaan palkki näkyvillä mihin koodi piti syöttää, syötin koodin ja nyt olen vissiin sitten mukanan maksullisessa palvelussa! Linkissä ei mainittu moisesta maksullisuudesta mitään! Menin zemgon nettisivuille ja löysin numeron mihin voin lähettää "Stop" ja palvelu keskeytyy. Laitoin viestin annetuun numeroon ja takasin tuli viesti saunalahdelta että en voi käyttää tätä tekstiviesti palvelua.
Mitä teen!? en halua ylimääräistä puhelinlaskuun!!

16

2667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zemgopois

      On siitä yritetty varoittaakin,

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=105&conference=4500000000001481&posting=22000000038824555

      Ja sen omilta sivuilta usein kysyttyä lukee hieman epäselvästi mistä kyse, selvästikin tehty asia vaikeaselkoiseksi että tulisi laskutettavia helposti.
      Ite menin samalla tavalla halpaan, mutta minnekään en laittanut vastausviestiä kännykällä kuin se stop zemgon numeroon josta ne maksutettavat viestitkin tulivat ("6 euroa per viikko" itse vastatut 2 euroa).
      Inhottaa kun saa epäillä koko ajan sitä millanen lasku siitä lävähtää tästä vahingosta, tuleeko 24 euroa vai 24 6 2), niinhän siellä mainoksessa ja zemgon sivuilla jotain sekavasti löpistiin. Huijausta koko homma, tein siitä jo ilmoituksen mapeliin, saa nähdä auttaako mihinkään. Katso myös http://www.mapel.fi/ ja kerro sinne tarinasi..

      • Jokke1957

        Minkälaisen ilmoituksen teit sinne Mapeliin? Pitäiskö ottaa yhteyttä Kuluttaja asiamieheen, niin, että se tulisi virallisempi ilmoitus sinne?


      • Jokke1957

        Koko ajan tulee lisää näitä huijauksia kun on ollut mukana numeroon 17212. Siis tätä ei voi sivuuttaa sanomalla, että et ole lukenut ohjeita. Mistä niitä voi lukea kun niitä ei ole. Minäkin sain operaattorilta tietää kuka ne viestit on minulle lähettänyt. Ja sitä kautta tämän huijaus firman nimien. Nyt laitoin kännykän asetuksiin eston ettei ne voi "ehkä" enää laittaa tulemaan niitä viestejä enkä itse osallistumaan niihin´.


    • APUVA!

      Minulla on ihan sama ongelma, soitin saman tein dna-asiakaspalveluun ja kysyin neuvoa, ensinnäkin minulla on estot 17 alkuisiin numeroihin ja minulla on myös saldorajoitus ja se on tällä hetkellä kiinni. Eli kaiken logiigan mukaan en voi osallistua moiseen, silti heräsi epäilys kun tuli tekstiviesti jossa kiitettiin rekisteröitymisestä ja sanottiin että tulee maksamaan 20e/kk normaalin puhelinlaskun päälle. Ei kiitos.

      Dna:lta sanoivat että soita ensiviikon alusta uudestaan, jolloin tapahtumat näkyvät heidän koneellaan. Toivon todella ettei yllätyksiä tule.

      Sekin tuli mieleeni että eihän tämä "laskutus" voi millään olla mahdollista koska myös prepaid liittymällä voi osallistua ja jos puhelimessa on vain 10 e puheikaa niin eihän se riitä ja kun liittymä on prepaid ei ole laskutusosoitetta, joten onko tämä Zemgo ihan hölynpölyn peetä?

    • en ole

      ainut ketä on huijattu. Mullekin kävi noin, että osallistuin kilpailuun ja huomasin vasta kun olin sen pinkoodin syöttänyt, että palvelu on maksullinen. Lähetin samantien sinne viestin, että lopetan palvelun. Nyt vaan pitää toivoo että sieltä ei tule sit laskua. Onko kellekkään muute tullu?

      • pusenius

        onko kukaan muute hokannu että joku voi antaa SINUN numerosi tallaseen piruuttansa ja milläs todistat sitten että kaveri antoi numeron !!!


      • huijattu

        itsekkin lähetin sen STOP viestin, ja vastatiin et ei enää tuu viestejä. toivotaan parastai

        osallistuin facebookissa!


      • Uhri 1000
        huijattu kirjoitti:

        itsekkin lähetin sen STOP viestin, ja vastatiin et ei enää tuu viestejä. toivotaan parastai

        osallistuin facebookissa!

        Numerosta pitäisi pystyä lopettamaan kokonaan tekstiviestien tulo. Ainkain itse tein juuri äsken näin.


      • Uhri 1000
        Uhri 1000 kirjoitti:

        Numerosta pitäisi pystyä lopettamaan kokonaan tekstiviestien tulo. Ainkain itse tein juuri äsken näin.

        Enää ei tule viestejä.


    • Älkää maksako

      Tehkää ihmeessä kuluttaja-asiamiehelle valitus, että asia etenee. Pitäisi jo harkita rikosilmoituksen tekemistä.
      Sopijapuolina pitää selkeästi oll aina kaksi osapuolta ja tässä liikutaan kyllä jo niin hämärän rajamailla, että kyseenalaistan koko firman toiminnan ja rahastuksen. Miettikää, kuinka paljon ihmiset maksavat näistä, eivätkä edes itse tajua maksavansa, puhelinlaskuissa kun ei ole erittelyä suoraan. Itse aion viedä asian niin pitkälle kuin pystyn ja jos joku ei puutu tähän ihan lähiaikoina, teen kanteita niin pitkälle kuin kykenen ja jään todellakin odottamaan korvausta maksetuista/veloitetuista puheluista.

      • Easy money

        saanut menetyksiään takaisin, vai täytyykö tässä vaan tyytyä odottelemaan?
        Meiltä nää koijarit tyhjesi 8-vuotiaan pojan prepaid saldot vajaassa kuukaudessa. Poika ei itse ole osallistunut mihinkään...eikä ole eläissään kirjoittanut ensimmäistäkään tekstiviestiä, saatika käynyt aktivoimassa itsensä missään netissä.


      • ASD FASD
        Easy money kirjoitti:

        saanut menetyksiään takaisin, vai täytyykö tässä vaan tyytyä odottelemaan?
        Meiltä nää koijarit tyhjesi 8-vuotiaan pojan prepaid saldot vajaassa kuukaudessa. Poika ei itse ole osallistunut mihinkään...eikä ole eläissään kirjoittanut ensimmäistäkään tekstiviestiä, saatika käynyt aktivoimassa itsensä missään netissä.

        ite olen myös zemgon uhri. len asiallisesti yrittänyt rahojani periä takaisin. myöntynis viesti tulikin 3 lähettämäni emailin jälkeen. mutta kettuja ovat kyllä, koska he eivät pyytäneet edes ilinumeroa vaan yrittävätkin nyt tiedustella henkilötietojani. tässä viimeisin viesti:

        Hei asiakas,

        Kiitos emailista.


        Ymmärrämme tilanteesi, ja täten voimme iloksemme ilmoittaa sinulle, että 30EUR suuruinen takaisinmaksu on hyväksytty.

        Hyvitämme sinua suoraan pankkitilillesi, ja tämän vuoksi tarvitsemme seuraavat tiedot:
        Tilin haltijan nimi:
        Tilin haltijan koko postiosoite:
        Panki nimi:
        Pankin sijainti (postiosoite):
        BIC tai SWIFT koodi:
        IBAN:
        (TÄRKEÄÄ-saat tämän pankistasi)
        Jäämme odottamaan yhteydenottoasi.


        Parhain Terveisin,

        Terttu

        Netsize Helpdesk - Suomi

        [email protected]

        tel: 800 4638 7493

        fax : 44 (0) 203 393 5091

        huomioikaa myös sukunimen ja yrityksen nimen puuttuminen. ja jos tämä oikeasti olisi suomenkielinen informaatio keskus miksi hitossa siellä on taas kirjoitus virhe. suomalainen ei koskaan kirjoittaisi "panki nimi" tai vastaava edellisessä viestissä "ilmais viestit ei näkyy sinun laskussasi". jtn on kyllä pahasti vialla. kirjoittakaa mapel.fi ilmoitus!


      • Mööpöö
        ASD FASD kirjoitti:

        ite olen myös zemgon uhri. len asiallisesti yrittänyt rahojani periä takaisin. myöntynis viesti tulikin 3 lähettämäni emailin jälkeen. mutta kettuja ovat kyllä, koska he eivät pyytäneet edes ilinumeroa vaan yrittävätkin nyt tiedustella henkilötietojani. tässä viimeisin viesti:

        Hei asiakas,

        Kiitos emailista.


        Ymmärrämme tilanteesi, ja täten voimme iloksemme ilmoittaa sinulle, että 30EUR suuruinen takaisinmaksu on hyväksytty.

        Hyvitämme sinua suoraan pankkitilillesi, ja tämän vuoksi tarvitsemme seuraavat tiedot:
        Tilin haltijan nimi:
        Tilin haltijan koko postiosoite:
        Panki nimi:
        Pankin sijainti (postiosoite):
        BIC tai SWIFT koodi:
        IBAN:
        (TÄRKEÄÄ-saat tämän pankistasi)
        Jäämme odottamaan yhteydenottoasi.


        Parhain Terveisin,

        Terttu

        Netsize Helpdesk - Suomi

        [email protected]

        tel: 800 4638 7493

        fax : 44 (0) 203 393 5091

        huomioikaa myös sukunimen ja yrityksen nimen puuttuminen. ja jos tämä oikeasti olisi suomenkielinen informaatio keskus miksi hitossa siellä on taas kirjoitus virhe. suomalainen ei koskaan kirjoittaisi "panki nimi" tai vastaava edellisessä viestissä "ilmais viestit ei näkyy sinun laskussasi". jtn on kyllä pahasti vialla. kirjoittakaa mapel.fi ilmoitus!

        Ihan normaaleja tietoja tossa kysytään kun tehdään pankkisiirto ulkomailta. Iman kyseisiä tietoja ei siirtoja voi tehdä :) Kyseinen firma netsize hoitaa SMS laskutuksen Zemgon ja monen muun samanlaisen firman puolesta myös asiakastuki on ulkoistettu heille. Palvelun luonteesta johtuen tuskin kukaan haluaa vastailla vihaisille asiakkaille koko nimellään. Varsinkin kun heillä ei ole mitään tekemistä palvelun kanssa, muuta kuin asiakastuen järjestäminen.


    • zakk68

      Menin samaan hemmetin halpaan / vanhanaikaseen. Ja se tekstiviesti joka tuli ZEMGOlta oli aivain sekava siitä puutttuu numeroita! Menin niiden netti sivuille sieltä löytyi se numero mihin voi SOITTAA! ja se on
      990 800 463 874 93 ja sit näppäillä 1 antaa oma känny nro. jne... Mutta se AKTIVOIDAAN vasta 24h kuluttua eli kerkeen varmaan saamaan 5 viestii vielä!!!
      Ja se et laitat textiv. STOP , SE EI TOIMI ! Tuohonkin numeroon joudin soittamaan 2krt. ennen kuin homma onnistu!

      • Lakimies

        Olemassa on vain yksi varma keino, joka pystyy autamaan: kieltäminen maksamasta puhelmella. Nettipankki riittää. Kaikki rahojen asiat täytyy tehdä pankissa.


    • huijattu

      tee rikosilmoitus poliisille, itse olen joutunut maksamaan jo 1000 euroa ja palvelua ei saa poikki, poliisia
      ei kiinnosta, operaattori pesee kätensä. rikos kannattaa se on nähty. nämä rikolliset loikoilevat saavuttamattomissa ja kukaan ei SUOMESSA ole kiinnostunut heidän tekemistään. me joudumme maksamaan
      heidän rikoksensa. En ole itsekkään saanut palvelua pois. minun kerrottiin tilanneen sen 8.1. aamulla ja
      hyväksyneen sen samana päivänä. koko sinä päivänä en käyttänyt kännykkää tai tietokonetta kun tein 12 tuntisen päivän akuuttiosastolla ja en ota kännykkää mukaan, en täytä nettikyselyjä enkä kilpailuja, niimpä
      on kyseessä varmaan tietomurto ko. operaattorin tiedostoihin. vaihdan operaattorin ja seuraava numero
      ei tule julkiseksi sekä tutkin jokaisen puhelinlaskuni perusteellisesti jatkossa. Rikoksen uhrilla ei ole
      oikeutta Suomessa ja sen rikolliset tietävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe