Joudumme luopumaan 3-vuotiaasta koirastamme, koska meille on tulossa perheelisäystä eikä koira tule lasten kanssa toimeen. Nyt löysimme sopivat uudet omistajat ja sovimme, että viemme koiran ensi viikon viikonloppuna uuteen kotiinsa. Nyt sitten pohdiskelinkin, että minkälaista paperisotaa tämä omistajanvaihdos edellyttää, mitä tarvitsen mukaani? Koira on rekisteröity, joten jonkinlaisen omistajanvaihdosilmoituksen Kennelliittokin kai tarvitsee, mutta mistä sellaisen saa? Löytyykö netistä jostakin? Olemme sopineet koirasta maksettavan myös nimellisen maksun, joten jonkinmoiselle kauppakirjallekin varmasti olisi tarvetta. Löytyykö valmiita kauppakirjoja netistä jostakin?
Omistajanvaihdos, kauppakirja?
9
8886
Vastaukset
- piuppiiiis
Hei!
Omistajanvaihdos lappu pitäisi olla rekkareiden mukana,oliko teillä? tai siis oletteko itse tehneet omistaja-ilmoituksen kennelliittoon koiran hankkiessanne?
Kennelliiton sivuilta löytyy kauppakirja,minkä voi tulostaa.http://www.kennelliitto.fi/FI/asiakirjat/ak_sopimukset/etusivu.htm
Jos ette tähän hätään omistajanmuutos paperia saa,käy kauppakirjakin,mistä näkyy toteen,että koiran omistajuus on siirtynyt ko.henkilölle.Hän voi ottaa sitten yhteyttä papereineen kennelliittoon ja omistajuus vaihtuu.- gaergagre
Entäs jos rekisteröidyn koiran antaa pois?
- xuxuxux
http://www.kennelliitto.fi/FI/asiakirjat/ak_sopimukset/etusivu.htm
Siellä on heti ekana sopimus koiran kaupasta eli se tulostat ja täytät. Siinä on asioita jotka ei koske aikuisen koiran kauppaa mm. korvausasiat perinnöllisistä sairauksista, kivesviat ym. Sinulla itselläsi on koiran omistajatodistus minkä olet saanut kennelliitosta kun olet rekisteripaperin lisäosan aikanana sinne lähettänyt. Tähän todistukseen vaan uuden omistajan tiedot ja sinun allekirjoitukset yms ja annat uudelle omistajalle hän hoitaa paperin kennelliittoon. Eli tehkää se kauppakirja, luovuta paperit ja omistajatodistus allekirjoitettuna siinä ne paperit mitä tarvii muita ei tarvitse.- Nimetön
mmmaisku täällä vastailepi vielä. Eli tarkistin nyt tuon omistajatodistuksen ja itse en ainakaan moista paperia rekkreiden yhteydestä löydä. Muistan kyllä sellaisen täyttäneeni ja postittaneeni liittoon. Ainoa, minkä löydän, on rekisteritodistuksen takana oleva pieni lokero, jossa kysytään omistajan nimeä ja osoitetta. Tuo lokero ei ole rekkarista irroitettavissa eikä siinä lue juuri nyt mitään. Täytynee vielä kaivaa papereita esiin, josko jostain sitten löytyisi se oikea omistanjanmuutospaperi...muuten täytyy varmaan hyödyntää tuota kauppakirjan käyttämistä.
- ..............
Nimetön kirjoitti:
mmmaisku täällä vastailepi vielä. Eli tarkistin nyt tuon omistajatodistuksen ja itse en ainakaan moista paperia rekkreiden yhteydestä löydä. Muistan kyllä sellaisen täyttäneeni ja postittaneeni liittoon. Ainoa, minkä löydän, on rekisteritodistuksen takana oleva pieni lokero, jossa kysytään omistajan nimeä ja osoitetta. Tuo lokero ei ole rekkarista irroitettavissa eikä siinä lue juuri nyt mitään. Täytynee vielä kaivaa papereita esiin, josko jostain sitten löytyisi se oikea omistanjanmuutospaperi...muuten täytyy varmaan hyödyntää tuota kauppakirjan käyttämistä.
Ainakin minulle tuli erikseen sellainen, kun olin ilmoittanut sen ensimmäisen muutoksen hankinnan jälkeen. TUon valkoisen paperin alareunassa on osa, jolla voi tehdä uuden omistajan muutoksen. Huomioithan, että uusi omistajatodistus on maksullinen, eli ainakin aikanaan se tuli postiennakolla. Kulut tulevat siis uudelle omistajalle maksettavaksi toisesta ja useammista omistajan muutoksista.
- Ei näin
.............. kirjoitti:
Ainakin minulle tuli erikseen sellainen, kun olin ilmoittanut sen ensimmäisen muutoksen hankinnan jälkeen. TUon valkoisen paperin alareunassa on osa, jolla voi tehdä uuden omistajan muutoksen. Huomioithan, että uusi omistajatodistus on maksullinen, eli ainakin aikanaan se tuli postiennakolla. Kulut tulevat siis uudelle omistajalle maksettavaksi toisesta ja useammista omistajan muutoksista.
Jos ei sitten koiralle löydy paikkaa perheessä? Säälin tätä koira-parkaa
- .
Ei näin kirjoitti:
Jos ei sitten koiralle löydy paikkaa perheessä? Säälin tätä koira-parkaa
kyllä lapset tulee ennen koiraa! eikä varmaan ole lapsen syy jos koira ei tule toimeen lasten kanssa!
- 2 lapsen äiti ja 1 koiran omistaja - samoin tuumivva
. kirjoitti:
kyllä lapset tulee ennen koiraa! eikä varmaan ole lapsen syy jos koira ei tule toimeen lasten kanssa!
- 2 lapsen äiti ja 1 koiran omistajaPuhut asiaa. Tavat koirallakin on oltava. Lapset tulee opettaa kohtelemaan koiraa oikein tai ansaitsevat kuria, joten jos koirakaan ei osaa olla lapsia kohtaan kiltti, niin omapahan on asenteensa. Lapsiperheestä on mielestäni oikeus heittää koira pellolle ja vaikkapa vaihtaa uuteen, jos koira itse on päättänyt alkaa murisemaan, uhittelemaan, näykkimään ym. syrjimään lapsia, vaikka tietää niiden olevan vain pentuja. Koirastakin tietyissä asioissa ajattelen, että hävetkööt itse, kuten tällaisissakin tapauksissa. Jos lapset eivät osaa kohdella koiraa oikein, niille tulee antaa satikutia, jos koira ei osaa kohdella lapsia oikein, sen voi pistää kiertoon ja hankkia uuden tilalle.
- kikkelitonttu
Olen neuvoton
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732795
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229