Piaggio XEVO 400

Ostoaikeissa

Tollasta peliä olen ajatellut. Onko kokemuksia ? Paljonko kulkee, riittääkö teho/vääntö ylämäessä ? Käyttö ois sekä kaupunkiratsuna että hieman matka-ajoakin. Riippuu taas kesän keleistä ;) Olen kierrellyt Tampereen alueen liikkeitä, mutta ei ole ollut kuin 250cc nähtävillä.

11

6845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatimukset?

      http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=722950&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=9@posted_by=D

      155 km/h. Kai se riippuu kuskin haluista ja vaatimuksista. Paljon noita on liikenteessä, mutta Gilera 800 kulkee kovempaa, ylämäessä teho/vääntö riittää huomattavasti paremmin jne.

    • Xevoilija

      "Tollasta peliä olen ajatellut. Onko kokemuksia ?"

      Itselläni on tuollainen ja tyyvyväinen olen ollut.

      "Paljonko kulkee"

      Koskaan en sillä ole tosissani edes koittanut että kuinka korkealle mittarin neula kohoaa. Tykkään ajella ihan rauhallisesti vain, maisemia ihaillen. Tuntuu vielä että rauhallisella ajelulla saa bensankulutuksenkin lähelle mopon kulutuslukemia. 120 motarinopeus jo hieman sellaista tylsäntiukkaa posottamista, mutta toisaalta edistyypähän matkanteko mukavasti. Mutta ajelu sillä on niin mukavaa, ettei aina niin pian haluakaan perille. Suurimmillaan neula on tainnut olla hetken jossain 160 tienoilla, mutta mittari kyllä heittää ettei todellinen nopeus niin paljon ole ollut. Moottoritiellä olenkin mittarilukeman usein pitänyt jossain 130 ja 140 välissä. Satasen alueella vastaavasti mittarilukemana vähän päälle 110 ja 80 alueella noin 90 jne

      Niinja tuli mieleen yks tapa verrata vaikkapa 250 ja 400 kiihtyvyyksiä on etsiä esim youtubesta piaggio xevo (tai x8, mp3). Siellä jotkut ovat noita kiihdytelleet ja kuvanneet mittaria kameralla.

      "riittääkö teho/vääntö ylämäessä ?"

      Kaksipäällä ajellessa ei missään mäessä ole vauhti alkanut tehonpuutteen takia hiipua vaikka minulle elopainoa on ehtinyt keryä aikalailla. 400:n valkkasinkin, vähän kuin varmuuden vuoksi, juuri kaksipäällä ajoa varten. Variaattorin takia joutuu ehkä vähän enempi kompensoimaan kaasulla tehoa mäissä, kun variaattori tuntuu jonkinverran ikäänkuin vaihtavan vauhdissa pienemmälle/isommalle ylä ja alamäissä. Esimerkiksi Sarkolan mäki Tampereelta Vammalaan päin mentäessä kakspäällä menee kaasulla kompensoiden tasaista satasen vauhtia, eikä tarvi vetää narua edes tiukalle.

      "Käyttö ois sekä kaupunkiratsuna että hieman matka-ajoakin."

      Kaupngissakin helppo menopeli. Variaattorin helppouden ja tehojen takia nopeus voi kaupungissa nousta huomaamatta vähän liikaakin. Ja tietysti kokeilet ennenkuin ostat - ainakin edes millainen on istua, kuinka jalat ylettävät maahan jne. Itelle tuon mittasuhteet tuntuu nimittäin sillai vähän hassulta se että jalat juuri ylettävät maahan, mutta jalkatilaa saisi kuitenkin olla vähän enempi.

      "Olen kierrellyt Tampereen alueen liikkeitä, mutta ei ole ollut kuin 250cc nähtävillä."

      Eri malleja saattaa tulla näytille kevään aikana lsää. Viime vuonna muuten kiersi Suomea joku piaggion esittely. Kuinkahan tänä vuonna..?

    • ....

      Ajaneena voisi todeta, että yksi päällä riitttää varmasti, koskapa kaksi ja puoliskin hyvät kyydit antaa. Sen voi myös sanoa, että skootterilla yli 120:n nopeudet eivät ole enää mitään nautikskelua, sivutuulta jos on ja rekkojen tullessa vastaan saa olla tarkkana, siis tempoo melkoisesti. Liikennevaloista lähtee tuo meikäläisenkin skode kuin rusakko makuulta ja kulutuslukemat todella alhaset siinä se pyörii 3-3,5 l/100 km.

    • skootterifani

      Kyllä 400 riittää kovasti niin kaupunkiin kuin matkallekin yhdyn naapurin mielipiteeseen, että
      nautinto ei ole yli 120 vaan paremminkin siinä 100
      hujakoilla ja oma 250 menee kyllä sen 120 ja ylikin . Painoahan sillä on vajaa 200 kg ,että ei sitä viitsi paljo
      työnnellä. Vakaa ja hyvä kiihtymään. Voisit ktsoo vaikka Treen konepyörä myymälä tosin Ylöjärvellä sieltä ehkä löytyisi. Muista turvallisuus ja turvaväli mukavia kilometrejä tv skootterifani

    • Xevoilia

      Tuosta suuresta nopeudesta vielä.. Vaikka suuressa nopeudessa renkaiden hyrrävoimat pyrkivätkin vakavoittamaan menoa, voi meno silti puuskaisella tuulella tosiaan olla aikas vemputtamista. Siihenkin vähitellen tottuu, kun huomaa että turha jonkinlaisilla vastaohjauksilla ja tangosta puristamalla sitä vemputtamista yrittää estää. Vemputtaa sen minkä vemputtaa.

      Mutta jokatapauksessa skootterin pysty ajoasento ei mielestäni ole aerodynaamisesti omiaan suurille nopeuksille. Johan siinä ajomiiman aiheuttama melukin tuntuu kasvavan toiseen potenssiin. Korkealla pleksillä saa kyllä ajoviimaa ja siitä aiheutuvaa meteliä pois. Tosin sekä Givin että Piaggion korkeissa plekseissä on maininta että ei saisi ajaa yli 100 km/h. Syytä siihen en tiedä miksei saisi. Pleksin kestävyys vai aerodynamiikka?

      Noista 250 ja 400 eroista mainittakoon vielä sekin pikkuseikka että 250 kuutioisen variaattorin hihnan vaihtoväli on huoltokirjan mukaan 20 000 km, kun 400 kuutioisella se on 10 000 km.

      • pasi75hki

        Ei se ole puhdasverisellä matkapyörälläkään herkkua se ajo yli 120kmh nopeuksilla. Bemarilla olen reissua tehnyt ja siitä ei paljon matkapyörä parane. Alkaa viima kasvaa niin kovaksi, että nautinnollisuus on kaukana. Kunhan sen 100kmh kulkee hyvin ja tarvittaessa siitä vähän kiihtyy niin riittää hyvin. Liikkeelle lähtönopeus on mielestäni huomattavasti tärkeämpi ominaisuus. Omassa 125cc piaggiossa se ei ole niitä parhaita mahdollisia :(


      • kolme kesää takana
        pasi75hki kirjoitti:

        Ei se ole puhdasverisellä matkapyörälläkään herkkua se ajo yli 120kmh nopeuksilla. Bemarilla olen reissua tehnyt ja siitä ei paljon matkapyörä parane. Alkaa viima kasvaa niin kovaksi, että nautinnollisuus on kaukana. Kunhan sen 100kmh kulkee hyvin ja tarvittaessa siitä vähän kiihtyy niin riittää hyvin. Liikkeelle lähtönopeus on mielestäni huomattavasti tärkeämpi ominaisuus. Omassa 125cc piaggiossa se ei ole niitä parhaita mahdollisia :(

        Teet hyvän ratkaisun ostamalla skootterin.Itse olen ajanut 500 satasella ja se vie kaksin oikein hyvin,kiihtyy valoista mukavasti ei jää jalkoihin.Hyvä ajaa kaupungissa sekä maantiellä,kohtuus kaikella.


    • xevoman

      mulla on ! pariviikkoa vanha ,tosi makee peli 50v.ukolle ja akalleni ajettu pari satasenlenkkiä , katsotaan kesänaikana miten kykenee ' alku ainakin lupaava.

      • Piaggioman

        Onneksi olkoon! Hyvä valinta. Korkeata pleksiä vielä suosittelen. Sillä viima vähenee huomattavasti, ainakin kuskin osalta. Ja myös kakspäällä ajettaessa mahdollinen kypärän veteleminen sivuille. Tosin korkea pleksi todennäköisesti on senverran korkea että katse tielle menee pleksin läpi, mutta ei siitä käytännössä kuitenkaan juurikaan haittaaa ainakaan minulle ole ollut, kun selkää suoristamalla kyllä näkee tarvittaessa pleksin ylikin. Korkea pleksi ei ehkä niin hienon näköinen, mutta silti, mukavuus ehdottomasti voittaa tuossa tapauksessa.


    • uusi Xevolainen

      Riittää 400:ssessa Xevossa voimaa ylämäessä. Juuri ostin 4000 km ajetun 2009 mallin ja kulkee ihan reippaasti...

    • Suosittelen isompaa

      Sitten viellä että x8 400:nen on sama peli kuin uudempi Xevo 400:nen. Jotakin pieniä katteen muutoksia on mutta käytännössä ovat samat pyörät. Nelisatanen riittää mutta en suosittele tuota 250cc mallia. Liian tehoton. Variaattorikittejä myydään ebayssa jos haluaa kiihtyvyydestä 0-100kmh pois sen 2sekunttia. Normisti tollanen nelisatku menee 0-100kmh sen alle kympin mukisematta. Varikitillä päässään jo johonkin 7sekunttiin ja kustantaa sen 200e.

      Piaggion Moottorit ovat euro3 standardin täyttäneitä luotettavia ruiskuja. Samaa mottia taitaa olla useammassa eri muussa laitteessa myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe