Jos syyllistyy rattijuopumukseen, joutuuko nykyään AINA ajokorttiseurantaan? Jos ei olisi edes törkeä ratti?
Ja miten on mahdollista että ajokorttiseurantaan voi joutua jo siitäkin jos poliisi laittaa putkaan liiallisen kännin takia! Siis ilman että olisi autoon edes koskenutkaan! Näin siis on kuulema tapahtunut. Minusta ei oikeudenmukaista ollenkaan.
Minusta ajokorttiseuranta on ok tapajuopoille, mutta ei kaikille pitäs mitään seurantoja laittaa, koska normaali ihminen kyllä oppii tekosista ilman että joutuu olemaan selvin päin 4kk ja juoksemaan verikokeissa.
Siis mitä laki sanoo? Pitääkö kaikki laittaa nykyään seurantaan vai ei? itse en löytänyt uusia säännöksiä netistä.
Ajokorttiseuranta
3
1326
Vastaukset
- ...
Ei ole yleinen tapa, en ole kuullutkaan ja itsekään mihinkään seurantaan joutunut. Ei vaikka oli törkeä ratti. Ehdolliset ja sakot ajokielto riitti ja duunit oli sitten oikeastaan se niitti. That´s it.
- nojaa
En nyt tosta seurrannasta tiedä sen vertaan et ite oon jäännyt kii 2xtavallisesta ja 2x törkeästä alle 18v ja ilman korttia ite ku nyt yritin hakea korttia niin jouduin viemään sikalaan lapun päihdelääkäriltä missä näkee että olenko "juoppo" en tietenkään ole ja tasan 1x kävin siellä. ajokieltoo tuli noin 6kk ja ku olin alaikäinen ilman korttia niin kortti siirty 1v eteenpäin mut no nyt taas autokoulus korttikin tulee varmaan 2-3vkon kuluttua.
- miegga
jos ajat humalassa väliaikaisella ajokortilla, eli olet saanut ajokortin mutta et ole vielä kakkosvaihetta suorittanut niin poliisit voi heittää sut tollaseen tutkintaan. tosin ne tekee sen tutkintaan heitto päätöksen eräänlaisen haastattelun jälkeen. Jos haastattelu menee hyvin ja saat vakuutettua että olet ottanut opikseks etkä enää tee tyhmyyksiä niin tuskin joudut seurantaan, ainakaan ekalla kerralla.
*kokemusta*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465821Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki573155- 1832675
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112462mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132169- 292131
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151836- 151508
- 1471364
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2621205