Remington pumppari

young hunter

Täytin juuri 15 ja aattelin ostaa Remington 870 express 12/76 haulikon. Onko kellään kokemuksia Remingtonista??? Kannattako ostaa ja kestääkö se?? Aattelin käyttää sitä lähinnä jänismetällä ja lintumetällä.

31

8645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "metsästäjä"

      .. kirjouitettu ja kirjoitin, niin katsele rauhassa sopivaa päällekkäispiippusta (ei edes puolaria) ja sillä lähdet liikenteeseen, niin opit paremmin tuon pääperiaatteen metsästyksestä.

      Yksi laukaus = riistalaukaus. Ei tuudittautumisia siihen, että kyllä pateja on!
      Ja on helpompi alkaa opettelemaan myös päällekkäispiippuisella.

      Katselet muutamien vuosien päästä vaikka sitä pumppua, jos siihen kauhea himo vielä on.

      • young hunter

        Mutta mä oon jo laittanu kantolupahakemukset, joihin minä laitoin että haen lippaallista kertatuliasetta jo poliisille pari viikkoa sitte, eli pitäs käydä kahtoo onko ne jo tullu.


      • metsästäjä:-
        young hunter kirjoitti:

        Mutta mä oon jo laittanu kantolupahakemukset, joihin minä laitoin että haen lippaallista kertatuliasetta jo poliisille pari viikkoa sitte, eli pitäs käydä kahtoo onko ne jo tullu.

        Itselläni on baikal 12/76 päällekkäispiippuinen haulikko ja sitä pidän niin kauan kun se kestää ja en varmaan aido koko elämääni hommata puoliautomaattia tai pumpparia.


      • young hunter
        metsästäjä:- kirjoitti:

        Itselläni on baikal 12/76 päällekkäispiippuinen haulikko ja sitä pidän niin kauan kun se kestää ja en varmaan aido koko elämääni hommata puoliautomaattia tai pumpparia.

        Onko muuten miten kestäny?


      • metsästäjä:-
        young hunter kirjoitti:

        Onko muuten miten kestäny?

        On se aika hyvin kestäny. Ekassa takuuhuollossa vaihdettiin piiput. Niissä oli joku valmistusvika. Toisella kerralla laukaisukoneistoon vaihettiin uudet iskuripiikit kun toinen oli poikki.Tukista on pala lohjennut kun ase oli uunin nurkassa kuivumassa. Vieläkään ei aina ase laukea joka kerta elikkäs jotain vikaa on laukaisukoneistossa. Muuten on menny ihan hyvin.


      • sentään
        metsästäjä:- kirjoitti:

        On se aika hyvin kestäny. Ekassa takuuhuollossa vaihdettiin piiput. Niissä oli joku valmistusvika. Toisella kerralla laukaisukoneistoon vaihettiin uudet iskuripiikit kun toinen oli poikki.Tukista on pala lohjennut kun ase oli uunin nurkassa kuivumassa. Vieläkään ei aina ase laukea joka kerta elikkäs jotain vikaa on laukaisukoneistossa. Muuten on menny ihan hyvin.

        eihän niitä aseita uunin nurkkiin kuulu
        jättää kuivumaan reissun jälkeen vaan
        huoltopurku ja oikea kuivattelu, puutukkisen
        aseen tukki kuivuu liikaa ja varmasti halkeilee
        sellaisella touhulla, myöskin perä olisi hyvä
        edes joskus käyttää irti ja putsailla laukaisukoneisto.
        vaikka myöskin Baikalin laatu on rapistunut
        vuosien saatossa niin ei se noin paljoa ole
        pudonnut mitä kirjoituksestasi ymmärtää.


      • huh huh
        metsästäjä:- kirjoitti:

        On se aika hyvin kestäny. Ekassa takuuhuollossa vaihdettiin piiput. Niissä oli joku valmistusvika. Toisella kerralla laukaisukoneistoon vaihettiin uudet iskuripiikit kun toinen oli poikki.Tukista on pala lohjennut kun ase oli uunin nurkassa kuivumassa. Vieläkään ei aina ase laukea joka kerta elikkäs jotain vikaa on laukaisukoneistossa. Muuten on menny ihan hyvin.

        Eli suomeksi se on täysi paska.


      • young hunter
        huh huh kirjoitti:

        Eli suomeksi se on täysi paska.

        Ei kyllä taida kovin hyvä olla ku jos ei laukeakaan ja tukista on lähteny palasia... Mut onko kellään edelleenkään kokemuksia remingtonista??? En minä mistään baikalista tullu keskustelemaan.


      • taitaa olla
        young hunter kirjoitti:

        Ei kyllä taida kovin hyvä olla ku jos ei laukeakaan ja tukista on lähteny palasia... Mut onko kellään edelleenkään kokemuksia remingtonista??? En minä mistään baikalista tullu keskustelemaan.

        28:n tuuman piipulla pirun nokkapainoinen,
        ainakin minulla aikoinaan.
        toisekseen, uutene ostetulla piti tehdä
        pirun monta sataa latausliikettä että
        lähti toimimaan kevyesti kun pinnat
        hieman hioutuivat, sen jälkeen toimi
        kyllä moitteetta mutta tuli vaihdettua
        pois.


      • mehtien mies
        taitaa olla kirjoitti:

        28:n tuuman piipulla pirun nokkapainoinen,
        ainakin minulla aikoinaan.
        toisekseen, uutene ostetulla piti tehdä
        pirun monta sataa latausliikettä että
        lähti toimimaan kevyesti kun pinnat
        hieman hioutuivat, sen jälkeen toimi
        kyllä moitteetta mutta tuli vaihdettua
        pois.

        Uutena ostetulla pumpulla kannattaakin tehdä paljon latausliikkeita. Tullee tosiaan herkemmäksi käyttää. Mutta kannattaa käyttää latausharjoitus patruunoita ja harjoitella samalla ammuntatekniikkaa. Latausharjoituspatruunoita saat kun poistat tavallisista patruunoista ruudin.
        Tottuu paremmin aseeseen ja sen maholliseen nokkapainosuuteen. Ite en sellasta kyllä ole huomannut.


      • young hunter
        mehtien mies kirjoitti:

        Uutena ostetulla pumpulla kannattaakin tehdä paljon latausliikkeita. Tullee tosiaan herkemmäksi käyttää. Mutta kannattaa käyttää latausharjoitus patruunoita ja harjoitella samalla ammuntatekniikkaa. Latausharjoituspatruunoita saat kun poistat tavallisista patruunoista ruudin.
        Tottuu paremmin aseeseen ja sen maholliseen nokkapainosuuteen. Ite en sellasta kyllä ole huomannut.

        Joo kiitoksia neuvoista. Kyllä se remari taitaa aika hyvä olla..


      • anttesi
        young hunter kirjoitti:

        Ei kyllä taida kovin hyvä olla ku jos ei laukeakaan ja tukista on lähteny palasia... Mut onko kellään edelleenkään kokemuksia remingtonista??? En minä mistään baikalista tullu keskustelemaan.

        Mulla on Remarin 870 Tactical Express, ja se on täys työkalu,ei sitä ainakaan ampumalla hajalle saa!! Taikka voi saadakin, mutta tää on ollut julmetun kovassa käytössä isolla porukalla reserviläisammunnoissa, varmaan vuosien mittaan ammuttu 100.000 laakia ja aina vaan pelittää. Mutta, näissä onkin laatikko koneistettu yhdestä teräsmurikasta eikä ole mitään alumiinia eikä ergalia... On mulla ollut Benellinkin M1 ja super 3M90.... ne on paperia tämän rinnalla.


      • anttesi

        Kun täällä puhutaan haulikkojen kestävyydestä ym... niin kyllä sitten pitää erotella mihin niitä käytetään, Esim minä en tiedä hönkäsen pöläystä metsästyksestä, en ole ampunut kuin kissoja silloin kun se ei ollut rikollista kuten kai nykyisin. Mutta- reserviläisammunnoista väittäisin tietäväni enemmän ja siinä olen polttanut ruutia ihan kiitettävästi niin 9mm pistoolilla, itselataavilla kirääreillä ja erilaisilla haulikoilla. Kyllä se niin vaan on, että vuosikymmeniä kun jotain alaa harrastaa, niin ainakin sen voi sanoa mitä asemerkkiä tai -tyyppiä EI osta!!! Väitän, että vaikka ostaa millaisen nykyaikaisen auton, sillä ajaa 300.000 km jos sen huoltaa. Mutta, ostapa kehno ase... niin parin tuhannen laakin jälkeen se on ihan sohlo! Ei Remingtoneja muuten olisi tehty ja myyty miljooonia kappaleita elleivät ne olisi kestäviä!


      • "metsästäjä"
        anttesi kirjoitti:

        Kun täällä puhutaan haulikkojen kestävyydestä ym... niin kyllä sitten pitää erotella mihin niitä käytetään, Esim minä en tiedä hönkäsen pöläystä metsästyksestä, en ole ampunut kuin kissoja silloin kun se ei ollut rikollista kuten kai nykyisin. Mutta- reserviläisammunnoista väittäisin tietäväni enemmän ja siinä olen polttanut ruutia ihan kiitettävästi niin 9mm pistoolilla, itselataavilla kirääreillä ja erilaisilla haulikoilla. Kyllä se niin vaan on, että vuosikymmeniä kun jotain alaa harrastaa, niin ainakin sen voi sanoa mitä asemerkkiä tai -tyyppiä EI osta!!! Väitän, että vaikka ostaa millaisen nykyaikaisen auton, sillä ajaa 300.000 km jos sen huoltaa. Mutta, ostapa kehno ase... niin parin tuhannen laakin jälkeen se on ihan sohlo! Ei Remingtoneja muuten olisi tehty ja myyty miljooonia kappaleita elleivät ne olisi kestäviä!

        ...vaan nyt oikeastaan on siitäkin kiinni, mitä tämä nuori metsästäjän alku oikein oppii ko. aseen kanssa metsästyksen etiikasta... Moni luulee tosiaan, että on sama millä metsästää, mutta psykologisesti se ei ole sama. Miten metsästäjä oppii metsästämään on ihan suoraan verrannollinen siihen, millä se metsästää ja kuka sille ohjeita antaa ja onko siellä maltillista vanhempaa metsästäjää antamassa neuvoja... Koska tällä kuitenkin turvataan samalla kestävän käytön periaatetta. Nyt sieltä voipi tulla valitusta, että paskaa jauhaa, mutta näin se kuulkaa ihmisen mieli asiat kääntää. Kyllä remingtonin pumppu varmasti hyvä laadultaan on ja jos katsoo hinta/laatu suhdetta, niin mahtaa olla toiseksi paras siinä kategoriassa, mutta jos nuori on ns. "yksinäinen" aloittelija, niin kyllä se helposti siihen "ramboiluun" menee, joka on täysin väärä tapa aloittaa ja suhtautua metsästykseen. Kuten sanoit, että et metsästystä harrasta, niin siitä minä taasen puhun. Reserviläisammunnoissa ja itse ampumaharrastuksessa voipi olla eriasia.. Ja siellähän saa ainakin sen "rambohengen" päälle.. Mutta metsällä riistan kunnioitus ja luonnon kunnioitus on se tärkein asia!!!


    • AseHarrastaja

      Remingtonin 870 pumpussa harmittaa vain yksi asia; se että myin sen pois.

      Itse ostin ko. aseen 15 vuotiaana juurikin lintumetsälle kahdesta syystä:
      A) Krooninen rahapula eli samalla rahalla ei saa(nut) muuta päällekkäispiippuista kuin jotain idän paskoja.
      B)Osat eivät ko. aseeseen lopu ikinä; jos tarvitset ko. asetta joskus johonkin muuhun siihen saa HALVALLA ihan mitä viriosaa tahansa; (punapisteen jälkoja, piippuja, tukkeja, jatkomakasiineja...)

      Remington on vanhoilla menetelmillä valmistettu, eli esim. lukkorunko on jyrsitty teräsharkosta eikä väännetty pellistä kuten esim. Winsussa. Pumppuaisoja on kaksi (Yksi molemmin puolin, monilla valmistajilla vain yksi) joka tekee toiminnasta jähmeää. Eli; ampuessa sitä joutuu käsittelemään voimalla. Ja ase on painava,

      Nuo vanhempien jäärien kommentit siitä että "ei saa luottaa patruunakapasiteettiin vaan yhden paukun pitää osua" voi unohtaa. Pumpulla PITÄÄ harjoitella sitä ampumatekniikkaa koska latausliike vaikeuttaa seuraavaa laukausta kun ote muuttuu, ja et varmasti ehdi ampua siihen sorsaan kuin yhden paukun. Aluksi.

      Pumpun patruunakapasiteettiahan ei ole rajoitettu eli tuohon vakio Remariin mahtuu 5 1 lyhyitä 67mm paukkuja ja pari vuotta harjoittelemalla niitä ampuu tähdättyinä ihan yhtä nopsaan kuin puolarillakin.

      Rem. 870 on hemmetin hyvä ase jolla on vannoutunut käyttäjäkunta ja pitkä historia. Siinä saat rahalla varmasti hyvin vastinetta.

      • "metsästäjä"

        """Nuo vanhempien jäärien kommentit siitä että "ei saa luottaa patruunakapasiteettiin vaan yhden paukun pitää osua" voi unohtaa. Pumpulla PITÄÄ harjoitella sitä ampumatekniikkaa koska latausliike vaikeuttaa seuraavaa laukausta kun ote muuttuu, ja et varmasti ehdi ampua siihen sorsaan kuin yhden paukun. Aluksi.

        Pumpun patruunakapasiteettiahan ei ole rajoitettu eli tuohon vakio Remariin mahtuu 5 1 lyhyitä 67mm paukkuja ja pari vuotta harjoittelemalla niitä ampuu tähdättyinä ihan yhtä nopsaan kuin puolarillakin."""

        Täytyy sanoa, että jos väittää, että uusilla pumppuhaulikoilla ampuu yhtä nopeesti, kuin puolarilla, niin ei taida tietää asiasta mitään. Kun harjotellut sen 30 vuotta ja pennusta saakka, niin silloin voi päästä lähelle sitä nopeutta.

        Ja juuri tuo "ei rajoitettu makasiini" homma hämää näitä nuoria ampujia ja metsästäjiä.. Siihen ei pidä EIKÄ saa luottaa!! Kuvitelkaa aina, että teillä on VAIN yksi luoti siihen riistaan ja yksi varmistukseen.. muut kudit on turhia. Metsästyksen etiikkaa pitäisi siellä päässä hiukan kertailla!!

        Se on tosi mitä edellinen sanoo, että harjoitella pitää ja kovasti.. jokaisella aseella, jos haluaa saada oman osuman kohalleen!!!


      • vaan asetyypissä

        Pumppuhaulikko on mullakin nuoruuden muistona seinällä ja sinne jäikin 2 vuoden pumppausharjoittelun jälkeen.
        Puoliautomaatti nykyinen haulikkoni on ollut mulla 27 vuotta käytössä ja hyvin on palvellut.


    • anna.

      Minulla on ollut Remington pumppu nyt jo yli 30-vuotta. Koskaan siinä ei ole ollut mitään vaivaa. Ainuttakaan häiriötä ei ole ollut ja kaikki patruuunat syöttyy ilman ongelmia.

      Ase on tehty raudasta, eikä mistään kevytvalusta. Siitä on pyritty tekemään metsästäjän työkalu, ja sellainen se juuri onkin, kestävä ja varmatoiminen.

      En usko, että tulisit katumaan hankintaasi.

      Jos hankkisin jonkun muun kuin pumpun, se olisi Remingtonin hieman vanhemmman mallinen puoliautomaatti, ja nimenomaan Remington.

      • "metsästäjä"

        .. täytyy sanoa, että olet löytänyt vissiin aseiden aseen... :) Ei yhtään mitään 30 vuoteen.. Kuule, mullakin on auto tuossa pihassa ja mitään huoltoja ei ole tarttenut tehä 40 vuoteen.. ei edes öljyn vaihtoja...

        Ja tuostapa voipi sitten päätellä hiukan asiaa itsekkin. Toinen ajaa 50Tkm vuoteen, toinen 100km vuoteen... Toinen ampuu ratapaukut mukaan lukien 500-2500 panosta vuoteen ja toinen 10-20 panosta...

        ps. Itseltäkin löytyy kyllä tauluja seinältä... ;)


      • on rautaa.
        "metsästäjä" kirjoitti:

        .. täytyy sanoa, että olet löytänyt vissiin aseiden aseen... :) Ei yhtään mitään 30 vuoteen.. Kuule, mullakin on auto tuossa pihassa ja mitään huoltoja ei ole tarttenut tehä 40 vuoteen.. ei edes öljyn vaihtoja...

        Ja tuostapa voipi sitten päätellä hiukan asiaa itsekkin. Toinen ajaa 50Tkm vuoteen, toinen 100km vuoteen... Toinen ampuu ratapaukut mukaan lukien 500-2500 panosta vuoteen ja toinen 10-20 panosta...

        ps. Itseltäkin löytyy kyllä tauluja seinältä... ;)

        En tiedä millainen on aseiden ase, mutta luotettavan haulikon olen köyhyyttäni joskus ostanut. Mitään vikaa ei siitä ole koskaan tarvinnut korjata.

        Metsästys-trap oli nuorempana kova sana ja tällainenkin ase sopi siihen aivan hyvin. Alkuun aseella ammuttiin radalla 500 - 1000 paukkua per vuosi metsästys päälle, monta vuotta, että kyllä sillä on ammuttukin.

        Vaikka et tunnu aseista ymmärtävänkään, voinen vihjata: Aseen parasta huoltoa on pitää se hyvin öljyttynä, ei kulu eikä ruostu. Vaikka ampuisi paljonkin. Normaalikäytössä se kestää isältä pojalle, joskus pojanpojalle.

        Mikäli hoidat aseita kuin autojasi, niin eihän ne voi toimia eikä pysyä kunnossa.

        Ps. Meilläkin on tauluja seinällä, mutta ei niitä tarvitse etsiä.


      • "metsästäjä"
        on rautaa. kirjoitti:

        En tiedä millainen on aseiden ase, mutta luotettavan haulikon olen köyhyyttäni joskus ostanut. Mitään vikaa ei siitä ole koskaan tarvinnut korjata.

        Metsästys-trap oli nuorempana kova sana ja tällainenkin ase sopi siihen aivan hyvin. Alkuun aseella ammuttiin radalla 500 - 1000 paukkua per vuosi metsästys päälle, monta vuotta, että kyllä sillä on ammuttukin.

        Vaikka et tunnu aseista ymmärtävänkään, voinen vihjata: Aseen parasta huoltoa on pitää se hyvin öljyttynä, ei kulu eikä ruostu. Vaikka ampuisi paljonkin. Normaalikäytössä se kestää isältä pojalle, joskus pojanpojalle.

        Mikäli hoidat aseita kuin autojasi, niin eihän ne voi toimia eikä pysyä kunnossa.

        Ps. Meilläkin on tauluja seinällä, mutta ei niitä tarvitse etsiä.

        ...taulut ne aina komistaa seinää kivasti... ;)

        Mutta älä sinä ala puhelemaan ihan joutavia, meinaan tietämättömyydestäni tai tietoisuudestani aseita kohtaan... ;)
        On selvä, että oikeanlainen asehuolto pitää aseen pitkään hyvänä ja kunnossa, MUTTA yksikään ase ei kestä, etteikö siitä menisi iskuripiikki, palautinjousi tai joku muu vastaava iän myötä.

        Ja on hyvä, jos olet ampunut tuonkin verran vuodessa.. Siitä on tosiaan ihan hyvä aloittaa.. Itsellä tulee kulutettua n.2000 paukkua metsästys keskimäärin joka vuosi. Ja täytyy sanoa, että en ole koskaan tavannut mistään merkistä sellaista haulikkoa, joka kestäisi ilman mitään noilla ampumismäärillä... :)

        Ja kiitos, mutta autostani pidän huolen.. tai oikeastaan pakkokin, koska kilometrejä kertyy vuodessa sen 45tkm-65tkm. :)
        Ja se juuri, että kaikki hajoo nopeammin, jos niistä ei pidetä huolta.. .Mutta jokin tolkku myös "liioittelussa"...

        ps. papan vanha Valmet 212 12/70 ja 5.7x43...
        Enkä ole myymässä, vaan jatkuu suvussa pitkään... :) Vieläkin ampumiskunnossa.. ;) Mutta osia kyllä uusittu..


      • rautaa.
        "metsästäjä" kirjoitti:

        ...taulut ne aina komistaa seinää kivasti... ;)

        Mutta älä sinä ala puhelemaan ihan joutavia, meinaan tietämättömyydestäni tai tietoisuudestani aseita kohtaan... ;)
        On selvä, että oikeanlainen asehuolto pitää aseen pitkään hyvänä ja kunnossa, MUTTA yksikään ase ei kestä, etteikö siitä menisi iskuripiikki, palautinjousi tai joku muu vastaava iän myötä.

        Ja on hyvä, jos olet ampunut tuonkin verran vuodessa.. Siitä on tosiaan ihan hyvä aloittaa.. Itsellä tulee kulutettua n.2000 paukkua metsästys keskimäärin joka vuosi. Ja täytyy sanoa, että en ole koskaan tavannut mistään merkistä sellaista haulikkoa, joka kestäisi ilman mitään noilla ampumismäärillä... :)

        Ja kiitos, mutta autostani pidän huolen.. tai oikeastaan pakkokin, koska kilometrejä kertyy vuodessa sen 45tkm-65tkm. :)
        Ja se juuri, että kaikki hajoo nopeammin, jos niistä ei pidetä huolta.. .Mutta jokin tolkku myös "liioittelussa"...

        ps. papan vanha Valmet 212 12/70 ja 5.7x43...
        Enkä ole myymässä, vaan jatkuu suvussa pitkään... :) Vieläkin ampumiskunnossa.. ;) Mutta osia kyllä uusittu..

        Puheleminen tietämättömyydesstäsi oli sellainen pieni iskuripiikki, sohaisu nostattaa liekkiä. Puhuin joutavia.

        Vaan tiedätkö mitä? Tuosta omistamastani sohlosta ei ole koskaan mennyt minkäänlainen jousi poikki, eikä siinä ole ollut muitakaan murheita. Näin se vaan on. Toki on myönnettävä, että sitä uuden karheutta ei liikkeissä enää tunnu, paremminkin pientä väljyyttä. No, lukon palautinjousi, ( eli vasen olkapää) muljahti aikoinaan sijoiltaan, kun pyöräilin kotiin yöllä paikallisesta olutjuottolasta.

        Ikä tekee tehtävänsä, vuosiin ei ole tullut nuo laukaisumäärät haulikolla enää täyteen. Muutaman ringin ammun kesän mittaan trap-radalla ja lainavehkeellä häpäisen sitten itseni skeetissä.
        Pääpaino on ollut vuosia tuolla kivääripuolella. Ammuskelen hirven kuvaa ja ihmettelen. Yritän osua tauluun myös pidemmiltä matkoilta.

        Nyt kun tuota vanhaa haulikkoa on tullut kehuttua estoitta,kivääreistä voin sanoa, etten Remingtonin puoliautomaattia huolisi hirvimetsälle, vastaavasta pumpusta en osaa sanoa , kun en ole pitänyt edes kädessäni. Mielessä kyllä on käynyt, että millainen värkki se olisi.

        Pienehköä yrittäjyyttä on tullut tehtyä leivän eteen. Niissä hommissa huomaa laiskuuden vaikutuksen tavaran käyttöikään. Vaikka olen sielultani laiska, minulla ei ole ollut varaa pitää työkaluja huonossa kunnossa. Halvalla ei myöskään tahdo löytyä hyvää laatua.

        Jos kuitenkin kyllästyt siihen papan Valmettiin, voin ostaa sen, halvalla, ja lupaan olla katkomatta siitä jousia tai piikkejä.

        "Suitsia sotkematta, aisoja katkomatta; tallin taakse tauolle poistu!"


      • "metsästäjä"
        rautaa. kirjoitti:

        Puheleminen tietämättömyydesstäsi oli sellainen pieni iskuripiikki, sohaisu nostattaa liekkiä. Puhuin joutavia.

        Vaan tiedätkö mitä? Tuosta omistamastani sohlosta ei ole koskaan mennyt minkäänlainen jousi poikki, eikä siinä ole ollut muitakaan murheita. Näin se vaan on. Toki on myönnettävä, että sitä uuden karheutta ei liikkeissä enää tunnu, paremminkin pientä väljyyttä. No, lukon palautinjousi, ( eli vasen olkapää) muljahti aikoinaan sijoiltaan, kun pyöräilin kotiin yöllä paikallisesta olutjuottolasta.

        Ikä tekee tehtävänsä, vuosiin ei ole tullut nuo laukaisumäärät haulikolla enää täyteen. Muutaman ringin ammun kesän mittaan trap-radalla ja lainavehkeellä häpäisen sitten itseni skeetissä.
        Pääpaino on ollut vuosia tuolla kivääripuolella. Ammuskelen hirven kuvaa ja ihmettelen. Yritän osua tauluun myös pidemmiltä matkoilta.

        Nyt kun tuota vanhaa haulikkoa on tullut kehuttua estoitta,kivääreistä voin sanoa, etten Remingtonin puoliautomaattia huolisi hirvimetsälle, vastaavasta pumpusta en osaa sanoa , kun en ole pitänyt edes kädessäni. Mielessä kyllä on käynyt, että millainen värkki se olisi.

        Pienehköä yrittäjyyttä on tullut tehtyä leivän eteen. Niissä hommissa huomaa laiskuuden vaikutuksen tavaran käyttöikään. Vaikka olen sielultani laiska, minulla ei ole ollut varaa pitää työkaluja huonossa kunnossa. Halvalla ei myöskään tahdo löytyä hyvää laatua.

        Jos kuitenkin kyllästyt siihen papan Valmettiin, voin ostaa sen, halvalla, ja lupaan olla katkomatta siitä jousia tai piikkejä.

        "Suitsia sotkematta, aisoja katkomatta; tallin taakse tauolle poistu!"

        ...saada välillä ko. tekstiä omaavaa vastausta.. ;) Joo, välillä on hyvä sohaista tikulla jäätä, mutta ihmettelen vain, jos ei mitään koskaan ole mennyt ja paljon kuitenkin ammuttu... :() Mutta JOS näin tosiaan on, niin onneksi olkoon! Olet tehnyt tuolloin ehkäpä elämäsi kestävimmän ostoksen ja toivon, että itsekkin olisin joskus löytänyt samanlaisen... :) Nooh... Eipä sitä köyhällä ole varaa aseitaan hajotella huoltamattomuuteen..näin siis täälläpäin. Ja papan "valmettia" en myy, vaan se pääsee suvussa eteenpäin ja kunniapaikalle aina... ;)


    • ostos

      1964 kesällä hankittu Wingmaster ja edelleen tekee tuhojaan syksyisin metsälintujahdissa. Asetta on kerran modifioitu kun haluttiin muuttaa supistusta hieman väljemmäksi. Omistan uudemman Remarin 12/89 synteettisellä tukilla sorsajahteja varten, vanhalla ei saanut sillon luomuhaulien alkuaikoina ampua terästä, joten ostin uudemman.
      Käytön jäljet näkyvät mutta teknisesti edelleen täysi peli.

      • eeetgfwse

        Pumppuhaulikon eli lippaalisen kertatulen(2) luvalla voi ostaa 2 tai 1 piippusen eli kertatulikose oli(1) ja sitte puolautomaatin(3) ostoluvalla voi ostaa pumpun tai kertatulen. 1 kertatuli 2 lippaalinenkertatuli jne eli isommalla voi ostaa pienempää mutta pienemmällä ei isompaa.Itsekkin ku ekan pyssyn hommasin niin ostaluvat oli lippaallisellekertatulella mutta ostinkin kertatulen


      • young hunter
        eeetgfwse kirjoitti:

        Pumppuhaulikon eli lippaalisen kertatulen(2) luvalla voi ostaa 2 tai 1 piippusen eli kertatulikose oli(1) ja sitte puolautomaatin(3) ostoluvalla voi ostaa pumpun tai kertatulen. 1 kertatuli 2 lippaalinenkertatuli jne eli isommalla voi ostaa pienempää mutta pienemmällä ei isompaa.Itsekkin ku ekan pyssyn hommasin niin ostaluvat oli lippaallisellekertatulella mutta ostinkin kertatulen

        Tiedoks tässä vaan, että ostin pari päivää sitte juuri Remington 870 express 12/89 haulikon. Se oli käytetty, mutta se oli ostettu marraskuussa 07, eli ei vanha ainakaan pitäisi olla. Muuten se on hyvä, mutta omistaja ei ollut puhdistanut asetta kun seoli liikkeessä! Siihen tuli mukaan vielä jatkomakasiini ja kuitujyvä. Eikä hintakaan ollu ku 400 ekee..


      • metsä mies.
        young hunter kirjoitti:

        Tiedoks tässä vaan, että ostin pari päivää sitte juuri Remington 870 express 12/89 haulikon. Se oli käytetty, mutta se oli ostettu marraskuussa 07, eli ei vanha ainakaan pitäisi olla. Muuten se on hyvä, mutta omistaja ei ollut puhdistanut asetta kun seoli liikkeessä! Siihen tuli mukaan vielä jatkomakasiini ja kuitujyvä. Eikä hintakaan ollu ku 400 ekee..

        Hei. Ite olen tutkaillu samaa asetta ja vertaillu vaikka minkä näköseen.. Häätyy tässä käyä kaupassa kattelemassa ja koe nostamassa kaikenlaisia torrakoita että mikä sopii. Miten onko mossberg samaa konsernia? vai ihan eri tavarasta tehty?? Tuo mosse kiinnostais kans.


      • remingtonista,
        metsä mies. kirjoitti:

        Hei. Ite olen tutkaillu samaa asetta ja vertaillu vaikka minkä näköseen.. Häätyy tässä käyä kaupassa kattelemassa ja koe nostamassa kaikenlaisia torrakoita että mikä sopii. Miten onko mossberg samaa konsernia? vai ihan eri tavarasta tehty?? Tuo mosse kiinnostais kans.

        aivan oma härrävärkkinsä jota en suosittele
        kenellekkään.
        olen aikoinaan yhden sellaisen ostanut ja
        toista en varmasti osta.
        eräällä kaverillakin sorsastaissa pumppumosse
        laukesi aina kaksi kertaa minkä jälkeen alkoi
        hirvittävä ärinä ja tuhina kaverin yrittäessä
        ronklata kolmatta piippuun.
        heh heh hee!


    • benelli 12/89

      Olen ampunut remarin pumpuilla mutta vaihdoin benellin 12/89 pumppuun. Sopii mittoihini, on tasapainoinen ja ei kärkipainoinen niinkuin remari. Remari on ihan hyvä mutta kannattaa käydä eri liikkeissä kokeilemassa mikä sopii mittoihisi ja kukkarollesi. Käytetty ase on myös hyvä valinta kun varmistat kunnon yhdessä osaavan henkilön kanssa kanssa. 12/76 riittää hyvin kaikkeen linnustukseen ja jänismetsälle. Jos metsästät vaeltamalla niin aseen painolla merkitystä. Hyvin painavaa sohloa ei pitkään viitsi kanniskella kilometritolkulla. Sen vuoksi yksipiippuratkaisut tai kevyet kaksipiippuiset olisivat paikallaan.

    • samaa...

      asetta olen katellu kans. Mitenkä on? toimiiko remari lyhyt kantaisilla paukuilla? oon kuullu että ei kauhean hyvin pelaa vaan tekee syöttöhäikkää..??

    • omakohtainenen

      kokemus on, että hankiessani muutama vuosi sitten ensi asetta, kastelin ja kyselin, monet "vanhat" mettästäjät sanoivat että älä pumppua oasta ensiaseeksi, päällekkäispiippusella helpompi harjoitella. noh pähkäilin ja tuumailin, luvan hain puliautomaattiselle aseelle. kaupassa kuitenkin käteen sopi parhaiten remingtonin 870 12/89, myyjä sano että jos on lupa puokkariin niin sillä luvalla voi ostaa kaikki sen alapuolelle jäävät aseet, noh ostin pumpun. poliisille vein näytille eivät mitään sanoneet vaikka pumppu olikin (normi aseen takastus) ja vihdoin pääsin metsälle. olen ollut tyytyväinen, ei niitä pateja kannata yhteen lintuun 2 enempää tuhlata vaikka olis mikä ase alla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      76
      4948
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      40
      1650
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1557
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1179
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1000
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      997
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe