tuossa paikallisen pubin nurkkapöydässä kuuntelin muuatta maailmanmestaria, ennen oli kaikki hyvin sopimaton piirturikortti sen vei tuuli tai tipahti kuralätäkköön,kaikki oli hyvin mutta nyt h-vetin digit,(numeerinen ajomuisti)pilaa kaiken. voikohan moisen kapineen tietoja millään keinolla tuhota .sanovat siinä säilyy kahdenvuoden ajalta kaikki tiedot.yksi juttu vielä älkää koskaan allekirjoittako sitä paskalakin kirjoittamaa lappua,siihen ne eivät voi pakottaa.
digiaikaa
58
5512
Vastaukset
- hirveää
...kun on nykyään laitteita joilla ammattimaisessa liikenteessä olevien kaverien touhuja yritetään saada kuriin ja liikennettä turvallisemmaksi! Silmät ristissä rattiin nukahtavia kuskeja yritetään saada vähemmäksi niin onhan se kurjaa. Asiakirjojen väärentäminenkin on nyt vaikeampaa että sekin ilo on viety pois digipiirturin myötä. On se niin väärin kun ei enää töissä saa harjoittaa rikollista toimintaa niin paljoa kuin ennen. Onneks poliisin työtä voi vielä vaikeuttaa ja niille voi vittuilla kuten just ettei kuittaa sakkolappua. Ne mulkut kun yrittää valvoa liikennettä ja saada sieltä riskitekijöitä pois. Alkaahan se ympäripyöreitä työpäiviä tekevää harmittamaan!
ON SE NIIN VÄÄRIN!!!!onhan se hienoa saada Ranskassa 2000€ sakkoa, kun muutama päivä mennyt hieman yli parkkipaikan puuttuessa... Tai sitten on menossa viikkolevolle jollekkin rastille, ettei tarvi 45h ihmetellä luontoparkilla... Digidigi on keksitty vaan siksi, että voisi helpommin sakottaa autonkuljettajaa...
- renki kuski vaan
Rahtari-73 kirjoitti:
onhan se hienoa saada Ranskassa 2000€ sakkoa, kun muutama päivä mennyt hieman yli parkkipaikan puuttuessa... Tai sitten on menossa viikkolevolle jollekkin rastille, ettei tarvi 45h ihmetellä luontoparkilla... Digidigi on keksitty vaan siksi, että voisi helpommin sakottaa autonkuljettajaa...
En allekirjoita täysin tuota lausetta että "digipiirturi keksittiin että on helpompi sakottaa" varmaan hyvää on ajateltu sitä keksiessä ja liikenneturvallisuuden nimissä..nythän jengi oikeesti pitää niitä taukoja kun on digi, se on 9 tuntia vähintää . Mutta se mikä minuakin siinä korpee on se kun jos siirrät lastauspaikalla autoa vaikka eri ovelle ja katkaset kärry yms. muuta pientä nii taulussa on heti saatana 15min-20min ajoaikaa joka todella ei pidä paikkaansa vaan kone ku reikisteröi sen pyörän liikahduksen vaikka vaan 2m nii se on minuutti heti..se ei oo oikein että pihassa siirtelet pätkittäin autoa ja yhteensä menee max. 5min siirtelyihin jos omasta kellosta katot ja digi raksuttaa sen 20min. tauluun siinä on vika...toki vähänkin ylität ajoajan (vaikka 5min) niin sakko alkaa heti 200€ ylöspäin suomessa, ulkomailla vielä kovempi sakko...
Oikeesti jos on vaikka muutama liian lyhyt vuorokauslepo ja ajoajat ylitetty ,muutaman kerran kuussa niin varmaan on se 700-800€ suomessa jo sakko, saatana hakkaa joku nakkikiskalla niin pääset paljon vähemmallä kun automies joka on piipertäny tehdä töitä!!! - ajamaan väsyneenä!!!
renki kuski vaan kirjoitti:
En allekirjoita täysin tuota lausetta että "digipiirturi keksittiin että on helpompi sakottaa" varmaan hyvää on ajateltu sitä keksiessä ja liikenneturvallisuuden nimissä..nythän jengi oikeesti pitää niitä taukoja kun on digi, se on 9 tuntia vähintää . Mutta se mikä minuakin siinä korpee on se kun jos siirrät lastauspaikalla autoa vaikka eri ovelle ja katkaset kärry yms. muuta pientä nii taulussa on heti saatana 15min-20min ajoaikaa joka todella ei pidä paikkaansa vaan kone ku reikisteröi sen pyörän liikahduksen vaikka vaan 2m nii se on minuutti heti..se ei oo oikein että pihassa siirtelet pätkittäin autoa ja yhteensä menee max. 5min siirtelyihin jos omasta kellosta katot ja digi raksuttaa sen 20min. tauluun siinä on vika...toki vähänkin ylität ajoajan (vaikka 5min) niin sakko alkaa heti 200€ ylöspäin suomessa, ulkomailla vielä kovempi sakko...
Oikeesti jos on vaikka muutama liian lyhyt vuorokauslepo ja ajoajat ylitetty ,muutaman kerran kuussa niin varmaan on se 700-800€ suomessa jo sakko, saatana hakkaa joku nakkikiskalla niin pääset paljon vähemmallä kun automies joka on piipertäny tehdä töitä!!!paluumatkalla olisi aikaa vetää tirsat,noin pari tuntia mutta kun ei voi koska silloin ylittyy työaikalain tunnit,pakko ajaa perille ettet ole rikollinen vaikka kuinka väsyttää ja vituttaa.
yhdeksään tuntiin ei ole aikaa ja se uni menee kyllä parin tunnin huilaamisella ohi,melko harva ihminen katsoo kellosta koska saa nukkua,silloin nukutaan kun väsyttää vaikka se onkin lainlaatijoiden mielestä väärin. - Laki päinvastoin
ajamaan väsyneenä!!! kirjoitti:
paluumatkalla olisi aikaa vetää tirsat,noin pari tuntia mutta kun ei voi koska silloin ylittyy työaikalain tunnit,pakko ajaa perille ettet ole rikollinen vaikka kuinka väsyttää ja vituttaa.
yhdeksään tuntiin ei ole aikaa ja se uni menee kyllä parin tunnin huilaamisella ohi,melko harva ihminen katsoo kellosta koska saa nukkua,silloin nukutaan kun väsyttää vaikka se onkin lainlaatijoiden mielestä väärin.KIELTÄÄ väsyneenä ajamisen!! Jos kuorman perille ajoissa vieminen vaatii rikoksen tekemisen on logistiikkapuolla parantamisen varaa. Jos työnantajasi vaatii rikkomaan lakia ja olemaan vaaratekijä liikenteessä on hänkin syyllistynyt rikokseen!!
On selvää että usein kuljetuksissa on kiire mutta kaikki logistiikan aikataululliset ongelmat on hoidettavissa kuntoon JOS siihen halua vain JOKAISELTA osapuolelta löytyisi! No kuljetuspuolen yksimielisyydenhän jokainen tietää ja kun kaverien moraali mitä lakien noudattamisen tulee on selvää että mm.rattiinnukahtamisesta johtuvia onnettomuuksia mm.auton kaatoja (ilman näkyvää syytä!) tullaan jatkossakin näkemään lähes päivittäin! Ikävä kyllä! - teoria miehiä riittää??
Laki päinvastoin kirjoitti:
KIELTÄÄ väsyneenä ajamisen!! Jos kuorman perille ajoissa vieminen vaatii rikoksen tekemisen on logistiikkapuolla parantamisen varaa. Jos työnantajasi vaatii rikkomaan lakia ja olemaan vaaratekijä liikenteessä on hänkin syyllistynyt rikokseen!!
On selvää että usein kuljetuksissa on kiire mutta kaikki logistiikan aikataululliset ongelmat on hoidettavissa kuntoon JOS siihen halua vain JOKAISELTA osapuolelta löytyisi! No kuljetuspuolen yksimielisyydenhän jokainen tietää ja kun kaverien moraali mitä lakien noudattamisen tulee on selvää että mm.rattiinnukahtamisesta johtuvia onnettomuuksia mm.auton kaatoja (ilman näkyvää syytä!) tullaan jatkossakin näkemään lähes päivittäin! Ikävä kyllä!näinhän se on jos laki niin sanoo,kirjasta luet koska sinua väsyttää ja koska olet valmis ajamaan.
joskus on käynyt niinkin että 9 tunnin jälkeen on tullut uni silmään,mutta eihän se ole mahdollista kun lakikirjassa ei niin mainita,onko sellainen joka itse tietää koska pitää nukkua ja koska on pirteä soveltumaton kuskin työhön?
kuinka kauan sellaista pidetään töissä joka nukkuu 15tuntisen työn lisäksi 9 tuntia kun varaa ei ole kuin 3,jää loppuviikon reissut tekemättä. - Pitäisi siis
teoria miehiä riittää?? kirjoitti:
näinhän se on jos laki niin sanoo,kirjasta luet koska sinua väsyttää ja koska olet valmis ajamaan.
joskus on käynyt niinkin että 9 tunnin jälkeen on tullut uni silmään,mutta eihän se ole mahdollista kun lakikirjassa ei niin mainita,onko sellainen joka itse tietää koska pitää nukkua ja koska on pirteä soveltumaton kuskin työhön?
kuinka kauan sellaista pidetään töissä joka nukkuu 15tuntisen työn lisäksi 9 tuntia kun varaa ei ole kuin 3,jää loppuviikon reissut tekemättä.jokaisella olla oikeus päättää milloin on esim. liian kännissä auton rattiin?! Lakihan kieltää kännissä ajamisen mutta jos itse tietää milloin on sopivasti jurrissa vielä ajaakseen niin saisi itse päättää!! Oletko koskaan kuullut että selvä väsymystila vastaan pientä humalaa kun kyse on autolla ajamisesta.
Lainsäätämisessä lähdetään siitä että kun itse ei osaa eikä ymmärrä niin tarvitaan ulkopuolinen taho luomaan "pelisäännöt" joilla pelataan. Autopuolella ollaan aina niin hyviä ja parhaita kun ajamisesta puhutaan että vika on aina niissä muissa tielläliikkujissa mutta kun aletaan puhumaan lainnoudattamisesta (mm.työaikalaki!)ammattiautoilijoiden parissa niin jo alka hirveä valitus ja itku. - ja toimivaa
Pitäisi siis kirjoitti:
jokaisella olla oikeus päättää milloin on esim. liian kännissä auton rattiin?! Lakihan kieltää kännissä ajamisen mutta jos itse tietää milloin on sopivasti jurrissa vielä ajaakseen niin saisi itse päättää!! Oletko koskaan kuullut että selvä väsymystila vastaan pientä humalaa kun kyse on autolla ajamisesta.
Lainsäätämisessä lähdetään siitä että kun itse ei osaa eikä ymmärrä niin tarvitaan ulkopuolinen taho luomaan "pelisäännöt" joilla pelataan. Autopuolella ollaan aina niin hyviä ja parhaita kun ajamisesta puhutaan että vika on aina niissä muissa tielläliikkujissa mutta kun aletaan puhumaan lainnoudattamisesta (mm.työaikalaki!)ammattiautoilijoiden parissa niin jo alka hirveä valitus ja itku.lakia noudattaisikin mielikseen mutta nykyversio ei sellainen ole. Valvonta on vielä ongelma erikseen kun lasketaan minuutteja sakotusta varten niin asennevamma poliisilla on kyllä ihan selvä
- vertaus tuo kännissä ajaminen
Pitäisi siis kirjoitti:
jokaisella olla oikeus päättää milloin on esim. liian kännissä auton rattiin?! Lakihan kieltää kännissä ajamisen mutta jos itse tietää milloin on sopivasti jurrissa vielä ajaakseen niin saisi itse päättää!! Oletko koskaan kuullut että selvä väsymystila vastaan pientä humalaa kun kyse on autolla ajamisesta.
Lainsäätämisessä lähdetään siitä että kun itse ei osaa eikä ymmärrä niin tarvitaan ulkopuolinen taho luomaan "pelisäännöt" joilla pelataan. Autopuolella ollaan aina niin hyviä ja parhaita kun ajamisesta puhutaan että vika on aina niissä muissa tielläliikkujissa mutta kun aletaan puhumaan lainnoudattamisesta (mm.työaikalaki!)ammattiautoilijoiden parissa niin jo alka hirveä valitus ja itku.mielestäsi väsymyksestä on haitta ainoastaan ajamisessa,ei missään muualla.esim. nuohooja ei voi tippua katolta vaikka olisi valvonut 3 vuorokautta koska hän ei aja autoa.
koitin edellisessä viestissäni että väsy voi tulla kesken työpäivän ja nukkuisin sen pois mutta sinä et sitä ymmärrä ja laki ei anna mahdollisuutta.pässi mikä pässi.
onhan se näin että viimeiset tunnit saa ajaa unten rajamailla ettei riko työaikalakia,sekö on oikein?
kesälläkin saa oikein hyvin unta autossa kunnon helteellä kun oma sänky olisi kolmen tunnin päässä.siitä on mukava jatkaa taas yhdeksän tunnin kuluttua kun et ole kuumuden takia nukkunut lainkaan mutta tulipa vietettyä lain vaatima tauko,onpa pirteä olo.
jos sinulle piirtää kirkkoveneen väärinpäin niin se on vittu,siis teoriassa,koita onko se myös käytännössä.SIINÄ ON SE ERO mitä tarkoitan,tuskin ymmärsit. - Mukavaa
vertaus tuo kännissä ajaminen kirjoitti:
mielestäsi väsymyksestä on haitta ainoastaan ajamisessa,ei missään muualla.esim. nuohooja ei voi tippua katolta vaikka olisi valvonut 3 vuorokautta koska hän ei aja autoa.
koitin edellisessä viestissäni että väsy voi tulla kesken työpäivän ja nukkuisin sen pois mutta sinä et sitä ymmärrä ja laki ei anna mahdollisuutta.pässi mikä pässi.
onhan se näin että viimeiset tunnit saa ajaa unten rajamailla ettei riko työaikalakia,sekö on oikein?
kesälläkin saa oikein hyvin unta autossa kunnon helteellä kun oma sänky olisi kolmen tunnin päässä.siitä on mukava jatkaa taas yhdeksän tunnin kuluttua kun et ole kuumuden takia nukkunut lainkaan mutta tulipa vietettyä lain vaatima tauko,onpa pirteä olo.
jos sinulle piirtää kirkkoveneen väärinpäin niin se on vittu,siis teoriassa,koita onko se myös käytännössä.SIINÄ ON SE ERO mitä tarkoitan,tuskin ymmärsit.täällä foorumilla kun on kaltaisiasi jotka eivät kykene keskustelemaan asioista ilman että heti ensimmäisessä vastuksessa alettaisiin vittuilemaan. Se on tietysti helppo puolustautua vittuilemalla jos joku onkin asiasta erimieltä. Nimimerkin suojasta on niin helppo huudella,eikö? Tätä keskustelua on melko turha jatkaa. Totean vaan että kaveri joka rikkoo lakia ja nukkuu ratissa eikä itse ymmärrä/halua pysähtyä on liikenteessä samanlainen vaaratekijä kuin kännissä ajava! Kummallekin on laki säädetty mutta silti itse ovat mielestään OIKEA henkilö päättämään lähteekö/jatkaako ajamista. Molempia omassa tilanteessaan laki ja määräykset asian tiimoilla vituttaa. Se on varmaa!
Lopuksi vielä että lueppa edellinen kirjoitukseni vielä kerran jos vaikka ymmärtäisit mitä tarkoitin! - Vähän,
ajamaan väsyneenä!!! kirjoitti:
paluumatkalla olisi aikaa vetää tirsat,noin pari tuntia mutta kun ei voi koska silloin ylittyy työaikalain tunnit,pakko ajaa perille ettet ole rikollinen vaikka kuinka väsyttää ja vituttaa.
yhdeksään tuntiin ei ole aikaa ja se uni menee kyllä parin tunnin huilaamisella ohi,melko harva ihminen katsoo kellosta koska saa nukkua,silloin nukutaan kun väsyttää vaikka se onkin lainlaatijoiden mielestä väärin.Mutta asiaa !!!
- henkisiä ongelmia?
Mukavaa kirjoitti:
täällä foorumilla kun on kaltaisiasi jotka eivät kykene keskustelemaan asioista ilman että heti ensimmäisessä vastuksessa alettaisiin vittuilemaan. Se on tietysti helppo puolustautua vittuilemalla jos joku onkin asiasta erimieltä. Nimimerkin suojasta on niin helppo huudella,eikö? Tätä keskustelua on melko turha jatkaa. Totean vaan että kaveri joka rikkoo lakia ja nukkuu ratissa eikä itse ymmärrä/halua pysähtyä on liikenteessä samanlainen vaaratekijä kuin kännissä ajava! Kummallekin on laki säädetty mutta silti itse ovat mielestään OIKEA henkilö päättämään lähteekö/jatkaako ajamista. Molempia omassa tilanteessaan laki ja määräykset asian tiimoilla vituttaa. Se on varmaa!
Lopuksi vielä että lueppa edellinen kirjoitukseni vielä kerran jos vaikka ymmärtäisit mitä tarkoitin!syytät itseäsi vittuilusta,näkeehän sen että ensimmäinen vastaus on kirjoittamasi.
nimimerkin suojasta on helppo huudella...Mukavaa,sehän on sinun sukunimesi,olisi hauska tietää millaisen etunimen vanhempasi on antanut kun sukunimikin on noin persoonallinen.
turha on keskustelua jatkaa jos toisella on vain teoreettista tietoa eikä sitäkään ymmärrä.
lopuksi vielä lueppa KOKO viestiketju kahteen kertaan jospa sitten ymmärtäisit mitä tarkoitan.
vielä kerran herra Mukavaa,mikään laki ei voi tietää koska ihmistä väsyttää.
onnellisia ohituksia ja varo haukotuskohtauksia.kimmo sasi tietää. - herra Mukava
henkisiä ongelmia? kirjoitti:
syytät itseäsi vittuilusta,näkeehän sen että ensimmäinen vastaus on kirjoittamasi.
nimimerkin suojasta on helppo huudella...Mukavaa,sehän on sinun sukunimesi,olisi hauska tietää millaisen etunimen vanhempasi on antanut kun sukunimikin on noin persoonallinen.
turha on keskustelua jatkaa jos toisella on vain teoreettista tietoa eikä sitäkään ymmärrä.
lopuksi vielä lueppa KOKO viestiketju kahteen kertaan jospa sitten ymmärtäisit mitä tarkoitan.
vielä kerran herra Mukavaa,mikään laki ei voi tietää koska ihmistä väsyttää.
onnellisia ohituksia ja varo haukotuskohtauksia.kimmo sasi tietää.Tosi hauskaa läppää heittelet. Että ihan Mukava!! Heh. Tässäkö nyt pitäisi nauraa??
-"vielä kerran herra Mukavaa,mikään laki ei voi tietää koska ihmistä väsyttää."
-Laki ei voikkaan tietää mutta ihmisen joka ajaa autoa tulisi itse tietää milloin pitäisi tauko pitää jos väsyttää! Oman ajokunnon tai sen puute tulisi itse ymmärtää eikä esimerkiksi kuvitella että kiire työssä olisi PAKOTTAVA tarve ajaa väsyneenä. MIKÄÄN LAKI EIKÄ SÄÄNTÖ PAKOTA AJAMAAN VÄSYNEENÄ!! Lukemattomat raskaankaluston onnettomuudet mm.kaatumiset ilman näkyvää syytä antavat selvän kuvan siitä miten paljon ajellaan silmät ristissä. Väistin hirveä tyyliset-selitykset tiedetään. No tätä on turha täällä enää uudestaan muistuttaa. Kaikki ei vaan ymmärrä! - tilanteen tietävä
herra Mukava kirjoitti:
Tosi hauskaa läppää heittelet. Että ihan Mukava!! Heh. Tässäkö nyt pitäisi nauraa??
-"vielä kerran herra Mukavaa,mikään laki ei voi tietää koska ihmistä väsyttää."
-Laki ei voikkaan tietää mutta ihmisen joka ajaa autoa tulisi itse tietää milloin pitäisi tauko pitää jos väsyttää! Oman ajokunnon tai sen puute tulisi itse ymmärtää eikä esimerkiksi kuvitella että kiire työssä olisi PAKOTTAVA tarve ajaa väsyneenä. MIKÄÄN LAKI EIKÄ SÄÄNTÖ PAKOTA AJAMAAN VÄSYNEENÄ!! Lukemattomat raskaankaluston onnettomuudet mm.kaatumiset ilman näkyvää syytä antavat selvän kuvan siitä miten paljon ajellaan silmät ristissä. Väistin hirveä tyyliset-selitykset tiedetään. No tätä on turha täällä enää uudestaan muistuttaa. Kaikki ei vaan ymmärrä!Tietää tuon että nimenomaan ajo- ja lepoaikalaki (ei siis työaikalaki) "pakottaa" jossain kohtaa ajamaan väsyneenä kun hups kahden tunnin piristävillä torkuilla meneekin 13 tunnin työhön sidonnaisuusaika pitkäksi. Suotta näitä on asiasta ymmärtämättömille koittaa selittää kuten tästäkin ketjusta huomaa. Oikeuden mukasuutta jälleen kerran perätäkseni etenkin näin pääsiäisen alla sanon vielä että kukas niitä kaikkia urpoja hlöautoilijoita valvoo? Lähdetään esim Helsingistä ja vetää yhdellä tauolla vaikka Leville ja huomioikaa vielä tämäkin OMAN TYÖPÄIVÄN JÄLKEEN eikä mitään lakia rikota. Ammatikseen ajava ja oman tilansa tunteva taasen ei saa ajaa kun ajo- ja lepoaikalaki niin sanoo. Ennen joulua jopa liikkuva poliisi kertoi radiossa omasta tulevasta lomareisustaan että yhdellä tauolla aion mennä 1000km turvallista ja esimerkillistä että katsokaahan nyt vaan kaikki jeesustelijat ensin peiliin
- joo.....
ei sillä oo mitään tekemistä turvallisuuden kans!! Ei joku helvetin digikortti voi tietää milloin väsyttää. Kyllä se on niin, et yleensä öisin väsyttää, vaikka olisit ajanu vasta tunnin!! Tuo on aivan paskapuhetta, et yritetään saada turvallisuutta lisää!
- P.O Liisi
tilanteen tietävä kirjoitti:
Tietää tuon että nimenomaan ajo- ja lepoaikalaki (ei siis työaikalaki) "pakottaa" jossain kohtaa ajamaan väsyneenä kun hups kahden tunnin piristävillä torkuilla meneekin 13 tunnin työhön sidonnaisuusaika pitkäksi. Suotta näitä on asiasta ymmärtämättömille koittaa selittää kuten tästäkin ketjusta huomaa. Oikeuden mukasuutta jälleen kerran perätäkseni etenkin näin pääsiäisen alla sanon vielä että kukas niitä kaikkia urpoja hlöautoilijoita valvoo? Lähdetään esim Helsingistä ja vetää yhdellä tauolla vaikka Leville ja huomioikaa vielä tämäkin OMAN TYÖPÄIVÄN JÄLKEEN eikä mitään lakia rikota. Ammatikseen ajava ja oman tilansa tunteva taasen ei saa ajaa kun ajo- ja lepoaikalaki niin sanoo. Ennen joulua jopa liikkuva poliisi kertoi radiossa omasta tulevasta lomareisustaan että yhdellä tauolla aion mennä 1000km turvallista ja esimerkillistä että katsokaahan nyt vaan kaikki jeesustelijat ensin peiliin
Kukaan ei voi PAKOTTAA ajamaan ketään väsyneenä!!! Kukaan ei tule sitä pyssy kädessä vaatimaan eikä voi siitä lopputiliäkään antaa!! Se että laki aiheuttaa tiettyjä ongelmia lepoaikojen vuoksi on taas eri asia. Väsyneenä tai muuten huonossa ajokunnossa ajaminen on rangaistava teko. Väsymyksen toteennäyttäminen esim.kolaritilanteessa on autonkuljettajien onneksi vaikeaa jopa mahdotonta todistaa. Siksi tässä asiassa tulisi peräänkuuluttaa autoalan amattilaisten moraalia mutta sehän tiedetään miten matala se on kun on kyse työ/ajo,-ja lepoajasta.Millään muulla alalla ei nähdä yhtäpaljon vaivaa sen eteen että miten parhaiten pystyisi lakia kiertämään! Ja sitten vielä ihmetellään miksi raskaskalusto on netissäkin niin huonossa maineessa!!
- Pakottaa
P.O Liisi kirjoitti:
Kukaan ei voi PAKOTTAA ajamaan ketään väsyneenä!!! Kukaan ei tule sitä pyssy kädessä vaatimaan eikä voi siitä lopputiliäkään antaa!! Se että laki aiheuttaa tiettyjä ongelmia lepoaikojen vuoksi on taas eri asia. Väsyneenä tai muuten huonossa ajokunnossa ajaminen on rangaistava teko. Väsymyksen toteennäyttäminen esim.kolaritilanteessa on autonkuljettajien onneksi vaikeaa jopa mahdotonta todistaa. Siksi tässä asiassa tulisi peräänkuuluttaa autoalan amattilaisten moraalia mutta sehän tiedetään miten matala se on kun on kyse työ/ajo,-ja lepoajasta.Millään muulla alalla ei nähdä yhtäpaljon vaivaa sen eteen että miten parhaiten pystyisi lakia kiertämään! Ja sitten vielä ihmetellään miksi raskaskalusto on netissäkin niin huonossa maineessa!!
Otetaan esimerkki konttori työntekijästä meneppä nukkumaan työpäivän aikana kolme tuntia niin saatko potkut vai et ja olet tullut aamulla 7-9 töihin ja työ loppuu kello 15-17 ja varmasti myös sinua jossain välissä nukuttaa. ? Auton kuljettajan työ päivä voi alkaa kello 0.00 yöllä ja loppua kello 15.00 lainpuitteissa. Kulettaja kuin myös konttorityöntekijä on itse vastuussa siitä kun hänelle on merkitty työpäivä alkamaan näinä kellon aikoina ja määrätty tekemään se tietty työ niin jos sitä et tee niin saatko lopputilin vai et? Mietipä sitä herra kaikki tietävä.
- P.O Liisi
Pakottaa kirjoitti:
Otetaan esimerkki konttori työntekijästä meneppä nukkumaan työpäivän aikana kolme tuntia niin saatko potkut vai et ja olet tullut aamulla 7-9 töihin ja työ loppuu kello 15-17 ja varmasti myös sinua jossain välissä nukuttaa. ? Auton kuljettajan työ päivä voi alkaa kello 0.00 yöllä ja loppua kello 15.00 lainpuitteissa. Kulettaja kuin myös konttorityöntekijä on itse vastuussa siitä kun hänelle on merkitty työpäivä alkamaan näinä kellon aikoina ja määrätty tekemään se tietty työ niin jos sitä et tee niin saatko lopputilin vai et? Mietipä sitä herra kaikki tietävä.
Laki kieltää väsyneenä ajamisen! Mikään työnantaja ei voi antaa lopputiliä jos kuljettaja tuntee olevansa ajokelvottomassa kunnossa!! Konttorirotan ja autonkuljettajan työn vertaaminen muutenkin nyt on niin kaukaa haettu ettei mitään määrää! Mistä joku konttorirotta on vastuussa? Niillä nyt harvemmin on esim.mitään urakkahommia. Jos et saa jotain paperia valmiiksi niin kukaan ei tule lopareita antamaan. Ei varmasti! Autonkuljettalle on katsos laissa säädetty tietty lepoaika työpäivää kohti. Konttoriväellekin on annettu aika milloin SAA pitää tauon mutta kukaan ei niitä tule pakottamaan tauolle! Kukaan myös tuskin kuolee jos tietskan eteen satut nukahtamaan mutta ajapa raskas auto nukkuessasi vastaantulevien kaistalle niin tilanne on aikas katastrofi.
- juupa juu
P.O Liisi kirjoitti:
Laki kieltää väsyneenä ajamisen! Mikään työnantaja ei voi antaa lopputiliä jos kuljettaja tuntee olevansa ajokelvottomassa kunnossa!! Konttorirotan ja autonkuljettajan työn vertaaminen muutenkin nyt on niin kaukaa haettu ettei mitään määrää! Mistä joku konttorirotta on vastuussa? Niillä nyt harvemmin on esim.mitään urakkahommia. Jos et saa jotain paperia valmiiksi niin kukaan ei tule lopareita antamaan. Ei varmasti! Autonkuljettalle on katsos laissa säädetty tietty lepoaika työpäivää kohti. Konttoriväellekin on annettu aika milloin SAA pitää tauon mutta kukaan ei niitä tule pakottamaan tauolle! Kukaan myös tuskin kuolee jos tietskan eteen satut nukahtamaan mutta ajapa raskas auto nukkuessasi vastaantulevien kaistalle niin tilanne on aikas katastrofi.
No jos et käsittänyt mitä tarkoitin niin oma on häpeesi. Otin vain ainoastaan konttorityötekijän esimerkiksi. Voihan näitä ottaa vaikka joka ammattialalta rakennusmiehistä insonööreihin väsyeeä tehdään virheitä et mietippä sitä. En viitsi näin yksinkertaista asiaa sulle enempää selvittä.
- Tasapuolisuutta;)
P.O Liisi kirjoitti:
Laki kieltää väsyneenä ajamisen! Mikään työnantaja ei voi antaa lopputiliä jos kuljettaja tuntee olevansa ajokelvottomassa kunnossa!! Konttorirotan ja autonkuljettajan työn vertaaminen muutenkin nyt on niin kaukaa haettu ettei mitään määrää! Mistä joku konttorirotta on vastuussa? Niillä nyt harvemmin on esim.mitään urakkahommia. Jos et saa jotain paperia valmiiksi niin kukaan ei tule lopareita antamaan. Ei varmasti! Autonkuljettalle on katsos laissa säädetty tietty lepoaika työpäivää kohti. Konttoriväellekin on annettu aika milloin SAA pitää tauon mutta kukaan ei niitä tule pakottamaan tauolle! Kukaan myös tuskin kuolee jos tietskan eteen satut nukahtamaan mutta ajapa raskas auto nukkuessasi vastaantulevien kaistalle niin tilanne on aikas katastrofi.
Ei se laki oikein tasapuolinen ole? Ei ole valvontaa noilla pojil/tytöil. Tarttis teherä jotain,niinkuin valtion päämies aikonaan sanoi!
- mutta ei asiaa
joo..... kirjoitti:
ei sillä oo mitään tekemistä turvallisuuden kans!! Ei joku helvetin digikortti voi tietää milloin väsyttää. Kyllä se on niin, et yleensä öisin väsyttää, vaikka olisit ajanu vasta tunnin!! Tuo on aivan paskapuhetta, et yritetään saada turvallisuutta lisää!
täältä löytyy varmasti apu ongelmaani.se on seuraavanlainen:on yksi auto ja yksi mies(kuljettaja eli minä).työt alkaa juoksemaan noin klo12,auto on valmiiksi lastattu että pääsen heti lähtemään,ajan noin neljä tuntia ja puran ekan paikan jonka jälkeen pidän tauon.sen jälkeenpuretaan loput ja auto on tyhjä,noudoille siis,niitä on 2-4 paikkaa,viimeisessä paikassa jos keräykset on valmiit pääsen lähtemään takaisinpäin noin klo21:00,takaisin terminaalissa oltava klo 04:00 joten aikaa on jos vaikka alkaa VÄSYTTÄMÄÄN.
mutta ettei työhönsidonnaisuusaika ylity,on oltava jo klo 01:00,kaksi kertaa viikossa sen voi venyttää klo 03:00:een asti.
paluumatkalla yleensä tulee uni koska ihmistä ei ole luotu valvomaan öitään mutta jonkunhan nämäkin työt on tehtävä.ja kuormanahan on lääkkeitä noin kolmeensataan apteekkiin,sairaalaan,hammas-ja eläinlääkäreille ym.ym.
terminaalissa siis odottaa 8-15 sprintterikuskia minun kuormaani klo 04:00:stä lähtien.
klo 22:00 alkaa väsyttämään,olisi aika pienille torkuille MUTTA....se laki,pakko painaa pitkää päivää perille asti.tähän joku viisas sanoo kuitenkin että miksi et nuku sitä yhdeksää tuntia minkä laki vaatii,sitä ei kuitenkaan ymmärretä että jos sen teen niin oli viimeinen reissu siinä talossa!
miksikö?terminaalissa odottaa ne sprintterit,ne sadat apteekit ja sairaalat ym tohtorit odottaa spinttereitä,tuhannet mummot ja vaarit odottaa sydänlääkkeitään ja potenssipillereitään heti kun apteekit aukeaa.
SE ON PAKKO AJAA VÄSYNEENÄ KOSKA LAKI NIIN MÄÄRÄÄ.
jos joku tähän ajooni keksii sellaisen ratkaisun missä lakia ei rikota niin se palkitaan ruhtinaallisesti.ROHKEASTI EHDOTUKSIA,varsinkin herra mukavaalta. - turvallisuutta
joo..... kirjoitti:
ei sillä oo mitään tekemistä turvallisuuden kans!! Ei joku helvetin digikortti voi tietää milloin väsyttää. Kyllä se on niin, et yleensä öisin väsyttää, vaikka olisit ajanu vasta tunnin!! Tuo on aivan paskapuhetta, et yritetään saada turvallisuutta lisää!
Lähtö ajoon klo 02.00
Ajo/tauko/muu työ 02.00-12.30
Ensimmäinen vuorokausilepo 12.30-21.30
Ajo/tauko/muu työ 21.30-07.00
Toinen lepo 07.00-18.00
Ajo/tauko/muu työ 18.00-04.30
Kolmas lepo 04.30-13.30
Ajo/tauko/muu työ 13.30-23.00
Työ loppuu klo 23.00
Näin kun ajaa niin jo työhön lähtiessä on hyvin levätty, esim 8:n tunnin lepoon pyrittäessä on menty nukkumaan noin klo 17.00. Ja lähtö siis klo 02.00, siitä vain rattia pyörittämään.
Ensimmäinen vuorokausilepo iskee parhaaseen nukkumaanmenoaikaan klo 12.30.
Toinen vrk-lepo sopii kuin nenä päähän ja alkaa siis klo 07.00
Kolmas levon hetki tuleekin jo tarpeeseen ja ajankohdankin jo voisi luulla osuvan yksiin unen tarpeen kanssa, klo 04.30.
Ja nyt jokainen teorian hallitseva yli-insinööri kertoo että mikä tästä tekee turvallisempaa liikkumista kuin se että kuski itse päättäisi mihin aikaan väsyttää? Laki kertoisi vuorokautisen ajo- ja lepoajan, kuljettaja sovittaisi ne työhön omasta mielestään parhaiten istuvalla tavalla.
Siis vastakkain kehässä ratakiskon joustavuuden omaava nykyinen laki vs kuljettajan käytettävissä olevat ajotunnit per päivä/viikko. - on teoreetikko
Mukavaa kirjoitti:
täällä foorumilla kun on kaltaisiasi jotka eivät kykene keskustelemaan asioista ilman että heti ensimmäisessä vastuksessa alettaisiin vittuilemaan. Se on tietysti helppo puolustautua vittuilemalla jos joku onkin asiasta erimieltä. Nimimerkin suojasta on niin helppo huudella,eikö? Tätä keskustelua on melko turha jatkaa. Totean vaan että kaveri joka rikkoo lakia ja nukkuu ratissa eikä itse ymmärrä/halua pysähtyä on liikenteessä samanlainen vaaratekijä kuin kännissä ajava! Kummallekin on laki säädetty mutta silti itse ovat mielestään OIKEA henkilö päättämään lähteekö/jatkaako ajamista. Molempia omassa tilanteessaan laki ja määräykset asian tiimoilla vituttaa. Se on varmaa!
Lopuksi vielä että lueppa edellinen kirjoitukseni vielä kerran jos vaikka ymmärtäisit mitä tarkoitin!ajatteleppa,että lepotauko alkaa kello 16 ja yhdeksän tuntia siitä on 01,00 silloin saat aloittaa uuden päivän ja olet virkkuna 10tuntia siitä eteenpäin, näin lain mukaan, pitäisi joskus osata ajatella itsekin ja tien päällä se olisi jopa suotavaa.
- pointti.
turvallisuutta kirjoitti:
Lähtö ajoon klo 02.00
Ajo/tauko/muu työ 02.00-12.30
Ensimmäinen vuorokausilepo 12.30-21.30
Ajo/tauko/muu työ 21.30-07.00
Toinen lepo 07.00-18.00
Ajo/tauko/muu työ 18.00-04.30
Kolmas lepo 04.30-13.30
Ajo/tauko/muu työ 13.30-23.00
Työ loppuu klo 23.00
Näin kun ajaa niin jo työhön lähtiessä on hyvin levätty, esim 8:n tunnin lepoon pyrittäessä on menty nukkumaan noin klo 17.00. Ja lähtö siis klo 02.00, siitä vain rattia pyörittämään.
Ensimmäinen vuorokausilepo iskee parhaaseen nukkumaanmenoaikaan klo 12.30.
Toinen vrk-lepo sopii kuin nenä päähän ja alkaa siis klo 07.00
Kolmas levon hetki tuleekin jo tarpeeseen ja ajankohdankin jo voisi luulla osuvan yksiin unen tarpeen kanssa, klo 04.30.
Ja nyt jokainen teorian hallitseva yli-insinööri kertoo että mikä tästä tekee turvallisempaa liikkumista kuin se että kuski itse päättäisi mihin aikaan väsyttää? Laki kertoisi vuorokautisen ajo- ja lepoajan, kuljettaja sovittaisi ne työhön omasta mielestään parhaiten istuvalla tavalla.
Siis vastakkain kehässä ratakiskon joustavuuden omaava nykyinen laki vs kuljettajan käytettävissä olevat ajotunnit per päivä/viikko.ei taida mukavakaan osata selittää mokomaa turvallisuutta.
- P.O Liisi
juupa juu kirjoitti:
No jos et käsittänyt mitä tarkoitin niin oma on häpeesi. Otin vain ainoastaan konttorityötekijän esimerkiksi. Voihan näitä ottaa vaikka joka ammattialalta rakennusmiehistä insonööreihin väsyeeä tehdään virheitä et mietippä sitä. En viitsi näin yksinkertaista asiaa sulle enempää selvittä.
Ei tarvitse selittää ei. Jos ei itsekään ymmärrä niin miten sitä voisi muitakaan viisaammiksi tehdä! Mutta toivotaan että pikkuhiljaa kaverit rattien takana ymmärtäisivät että kiire ja muka pakko ajaa vaikka väsyttää-ajatustapa vähenisi ja sitä kautta kolarit niin isot kuin pienetkit. Yhteisvoimin ja lakia noudattamalla on mahdollisuus saada autopuolenkin asiat paremmalle mallille mutta liian paljon on porukkaa joille tärkeintä on kun vaan saa ajaa isoa autoa maanteidenkuningas-fiiliksillä alle minimin lasketulla palkoilla ei siinä silloin yhteispeli ja sitä kautta turvallisempi tulevaiuus kiinnosta.
- teollisuudessa
on teoreetikko kirjoitti:
ajatteleppa,että lepotauko alkaa kello 16 ja yhdeksän tuntia siitä on 01,00 silloin saat aloittaa uuden päivän ja olet virkkuna 10tuntia siitä eteenpäin, näin lain mukaan, pitäisi joskus osata ajatella itsekin ja tien päällä se olisi jopa suotavaa.
kolmivuorotyössä tuollainen on ihan arkipäivää!! Ajattelepa kuule ihan itse vaan!!!
- et kai nyt väitä
mutta ei asiaa kirjoitti:
täältä löytyy varmasti apu ongelmaani.se on seuraavanlainen:on yksi auto ja yksi mies(kuljettaja eli minä).työt alkaa juoksemaan noin klo12,auto on valmiiksi lastattu että pääsen heti lähtemään,ajan noin neljä tuntia ja puran ekan paikan jonka jälkeen pidän tauon.sen jälkeenpuretaan loput ja auto on tyhjä,noudoille siis,niitä on 2-4 paikkaa,viimeisessä paikassa jos keräykset on valmiit pääsen lähtemään takaisinpäin noin klo21:00,takaisin terminaalissa oltava klo 04:00 joten aikaa on jos vaikka alkaa VÄSYTTÄMÄÄN.
mutta ettei työhönsidonnaisuusaika ylity,on oltava jo klo 01:00,kaksi kertaa viikossa sen voi venyttää klo 03:00:een asti.
paluumatkalla yleensä tulee uni koska ihmistä ei ole luotu valvomaan öitään mutta jonkunhan nämäkin työt on tehtävä.ja kuormanahan on lääkkeitä noin kolmeensataan apteekkiin,sairaalaan,hammas-ja eläinlääkäreille ym.ym.
terminaalissa siis odottaa 8-15 sprintterikuskia minun kuormaani klo 04:00:stä lähtien.
klo 22:00 alkaa väsyttämään,olisi aika pienille torkuille MUTTA....se laki,pakko painaa pitkää päivää perille asti.tähän joku viisas sanoo kuitenkin että miksi et nuku sitä yhdeksää tuntia minkä laki vaatii,sitä ei kuitenkaan ymmärretä että jos sen teen niin oli viimeinen reissu siinä talossa!
miksikö?terminaalissa odottaa ne sprintterit,ne sadat apteekit ja sairaalat ym tohtorit odottaa spinttereitä,tuhannet mummot ja vaarit odottaa sydänlääkkeitään ja potenssipillereitään heti kun apteekit aukeaa.
SE ON PAKKO AJAA VÄSYNEENÄ KOSKA LAKI NIIN MÄÄRÄÄ.
jos joku tähän ajooni keksii sellaisen ratkaisun missä lakia ei rikota niin se palkitaan ruhtinaallisesti.ROHKEASTI EHDOTUKSIA,varsinkin herra mukavaalta.että kertomasi paikat elävät kädestä suuhun niiden lääkkeittesi kanssa? Eli jos autosi jää tulematta koko joukko kertomistasi paikoista jää ilman lääkettä??? Haloo! Eiköhän niissä kuitenkin ole varastossa monen päivän lääkkeet. Krisiajan takia jo ihan lakisääteisestikin! SInä aikana kun sinä haet täydennystä nämä sprintterit jakavat edelistä kuormaasi. Ihan helppoa. Jos kuormasi on niin pieni että jakoautot jakavat nyytit nopeammin kuin sinä ehdit niitä toimittaa on sinulla silloin tarve isompaan autoon tai sitten toinen siihen rinnalle. Ihan helppo ratkaisu. Miten ajattelit minulle sen ruhtinaalisen korvauksen järjestää??? ; )
- retunen10
turvallisuutta kirjoitti:
Lähtö ajoon klo 02.00
Ajo/tauko/muu työ 02.00-12.30
Ensimmäinen vuorokausilepo 12.30-21.30
Ajo/tauko/muu työ 21.30-07.00
Toinen lepo 07.00-18.00
Ajo/tauko/muu työ 18.00-04.30
Kolmas lepo 04.30-13.30
Ajo/tauko/muu työ 13.30-23.00
Työ loppuu klo 23.00
Näin kun ajaa niin jo työhön lähtiessä on hyvin levätty, esim 8:n tunnin lepoon pyrittäessä on menty nukkumaan noin klo 17.00. Ja lähtö siis klo 02.00, siitä vain rattia pyörittämään.
Ensimmäinen vuorokausilepo iskee parhaaseen nukkumaanmenoaikaan klo 12.30.
Toinen vrk-lepo sopii kuin nenä päähän ja alkaa siis klo 07.00
Kolmas levon hetki tuleekin jo tarpeeseen ja ajankohdankin jo voisi luulla osuvan yksiin unen tarpeen kanssa, klo 04.30.
Ja nyt jokainen teorian hallitseva yli-insinööri kertoo että mikä tästä tekee turvallisempaa liikkumista kuin se että kuski itse päättäisi mihin aikaan väsyttää? Laki kertoisi vuorokautisen ajo- ja lepoajan, kuljettaja sovittaisi ne työhön omasta mielestään parhaiten istuvalla tavalla.
Siis vastakkain kehässä ratakiskon joustavuuden omaava nykyinen laki vs kuljettajan käytettävissä olevat ajotunnit per päivä/viikko.Tässä tuli asia harvinaisen selvästi, jota esim. aloittaja tarkoitti. Näihin kun lisää ne ylimääräiset unitauot,(jos alkaa väsyttämään) niin kokonaistyöaika menee sille vuorokaudelle liian pitkäksi. Poliisinhan ei siitä pitäis sakottaa,mutta työsuojelutarkastaja voi antaa
siitä vielä kahden vuoden päästä sakot. - Alasta mitään
et kai nyt väitä kirjoitti:
että kertomasi paikat elävät kädestä suuhun niiden lääkkeittesi kanssa? Eli jos autosi jää tulematta koko joukko kertomistasi paikoista jää ilman lääkettä??? Haloo! Eiköhän niissä kuitenkin ole varastossa monen päivän lääkkeet. Krisiajan takia jo ihan lakisääteisestikin! SInä aikana kun sinä haet täydennystä nämä sprintterit jakavat edelistä kuormaasi. Ihan helppoa. Jos kuormasi on niin pieni että jakoautot jakavat nyytit nopeammin kuin sinä ehdit niitä toimittaa on sinulla silloin tarve isompaan autoon tai sitten toinen siihen rinnalle. Ihan helppo ratkaisu. Miten ajattelit minulle sen ruhtinaalisen korvauksen järjestää??? ; )
tietää.
Sivusta seurannut keskustelua,ja ny pakko osallistua.
Alasta jotain tietävänä,luulisin,että ensimmäisestä
myöhästymisestä ei varmaan potkuja saa.
Sen kyllä sitte juitsarit muistaa ja teet vaan "paskahommia".
Ja samassa kuormassa on paljon muutakin kuin ne lääkkeet,mitä sprintterit odottavat.Em. kuskin työaika ei enää jakeluun riittäisi epäilen. - just näin
turvallisuutta kirjoitti:
Lähtö ajoon klo 02.00
Ajo/tauko/muu työ 02.00-12.30
Ensimmäinen vuorokausilepo 12.30-21.30
Ajo/tauko/muu työ 21.30-07.00
Toinen lepo 07.00-18.00
Ajo/tauko/muu työ 18.00-04.30
Kolmas lepo 04.30-13.30
Ajo/tauko/muu työ 13.30-23.00
Työ loppuu klo 23.00
Näin kun ajaa niin jo työhön lähtiessä on hyvin levätty, esim 8:n tunnin lepoon pyrittäessä on menty nukkumaan noin klo 17.00. Ja lähtö siis klo 02.00, siitä vain rattia pyörittämään.
Ensimmäinen vuorokausilepo iskee parhaaseen nukkumaanmenoaikaan klo 12.30.
Toinen vrk-lepo sopii kuin nenä päähän ja alkaa siis klo 07.00
Kolmas levon hetki tuleekin jo tarpeeseen ja ajankohdankin jo voisi luulla osuvan yksiin unen tarpeen kanssa, klo 04.30.
Ja nyt jokainen teorian hallitseva yli-insinööri kertoo että mikä tästä tekee turvallisempaa liikkumista kuin se että kuski itse päättäisi mihin aikaan väsyttää? Laki kertoisi vuorokautisen ajo- ja lepoajan, kuljettaja sovittaisi ne työhön omasta mielestään parhaiten istuvalla tavalla.
Siis vastakkain kehässä ratakiskon joustavuuden omaava nykyinen laki vs kuljettajan käytettävissä olevat ajotunnit per päivä/viikko.tämä on asiaa!!
- sen ansainnut?
et kai nyt väitä kirjoitti:
että kertomasi paikat elävät kädestä suuhun niiden lääkkeittesi kanssa? Eli jos autosi jää tulematta koko joukko kertomistasi paikoista jää ilman lääkettä??? Haloo! Eiköhän niissä kuitenkin ole varastossa monen päivän lääkkeet. Krisiajan takia jo ihan lakisääteisestikin! SInä aikana kun sinä haet täydennystä nämä sprintterit jakavat edelistä kuormaasi. Ihan helppoa. Jos kuormasi on niin pieni että jakoautot jakavat nyytit nopeammin kuin sinä ehdit niitä toimittaa on sinulla silloin tarve isompaan autoon tai sitten toinen siihen rinnalle. Ihan helppo ratkaisu. Miten ajattelit minulle sen ruhtinaalisen korvauksen järjestää??? ; )
tässä vääriin vastauksiisi selitykset:
ei ole kuljettajan tehtävä miettiä elääkö ne apteekit kädestä suuhun mutta näin se vain on,puhelimet soi vihaisena jo 1 tunnin päästä jos ei pillereitä näy.HALOO
illalla/yöllä jako ei onnistu koska joka paikkaan ei ole avaimia ja apteekkarit tuskin jäävät odottamaan,oven taakse jos jätät niin niistä aamulla tuskin on mitään jäljellä ja talvella jäätyisi.JA SE JAKO ON SOVITTU AAMUKSI..ihan helppoa.
auto on moduuli joten isommalla ei suomen teillä ajeta.hyvin mahtuu tavarat kyytiin ja tuon sen minkä asiakkaat on tilannut.miten kaksi autoa olisi nopeampi ratkaisu kuin yksi? lue uudestaan:on yksi auto ja yksi kuski.kulutkin tuplaantuisi,HALOO.
et ole korvausta ansainnut,yritä uudestaan.
laitan tänne puhelinnumeron minne voit soittaa kun tämän ongelman ratkaiset. - surullista
sen ansainnut? kirjoitti:
tässä vääriin vastauksiisi selitykset:
ei ole kuljettajan tehtävä miettiä elääkö ne apteekit kädestä suuhun mutta näin se vain on,puhelimet soi vihaisena jo 1 tunnin päästä jos ei pillereitä näy.HALOO
illalla/yöllä jako ei onnistu koska joka paikkaan ei ole avaimia ja apteekkarit tuskin jäävät odottamaan,oven taakse jos jätät niin niistä aamulla tuskin on mitään jäljellä ja talvella jäätyisi.JA SE JAKO ON SOVITTU AAMUKSI..ihan helppoa.
auto on moduuli joten isommalla ei suomen teillä ajeta.hyvin mahtuu tavarat kyytiin ja tuon sen minkä asiakkaat on tilannut.miten kaksi autoa olisi nopeampi ratkaisu kuin yksi? lue uudestaan:on yksi auto ja yksi kuski.kulutkin tuplaantuisi,HALOO.
et ole korvausta ansainnut,yritä uudestaan.
laitan tänne puhelinnumeron minne voit soittaa kun tämän ongelman ratkaiset.että kuljetusalalla on edelleen ajatustapa että jos ennnenkin on ollut epäkohtia kuljetuksia niin annetaan olla tästä eteenkinpäin. Niinkin iso porukka tienpäällä muttei yhteistä halua laittaa hommia kuntoon. Nöyrästi vaan totellaan työnantajan ja kuljetusten tilaajien vaatimuksia lainrikkomisen uhallakin. Muilla aloilla esim.teollisuudessa asia laitetaan yhteistuumin kuntoon jos työn suorittaminen vaatii lain rikkomista sun muuta laitonta. Kaverit istuu niin kauan kunnes asiat on kunnossa. Yhteistuumin niin asiat saadaan kuntoon. Mutta ei,ei kuljetuksessa!!
- sinäkö muutat
surullista kirjoitti:
että kuljetusalalla on edelleen ajatustapa että jos ennnenkin on ollut epäkohtia kuljetuksia niin annetaan olla tästä eteenkinpäin. Niinkin iso porukka tienpäällä muttei yhteistä halua laittaa hommia kuntoon. Nöyrästi vaan totellaan työnantajan ja kuljetusten tilaajien vaatimuksia lainrikkomisen uhallakin. Muilla aloilla esim.teollisuudessa asia laitetaan yhteistuumin kuntoon jos työn suorittaminen vaatii lain rikkomista sun muuta laitonta. Kaverit istuu niin kauan kunnes asiat on kunnossa. Yhteistuumin niin asiat saadaan kuntoon. Mutta ei,ei kuljetuksessa!!
koko maailman systeemit kun kansa on nykyisiin oppinut ja tämä ainoastaan niinkin pienen alan kuin kuljetuksien takia.
annetaan sinullekin pari esimerkkiä:naisesi ei anna ilman kortsua mutta niitä ei sinulla ole,lähdet ostamaan,kaupassa sanotaan ei ole kun se kuski on tauolla parinsadan kilometrin päässä.olisitko ymmärtäväinen kuljettajaa kohtaan ja toteaisit vain että tullaan huomenna uudestaan.
kuljettajaa voi verrata vaikka kaupan kassaneitiin,molemmat ovat palveluammatteja,jaksaisitko jäädä odottamaan kun kassaneidillä alkaa 45 minuutin tauko juuri kun olet latonut ostokset tiskille.
teollisuudesta löytyy useampi esimerkki,monta kertaa on odoteltu että saisivat tavarat valmiiksi.auto on tilattu yhdeltätoista ja tunnin päästä pitäisi olla lastattuna että matka kohti satamaa alkaisi,laiva lähtee kuudelta,mutta kun siellä teollisuudessa on niin hyvin asiat että romut on valmiina vasta kahdelta niin arvaapa kenelle se vastuu siirtyy laivaan ehtimiseen.kyllä siellä tehtaassa kaverit voi istua mutta auto kulkee.
miten sinä muutat kuljetusalan niin että kaikki ovat tyytyväisiä,varsinkin asiakkaat?. - niinköhän
teollisuudessa kirjoitti:
kolmivuorotyössä tuollainen on ihan arkipäivää!! Ajattelepa kuule ihan itse vaan!!!
Kolmivuorossa tietääkseni ollaan 15 tuntia kotona ja 9 töissä säännöllisesti? Autonkuljettajalla se taas on toisin päin ja epäsäännöllisesti.
- kuskien
P.O Liisi kirjoitti:
Ei tarvitse selittää ei. Jos ei itsekään ymmärrä niin miten sitä voisi muitakaan viisaammiksi tehdä! Mutta toivotaan että pikkuhiljaa kaverit rattien takana ymmärtäisivät että kiire ja muka pakko ajaa vaikka väsyttää-ajatustapa vähenisi ja sitä kautta kolarit niin isot kuin pienetkit. Yhteisvoimin ja lakia noudattamalla on mahdollisuus saada autopuolenkin asiat paremmalle mallille mutta liian paljon on porukkaa joille tärkeintä on kun vaan saa ajaa isoa autoa maanteidenkuningas-fiiliksillä alle minimin lasketulla palkoilla ei siinä silloin yhteispeli ja sitä kautta turvallisempi tulevaiuus kiinnosta.
palkoista tiedät. Sillävälin kun tätä kirjoitit hankin 200% tessin palkkaa kuljettajana. Edelleen pyydän sinua lukemaan noi edelliset kirjoitukseni ja jos et vieläkään ymmärrä niin omavikasi sen kuin koitat mustassa ajatusmaailmassasi tehdä omasta elämästäsi parempaa haukkumalla muita.
- eaimerkissä
surullista kirjoitti:
että kuljetusalalla on edelleen ajatustapa että jos ennnenkin on ollut epäkohtia kuljetuksia niin annetaan olla tästä eteenkinpäin. Niinkin iso porukka tienpäällä muttei yhteistä halua laittaa hommia kuntoon. Nöyrästi vaan totellaan työnantajan ja kuljetusten tilaajien vaatimuksia lainrikkomisen uhallakin. Muilla aloilla esim.teollisuudessa asia laitetaan yhteistuumin kuntoon jos työn suorittaminen vaatii lain rikkomista sun muuta laitonta. Kaverit istuu niin kauan kunnes asiat on kunnossa. Yhteistuumin niin asiat saadaan kuntoon. Mutta ei,ei kuljetuksessa!!
on nimenomaan lain idioottimaiset määräykset, tai siis direktiivin. Mahtaisko Bryssel pikaisestikin saada uuden aikaiseksi jos ruvettaisiin lakkoon? Siinä olet kyllä oikeassa että "jottain tarttis tehrä"
- lääkkeitä ajanut
et kai nyt väitä kirjoitti:
että kertomasi paikat elävät kädestä suuhun niiden lääkkeittesi kanssa? Eli jos autosi jää tulematta koko joukko kertomistasi paikoista jää ilman lääkettä??? Haloo! Eiköhän niissä kuitenkin ole varastossa monen päivän lääkkeet. Krisiajan takia jo ihan lakisääteisestikin! SInä aikana kun sinä haet täydennystä nämä sprintterit jakavat edelistä kuormaasi. Ihan helppoa. Jos kuormasi on niin pieni että jakoautot jakavat nyytit nopeammin kuin sinä ehdit niitä toimittaa on sinulla silloin tarve isompaan autoon tai sitten toinen siihen rinnalle. Ihan helppo ratkaisu. Miten ajattelit minulle sen ruhtinaalisen korvauksen järjestää??? ; )
Sairaaloihin voi olla hyvinkin kiireellisiä lääketoimituksia, koska joillakin lääkkeillä on todella lyhyet säilytysajat. Toisekseen jos se jako tarpeeksi myöhästyy, ei kaikkiin apteekkeihin enää ehditäkään aukioloaikana ja kylmässä kuljetettavat lääkkeet joiden pakkauksissa on kylmäpatruunat, pääsevät lämpenemään. Lasku voi olla tähtitieteellinen.
- oli siitä
surullista kirjoitti:
että kuljetusalalla on edelleen ajatustapa että jos ennnenkin on ollut epäkohtia kuljetuksia niin annetaan olla tästä eteenkinpäin. Niinkin iso porukka tienpäällä muttei yhteistä halua laittaa hommia kuntoon. Nöyrästi vaan totellaan työnantajan ja kuljetusten tilaajien vaatimuksia lainrikkomisen uhallakin. Muilla aloilla esim.teollisuudessa asia laitetaan yhteistuumin kuntoon jos työn suorittaminen vaatii lain rikkomista sun muuta laitonta. Kaverit istuu niin kauan kunnes asiat on kunnossa. Yhteistuumin niin asiat saadaan kuntoon. Mutta ei,ei kuljetuksessa!!
...että homman hoitaminen ajo- ja lepoaikalakia noudattaen edellyttää väsyneenä ajamista, kun ajo- ja lepoaikalaki nimenomaan kieltää yli 15 tunnin työhönsidonnaisuusajan, joka ylittyisi, jos kuljettaja jäisi pariksi tunniksi nukkumaan, kun alkaa väsyttää. Esimerkin kertonut kaverihan juuri kertoi, että aikataulut olisivat riittävän väljät parin tunnin nukkumiseen yövuoron aikana, mutta ajo- ja lepoaikalaki joustaa tässä kohtaa kuin rautakanki.
Tässä on pieni ristiriita. Jos noudatat lakia, joka kieltää väsyneenä ajamisen, joudut rikkomaan ajo- ja lepoaikalakia ja jos noudatat ajo- ja lepoaikalakia, joudut ajamaan väsyneenä.
Ja se on muuten ihan riittävä irtisanomisperuste, jos kuljettaja ei pysty suoriutumaan tuollaisesta ajo- ja lepoaikalakia noudattavasta yötyöstä, jos työnantajalla ei ole tarjota korvaavaa työtä. Pikkufirmassa useinkaan ei ole eli kuljettaja on aikalailla puun ja kuoren välissä. Joko rikkoo jompaa kumpaa lakia tai sitten etsii muuta työtä. - LÖYTYIKÖ TÄÄLTÄ
lääkkeitä ajanut kirjoitti:
Sairaaloihin voi olla hyvinkin kiireellisiä lääketoimituksia, koska joillakin lääkkeillä on todella lyhyet säilytysajat. Toisekseen jos se jako tarpeeksi myöhästyy, ei kaikkiin apteekkeihin enää ehditäkään aukioloaikana ja kylmässä kuljetettavat lääkkeet joiden pakkauksissa on kylmäpatruunat, pääsevät lämpenemään. Lasku voi olla tähtitieteellinen.
KAKSI IHMISTÄ JOTKA YMMÄRTÄVÄT MISSÄ MENNÄÄN JA KUINKA HOMMA TOIMII.
- juntti taas
tääl kehuu olemattomalla palkallaan. yksikään talo ei maksa 200 prosenttisia. tommosta on aivan turha väittää. taiat vaan nostella kelalta opintotukea...
- osa ainakin
haanpäällä sai ja saa nykyäänkin 200% eikä niitä nuukailtu maksaa,kyllähän se tilipussissa tuntui mukavalta. (en ole kirjoittaja kenelle vastasit)
- ei mikään juntti
osa ainakin kirjoitti:
haanpäällä sai ja saa nykyäänkin 200% eikä niitä nuukailtu maksaa,kyllähän se tilipussissa tuntui mukavalta. (en ole kirjoittaja kenelle vastasit)
tuli kanssa nautittua 200%,mistä näitä juntiksi haukkujia riittää KUN ITSE EI MISTÄÄN MITÄÄN YMMÄRRÄ.
http://www.akt.fi/easydata/customers/akt/files/Tarja/Oljyn_tes_2008-2010.pdf
ja sieltä sivu 15,lukee aivan selvästi että pääsiäisestä maksetaan KAKSISATAA PROSENTTIA.
samanlainen uhoaja olet kuin muutkin alasta mitään tietämättömät,hiljaista on ollut sen jälkeen kun esimerkit väännetään rautalangasta. - mutta ei niitä
ei mikään juntti kirjoitti:
tuli kanssa nautittua 200%,mistä näitä juntiksi haukkujia riittää KUN ITSE EI MISTÄÄN MITÄÄN YMMÄRRÄ.
http://www.akt.fi/easydata/customers/akt/files/Tarja/Oljyn_tes_2008-2010.pdf
ja sieltä sivu 15,lukee aivan selvästi että pääsiäisestä maksetaan KAKSISATAA PROSENTTIA.
samanlainen uhoaja olet kuin muutkin alasta mitään tietämättömät,hiljaista on ollut sen jälkeen kun esimerkit väännetään rautalangasta.sun tilinauhas näy...
- sieltä!
mutta ei niitä kirjoitti:
sun tilinauhas näy...
suomalainen ei usko ennen kuin näkee.perustele miksi se ei siellä näkyisi,eikä sillä niin ole merkitystä vaikkei näkyisi mutta tilille se raha kuitenkin tulee.
monissa kuljetussopimuksissa on mainittu erikseen suurpyhäkorvaukset....tai mitä vittua mä niitä sulle selitän,et usko kuitenkaan.
seuraava taulapää taas alkaa väittämään että isäntä pimittää ne itselleen eikä kuskille. - korjataan
sieltä! kirjoitti:
suomalainen ei usko ennen kuin näkee.perustele miksi se ei siellä näkyisi,eikä sillä niin ole merkitystä vaikkei näkyisi mutta tilille se raha kuitenkin tulee.
monissa kuljetussopimuksissa on mainittu erikseen suurpyhäkorvaukset....tai mitä vittua mä niitä sulle selitän,et usko kuitenkaan.
seuraava taulapää taas alkaa väittämään että isäntä pimittää ne itselleen eikä kuskille.ennenkuin äidinkielen oppetaja puuttuu asiaan.
piti kirjoittaa että isäntä pimittää neitselleen eikä ANNA NIITÄ kuskille,kiitos ja anteeksi. - ongelma ratkaistu
korjataan kirjoitti:
ennenkuin äidinkielen oppetaja puuttuu asiaan.
piti kirjoittaa että isäntä pimittää neitselleen eikä ANNA NIITÄ kuskille,kiitos ja anteeksi.ja kysymys oli että miten voi ajaa lakia rikkomatta,joku onneton yritti vastata mutta kun ei edes ymmärrä mistä on kyse niin metsään meni ja pitkälle.
muita vastauksia ei tullut joten nyt vain täytyy todeta että ajo-ja lepoaikalaki PAKOTTAA AJAMAAN VÄSYNEENÄ. PISTE.
herra Mukavaakin on miettinyt kaikki pyhät muna suussa ja mämmit rinnuksilla(rinnoilla)mutta eipä tullut vastausta vaikka fiksulta teoria insinööriltä vaikuttaakin(helppo vittuilla nimimerkin takaa,ensimmäisestä vastauksesta alkaen).
taas maanantai iltana lähdetään rikkomaan lakia,muutama tunti tulee 200 prosenttia mitkä näkyy tilinauhassa,eikä vituta yhtään.
tulihan sitä jo monta päivää istuttua kotona(toiset istuu teollisuudessa kun siellä on niin hyvin asiat).
ja muistakaa nyt poikaset ettei hirveästi kannata huudella ja päätään aukoa jos ei tästä alasta ole tietoa ja taitoa,kyllä se ikä tuo kokemusta ja kokemus varmuutta kunhan vähän vielä kasvatte (vanhenette) se tuo viisautta.
näitä töitä kun ei voi tehdä mitään laki-tai sääntö kirjaa lukien,se on nähty useamman kerran. - haanpäällä
osa ainakin kirjoitti:
haanpäällä sai ja saa nykyäänkin 200% eikä niitä nuukailtu maksaa,kyllähän se tilipussissa tuntui mukavalta. (en ole kirjoittaja kenelle vastasit)
töissä vaan sillä mitä Haanpään kuskit koittavat työkseen mustamaalata. Nyt sattui kohdalle neljä työvuoroa 200% aikan eli mukava tili tulossa litkun ajusta.
- digipetkuttaja
niistäpä ei vaan huudella julkisesti.
Ihan yhtä helppoa kuin kiekkopiirturin kanssa soveltelukin ;-)
senverran voin kertoa ettei minkäänlaista kiinnijäämisriskiä ole.
kyllä se joskus selkenee teillekkin 8-)- magneetti taskussa
voi huijata mutta tässä ei ollut kyse siitä vaan mikä on teorian ja käytännön ero.
- syljettää.
viljele sitä mangneettias sinne vaihelaatikon kylkeen! Se on koko kuljetusalan kohtalonkysymys tuommoinen temppuilu! Loppupeleissä kärsii myös isäntä,tämmöinen pelleily vääristää kilpailua---
Rahdin hinnat laskee (harva niitä nostaa ylös?) Ja kuinkas ollakkaan kärsijänä on ravintoketjun peränpitäjä = KULJETTAJA. Ajatelkaa nyt helavatti pitemmälle ennenkuin jatkatte tuota mangneetti ym. höpinää ja lopettakaa se ikuinen kommunistien touhuun vetoaminen? se kuuluu korkeintaan isännille. - alan kohtalo
syljettää. kirjoitti:
viljele sitä mangneettias sinne vaihelaatikon kylkeen! Se on koko kuljetusalan kohtalonkysymys tuommoinen temppuilu! Loppupeleissä kärsii myös isäntä,tämmöinen pelleily vääristää kilpailua---
Rahdin hinnat laskee (harva niitä nostaa ylös?) Ja kuinkas ollakkaan kärsijänä on ravintoketjun peränpitäjä = KULJETTAJA. Ajatelkaa nyt helavatti pitemmälle ennenkuin jatkatte tuota mangneetti ym. höpinää ja lopettakaa se ikuinen kommunistien touhuun vetoaminen? se kuuluu korkeintaan isännille.hä? siirrän autoa laiturista toiseen jotka ovat samassa pihassa "tauon" aikana,
miten se isäntä siitä kärsii?
miten se vääristää kilpailua?
miten vaikuttaa rahdin hintoihin?
miten kuljettaja siitä kärsii?
tarkoititko magneettia?
anna näihin vastaukset ennenkuin vaahtoat lisää,varo ettet räjähdä!
- ohutta kupari-
lankaa ja yhdeksän voltin paristo.Laista vai laitonta, sitähän et kysellyt, vaikka valta-osa vastaajista siitä asiasta jänkkää.Laitimmaiset nipukat sieltä ja kortti on tyhjä.Olkaa hyvä ja toimikaa.Joo ja se allekirjoituksen puutehan ei tuo muuta kuin haasteen käräjille, mutta sinne ei ole pakko mennä.Ja lapun posti tuo kotiin sitten joskus.Saa näppärästi lisä-aikaa maksuun.Ja jos muuta haluat tietää, niin vastaillaan jos osataan tai keretään.
- mieltä kaivertamaan
mikä hyöty on tyhjentää ainoastaan kortti??.
ajan aina samalla autolla joten kortin ja piirturin tiedot eivät taida enää täsmätä,miten sen selitän konstaapelille??
olenko ymmärtänyt koko systeemin väärin?
oliko se sittenkään niin helppoa? - kons-ti
mieltä kaivertamaan kirjoitti:
mikä hyöty on tyhjentää ainoastaan kortti??.
ajan aina samalla autolla joten kortin ja piirturin tiedot eivät taida enää täsmätä,miten sen selitän konstaapelille??
olenko ymmärtänyt koko systeemin väärin?
oliko se sittenkään niin helppoa?pätee myös auton päähän.Eli laitimmaisiin napoihin vähän virtaa ja tyhjää on kuin kysyjän päässä.Helppoa oli, mutta oliko laillista? Miten sen selität kun molemmat on tyhjiä sille konstalle? Eipä ole minun propleemia, joten jos epäselvää on niin kysele, vastaillaan jos jaksetaan
- kaljamasu
kons-ti kirjoitti:
pätee myös auton päähän.Eli laitimmaisiin napoihin vähän virtaa ja tyhjää on kuin kysyjän päässä.Helppoa oli, mutta oliko laillista? Miten sen selität kun molemmat on tyhjiä sille konstalle? Eipä ole minun propleemia, joten jos epäselvää on niin kysele, vastaillaan jos jaksetaan
todellakin,mitä tehdä kun piirturi {numeerinen ajomuisti] näyttää lepoaikaa ,ei nukuta joten jotain on keksittävä,miten poistan kaikki muistilta
- lopputilin
Minua väsytti koko päivän niin etten kyennyt töihin koko päivänä. Isäntä ei sitä ymmärtänyt vaikka sanoin että laki kieltää väsyneenä ajamisen! Lähtö tuli!
- jakaa ongelmansa
ei niitä saa hautoa yksinään,täällä tapaat kohtalotovereita jotka eivät kykene töihin kuka mistäkin syystä.
useat eivät ole koskaan töitä tehneet eikä niitä edes kaipaa,kyllä yhteiskunta pitää huolen omistaan.
kirjoituksestasi paistaa läpi ettet ole päivääkään töitä tehnyt,odota että ne amishaivenet vahvistuu ja pääset autokouluun niin olet taas pykälän lähempänä haaveitasi.
poikuuden menetys ja täysi-ikäiseksi tulo on myös ihan kiva juttu. - kello käy
jakaa ongelmansa kirjoitti:
ei niitä saa hautoa yksinään,täällä tapaat kohtalotovereita jotka eivät kykene töihin kuka mistäkin syystä.
useat eivät ole koskaan töitä tehneet eikä niitä edes kaipaa,kyllä yhteiskunta pitää huolen omistaan.
kirjoituksestasi paistaa läpi ettet ole päivääkään töitä tehnyt,odota että ne amishaivenet vahvistuu ja pääset autokouluun niin olet taas pykälän lähempänä haaveitasi.
poikuuden menetys ja täysi-ikäiseksi tulo on myös ihan kiva juttu.no niin poikaset ja muut kaikentietävät insinöörinörtit.tästä aiheesta vaahdotaan ja aloitetaan uusia viestejä.ei tämä nyt niin vaikeaa voi olla.auttakaa nyt rikoksen uusijaa (noin 200 kertaa vuodessa)kun olette itse kuljetusalan ylijumalia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574