itse olen saanut

vähän säästetty näin...

Mä ostin kirpparilta kauniita peltirasioita keittiön hyllykön täyteen ja olen alkanut keräämään niihin rahaa;) siis hemmetin kivaa touhua nim. entinen visan vinguttaja.
Siis mulle ainakin tuli himo koska haluan saada mahdollisimman nopeaa rasiat täyteen ja sitten pääsen laskemaan paljoko on tullu.
Sitten ajattelin että jos laitan rasiaan 2e päivässä niin mä saan kuussa 60 ekee niin sehän vuodessa reilu 700 mä maksan sillä itteni ja melkeen miehenikin ulkomaille:) ja kivahan sinne on tiputtaa seteleitäkin...

10

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästötapa

      Meillä on yksi peltinen kahvitölkki, johon keräämme kolikoita.
      Suuri osa kolikoista on kertynyt keräämällä tyhjiä pulloja ja tölkkejä.
      Kauppareissulla vaihtorahana jääneet kolikot menevät myös tölkkiin.
      Kolmen kuukauden saldo (1/2 tölkkiä) oli 234,05 €.
      Rahat siirretään käyttelytilille, johon kerätään pahan päivän varalle.

      Toinen pienempi tölkki on ruokaostoksia varten. Siihen laitamme molemmat, mieheni ja minä, kuun alussa 130,00 € eli 260,00 €/kk.
      Kummasti olemme saaneet tuon rahan riittämään ruokaan, hygieniaan, wc- ja talouspaperiin.
      Joskus kuun lopussa on ylimääräistäkin rahaa,

      Tällä ruokaostos-tölkillä olemme onnistuneet hyvin tulemaan toimeen. Kaikkia tarjouksia seurataan ja punaleima-tuotteita ostetaan.

      Ei kun tölkittämään!
      Nyt on myös hyvä "pullo-ja tölkki"-satokausi meneillään. Kaikki tulevat esiin sulavan lumen alta...

      • pitäisi säästää...

        Meillä menee kuussa noin 400 euroa ruokaan. Miten ihmeessä ruokalaskun pienentäisi? Me syödään paljon kalaa, vihanneksia, makaronia ja jauhelihaa sekä jonkin verran hedelmiä. Turhia ostoksia ovat limpparit ja joskus herkut, kun tulee vieraita.


      • tarjouksista
        pitäisi säästää... kirjoitti:

        Meillä menee kuussa noin 400 euroa ruokaan. Miten ihmeessä ruokalaskun pienentäisi? Me syödään paljon kalaa, vihanneksia, makaronia ja jauhelihaa sekä jonkin verran hedelmiä. Turhia ostoksia ovat limpparit ja joskus herkut, kun tulee vieraita.

        Meillä ruoka ostetaan vain tarjouksista. Lidlin broilerinkoipia 1,50 €/kg useampi paketti ja pakkaseen. Samoin maustettuja possunkasleri paisteja.
        Uunimakkaroita (0,79 €/kpl), juuri oli Sittarissa iso-viitonen nakkipaketteja 1,90 € (900 gr), pakkaseen kaikki vaan.
        Jauhelihat aina tarjouksesta, useampi pakkaus pakkasessa.
        Makaroonit, riisit, jauhot, kahvit tarjouksesta.
        Omasta takaa vielä sieniä ja kuivattuja suppilovahveroita, marjoja, mehuja...

        Ideana meillä on se, että pakastimessa käy jatkuva kierrätys. Joskus, kun muuten on tiukkaa, niin pakastimesta löytyy aineet ruokaan jos toiseenkin.

        WC-ja talouspaperit haemme vierailureissulla Mäntän tehtaan myymälästä isoina erinä noin kaksi kertaa vuodessa.

        Pullat leivon itse, leipä on eilistä aina.
        Nyt meillä on paljon kalaa, haukea, ahvenia ja tarjouslohta pakastimessa. Sukulaiseni ovat kovia pilkkijöitä, saamme valmiiksi fileoitua kalaa heiltä, myös hirvenlihaa.

        Mielikuvitus on paras apu ruuanlaitossa. Kun lukee esim. nettireseptejä, voi mausteita vaihdella, ei aina tarvitse kaikkea mitä ohjeessa on. Pullankin voi leipoa veteen!

        Kun perusvarasto kuivien ja pakasteruokien sekä juuresten perunoiden sipuleiden osalta on valmis, sitä ei tarvitse kuin kierrättää ja täydentää.


      • kysyjä kiittää vastauksesta
        tarjouksista kirjoitti:

        Meillä ruoka ostetaan vain tarjouksista. Lidlin broilerinkoipia 1,50 €/kg useampi paketti ja pakkaseen. Samoin maustettuja possunkasleri paisteja.
        Uunimakkaroita (0,79 €/kpl), juuri oli Sittarissa iso-viitonen nakkipaketteja 1,90 € (900 gr), pakkaseen kaikki vaan.
        Jauhelihat aina tarjouksesta, useampi pakkaus pakkasessa.
        Makaroonit, riisit, jauhot, kahvit tarjouksesta.
        Omasta takaa vielä sieniä ja kuivattuja suppilovahveroita, marjoja, mehuja...

        Ideana meillä on se, että pakastimessa käy jatkuva kierrätys. Joskus, kun muuten on tiukkaa, niin pakastimesta löytyy aineet ruokaan jos toiseenkin.

        WC-ja talouspaperit haemme vierailureissulla Mäntän tehtaan myymälästä isoina erinä noin kaksi kertaa vuodessa.

        Pullat leivon itse, leipä on eilistä aina.
        Nyt meillä on paljon kalaa, haukea, ahvenia ja tarjouslohta pakastimessa. Sukulaiseni ovat kovia pilkkijöitä, saamme valmiiksi fileoitua kalaa heiltä, myös hirvenlihaa.

        Mielikuvitus on paras apu ruuanlaitossa. Kun lukee esim. nettireseptejä, voi mausteita vaihdella, ei aina tarvitse kaikkea mitä ohjeessa on. Pullankin voi leipoa veteen!

        Kun perusvarasto kuivien ja pakasteruokien sekä juuresten perunoiden sipuleiden osalta on valmis, sitä ei tarvitse kuin kierrättää ja täydentää.

        Kiitos vastauksesta. On selvää, että jos saatte lahjana riistaa ja kalaa, niin se toki pudottaa sitä ruokalaskua, kun niitä ei tarvitse hankkia kaupan hinnoilla.

        Meillä on se ongelma, että kun illalla tullaan töistä, kaikki punaisen lapun tarjousruoka on myyty jo. Ne tulee aina aamuisin myyntiin, kun kauppa aukeaa, ollaan jo töissä.

        Olen päättänyt alkaa säästää siitä, että syön vähemmän ja juon vettä.


      • Et onko
        kysyjä kiittää vastauksesta kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. On selvää, että jos saatte lahjana riistaa ja kalaa, niin se toki pudottaa sitä ruokalaskua, kun niitä ei tarvitse hankkia kaupan hinnoilla.

        Meillä on se ongelma, että kun illalla tullaan töistä, kaikki punaisen lapun tarjousruoka on myyty jo. Ne tulee aina aamuisin myyntiin, kun kauppa aukeaa, ollaan jo töissä.

        Olen päättänyt alkaa säästää siitä, että syön vähemmän ja juon vettä.

        Teillä rahasta tiukkaa vaikka olette molemmat töissä ?

        Jos ei ole tiukkaa miksi nyt väkisin säästää..Eläkää hyvät ihmiset !

        Meillä ei emäntä leivo eikä paista eikä mettään mene.
        Sanoo aina et saan ne kaupastakin.
        Eihän meilläkään rahaa mihinkään ulkomaille ole ,mut ruokaan aina riittänyt on.
        Sillä yhdellä ulkomaan matkalla(sen hinnalla helposti muutama tonni palaa ja jos sen jakaa 12kk jää melkein pari sataa/kk lisää ruokaan) voi aika hyvin syödä koko vuoden tinkaamatta.


      • sama vastaaja vielä
        Et onko kirjoitti:

        Teillä rahasta tiukkaa vaikka olette molemmat töissä ?

        Jos ei ole tiukkaa miksi nyt väkisin säästää..Eläkää hyvät ihmiset !

        Meillä ei emäntä leivo eikä paista eikä mettään mene.
        Sanoo aina et saan ne kaupastakin.
        Eihän meilläkään rahaa mihinkään ulkomaille ole ,mut ruokaan aina riittänyt on.
        Sillä yhdellä ulkomaan matkalla(sen hinnalla helposti muutama tonni palaa ja jos sen jakaa 12kk jää melkein pari sataa/kk lisää ruokaan) voi aika hyvin syödä koko vuoden tinkaamatta.

        Niin, tervetuloa kokemaan pienituloisten arkea ja toinen on vielä osa-aikatyöläinen ja opiskelija ja mitään tukia me ei saada mistään. Koska tullaan toimeen näin, niin ei tässä tarvitse valittaa. Kuitenkin jos haluaisi esim. jotain säästää esim. uuteen pyykkikoneeseen, jostakin sitä pitää säästää. Jos esim. ruokamenoissa voisi nipistää jotenkin, siitä tulisi säästöä. Niin ja totta kai haluan elää. Siksi en halua ruveta pesemään pyykkiä käsin, vaan mieluusti uudella pyykkikoneella.


      • käytössä
        sama vastaaja vielä kirjoitti:

        Niin, tervetuloa kokemaan pienituloisten arkea ja toinen on vielä osa-aikatyöläinen ja opiskelija ja mitään tukia me ei saada mistään. Koska tullaan toimeen näin, niin ei tässä tarvitse valittaa. Kuitenkin jos haluaisi esim. jotain säästää esim. uuteen pyykkikoneeseen, jostakin sitä pitää säästää. Jos esim. ruokamenoissa voisi nipistää jotenkin, siitä tulisi säästöä. Niin ja totta kai haluan elää. Siksi en halua ruveta pesemään pyykkiä käsin, vaan mieluusti uudella pyykkikoneella.

        Minä kirjoittelin kahden tölkin taktiikasta, siis kolikkotölkki säästämistä varten ja ruokaraha-tölkki 130,00€ 130,00€=260,00€/kk.

        Saamme todella kalaa ja jonkin verran hirvenlihaa sukulaisilta, mutta pääosa ruuasta pitää itse ostaa.

        Meitä on kaksi, molemmat työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Tietenkin meillä on etuna se, että ehdimme aamusella
        "halparuoka"-laatikoille.

        Toisaalta en ymmärrä, että työssä käyvien pitäisi ehtiä niitä penkomaan, ellei ole esim. velkaa, jota pitää lyhentää.

        Henkilökohtainen työkyvyttömyyseläkkeeni on 927,00€/netto/kk. Minulla on myös asuntolainaa eli ei elämä juhlaa ole, se on taiturointia ja tuuria!

        Jouduin juuri sijoittamaan pakolliseen lääkitykseen koko omavastuu-osuuden eli 672 € kerralla. Vaihtoehtoja ei ole, jostakin on koko ajan nipistettävä.


      • Huono oo
        käytössä kirjoitti:

        Minä kirjoittelin kahden tölkin taktiikasta, siis kolikkotölkki säästämistä varten ja ruokaraha-tölkki 130,00€ 130,00€=260,00€/kk.

        Saamme todella kalaa ja jonkin verran hirvenlihaa sukulaisilta, mutta pääosa ruuasta pitää itse ostaa.

        Meitä on kaksi, molemmat työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Tietenkin meillä on etuna se, että ehdimme aamusella
        "halparuoka"-laatikoille.

        Toisaalta en ymmärrä, että työssä käyvien pitäisi ehtiä niitä penkomaan, ellei ole esim. velkaa, jota pitää lyhentää.

        Henkilökohtainen työkyvyttömyyseläkkeeni on 927,00€/netto/kk. Minulla on myös asuntolainaa eli ei elämä juhlaa ole, se on taiturointia ja tuuria!

        Jouduin juuri sijoittamaan pakolliseen lääkitykseen koko omavastuu-osuuden eli 672 € kerralla. Vaihtoehtoja ei ole, jostakin on koko ajan nipistettävä.

        Eläke ollenkaan..

        Omalla isälläni on eläke alle 1000€/brutto vaikka on tenhyt töitä heti rippikoulusta aina 65-v asti.

        Eli kyllä näitä oikeasti valtiolle ansaitsevia kusetetaan kunnolla.

        Teet 50-vuotta töitä ja saat 65-v eläkkeelle jäätyään n.965€/kk brutto netosta ei ole tarkkaan tietoa mut ....

        Isäni sentään on tehnyt pitkää päivää.

        On se kumma et toiset saa toiset ei.

        Itsekkin jäisin heti eläkkeelle 1000€ netto tuloilla/kk sillähän elää hyvin.


      • kahta työtä tekevä
        käytössä kirjoitti:

        Minä kirjoittelin kahden tölkin taktiikasta, siis kolikkotölkki säästämistä varten ja ruokaraha-tölkki 130,00€ 130,00€=260,00€/kk.

        Saamme todella kalaa ja jonkin verran hirvenlihaa sukulaisilta, mutta pääosa ruuasta pitää itse ostaa.

        Meitä on kaksi, molemmat työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Tietenkin meillä on etuna se, että ehdimme aamusella
        "halparuoka"-laatikoille.

        Toisaalta en ymmärrä, että työssä käyvien pitäisi ehtiä niitä penkomaan, ellei ole esim. velkaa, jota pitää lyhentää.

        Henkilökohtainen työkyvyttömyyseläkkeeni on 927,00€/netto/kk. Minulla on myös asuntolainaa eli ei elämä juhlaa ole, se on taiturointia ja tuuria!

        Jouduin juuri sijoittamaan pakolliseen lääkitykseen koko omavastuu-osuuden eli 672 € kerralla. Vaihtoehtoja ei ole, jostakin on koko ajan nipistettävä.

        "Toisaalta en ymmärrä, että työssä käyvien pitäisi ehtiä niitä penkomaan, ellei ole esim. velkaa, jota pitää lyhentää." Etpä tietenkään ymmärrä, työssäkäyvien tehtävänä onkin vaan maksaa veroja ja olla tuottavana yhteiskunnan jäsenenä. Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa ruoastaan enemmän kuin ei työssä käyvien?????? Kielletään samantien alennusmyynnit ja tarjoukset työssäkäyviltä! Onhan se kiva aamulla herätä klo 5.00 ja lähteä lunastamaan lottovoittoa, työpaikkaa! voi kiesus!


      • opiskelija/osa-aikatyö...
        kahta työtä tekevä kirjoitti:

        "Toisaalta en ymmärrä, että työssä käyvien pitäisi ehtiä niitä penkomaan, ellei ole esim. velkaa, jota pitää lyhentää." Etpä tietenkään ymmärrä, työssäkäyvien tehtävänä onkin vaan maksaa veroja ja olla tuottavana yhteiskunnan jäsenenä. Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa ruoastaan enemmän kuin ei työssä käyvien?????? Kielletään samantien alennusmyynnit ja tarjoukset työssäkäyviltä! Onhan se kiva aamulla herätä klo 5.00 ja lähteä lunastamaan lottovoittoa, työpaikkaa! voi kiesus!

        Osa-aikatyöläisenä saan palkkaa vähemmän kuin nuo "pienituloiset eläkeläiset" ja kulutan ajan opiskelemassa ja töissä, joten en ole kovin usein ehtinyt ostamaan aamuisin alennusruokia. En saa mitään tukia mistään. Anteeksi, jos olen mennyt ostamaan alennusruokia teiltä eläkeläisten lihatiskeiltä. Kun valmistun, todennäköisesti muutan pois Suomesta, koska täällä on niin huonot palkat, vaikka olisi hyvä koulutuskin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe