Skootterien viritys

ksinkko

Ostin jonkin aikaa sitten Benelli 49x skootterin ajellut oon n. 700km ja se menee sen 55km/h. kysyisin vinkkejä virittämiseen. Esim variaattorin prikan oon poistanut ja rullia aijon vaihtaa , Vakiorullat on 7g painavat. Minkä painoset rullat voi hommata vakiovariaattoriin josta vaan prikka pois? voiko tulla jotain ongelmia tai kone kärsiä jos on liian kevyet ? Hukkaputken aijon myös tukkia. Aijon siis ihan vakio osia muokkaamalla pärjäillä. Kertokaa millaiset rullat hommata ??

19

4533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S Hessu

      Viisi grammaa painavat rullat ovat sopivan painoiset, niillä kiihtyy hyvin ja kiipee hyvin mäkeä ylös ja huippunopeus ei putoa, ja hyvin se kulkee jos 55 on huippu

    • on kuri

      ota irti siitä käyrästä niin huomaat että sielä on sellainen supistus pakokäyrän loppuosassa sahaa se pois niin kiihtyy peremmin ja siiten voit ottaa se prikan pois variaattorista. Rullia ei kannata vaihtaa..

      • S Hessu

        Kyllä ne rullat vaan kannattaa vaihtaa 5 gr ja vielä jos pikkasen painava kuski niin kyllä huomaa eron kiihtyvyydessä ja mäennousussa/kova vastatuuli


      • benelli49x

        ei riitä pelkkä sahaaminen. pitää myös viilaa sieltä alkukäyrästä. ja se on niin paha virhe jos sen tekee.


    • sinuna en vaihtaisi rullia kevyempiin,kone vaan huutaa ja bensaa kuluu enemmän,monessa mopossa on painavammat kun 7g vakiona,toi hukkiksen tukkiminen auttaakin sitte paljon sitte vaa 5 numeroa isompi suutin,sitä vakioputkea ei ehkä kannata mennä tärvelemään vaan järkevämpää ostaa tehari tai kuriton putki,

      • benkkurikki:-(

        porasin pakokäyrän lopusta pieniä supistuksia ("kureja") pois n. 2-3mm, tämän jälkeen mopo toimi normaalisti, mutta 3päivän seisomisen jälkeen: käynnistys ja huudattaminen normaalia, mutta kun liikkeelle lähti, kone alko
        pätkimään ja nykimään ja n. 10metrin jälkeen sammui - sen jälkeen mopo ei lähtenyt käyntiin kuin vasta 15 minuutin polkemisen ja käynnistelyn jälkeen. tästä on noin 2 viikkoa, sinä aikana olen kysellyt neuvoa mopotuntevilta ihmisiltä ja olen myös itse epäillyt syyksi pääsuuttimen pieneyttä(, jolloin kone ei saa tarpeeksi bensaa), tai sitten kaasuttimen tukkeessa oloa. osaatteko sanoa minkä kokoinen suutin auttaisi tähän ongelmaan? johtuuko ongelmat edes em. syistä?


      • kotabambu
        benkkurikki:-( kirjoitti:

        porasin pakokäyrän lopusta pieniä supistuksia ("kureja") pois n. 2-3mm, tämän jälkeen mopo toimi normaalisti, mutta 3päivän seisomisen jälkeen: käynnistys ja huudattaminen normaalia, mutta kun liikkeelle lähti, kone alko
        pätkimään ja nykimään ja n. 10metrin jälkeen sammui - sen jälkeen mopo ei lähtenyt käyntiin kuin vasta 15 minuutin polkemisen ja käynnistelyn jälkeen. tästä on noin 2 viikkoa, sinä aikana olen kysellyt neuvoa mopotuntevilta ihmisiltä ja olen myös itse epäillyt syyksi pääsuuttimen pieneyttä(, jolloin kone ei saa tarpeeksi bensaa), tai sitten kaasuttimen tukkeessa oloa. osaatteko sanoa minkä kokoinen suutin auttaisi tähän ongelmaan? johtuuko ongelmat edes em. syistä?

        oon itse ottanut kurin pois putkesta, kiihtyy perkeleen hyvin ja nopeutta 5km lisää. tällä hetkellä 59 tasasel. minullakin alkoi pätkimään, yritin löytää syytä monta päivää ja syynä oli se että sai liikaa ilmaa. joten säädin ilmansäätöruuvia puolet pienemmälle ja lähtee aina hyvin liikkeelle. - bambi


    • Rullat?

      Mulla on täysin vakio skootteri mut siihen tarvis lisätä kiihtyvyyttä.. painan n65kg ni minkä painoset rullat ois hyvät et kiihtyis paremmit mut ei tapahdu missää muual mitää menetyst

      • 45454578

        Rullia EI YLEISESTI OTTAEN SAA KEVENTÄÄ ellei ole mitään virityksiä mikä sitä vaatisi. Kiinalaiset "paskaskobat" ovat erikseen, koska niissä voidaan joskus käyttää eräänlaisena kuristuskeinona ylipainoisia rullia. Benelli on yksi näistä, joten suosittelen kokeilemaan 5gr.-6gr. painoisilla rullilla. Rullia ei voi kukaan sanoa, mitkä ovat sopivat - ne täytyy itse kokeilla.


    • iippo1983

      Paljon vaikuttaa pakoputken ekakäyrän päästä pilli pois? Mulla on Benelli 49x 2012 scootteri. Olisi kiitollinen kiihtyvyydestä vain

      • Tehopilli

        Kiihtyy paljon paremmin Ja lisä nopeutta tuli 2-3 kmh


      • jjebe

        mul on kans benelli 49x 2012 otin tänään alkukäyrästä sen kurin pois. skoba alko kiihtymään paljon paremmin ja otti vakioputkel jopa jonku laista "teho piikkiä" huippuja operaatio toi noin 5km/h lisää


      • iippo1983
        jjebe kirjoitti:

        mul on kans benelli 49x 2012 otin tänään alkukäyrästä sen kurin pois. skoba alko kiihtymään paljon paremmin ja otti vakioputkel jopa jonku laista "teho piikkiä" huippuja operaatio toi noin 5km/h lisää

        Onks tää se alkukäyrä ku ottaa äänenvaimentimen pois niin siinä on sellanen pilli niin sen ku sahaa pois niin kiihtyy paremmin?


    • iippo1983

      Mikä se on alku käyrässä joka lähtee sellanen letku?

      • Sjuksköterska

        Hengityskone.


      • Anonyymi
        Sjuksköterska kirjoitti:

        Hengityskone.

        Jos sen letkun ottaa irti tuleeko tehoa lisää vai haittaako se toimintaa?


    • bene49x

      Mistä pystyisi ostamaan 5,5 gr. rullat Benelli 49X skootteriin?

    • muna karva

      rullia ei kanata vaihtaa jos on iha vakio mut jos on tehoputki niin sit on ihan pakko vaihtaa kevyemmät rullat

      • Anonyymi

        Mistä ostaa rullat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe