Korttien toimivuus!

matkakuumeessa

Olen seurannut jo tovin keskustelua Azoreista näillä sivuilla - suurkiitos kaikille kertomuksista! Itse olen suuntamassa samaan paikkaan heti kesäkuun alussa. Nyt mietinkin tuota maksupolitiikkaa - käteistä kun en haluaisi kuljettaa kauheasti mukana. Itselläni on jo käytössä kansainvälinen Visa debit/credit-kortti, jonka pitäisi jo toimia EU/Euro-valuutta-alueella (se kuuluisa siirtymäkausi 2010 loppuun mennessä). Onko siis kukaan testaillut tuota Debit-puolen toimivuutta nostoautomaateilla tai maksamiseen? Credit nyt tuntuisi toimivan muutamien matkakokemusten kautta, debitillä nostin rahaa mm. Frankfurtin lentokentällä.

6

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lienet viime aikoina käydyistä keskusteluista lukenut, että kansainväliset luottokortit ja Visa Electron kansainvälinen nosto- ja käteimaksukortti toimivat moitteettomasti Portugalissa.

      Pankkimme eivät ole vielä lanseerannet Visa Debit korttia. Lieneekö syy tähän se, että Portugalissa korttivalikoima on yksinkertainen ja toimiva, kun käytössä on vain kansainvälisiä sirukortteja (Visa, Master, Visa Electron). Korttien kanssa on harvoin teknisiä ongelmia, niin että ostokset niiden vuoksi jäisivät tekemättä, joihin ongelmiin joillakin aihetta koskevilla forumeilla viitataan.

      Portugalilaiset eivät matkustele ulkomailla samassa määrin kun esim. pohjoismaalaiset, mikä sekin heijastuu korttitarpeeseen.

      Olen kysynyt pankiltani Visa Debit kortin toimivuutta Portugalissa samoin kuin sitä milloin kortti täällä lanseerataan.

      • matkakuumeessa

        Kiitos vastauksestasi! Lähinnä kiinnostaakin tuo debitin toimivuus - creditillä jos joutuu nostamaan käteistä niin siitä menee veloitus. Täytynee kummiskin kuljettaa mukana käteistäkin...


      • matkakuumeessa kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Lähinnä kiinnostaakin tuo debitin toimivuus - creditillä jos joutuu nostamaan käteistä niin siitä menee veloitus. Täytynee kummiskin kuljettaa mukana käteistäkin...

        Oma portugalilainen pankkini ei vielä tiedä Visa Debitin lanseerauksesta Portugalissa mutta vakuuttaa, että Visa kortit toimivat Multibanco-automaateissamme. Epäselväksi jää, tunnistaako automaatti eron creditin ja debitin välillä, sillä meillä on käytössä vain Visa Electron nosto- ja käteismaksukorttina ja kansainväliset luottokortit. Samalla kortilla ei Portugalissa tietääkseni ole creditiä ja debitiä.

        Esitän pankilleni aiheesta vielä selventävän jatkokysymyksen.


      • matkakuumeessa kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Lähinnä kiinnostaakin tuo debitin toimivuus - creditillä jos joutuu nostamaan käteistä niin siitä menee veloitus. Täytynee kummiskin kuljettaa mukana käteistäkin...

        Täysin selkeää vastausta en saanut puristetuksi pankiltani. Kysymykseeni vastannut henkilö Lissabonissa ei ilmeisestikään tuntenut asiaa riittävän hyvin eikä ruvennut ottamaan siitä tarkempaa selvää. Minulle kerrottiin, että portugalissa liikkeeseen laskettujen korttien osalta Multibanco-automaateissa on mahdolisuus sekä credit että debit tapahtumaan.


      • matkakuumeessa
        masseur kirjoitti:

        Täysin selkeää vastausta en saanut puristetuksi pankiltani. Kysymykseeni vastannut henkilö Lissabonissa ei ilmeisestikään tuntenut asiaa riittävän hyvin eikä ruvennut ottamaan siitä tarkempaa selvää. Minulle kerrottiin, että portugalissa liikkeeseen laskettujen korttien osalta Multibanco-automaateissa on mahdolisuus sekä credit että debit tapahtumaan.

        Olet taas kerran nähnyt vaivaa asioiden selvittämiseksi - iso kiitos siitä! Täytyy varmaan alistua kohtaloonsa "edelläkävijänä" ja varata mukaan käteistä... Ainahan voi testata josko sais käteistä myös pankkitililtä! Hyvää pääsiäistä myös sinne Azorien suuntaan! Täällä odotellaan kovasti luvattua lämpöaaltoa tulevaksi mutta näyttää että normaali Suomen kevätsää jatkuu - kylmää vettä niskaan :( Onneksi on loma jo lähellä!


      • matkakuumeessa kirjoitti:

        Olet taas kerran nähnyt vaivaa asioiden selvittämiseksi - iso kiitos siitä! Täytyy varmaan alistua kohtaloonsa "edelläkävijänä" ja varata mukaan käteistä... Ainahan voi testata josko sais käteistä myös pankkitililtä! Hyvää pääsiäistä myös sinne Azorien suuntaan! Täällä odotellaan kovasti luvattua lämpöaaltoa tulevaksi mutta näyttää että normaali Suomen kevätsää jatkuu - kylmää vettä niskaan :( Onneksi on loma jo lähellä!

        Ainahan on toivoa, että tähän keskusteluun osallistuu vielä henkilö(i)tä, joilla on omakohtaista kokemusta Suomessa liikkeelle lasketun Visa Debit-kortin käytöstä Portugalissa. Haulla löytyi pari keskustelua, joissa kerrottiin kortin toimivan ulkomailla, mutta ei mainittu maita.

        Azoreilla pääsiäistä vietetään tyypillisessä kevätsäässä. Luvassa on sekä aurinkoa että pilviä, kentie ripaus vettä, lämpöä maksimissaan 17 C.

        Hyvää pääsiäistä ja tervetuloa São Miguelille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe