Mä kävin paripäivää sitten katsomassa itselleni kahta nymfiä ja huomasin että naaraalla ei ollut pää töyhtöstä kuin pari haituvaa jäljellä, voiko olla niin että koiras on repinyt töyhdön paritellessa (olivat nimittäin paritelleet, omistaja oli huomannut)?
vai voiko olla niin että joillain naarailla ei töyhtö yksinkertaisesti kasva vai voiko kyseessä ollu jokin puutos tai sairaus?
kysyttävää nymfeistä!
2
412
Vastaukset
- Eläinrakas
Mulla oli nymfi pariskunta ja se uros repi paritellessa (ainakin) siltä naaraalta töyhtöä ja niskan ihan paljaaksi pian sillä oli melkein koko selkä paljaana. Aina kun uusia höyheniä tuli tilalle niin se uros veti pois. Ne alko sit pesimään ja aina ne kaikki linnunmunat uros pudotti pesästä pois. Tuli yksi poikanen ja se piti erottaa erilleen koska se uros veti siltäkin kaikki uudet kasvavat höyhenet.
- inKEri
Höyhenten nyppiminen voi olla merkki turhautuneisuudesta. Itselläni on kaksi kesyä nymfiä, ollut jo kahdeksisen vuotta. Päiväsaikaan linnuilla käynee aika pitkäksi ja urokselle on tullut tavaksi nyppiä kaulaansa auliisti tarjoavalta naaraalta niska paljaaksi. Tapaa ei saa millään kitkettyä enää pois lintujen totuttua siihen. Hurjan hienon töyhtön uroslintuni jättää kyllä rauhaan.
Kysy nyt toki siltä lintukasvattajalta niistä linnuista! Kai sentään suoraan kasvattajalta lintusi ostat? Tiedät mitä saat. Kesyjä lintuja tuskin eläinkaupan tipuista saat. Omani ovat sellaisia rapsutettavia ja korvaan laulajia.
Ja senhän tiedätkin että nuoret kesyt nymfit puhuvat mielellään? Ja viheltelevät lyhyitä melodioita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976