välivuotta välivuoden perään.

minävaaan...

olen nyt 19-vuotias.
ylä-asteen jälkeen 06 syksyllä pääsin kouluun ravintola-puolelle, se ei kuitenkaan ollut se mikä mua kiinnostaa. lopetin sen keväällä 07.

no hain sitten uuteen kouluun ja pääsin sinne 07 syksyllä (just ja just, peruneiden tilalle.) kävin sitäkin vuoden ja lopetin 08 keväällä.

en saanut kovin hyviä numeroita ylä-asteella.
ei sillä että olisin niin tyhmä, mutta
silloin ei vain koulu kiinnostanut.
olin todella usein pois koulusta. olin angst.

nyt tahtoisin pintakäsittely alalle,
mihin on todella kova haku kaikilla.
ja viellä enemmän tahtoisin lasten ja nuorten pariin töihin. tahtoisin auttaa niitä jotka
tarvitsevat apua. olla hyödyksi jollekkin.

tahtoisinkin tietää missä on noita sosiaalipuolen koulutuksia? voiko sitä opiskella ihan ammattikoulussa vai pitääkö mennä johonkin korkeakouluun?
asun pirkanmaalla että olisikohan tääläpäin jotain koulua?

5

3209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egoista

      Kannattaa yrittää sinne minne eniten haluat. Jos haluat jonnekin, mutta vielä enemmän johonkin toiseen paikkaan, pyri sinne jälkimmäiseen. Voi olla että kilpailu on kovaa, mutta varmin tapa jäädä ulkopuolelle on olla hakematta. Olet todella nuori, ja ehdit kyllä löytää oman polkusi.

      Tuolta lisää infoa koulutuksista ja kouluista:
      http://www.mol.fi/avo/avo.htm
      http://www.koulutusnetti.fi/

    • Tuuve111111

      anteeksi, mutta yläaste kirjoitetaan yhteen. En tajua miksi jengi kirjoittaa sen erikseen.

      • mukafiksu

        anteeksi, mutta yläaste pitäisi olla mieluummin yläkoulu :)


    • Benjaminft

      Ongelma on mullakin. Joskus tyhmänä, yläasteen päättävänä pentuna tuntui, että on vielä elämä edessä ja lukionkin voi jättää kesken ja mennä sen jälkeen ammatilliseen.

      Elämäni suurin virhe.

      Lopetin lukion siis ensimmäisen vuoden jälkeen, hain yhteishaussa ammatilliseen, mutta en päässyt minnekään. Peruskoulun päättötodistus on niin juono, että ihan hävettää ja lukion keskenjättäneenä mulla ei ole kovin hyviä mahdollisuuksia päästä opiskelemaan.

      Ulkomaillakin olen "drop out" tuon lukion takia.

      Opiskelumotivaationi on kohonnut kovasti näiden vuosien aikana, mutta siitähän ei ole mitään apua opiskelupaikan saannissa. :P

      Sosiaali-ja-terveysalalle voit opiskella ihan ammattikoulussa. Hain sinne itsekin, mutta yllätys yllätys, en saanut kutsua edes pääsykokeisiin.

      • mie vain

        Mutta onneksi sain au pairin töitä vuojeksi. Ilman sitä siivoaisin varmaan jotain rappukäytäviä. Silti en tajua miks lukion arvosanoja ja yo-todistusta painotetaan niin hirveästi jatko-opinnoissa! Mullaki ihan kohtuu hyvät paperit kolme M:ää ja kolme C:tä. Ihan niinko lukiokursseilla ja yo-kokeilla voitais päättää ja testata se mihin ammattiin tai alaan sulla on mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Aivan käsittämätöntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe