olen nyt 19-vuotias.
ylä-asteen jälkeen 06 syksyllä pääsin kouluun ravintola-puolelle, se ei kuitenkaan ollut se mikä mua kiinnostaa. lopetin sen keväällä 07.
no hain sitten uuteen kouluun ja pääsin sinne 07 syksyllä (just ja just, peruneiden tilalle.) kävin sitäkin vuoden ja lopetin 08 keväällä.
en saanut kovin hyviä numeroita ylä-asteella.
ei sillä että olisin niin tyhmä, mutta
silloin ei vain koulu kiinnostanut.
olin todella usein pois koulusta. olin angst.
nyt tahtoisin pintakäsittely alalle,
mihin on todella kova haku kaikilla.
ja viellä enemmän tahtoisin lasten ja nuorten pariin töihin. tahtoisin auttaa niitä jotka
tarvitsevat apua. olla hyödyksi jollekkin.
tahtoisinkin tietää missä on noita sosiaalipuolen koulutuksia? voiko sitä opiskella ihan ammattikoulussa vai pitääkö mennä johonkin korkeakouluun?
asun pirkanmaalla että olisikohan tääläpäin jotain koulua?
välivuotta välivuoden perään.
5
3304
Vastaukset
- egoista
Kannattaa yrittää sinne minne eniten haluat. Jos haluat jonnekin, mutta vielä enemmän johonkin toiseen paikkaan, pyri sinne jälkimmäiseen. Voi olla että kilpailu on kovaa, mutta varmin tapa jäädä ulkopuolelle on olla hakematta. Olet todella nuori, ja ehdit kyllä löytää oman polkusi.
Tuolta lisää infoa koulutuksista ja kouluista:
http://www.mol.fi/avo/avo.htm
http://www.koulutusnetti.fi/ - Tuuve111111
anteeksi, mutta yläaste kirjoitetaan yhteen. En tajua miksi jengi kirjoittaa sen erikseen.
- mukafiksu
anteeksi, mutta yläaste pitäisi olla mieluummin yläkoulu :)
- Benjaminft
Ongelma on mullakin. Joskus tyhmänä, yläasteen päättävänä pentuna tuntui, että on vielä elämä edessä ja lukionkin voi jättää kesken ja mennä sen jälkeen ammatilliseen.
Elämäni suurin virhe.
Lopetin lukion siis ensimmäisen vuoden jälkeen, hain yhteishaussa ammatilliseen, mutta en päässyt minnekään. Peruskoulun päättötodistus on niin juono, että ihan hävettää ja lukion keskenjättäneenä mulla ei ole kovin hyviä mahdollisuuksia päästä opiskelemaan.
Ulkomaillakin olen "drop out" tuon lukion takia.
Opiskelumotivaationi on kohonnut kovasti näiden vuosien aikana, mutta siitähän ei ole mitään apua opiskelupaikan saannissa. :P
Sosiaali-ja-terveysalalle voit opiskella ihan ammattikoulussa. Hain sinne itsekin, mutta yllätys yllätys, en saanut kutsua edes pääsykokeisiin.- mie vain
Mutta onneksi sain au pairin töitä vuojeksi. Ilman sitä siivoaisin varmaan jotain rappukäytäviä. Silti en tajua miks lukion arvosanoja ja yo-todistusta painotetaan niin hirveästi jatko-opinnoissa! Mullaki ihan kohtuu hyvät paperit kolme M:ää ja kolme C:tä. Ihan niinko lukiokursseilla ja yo-kokeilla voitais päättää ja testata se mihin ammattiin tai alaan sulla on mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Aivan käsittämätöntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019