Moikka!
Mikä olisi paras tapa opettaa 8 kk:n ikäistä pentukoiraa tavata toisia koiria ja ihmisiä. Koira on etenkin ihmisiä vastassa kahdella jalalla (joka ei siis käy alkuunsakaan!!). Samoin kun koirani näkee toisen koiran vaikka tien toisella puolella on hän taas kahdella jalalla. Mitä teen? Koira on kuitenkin jo suht iso (30 kg) ja olen yrittänyt häntä pysymään neljällä tassullaan maassa, mutta se tuntuu unohtuvan kun hän oikein innostuu.
Pentukoira ja ihmisten/eläinten kohtaaminen
5
395
Vastaukset
- mactattoo
Paras tapa mennä paikalliseen tottis koulutukseen ja pian. Kauan et sitä aloillaan pidä. Käytös koulutus auttaa sinua saamaan paremman "kaverin".
- jo aikaisemmin
Eli olen käynyt koiran kanssa pentukoulun. Olisi kiva kuulla vinkkejä miten itse olette opettaneet koiranne kohtaamaan toiset koirat. Minusta on itsestään selvää, että koiran kanssa käydään perustottikset!!
- mactattoo
jo aikaisemmin kirjoitti:
Eli olen käynyt koiran kanssa pentukoulun. Olisi kiva kuulla vinkkejä miten itse olette opettaneet koiranne kohtaamaan toiset koirat. Minusta on itsestään selvää, että koiran kanssa käydään perustottikset!!
Ok. No meillä se esim. menee huomion kiinnittäminen itseeni makupala...patukka... . Treeniä treeniä ja taas treeniä, kärsivällisyys palkitaan.
- aiheen aloittajalta
mactattoo kirjoitti:
Ok. No meillä se esim. menee huomion kiinnittäminen itseeni makupala...patukka... . Treeniä treeniä ja taas treeniä, kärsivällisyys palkitaan.
Kiitos, juuri tällaisia viestejä kaipaan. Minusta on rotikanomistajan aliarvioimista kehottaa menemään koirakouluun! Tottakai se on hoidossa!
- tuosta aliarvioinnista
aiheen aloittajalta kirjoitti:
Kiitos, juuri tällaisia viestejä kaipaan. Minusta on rotikanomistajan aliarvioimista kehottaa menemään koirakouluun! Tottakai se on hoidossa!
kentällä on aina mahdollisuus järjestää harjoitustilanteita muiden koirien ohituksessa. Onhan paikalla lukuisa määrä harjoituskappaleita. Ja varmaan kouluttaja pystyy pistämään aisoihin noin nuoren koiran ja näyttämään myös omistajalle mitä pitää tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3444027Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283620Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku62335- 1121724
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181678Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241369Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1061017Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1481000Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79895- 86801