Moikka!
Mikä olisi paras tapa opettaa 8 kk:n ikäistä pentukoiraa tavata toisia koiria ja ihmisiä. Koira on etenkin ihmisiä vastassa kahdella jalalla (joka ei siis käy alkuunsakaan!!). Samoin kun koirani näkee toisen koiran vaikka tien toisella puolella on hän taas kahdella jalalla. Mitä teen? Koira on kuitenkin jo suht iso (30 kg) ja olen yrittänyt häntä pysymään neljällä tassullaan maassa, mutta se tuntuu unohtuvan kun hän oikein innostuu.
Pentukoira ja ihmisten/eläinten kohtaaminen
5
365
Vastaukset
- mactattoo
Paras tapa mennä paikalliseen tottis koulutukseen ja pian. Kauan et sitä aloillaan pidä. Käytös koulutus auttaa sinua saamaan paremman "kaverin".
- jo aikaisemmin
Eli olen käynyt koiran kanssa pentukoulun. Olisi kiva kuulla vinkkejä miten itse olette opettaneet koiranne kohtaamaan toiset koirat. Minusta on itsestään selvää, että koiran kanssa käydään perustottikset!!
- mactattoo
jo aikaisemmin kirjoitti:
Eli olen käynyt koiran kanssa pentukoulun. Olisi kiva kuulla vinkkejä miten itse olette opettaneet koiranne kohtaamaan toiset koirat. Minusta on itsestään selvää, että koiran kanssa käydään perustottikset!!
Ok. No meillä se esim. menee huomion kiinnittäminen itseeni makupala...patukka... . Treeniä treeniä ja taas treeniä, kärsivällisyys palkitaan.
- aiheen aloittajalta
mactattoo kirjoitti:
Ok. No meillä se esim. menee huomion kiinnittäminen itseeni makupala...patukka... . Treeniä treeniä ja taas treeniä, kärsivällisyys palkitaan.
Kiitos, juuri tällaisia viestejä kaipaan. Minusta on rotikanomistajan aliarvioimista kehottaa menemään koirakouluun! Tottakai se on hoidossa!
- tuosta aliarvioinnista
aiheen aloittajalta kirjoitti:
Kiitos, juuri tällaisia viestejä kaipaan. Minusta on rotikanomistajan aliarvioimista kehottaa menemään koirakouluun! Tottakai se on hoidossa!
kentällä on aina mahdollisuus järjestää harjoitustilanteita muiden koirien ohituksessa. Onhan paikalla lukuisa määrä harjoituskappaleita. Ja varmaan kouluttaja pystyy pistämään aisoihin noin nuoren koiran ja näyttämään myös omistajalle mitä pitää tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648