Siperianhusky

:):)

Paljonko siperianhusky vaatii ulkoilua päivittäin ?

4

481

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alaskalainen

Käyppäs SHS:n nettisivuilla tutkimassa.Sieltä löytyy monenmoiseen kysymykseen varmasti vastaus..
      tuo rotu on luotu juoksemaan ja se rakastaa sitä,mitä enemmän sille liikuntaa voi tarjota sen onnellisempi se on.Enkä tarkoita remmilenkkejä pelkästään koska kyseessä on rekikoira.. :)

• huskylover

Husky tarvitsee selvästi enemmän liikuntaa ja aktiviteetteja kuin moni muu koira. Meidän husky käy arkisin 3 kertaa päivässä lenkillä, kestoltaan 0,5-1 tunti/lenkki. Viikonloppuisin tehdään usein pidempiä, n. parin tunnin lenkkejä. Lisäksi käydään silloin tällöin koiratarhassa "spurttaamassa". Aivojumppa on koiralle liikunnan ohella myös tärkeää, se kuluttaa koiran energiaa (esim. namipalojen etsiminen, temppujen tekeminen jne). Huskyn olisi lisäksi hyvä päästä välillä harjoittamaan vetämistä, muuten se helposti alkaa vetää hihnan päässä lenkillä.

• ---

siperian huskyt tarvitsevat heti aamusta suunnilleen 3-4kilsan lenkin,iltäpäivällä 5-6 ja illalla 3-4

• ihan väärin

Pahkana, kun ei oo huomannut noita sääntöjä aikaisemmin. Nytkin lenkkeillään vähän sään mukaan kerran päivässä varttitunti, eli se 5 km lipsahtaa ohi aikalailla nopeasti.

Välillä ajellaan sään, urien ja kelin salliessa vaihtelevia matkoja 25 - 80 km ja kaikkea siltä väliltä.

Eli noi on niitä kuntolenkkejä laumalle kaikki samassa valjakossa.

Pisulenkkejä ei tartte tehdä, kun ovat ulkokoirina aikalailla isossa tarhassa. Jätökset tietysti korjataan vähintäin kerran päivässä, monesti useammin.

Sisäkoirille ja kävelylenkeille varmaan nuo edellisen sanoman matkat ovat äkkiä arvioiden oikeastaan minimitarve.

Kun lisätään vauhtia ja taakkaa lenkin teho lisääntyy oleellisesti.

Kisakoirat taas kannattaa treenata aikalailla tarkasti. Siitä varmaan löytyy ainakin jotain neuvoja SHS-palstoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4381
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1941
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1550
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1493
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      931
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      75
      809
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      777
    Aihe