Kotirauhan häirintä

japala

Hei.
Tarvisin vähän neuvoa.
Saan jatkuvasti häiritseviä s.posteja sekä tekstiviestejä eräältä ihmiseltä.
Haluaisin tehdä tästä ilmoituksen poliisille.
Tämä ilmeisesti kuuluu kotirauhan häirintään.
Kuinka ilmoitus tehdään. Voiko sen tehdä sähköisesti, soittamalla poliisille vai paikan päälle menemällä?
Kiitos etukäteen.

24

11648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutaa ikkunasta

      kyllä poliisit kuulee ilmoituksesi.

    • rikollista

      Sähköpostit ja tekstiviestit ei ole kotirauhan rikkomista. Korkein oikeus päätti asiasta tekstiviestien osalta viime vuonna, perustelut voi lukea täältä: http://www.kko.fi/tulostus/44373.htm

      Jos saamasi viestit ei ole sisältönsä puolesta rikollisia (kunnianloukkaus, laiton uhkaus ym.), häirinnälle on vaikea tehdä mitään muuta kuin vaihtaa puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa ja yrittää huolehtia siitä, ettei häirikkö saa uusia tietoonsa. Todella vakavassa häirintätapauksessa lähestymiskielto saattaisi tulla kyseeseen, mutta mahdollisuudet siihen on käytännössä olemattomat ainakin siinä tapauksessa, jos häirikkö ei ole aiemmin tehnyt mitään vakavampaa.

      Ikävä tilanne, mutta koita kestää. Sitkeinkään häirikkö ei jaksa jatkaa ikuisesti.

      • Ahdistelija Ahoset

        "Ikävä tilanne, mutta koita kestää. Sitkeinkään häirikkö ei jaksa jatkaa ikuisesti."

        Kunpa se olisikin näin :-(. Asuin monta vuotta kerrostalossa, jossa varhaiseläkkeelle jäänyt / pakotettu pariskunta käytti kaiken tarmonsa naapureiden häiriköintiin harrastaen mm. tietojen tonkimista jätepaperiastiasta, nimettömiä herjalappuja, öisiä tappeluita (keskenään) etc. Viimein sain tarpeekseni isännöitsijän saamattomuudesta ja muutin 10 kk eri puolelle kaupunkia.

        Ah tätä rauhaa - tai niin olen tähän asti ajatellut. Nyt pariskunta on kaivanut numeroni jostain esiin, kun ei osoitettani ole onnistunut jäljittämään. Viime aikoina olen alkanut saada soittoja heiltä kännykkääni. Viestiä he eivät jätä, joten mitään asiallista asiaa heillä ei ole - ja miksi olisikaan. Viime puhelun jälkeen he olivat kuitenkin unohtaneet sulkea puhelimensa & vastaajaani tallentui kuinka he yrittivät vastaajaviestini perusteella päätellä missä olen. Hulluilla on halvat huvit.


    • lähestymiskielto

      Tietoa rikosilmoituksesta ja sen tekemisestä:

      http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/7F1F3397CCE8D274C2256B9700408FDD?opendocument

      Rikosilmoitus kannattaa mielestäni tehdä edelle linkitetystä KKO:n ratkaisusta huolimatta. Monelta häiriköltä menee sisu kaulaan jo siinä vaiheessa, kun poliisi ottaa yhteyttä asian selvittämiseksi.

      Lähestymiskiellon hakemista kannattaa myös harkita;

      http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ExternalFiles/lahestymiskieltosuomi2005/$file/lahestymiskieltosuomi2005.pdf

      • .......

        Miksi poliisi ottaisi keneenkään yhteyttä asian selvittämiseksi, jos on selvää ettei mitään selvitettävää ole? Aina voi tietysti kysyä, voiko poliisi ryhtyä selvittämään asiaa mitenkään, muttei kannata pitää toiveita korkealla kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Luultavasti ohjeeksi annetaan vaan ottaa yhteyttä uudestaan, jos puheluita alkaa tulla.


      • puupäitä

        Mistä näitä puupäitä oikein ilmaantuu. Poliisi ei Suomessa tutki muita, kuin rikoksia. Ilmeisesti jo ilmoitustiskillä poliisit kertoisivat saman asian. Valitettavasti jääräpäisiä ilmoittajia on olemassa, jotka eivät sanaa usko, mutta sitä varten poliisi voi laatia S-ilmoituksen ja tehdä siitä heti tutkimattajättämispäätöksen.


      • kysyä!
        puupäitä kirjoitti:

        Mistä näitä puupäitä oikein ilmaantuu. Poliisi ei Suomessa tutki muita, kuin rikoksia. Ilmeisesti jo ilmoitustiskillä poliisit kertoisivat saman asian. Valitettavasti jääräpäisiä ilmoittajia on olemassa, jotka eivät sanaa usko, mutta sitä varten poliisi voi laatia S-ilmoituksen ja tehdä siitä heti tutkimattajättämispäätöksen.

        Kuka minkäkinlainen puupää.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/rikos/2009/01/790498

        http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE 232/2008&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD


      • vääntäen
        kysyä! kirjoitti:

        Kuka minkäkinlainen puupää.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/rikos/2009/01/790498

        http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE 232/2008&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD

        Ehdotettu lakimuutos tekee vain uuden lain voimaantulon jälkeen lähetetyistä tekstiviesteista kotirauhan rikkomista. Ei siis ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta poliisille ennen lain muuttamista lähetetyistä viesteistä, koska ne ei ole kotirauhan rikkomista eikä ne sellaiseksi muutukaan.


      • vääntelet!
        vääntäen kirjoitti:

        Ehdotettu lakimuutos tekee vain uuden lain voimaantulon jälkeen lähetetyistä tekstiviesteista kotirauhan rikkomista. Ei siis ole mitään aihetta tehdä ilmoitusta poliisille ennen lain muuttamista lähetetyistä viesteistä, koska ne ei ole kotirauhan rikkomista eikä ne sellaiseksi muutukaan.

        Lain nykytilan tai tulossa olevan lakimuutoksen vaikutusten suhteen ei tässä keskustelussa ole ollut epäselvää. Juuri siitä syystä kirjoitin jo ensimmäiseen viestiini sanat "edelle linkitetystä KKO:n ratkaisusta huolimatta".

        Rikosilmoituksen voi (yrittää) tehdä ja lähestymiskieltoa hakea mainitusta KKO:n päätöksestä huolimatta. Jos on vähän tuuria, poliisi toimii asian suhteen sen verran, että häirikkö säikähtää ja lopettaa häiriköintinsä. Jos niin käy, lopputulos on juuri se, mitä tavoiteltiinkin.

        Ellei ole tuuria, poliisi kertoo, että rikosilmoituksen tekeminen niillä perusteilla onnistu ja että on yritettävä muita keinoja.

        Kirjoittamani taustalla on tuntuma, että uskon säikeen aloittajaa huomattavasti enemmän kiinnostaneen häiritsevien viestien tulon loppuminen/lopettaminen, kuin sinun lakitietojesi määrä, laatu ja niillä elvistelemisen taito.


      • ajattelua
        vääntelet! kirjoitti:

        Lain nykytilan tai tulossa olevan lakimuutoksen vaikutusten suhteen ei tässä keskustelussa ole ollut epäselvää. Juuri siitä syystä kirjoitin jo ensimmäiseen viestiini sanat "edelle linkitetystä KKO:n ratkaisusta huolimatta".

        Rikosilmoituksen voi (yrittää) tehdä ja lähestymiskieltoa hakea mainitusta KKO:n päätöksestä huolimatta. Jos on vähän tuuria, poliisi toimii asian suhteen sen verran, että häirikkö säikähtää ja lopettaa häiriköintinsä. Jos niin käy, lopputulos on juuri se, mitä tavoiteltiinkin.

        Ellei ole tuuria, poliisi kertoo, että rikosilmoituksen tekeminen niillä perusteilla onnistu ja että on yritettävä muita keinoja.

        Kirjoittamani taustalla on tuntuma, että uskon säikeen aloittajaa huomattavasti enemmän kiinnostaneen häiritsevien viestien tulon loppuminen/lopettaminen, kuin sinun lakitietojesi määrä, laatu ja niillä elvistelemisen taito.

        Mun mielestä täytyy olla todella itsekäs idiootti, jos menee tekemään rikosilmoituksen vaikka tietää ettei mitään rikosta ole tapahtunut. Poliisien resurssit on kaikkea muuta kuin rajattomat, ja heillä riittää ihan oikeitakin rikoksia selvitettäväksi. Jokainen turha ilmoitus hidastaa todellisten rikosten selvittämistä, ja mitä kauemmin esitutkintojen aloittamiseen menee, sitä todennäköisemmin oikeat rikolliset pääsee kuin koira veräjästä.

        Elvistelykommenttisi oli perusteeton, mutta viis siitä. Pointtini on, että järkevät ihmiset ajattelee asioita muutenkin kuin vain itsensä kannalta. Poliisien tehtävänä ei ole puuttua aikuisten ihmisten erimielisyyksiin silloin kun mitään rikosta ei ole tapahtunut.


      • sitäkin
        ajattelua kirjoitti:

        Mun mielestä täytyy olla todella itsekäs idiootti, jos menee tekemään rikosilmoituksen vaikka tietää ettei mitään rikosta ole tapahtunut. Poliisien resurssit on kaikkea muuta kuin rajattomat, ja heillä riittää ihan oikeitakin rikoksia selvitettäväksi. Jokainen turha ilmoitus hidastaa todellisten rikosten selvittämistä, ja mitä kauemmin esitutkintojen aloittamiseen menee, sitä todennäköisemmin oikeat rikolliset pääsee kuin koira veräjästä.

        Elvistelykommenttisi oli perusteeton, mutta viis siitä. Pointtini on, että järkevät ihmiset ajattelee asioita muutenkin kuin vain itsensä kannalta. Poliisien tehtävänä ei ole puuttua aikuisten ihmisten erimielisyyksiin silloin kun mitään rikosta ei ole tapahtunut.

        Sitä on niin monenlaista itsekkyyttä.

        Jotkut pitävät oman erinomaisuutensa julistamista ja oikeassa olemisensa vakuuttelua niin tärkeänä, että unohtavat siinä tohinassa itse asian ja varsinaisen ongelman ratkaisumahdollisuuksien pohtimisen kokonaan.

        Et sitten vieläkään malttanut kertoa, mikä sinun mielestäsi olisi kaikkien osapuolten kannalta tehokkain ja paras keino nimim. japalalle päästä eroon henkilön X häirinnästä? Mihin toimiin nimim. japalan sinun mielestäsi kannattaisi ryhtyä?

        Olettakaamme lisäksi, että häirinnän sietämistä ei tässä yhteydessä voida pitää toteuttamiskelpoisena toimintamallina.


      • vielä...
        sitäkin kirjoitti:

        Sitä on niin monenlaista itsekkyyttä.

        Jotkut pitävät oman erinomaisuutensa julistamista ja oikeassa olemisensa vakuuttelua niin tärkeänä, että unohtavat siinä tohinassa itse asian ja varsinaisen ongelman ratkaisumahdollisuuksien pohtimisen kokonaan.

        Et sitten vieläkään malttanut kertoa, mikä sinun mielestäsi olisi kaikkien osapuolten kannalta tehokkain ja paras keino nimim. japalalle päästä eroon henkilön X häirinnästä? Mihin toimiin nimim. japalan sinun mielestäsi kannattaisi ryhtyä?

        Olettakaamme lisäksi, että häirinnän sietämistä ei tässä yhteydessä voida pitää toteuttamiskelpoisena toimintamallina.

        Itsekkyyttä on tosiaan monenlaista, ja tässä tapauksessa siitä kärsii rikoksen uhriksi joutuneet sivulliset. On toki helppoa olla välittämättä muista, kun ei joudu näkemään oman itsekkyytensä seurauksia, mutta se ei muuta miksikään sitä että aiheuttamalla poliisille ylimääräistä työtä rikosten selvittäminen hidastuu ja vaikeutuu.

        En osaa antaa japalalle toimintaohjeita, kun en tunne tapausta tarkemmin.

        Oletko itse tullut ajatelleeksi, että kaikki ei ota opikseen poliisin puhuttelusta vaan jotkut jopa innostuu siitä? Jos nyt oletetaan haluamallasi tavalla, ettei japala yksinkertaisesti voi sietää häirintää edes nykyisessä mittakaavassa, mihin toimiin hänen tulisi mielestäsi ryhtyä jos ehdotuksesi johtaa vain häirinnän eksponentiaaliseen lisääntymiseen?


      • jatketaan
        vielä... kirjoitti:

        Itsekkyyttä on tosiaan monenlaista, ja tässä tapauksessa siitä kärsii rikoksen uhriksi joutuneet sivulliset. On toki helppoa olla välittämättä muista, kun ei joudu näkemään oman itsekkyytensä seurauksia, mutta se ei muuta miksikään sitä että aiheuttamalla poliisille ylimääräistä työtä rikosten selvittäminen hidastuu ja vaikeutuu.

        En osaa antaa japalalle toimintaohjeita, kun en tunne tapausta tarkemmin.

        Oletko itse tullut ajatelleeksi, että kaikki ei ota opikseen poliisin puhuttelusta vaan jotkut jopa innostuu siitä? Jos nyt oletetaan haluamallasi tavalla, ettei japala yksinkertaisesti voi sietää häirintää edes nykyisessä mittakaavassa, mihin toimiin hänen tulisi mielestäsi ryhtyä jos ehdotuksesi johtaa vain häirinnän eksponentiaaliseen lisääntymiseen?

        Idioottimaista jankkausta, mutta olkoon menneeksi.

        "aiheuttamalla poliisille ylimääräistä työtä rikosten selvittäminen hidastuu ja vaikeutuu."
        Onko meidän pakko vieläkin jatkaa tätä, vai voimmeko olla yhtä mieltä siitä, että henkilön ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen kyseisen syy-seuraussuhteen?

        Kirjoitin aiemmin "Monelta häiriköltä menee sisu kaulaan jo siinä vaiheessa, kun poliisi ottaa yhteyttä". Olen edelleen samaa mieltä. Ihan oikeasti; moni häiriköinti loppuu pelkästään sillä, kun poliisi ottaa yhteyttä. Mitään muuta ei tarvita.

        On myös mahdollista, että kovapäisempi häirikkö innostuu lisää. Mutta innostuttuaan hän hän aiempaa todennäköisemmin syyllistyy johonkin oikeasti rikolliseen tekoon, josta hänet voidaan tuomita. Toisaalta, jos häirikkö on oikeasti kovapäinen, ei hän välitä tuomioistakaan.

        Em. vaihtoehdot, niiden mukanaan tuomat uhat ja mahdollisuudet tulisivat mitä luultavimmin (ja melko vähällä kokonaisvaivalla) käydyiksi läpi silloin, jos nimim. japala yrittäisi jättää häirinnästä rikosilmoitusta. Parhaassa tapauksessa ongelma saataisiin hoidetuksi yhdellä (poliisin tekemällä) puhelinsoitolla. Kiistämättä lisätyötä poliisille, mutta silti melko edullista kaikille osapuolille.

        Nimim. japala tuntenee henkilöä X siinä määrin, että pystyy melko luotettavasti arvoimaan sitä, minkälaiset mahdollisuudet on saada häirintä loppumaan ns. "vakavan varoituksen" kautta.

        Tarkoitus ei ole kiistää, etteikö poliisille aiheutuisi selvittelystä lisätyötä, mutta tulee sitä lisätyötä silloinkin, jos ongelman annetaan olla hoitamatta ja kärjistyä. Pahimmillaanhan se kärjistyy aina siihen asti, että nimim. japalakin alkaa syyllistyä rikoksiin. Sitten sitä lisätyötä vasta riittääkin.

        "En osaa antaa japalalle toimintaohjeita, kun en tunne tapausta tarkemmin."

        Silti kysyt:
        "mihin toimiin hänen tulisi mielestäsi ryhtyä jos ehdotuksesi johtaa vain häirinnän eksponentiaaliseen lisääntymiseen?"

        Minun ilmeisesti kuuluisi vastata kysymykseesi jotain typerää, joten vastaan: Jotain typerää.

        Onko nyt hyvä?


      • puupäät,
        puupäitä kirjoitti:

        Mistä näitä puupäitä oikein ilmaantuu. Poliisi ei Suomessa tutki muita, kuin rikoksia. Ilmeisesti jo ilmoitustiskillä poliisit kertoisivat saman asian. Valitettavasti jääräpäisiä ilmoittajia on olemassa, jotka eivät sanaa usko, mutta sitä varten poliisi voi laatia S-ilmoituksen ja tehdä siitä heti tutkimattajättämispäätöksen.

        ...sillä he eivät vedenpaisumuksessakaan huku.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Häiriköinti tekstiviesteillä voi viedä käräjille/1135246912071


    • Nimetön

      Kyseistä häirintää on jatkunut jo vuosia.
      Kyseessä on eräs sukulainen jolla ei tunnu olevan kaikki asiat ihan kohdallaan.
      Häiritäviestit koskee lähinnä omia vanhempiani sekä isovanhempiani.
      Oon koittanut kestää sen viestit ja olla välillä vastaamatta niihin.
      Viimeinen niitti kuitenkin oli kun se rupes lähetteleen mun lapsilleni solvausviestejä heidän isovanhemmista.
      Olen pyytänyt häntä olla lähttelemättä viestejä muttei se auta.
      Nyt asialle täytyy tehdä jotain.

      • wardu

        Solvaukset voi hyvinkin olla kunnianloukkauksia, mutta kyseessä on asianomistajarikos, jota tutkitaan vain jos solvausten kohde itse vaatii tekijälle rangaistusta. Suosittelen kuitenkin selittämään tilanteen poliisille ja kysymään onko mitään tehtävissä. Niitä voi kiinnostaa tapaus etenkin jos viestejä saavat lapset on alaikäisiä. Lähestymiskiellon määrääminen ilman tietyntyyppisten rikosten uhkaa edellyttää vakavaa häirintää, mutta luulisin ainakin että lasten kohdalla siihen riittää vähempi kuin aikuisilla.

        Henkisesti häiriintyneistä on usein vaikea päästä eroon, eikä sukulaisuus ainakaan helpota asiaa. Mulla on vähän samantyyppinen tilanne ja olen saanut ohjeeksi olla reagoimatta mihinkään mitenkään, kaikki muu kuulemma innostaa helposti jatkamaan häirintää. Olen vienyt asian oikeuteenkin, mutta häirikkö selvisi ilman rangaistusta lukemattomista häirintäsoitoista ja -tekstiviesteistä (jotka tulkittiin kotirauhan rikkomiseksi ennen KKO:n päätöstä), koska sen käytöksen katsottiin johtuvan sairaudesta. Niin sairas se ei kuitenkaan ole, että saataisiin pakkohoitoon... Ei siis auta muu kuin purra hammasta ja toivoa parasta. Vuosia jatkuva häirintä jättää jälkensä keneen tahansa, mutta onneksi mulla ei sentään ole lapsia, jotka joutuisi kärsimään tilanteesta.

        Toivottavasti saat tilanteeseesi jotain apua. Muhun poliisit on aina suhtautunut ymmärtäväisesti, mutta eihän ne sille mitään voi, että laki on mitä on. Ehkä tapauksesi on kuitenkin sen verran erilainen kuin omani, että siihen voidaan puuttua edes jotenkin.


      • kyllä on.
        wardu kirjoitti:

        Solvaukset voi hyvinkin olla kunnianloukkauksia, mutta kyseessä on asianomistajarikos, jota tutkitaan vain jos solvausten kohde itse vaatii tekijälle rangaistusta. Suosittelen kuitenkin selittämään tilanteen poliisille ja kysymään onko mitään tehtävissä. Niitä voi kiinnostaa tapaus etenkin jos viestejä saavat lapset on alaikäisiä. Lähestymiskiellon määrääminen ilman tietyntyyppisten rikosten uhkaa edellyttää vakavaa häirintää, mutta luulisin ainakin että lasten kohdalla siihen riittää vähempi kuin aikuisilla.

        Henkisesti häiriintyneistä on usein vaikea päästä eroon, eikä sukulaisuus ainakaan helpota asiaa. Mulla on vähän samantyyppinen tilanne ja olen saanut ohjeeksi olla reagoimatta mihinkään mitenkään, kaikki muu kuulemma innostaa helposti jatkamaan häirintää. Olen vienyt asian oikeuteenkin, mutta häirikkö selvisi ilman rangaistusta lukemattomista häirintäsoitoista ja -tekstiviesteistä (jotka tulkittiin kotirauhan rikkomiseksi ennen KKO:n päätöstä), koska sen käytöksen katsottiin johtuvan sairaudesta. Niin sairas se ei kuitenkaan ole, että saataisiin pakkohoitoon... Ei siis auta muu kuin purra hammasta ja toivoa parasta. Vuosia jatkuva häirintä jättää jälkensä keneen tahansa, mutta onneksi mulla ei sentään ole lapsia, jotka joutuisi kärsimään tilanteesta.

        Toivottavasti saat tilanteeseesi jotain apua. Muhun poliisit on aina suhtautunut ymmärtäväisesti, mutta eihän ne sille mitään voi, että laki on mitä on. Ehkä tapauksesi on kuitenkin sen verran erilainen kuin omani, että siihen voidaan puuttua edes jotenkin.

        "Henkisesti häiriintyneistä on usein vaikea päästä eroon, eikä sukulaisuus ainakaan
        helpota asiaa."

        Täälläkin ravaa alvariinsa yksi jolle on hoettu vuodesta toiseen, että pysy poissa,
        mutta kun ei mene perille, niin ei mene. Tulee pihalle huhuilemaan/ tööttäilemään
        vuorokauden ajasta yhtään välittämättä.


    • ja sillä hyvä

      Jos viestit ovat sinua loukkaavia niin voit tehdä niistä ilmoituksen vaikka ne ovatkin "vain" tekstiviestejä. Ei ole ratkaisevan tärkeää millä teknisellä välineellä loukkaavia viestejä lähetetään. Loukkaava viesti on loukkaava viesti, piste.

      • mutta_

        suurin osa loukkaaviksi koetuista väitteistä on ihan laillisia.


    • Mikset ilmoita? Kun kerran noin häiritsee.

    • nimetön

      edottomasti ilmoitaa pitää poliisille jos joku häirikkö ahdisteloo tai pitää meteliä ise ilmoittaisin heti poliisille jos vastaa vaa häirintää kokisin

    • vainoaminen rikos

      Vuoden 2014 alussa tulee voimaan uusi laki, jossa toisten ihmisten vainoaminen, ahdistelu ja luvaton tarkkailu tulee rikoslain alaiseksi.

      "Vainoaminen kielletään lailla ensi vuoden alusta. Eduskunta hyväksyi perjantaina asiaa koskevan säännöksen rikoslakiin.

      Vainoamiseen syyllistyy henkilö, joka toistuvasti esimerkiksi uhkaamalla, seuraamalla, tarkkailemalla, tai ottamalla yhteyttä vainoaa toista niin, että se aiheuttaa vainotussa pelkoa tai ahdistusta.

      Rikoksesta voidaan tuomita sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Vainoaminen on virallisen syytteen alainen rikos, joten syyttäjä voi nostaa syytteen, vaikka uhri ei vaadi rangaistusta."

      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194843612370/artikkeli/vainoaminen kielletaan lailla ensi vuoden alusta.html

    • läpäläpä-

      vainoa sinä sinivuokko nyt vaan vainosi vaikka p*rseeseesi.

      naurettava laki.

    • Anonyymi

      Perkele joku käynyt häiritsemässä mun omakotitalon pihalla perkeleen kiusaajat jumalauta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      136
      2163
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      1973
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1566
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      9
      1095
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      309
      1013
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      164
      974
    7. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      878
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      260
      864
    9. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      42
      863
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      816
    Aihe