Uskotko Jeesukseen?

mörkö

Mä oon 14vee tyttö... oon kristitty... kävin viimekesänä riparin (se oli yks mun elämäni ihanimpii kokemuksii...;))...

Mut mä en vaa tiiä uskonko mä. Tuntuu, ettei ne Jeesuksen tarinat oo totta. Emmä voi uskoo mihinkää Ukkoon, joka kuulemma kuoli... kuka sen todistaa? No, okei, se on siirtyny suusta suuhun, siis tää tarina... mut silti joku mättää... Mä en ymmärrä mihin mun pitäs uskoo... Mä uskon rakkauteen...emmä usko Jeesukseen, ku emmä edes tiedä kuka se oli... mikä ihmeen Pyhä Kolminaisuus... oishan se kiva, et noi asiat opetettas nii, et ne kans ymmärtäis.

Vaikee on uskoo, ku ei tiiä mihin pitäs uskoo. Ehkä mun pitäs erota kirkosta...

Uskotko sä?

19

650

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • believe

ai siis uskot,mutet uskokkaan?tota....("mitähän tohon sanois...hmm...")....mä uskon ainakin.mulal on ollut elämässä paljon negatiivisia juttuja ja yläasteella oon joutunut monien vastoin käymisten eteen...mutta kun mun elämääni tulee ongelmia ja mieli on paha...,. mä rukoilen...en mä oo mikään kiihkouskovainen joka ei suvaitse muita uskontoja.tms..!ja musta tuntuu et kun mä rukoilen oikein syvästi ja hartaasti...et..ihankuin ne rukoukset kuultas.en tiiä noista tarinoista,mutta mä uskon ainakin.mulal on nytkin elämässä ongelmia ja mä rukoilen muutenkin joka päivä,niin ne helpottuu..!hienoa että sä oot tykänny riparista.uskovaisiin liitetään kauheetsi tyhmii ennakkoluuloja!mä oon ihan atvalline tyttö:meikkaan,luen nuorten lehtii,pukeudun muodikkasti,katon TV:tä...siis sukominen on uskomista!!!ei ne ihmiset jotka uskoo taivaan isään oo tyhmii....tms.!joku varmaan aattelee et "tossa taas joku uskovainen höpöttää" mut mä kerroin omia mielipiteitäni ja omasta elämästäni.kiitso sulel,joka jaksoit lukee.

• Enigma

Uskovista nuorista on outo käsitys, että he ovat "hissukoita" (ei heissäkään mitään pahaa...). Minä ainakin koen itseni aika "aggressiiviseksi" (no en ole mitään jenginuoria TODELLAKAAN) ja mustasta huumorista pitäväksi osittain kyyniseksi ihmiseksi, mutta kuitenkin rakastan elämää ja kaikenlaista mystistä ja mytologista yms.
        Ehkä olen kiinnostunut kuitenkin enemmän uskonnon yliluonnollisesta puolesta, eli uskon myös ihmeisiin yms. ja minusta uskoa ei kannata liikaa maallistaa.
        JA kristinuskohan juuri opettaa, että ei yksikään ihminen ole toista "arvokkaampi", vaan kaikki saman arvoisia jumalan edessä, oli sitten lukenut kuinka paljon/vähän Raamattua tahansa (kannattaa tosin lukea, se selittää paljon esim. vapaamuurariudesta, ja siitä, miksi jokin asia uskossa on näin ja noin yms.) Eli ei siis ole mitään "hyviä" tai "huonoja" uskovia... paitsi ehkä joissain lahkoissa yms.
        Itse kävin hieman vanhempi kun olen, aikuisrippikoulun keskustelemalla yhdessä papin kanssa, koska mielestäni varsinainen rippkoulu oli ajanhaaskausta, kun olin jo etukäteen ottanut kaikista asioista selvää, tiesin uskonnon lähtökohdat, merkitykset yms. pääpiirteissään, ja sillähän tavoin rippikoulussa opetetaan. Se kannattaa! Eivät papit ole oikeasti mitään tiukkapipoja - ainakaan kaikki. Suosittelen, että kiinnitätte huomiota myös kristinuskon eril. ulottuvuuksiin esim. ilmestyskirjaan ja ihmeisiin. Toki myös "normaalit" tarinat ja opetukset ovat hyviä, mutta edellämainitut antavat hyvän säväyksen tavalliseen opetukseen.
        Post Scriptum. Pyhä Kolminaisuus - Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ovat kaikki periaatteessa samaa, mutta kuitenkin kaikki "erilaisia" tuota Pyhää Henkeä on vaikea selittää, mutta eivät sitä kaikki teologitkaan osaa. Yleinen käsitys: Jumalan Henki. Itse arvelisin sen olevan jotakin, joka liittyy Jumalan kanssakäymiseen ihmisen kanssa esim. uskoontullessa. (vrt. Johannes Kastajan kastettua Jeesuksen, häneen tuli Pyhä Henki - tietoisuus omasta itsestään ja tehtävästään... eli siis jonkinlaista "sisäistä" tunnistamista Jumalan olemassaolosta ja omasta tehtävästä Jumalan lapsena...) Nythän on niin, että uskonnollisissa asioissa ei ole yhtä ainoaa tapaa tulkita asioita, hyvä niin.

• uskova nuori nainen
        Enigma kirjoitti:

Uskovista nuorista on outo käsitys, että he ovat "hissukoita" (ei heissäkään mitään pahaa...). Minä ainakin koen itseni aika "aggressiiviseksi" (no en ole mitään jenginuoria TODELLAKAAN) ja mustasta huumorista pitäväksi osittain kyyniseksi ihmiseksi, mutta kuitenkin rakastan elämää ja kaikenlaista mystistä ja mytologista yms.
        Ehkä olen kiinnostunut kuitenkin enemmän uskonnon yliluonnollisesta puolesta, eli uskon myös ihmeisiin yms. ja minusta uskoa ei kannata liikaa maallistaa.
        JA kristinuskohan juuri opettaa, että ei yksikään ihminen ole toista "arvokkaampi", vaan kaikki saman arvoisia jumalan edessä, oli sitten lukenut kuinka paljon/vähän Raamattua tahansa (kannattaa tosin lukea, se selittää paljon esim. vapaamuurariudesta, ja siitä, miksi jokin asia uskossa on näin ja noin yms.) Eli ei siis ole mitään "hyviä" tai "huonoja" uskovia... paitsi ehkä joissain lahkoissa yms.
        Itse kävin hieman vanhempi kun olen, aikuisrippikoulun keskustelemalla yhdessä papin kanssa, koska mielestäni varsinainen rippkoulu oli ajanhaaskausta, kun olin jo etukäteen ottanut kaikista asioista selvää, tiesin uskonnon lähtökohdat, merkitykset yms. pääpiirteissään, ja sillähän tavoin rippikoulussa opetetaan. Se kannattaa! Eivät papit ole oikeasti mitään tiukkapipoja - ainakaan kaikki. Suosittelen, että kiinnitätte huomiota myös kristinuskon eril. ulottuvuuksiin esim. ilmestyskirjaan ja ihmeisiin. Toki myös "normaalit" tarinat ja opetukset ovat hyviä, mutta edellämainitut antavat hyvän säväyksen tavalliseen opetukseen.
        Post Scriptum. Pyhä Kolminaisuus - Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ovat kaikki periaatteessa samaa, mutta kuitenkin kaikki "erilaisia" tuota Pyhää Henkeä on vaikea selittää, mutta eivät sitä kaikki teologitkaan osaa. Yleinen käsitys: Jumalan Henki. Itse arvelisin sen olevan jotakin, joka liittyy Jumalan kanssakäymiseen ihmisen kanssa esim. uskoontullessa. (vrt. Johannes Kastajan kastettua Jeesuksen, häneen tuli Pyhä Henki - tietoisuus omasta itsestään ja tehtävästään... eli siis jonkinlaista "sisäistä" tunnistamista Jumalan olemassaolosta ja omasta tehtävästä Jumalan lapsena...) Nythän on niin, että uskonnollisissa asioissa ei ole yhtä ainoaa tapaa tulkita asioita, hyvä niin.

uskon Jumalaan enkä kiellä sitä... ja olen myös ns. agressiivinen persoona... myös poltan ja juon sekä harrastan seksiä (ehkä jopa hurjemmin kuin ei-uskovaiset) en silti tunne rikkovani mitään "kultaisia sääntöjä"... voin tietysti olla väärässäkin. mutta luotan siihen miten olen raamatun ymmärtänyt eli Jumala rakastaa meitä kaikkia sinä minä olemme,ja minä olen tälläinen,sairaan kieroutunu nymfomaanikko...=) saan kuulla nälvimistä joiltain tahoilta uskoni takia mutta todella useat enemminkin kunniottavat kun voin avoimesti myöntää uskovani..joten: ÄLKÄÄ HÄVETKÖ ITSEÄNNE USKONNE TAKIA!

• +-
        uskova nuori nainen kirjoitti:

uskon Jumalaan enkä kiellä sitä... ja olen myös ns. agressiivinen persoona... myös poltan ja juon sekä harrastan seksiä (ehkä jopa hurjemmin kuin ei-uskovaiset) en silti tunne rikkovani mitään "kultaisia sääntöjä"... voin tietysti olla väärässäkin. mutta luotan siihen miten olen raamatun ymmärtänyt eli Jumala rakastaa meitä kaikkia sinä minä olemme,ja minä olen tälläinen,sairaan kieroutunu nymfomaanikko...=) saan kuulla nälvimistä joiltain tahoilta uskoni takia mutta todella useat enemminkin kunniottavat kun voin avoimesti myöntää uskovani..joten: ÄLKÄÄ HÄVETKÖ ITSEÄNNE USKONNE TAKIA!

Uskotko Jumalaan, vai siihen että Jeesus Kristus kuoli sinun , ja sinun syntiesi puolesta?
        Minä olen ihan tavallinen nuori ja uskon siihen että Jeesus kuoli puolestani ja olen matkalla taivaaseen. Voin olla väärässäkin, mutta eikä kristinuskossa pääasia ole siinä, että sun täytyy uskoa Jeesuksen tekemään sovintotyöhön, eikä pelkästään Jumalaan?
        Vanhassa Testamentissa ihmiset uskoivat Jumalaan, koska Jeesus ei ollut vielä kuollut heidän edestään ristillä, mutta Uudessa Testamentissa ihmiset alkoivat uskomaan Jeesukseen... Eli jos uskot Jumalaan, uskot myös Jeesuksen sovintotyöhön, koska Jeesus=Jumala, joka kuoli puolestamme ristillä koska rakastaameitä niin suunnattomasti.

Sitten sä joka olet uskossa mutta poltat ja juot yms. Oletko koskaan miettinyt lukea Raamattua? Siellä on paljon hyviä asioita, joita sunkin kannattaisi lukea.
        Hyviä jatkoa!

• minä

Minulla oli ihan samat asiat mielessä kuin sinulla silloin kun itse kävin riparin. Siitä on nyt kaksi vuotta aikaa. Se että mietit uskotko vai etkö johtuu Jumalasta. Se on lahja Jumalalta sinulle ja pidä siitä kii!!! Itse ajattelin myös silloin, että voi kun minä voisin myös uskoa. Halusin olla "uskovainen", mutta en tienyt mitä pitäisi tehdä. Eräs pastori sanoi minulle, että sinä et ajattelisi noin jos se ei olisi Jumalan tahto. Ole iloinen siitä! Minulla itselläni ei ole ketään tukihenkilöitä perheessä ja se on aika raskasta. Kirjoittelen myöhemmin asiasta nyt pitää mennä. Siunausta kaikille!!!!

• Rami

Itse olen käynyt samanlaisia kysy-
      myksiä läpi ja löysin lopulta vasta-
      uksenkin. Rukoilin ja pyysin Jeesusta
      tulemaan omaan elämääni ja sain koke-
      a Raamatussa kuvattavan uudestisynty-
      misen Jumalan rakkaaksi lapseksi.
      Näin saa lahjana oppia henkilökoh-
      taisesti tuntemaan Hänet joka tuli
      tuomaan ihmisille ilosanoman. Jos
      haluat keskustella asiasta voin antaa
      sähköpostiosoitteenikin.

• utelias

Asiahan ei minulle tietenkään kuulu, mutta haluaisin kysyä, mihin seurakuntaan kuulut?

• cas

mullakin on nyt toi sama vaihen mikä sulla oli et etin ja etin ja välillä en ees tiiä mitä etin...!et ois kiva kuulla miten sä löysit!et mailaa vaikka mulle, osoite on: [email protected]
      muutkin saa kirjoitella=)!

• Zetor

Minä en usko oikein Jee suksen enkä
      jumalaan vaikka kuulun kirkkoon tyttöystäväni on ateisti ja meen ens kesänä riparille ettäsais rahaa. palan varmaan helvetin tulissa

• Trash

Pentuna uskoin mutta sitä tuli vaan kasvettua henkisesti niin vahvaksi etten tarvinnut enää jeesusta pääni sisään lohtua tuomaan.

• Tuu

Mä hiukkasen ihmettelen tota sun ideaasi, että oot kasvanut Jumalasta irti. Nimittäin kukaan ihminen ei pärjää ilman Jumalaa??? Onko susta kenties tullut täysin synnitön ihminen? Oi haluaisimpa sinut siinä tapauksessa ystäväkseni! Minä, joka olen niinä täys kusiaivo kuin olla ja voi, ainakin pidän Jumalasta kiinni kaikilla voimilla, vaikka oonkin maksanut siitä aika kalliin hinnan... koko peruskouluajan jatkunut koulukiusaaminen. Mutta sulla on oikeus olla sitä mieltä kuin oot, mä en voi muuta kuin toivoa, että hoksaat joku päivä, että Jumala onkin sun vierelläsi, vaikka muut onkin lähteneet.

• Trash
        Tuu kirjoitti:

Mä hiukkasen ihmettelen tota sun ideaasi, että oot kasvanut Jumalasta irti. Nimittäin kukaan ihminen ei pärjää ilman Jumalaa??? Onko susta kenties tullut täysin synnitön ihminen? Oi haluaisimpa sinut siinä tapauksessa ystäväkseni! Minä, joka olen niinä täys kusiaivo kuin olla ja voi, ainakin pidän Jumalasta kiinni kaikilla voimilla, vaikka oonkin maksanut siitä aika kalliin hinnan... koko peruskouluajan jatkunut koulukiusaaminen. Mutta sulla on oikeus olla sitä mieltä kuin oot, mä en voi muuta kuin toivoa, että hoksaat joku päivä, että Jumala onkin sun vierelläsi, vaikka muut onkin lähteneet.

>Nimittäin kukaan ihminen ei pärjää ilman Jumalaa???

Hyvinhän sitä tähän asti...

>Onko susta kenties tullut täysin synnitön ihminen?

Ei. Kukaan ei ole synnitön...

>...ainakin pidän Jumalasta kiinni kaikilla voimilla, vaikka oonkin maksanut siitä aika kalliin hinnan...

Ja mikä on palkkasi?

>mä en voi muuta kuin toivoa, että hoksaat joku päivä, että Jumala onkin sun vierelläsi, vaikka muut onkin lähteneet.

Toivotaan että sinä huomaat joku päivä, että kaikki jeesustelu olikin pelkkää roskaa...

• Suzy
        Trash kirjoitti:

>...ainakin pidän Jumalasta kiinni kaikilla voimilla, vaikka oonkin maksanut siitä aika kalliin hinnan...

Ja mikä on palkkasi?

>mä en voi muuta kuin toivoa, että hoksaat joku päivä, että Jumala onkin sun vierelläsi, vaikka muut onkin lähteneet.

Toivotaan että sinä huomaat joku päivä, että kaikki jeesustelu olikin pelkkää roskaa...

Sulla on oikeus mielipiteisiis, mutta niin on muillakin. Kysyt, että "mikä on palkkasi?". No, mä ainakin olen matkalla kohti parempaa. Matka tuntuu monesti pitkältä, se on hidasta taapertamista maailman keskellä, mutta minä toivon, että jaksaisin pysyä jumalanlapsena koko loppuikäni. Siihen ei auta omat teot, vaan saan uskoa armosta syntini anteeksi Jumalan joukon kanssa. Mä uskon niin.

• Tuu
        Trash kirjoitti:

Ja mikä on palkkasi?

"Hyvinhän sitä tähän asti... "
        Mutta entä eteenpäin?

"Ei. Kukaan ei ole synnitön... "
        Vau. Löysimme yhden saman mielipiteen? miten mahdat perustella kantasi?

"Ja mikä on palkkasi?"
        Ihana jätkäkaveri nyt ainakin täällä maanpäällä, mutta tärkein juttu on rauha Herrassa ja paikka Taivaassa!

"Toivotaan että sinä huomaat joku päivä, että kaikki jeesustelu olikin pelkkää roskaa..."
        Sitähän sanotaan, että toivossa on hyvä elää... toi on sun mielipide, mä kunnioitan sitä, mutta sä oot väärässä. Älä suutu. Mutta mä oon joka tapauksessa tuntenut Jumalan läsnäolon ja toiminnan niin läheltä, että mä tiedän, et se on olemassa.

• minä

Raamattu on meille todiste siitä, että tuolla ylhäällä on joku joka todella välittää meistä. Jeesus kuoli ristillä sinun syntiesi tähden. Meidän syntiemme tähden. Se on hienointa mitä kukaan on voinut tehdä minulle. Pekka Simojoen sanoin " Pidä kii siitä mikä on totta. Tartu kallioon kestävimpään. Sillä Jumalan sana on totuus ainoastaan." Isän käteen ja enkeleitä elämään.

• +-

TOSI ON!!

• Masalian Tiikeri

Raamattu on todiste vaan siitä et jotku latvasta lahjot sällit lähti ei kestäny elämän paineita, vaan lähti kirjotteleen "satuja".

Tiedän että jeesus on todistettavasti elelly, mutta se että se olis joku v*tun messias on täyttä p**kaa.

Ei millään pahalla niille jotka sälliin uskoo, mutta Sun Tsun tokaisi aikanaan melko asiaan sopivasti: "It is a matter of life and death, a road either to safety or to ruin".

• Ajatollah
        Masalian Tiikeri kirjoitti:

Raamattu on todiste vaan siitä et jotku latvasta lahjot sällit lähti ei kestäny elämän paineita, vaan lähti kirjotteleen "satuja".

Tiedän että jeesus on todistettavasti elelly, mutta se että se olis joku v*tun messias on täyttä p**kaa.

Ei millään pahalla niille jotka sälliin uskoo, mutta Sun Tsun tokaisi aikanaan melko asiaan sopivasti: "It is a matter of life and death, a road either to safety or to ruin".

Ehkä niin, mutta Kungfutse totesi näin: "En sure sitä etteivät ihmiset tunne minua. Suren sitä etten minä tunne ihmisiä".

Tulkitkaa miten haluatte

• Taiteilija

...en tiedä onko joku jo vastannu näin sun viestiis, mut lue Raamattua jos haluat tietää mihin Kristityt uskoo! Jumala puhuu eniten Raamatun kautta, eli uskoa ei opita, sitä ei itse voi hankkia, Jumala antaa uskon, ja Hän antaa sen jos vaan haluat... eli ainoo neuvo on, et hakeudu uskovaisten seuraan, en tarkita et pitäis muiden luota vetäytyä, mutta hanki lisää uskovaisia ystäviä! Ja ainaku luet Raamattuu ni rukoile sitä ennen että Jumala puhuis sulle sen kautta... rukoilen sun puolesta =) ite oon ollu lapsest asti uskossa... mut vasta viimeaikoina tajunnu kunnolla asioita, täytän 18, oon tavallinen jätkä, me ollaan vaan ihmisiä, mutta ilman Jumalaa, ilman et Jeesus ois mun elämäss, ni tä ois pelkkää tuskaa... mut, toivottavasti luit tän....

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe