Pariisin paras/kaunein alue?

Ja miksi?

Tuntuu että joka kerta Pariisissa käydessä pyörii vähän samoilla kaduilla - ei silti että niissäkään mitään vikaa olisi mutta kaipaisin jotain uutta. Mistä löytyy viehättävimmät art deco talot, kauneimmat sisäpihat ja aidoimmat bistrot??

4

1886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin matkaaja

Todella vaativa kysymys, minkä voi päätellä olemattomsata vastausmäärästä. Minustakin on vaikeaa määritellä pariisin parasta aluetta. Luxenburgin puisto voisi olla ehkä kaunein tai Seine iltavalaistuksessa.

Muita alueita, joiden tunnelmasta olen pitänyt ovat vitosen eteläosat. Kävely Pantheonilta kaakkoon on aina mukava.

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=48.842788,2.347813&spn=0.011848,0.021136&z=16

Samoin korttelit Cadet metroasemalta etelään ovat viehättäviä.

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=48.873409,2.34233&spn=0.005921,0.010568&z=17

• P1313

vasta niin vähän, ei kehtoo suositella mitään. Olen vielä sillä asteella, että pelkkä Seinen rannalla kävely kolahtaa...

• inconnue

Pariisin kauneus löytyy sen kaduille eksyen. Parasta olisi unohtaa turistikohteet ja kääntyä seuraavasta kadunkulmasta vasemmalle ... ja sitten oikealle. Sisäpihoille ei yleensä pääse, .. ja siksi varmaan ne pysyvätkin kauniina porttien takana. Kauniita asioita voi löytyä Marais-korttelin kätköistä, Place des Vosges'n ympäristöstä. Arkkitehtuuri kutsuu katseita osakseen ja yllättävää taidetta löydät monenkin talon julkisivuista. Itse olen rakastunut ornamentaaliseen taiteeseen, Pariisi ja Rooma ovat lähinnä sydäntäni. Voin vain sanoa ... ja kirjoittaa ... Pariisin olevan täynnä yllättävää kauneutta, mutta sen kaiken löytää vain antamalla itsensä eksyä Pariisin kujille, varaamalla aikaa ja säkillisen uteliaisuutta. Place des Vosges'n ympäristö, musée Carnavalet ... Montmartren pikkukadut ... Luxembourgin puisto ... Quartier Latin ja sen yllättävät sisäpihat... Musée Rodin, ehdottomasti! ... Saint Germain-des-Prés'n ympäristö ja sen lukemattomat turistit, jotka ovat kaikki etsimässä sitä-jotain-erilaista. Louvressa on paljon muutakin kuin vain La Joconde ja Venus de Milo. Lähde aulasta vasemmalle, ranskalaisen kuvanveistotaiteen siipeen.(Yhdestä siivestä pääsee kaikkialle) Louvre on auki iltamyöhään (klo 22) keskiviikkoisin ja perjantaisin. Suosittelen! Jokaisen kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina Louvren sisäänpääsy on ilmainen. Rue Montmartre ja sen kahvila Le Cochon à l'Oreille. Café de Flore, Les Deux Magots. ... Rue Jacques-Callot ja sen "taidekahvila" La Palette ... Le Café Charbon, jälleen yksi erilainen. Haluaisin mainita vielä Palais-Royal'n pienen puiston ja Passage'n, jonka löydät puiston pohjoispäädystä. Ja kaiken muun, minkä löydät vain vahingossa, eksymällä kadulta toiselle.

• on että

Montmartren kukkuloita ei ylitä mikään. Toisiksi eniten minua viehättää Pont Neuf. Myöskin Operaa ja Champs-Elyseetä kannattaa harkita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82