Finnairin Boeing 757

Ei enää siihen koneeseen

Finnairin Boeing 757 koneen ahtaus on hirveä nyt kun penkki rivit on tiivistetty. Miettikää, pitkä lento ja ahtaat tilat siinä vasta yhdistelmä.

17

4256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penkkijärjestystä

      Milloin penkkejä on tiivistetty? Jos vuosia ollut 227 istuinta. Kannattaa maksaa enemmän ja lentää reittilennolla. Jos taas haluaa maksaa vähemmän, ei voi olettaa saavansa kaikkea hyvää.

    • turistina

      Onks joillekkin elämän kohokohta mollata noit turistilentoja, menkööt vuorokoneel jos ei mahu, mutt tarviiko jokakohas itkee ahtautta kaikhan sen tietää jo ennestää. Pitäkööt mölyt mahassaan !!!

    • takuu juttu

      sen täällä kertonut että tuolla koneella jos vietäisi eläimiä esim. Thaimaahan niin viranomaiset sen kieltäisi. Mutta turisteja viedään ja esim. Oulu-Phuket kestää liki 15 tuntia ja tuossa purkissa se tuntuu 24 tunnilta vähintään.

      • ikävä kone

        Hyvä "takuu juttu". Kerrankin asiaa!
        Se konetyyppi on tosiaan varsin epämiellyttävä, jopa lyhyempi lento on täyttä tuskaa. Sääliksi käy myös henkilökuntaa, joka joutuu taistelemaan kapealla käytävällä kärryjensä kanssa. Ja vessoihin on aina tasainen jono. Tietyillä lennoilla sen koko härdellin keskellä tallustaa joukko lapsia. Aika kaoottinen meininki. Ja polvet suussa istutaan. Hyvällä tuurilla edessä oleva kääntää penkkinsä taka-asentoon, joten hurraa, loma on sen jälkeen enemmän kuin tarpeen.


      • ja Halifaxit
        ikävä kone kirjoitti:

        Hyvä "takuu juttu". Kerrankin asiaa!
        Se konetyyppi on tosiaan varsin epämiellyttävä, jopa lyhyempi lento on täyttä tuskaa. Sääliksi käy myös henkilökuntaa, joka joutuu taistelemaan kapealla käytävällä kärryjensä kanssa. Ja vessoihin on aina tasainen jono. Tietyillä lennoilla sen koko härdellin keskellä tallustaa joukko lapsia. Aika kaoottinen meininki. Ja polvet suussa istutaan. Hyvällä tuurilla edessä oleva kääntää penkkinsä taka-asentoon, joten hurraa, loma on sen jälkeen enemmän kuin tarpeen.

        Boeing 757 penkkirivit tiivistettiin muutama vuosi sitten jotta saatin yksi penkki rivi joka "loosiin" lisää, sen jälkeen matkustaminen on ollut täyttä tuskaa, ei henkilökuntakaan ilahtunut ko. järjestelystä, se lisäsi matkustajien ärtyisyyttä. Mutta nyt olen lopettanut matkustamisen kyseisellä finnairin konetyypillä. Kyllä niitä muitakin matkatoimistoja ja kohteita on kun aurnkomatkan reissut. Sikamaista ahneutta Finnairilta. Sitten vielä on se Halifaxin välilasku, siellä on talvella usein lumimyrskyjä joka viivästyttää lentoja jopa vuorolaudella.


      • lentäny sinne
        ja Halifaxit kirjoitti:

        Boeing 757 penkkirivit tiivistettiin muutama vuosi sitten jotta saatin yksi penkki rivi joka "loosiin" lisää, sen jälkeen matkustaminen on ollut täyttä tuskaa, ei henkilökuntakaan ilahtunut ko. järjestelystä, se lisäsi matkustajien ärtyisyyttä. Mutta nyt olen lopettanut matkustamisen kyseisellä finnairin konetyypillä. Kyllä niitä muitakin matkatoimistoja ja kohteita on kun aurnkomatkan reissut. Sikamaista ahneutta Finnairilta. Sitten vielä on se Halifaxin välilasku, siellä on talvella usein lumimyrskyjä joka viivästyttää lentoja jopa vuorolaudella.

        Martinairin koneella onko tilaa?


      • jrhoffa
        lentäny sinne kirjoitti:

        Martinairin koneella onko tilaa?

        Moro! Ekalla Kuuban reissulla lensin Amsterdamin kautta Martinairin koneella. Koneen tyyppiä en muista, mutta kun matkustaa economy-luokassa, ei koskaan ole tilaa liikaa. Mitään erityisempää valittamista ei kuitenkaan ollut. Myöhemmin olen lentänyt Havannaan Pariisin ja Lontoon kautta. Air Francella ja Virgin Atlanticilla oli käytössään Jumbojetit, minkä johdosta koneeseen tulevat matkustajaäärät ovat valtavia. Tilaa economyluokassa ei ole liikaa. Hinta nousee kuitenkin pilviin, jos matkustusluokkaa nostaa. Martinairilla oli se hyvä puoli, että pystyi lentämään Havannaan ja palaamaan joko Varaderon tai Holguinin kautta. Melkoinen etu Kuuban kiertäjälle. Olen välillä reissuillani poikennut myös ryhmämatkalaisten suosimissa hotelleissa. Kyllä niissä muutaman päivän viipyy, mutta suosittelen lämpimästi omatoimimatkailua turvallisessa ja fantastisessa Kuubassa.


      • Rahalla saa

        Tai elä sitten valita, vapaa-ehtoisesti menet Boeing 757


      • Kokenut matkaaja
        Rahalla saa kirjoitti:

        Tai elä sitten valita, vapaa-ehtoisesti menet Boeing 757

        Vali vali vali... Ihmiset haluaa matkustaa ja pitkille lentomatkoille on oltava isommat tilat jaloille! On ihmisiä jotka ovat pitkiä. Naurettavaa tollainen valitus. Jos pitää maksaa paljon esim: Brasiliaan, niin kuuluu suunnitella koneita joissa on isommat jalka tilat, vaikka olisi välilasku...TEILLE VALITTELIJOILLE!!!


      • dssdsdds
        Kokenut matkaaja kirjoitti:

        Vali vali vali... Ihmiset haluaa matkustaa ja pitkille lentomatkoille on oltava isommat tilat jaloille! On ihmisiä jotka ovat pitkiä. Naurettavaa tollainen valitus. Jos pitää maksaa paljon esim: Brasiliaan, niin kuuluu suunnitella koneita joissa on isommat jalka tilat, vaikka olisi välilasku...TEILLE VALITTELIJOILLE!!!

        "Vali vali vali... Ihmiset haluaa matkustaa ja pitkille lentomatkoille on oltava isommat tilat jaloille! On ihmisiä jotka ovat pitkiä. Naurettavaa tollainen valitus. Jos pitää maksaa paljon esim: Brasiliaan, niin kuuluu suunnitella koneita joissa on isommat jalka tilat, vaikka olisi välilasku...TEILLE VALITTELIJOILLE!!!" Tarkoitat kai että pitää lentoyhtiön laittaa vähemmän penkkirivejä, koneenahan 757:ssä ei ole mitään vikaa, finski on vain tunkenut siihen aika paljon penkkejä, joka ei kyllä itseäni haittaa.26


      • ulappa
        jrhoffa kirjoitti:

        Moro! Ekalla Kuuban reissulla lensin Amsterdamin kautta Martinairin koneella. Koneen tyyppiä en muista, mutta kun matkustaa economy-luokassa, ei koskaan ole tilaa liikaa. Mitään erityisempää valittamista ei kuitenkaan ollut. Myöhemmin olen lentänyt Havannaan Pariisin ja Lontoon kautta. Air Francella ja Virgin Atlanticilla oli käytössään Jumbojetit, minkä johdosta koneeseen tulevat matkustajaäärät ovat valtavia. Tilaa economyluokassa ei ole liikaa. Hinta nousee kuitenkin pilviin, jos matkustusluokkaa nostaa. Martinairilla oli se hyvä puoli, että pystyi lentämään Havannaan ja palaamaan joko Varaderon tai Holguinin kautta. Melkoinen etu Kuuban kiertäjälle. Olen välillä reissuillani poikennut myös ryhmämatkalaisten suosimissa hotelleissa. Kyllä niissä muutaman päivän viipyy, mutta suosittelen lämpimästi omatoimimatkailua turvallisessa ja fantastisessa Kuubassa.

        Voitko ehki antaa mulle vinkkejä, kuis mennään Havannassa ja muutenki Kuubassa. Oon nyt ekaa kertaa lähös sille saarelle reppureissulle ja kaikki neuvot on hyväks. Muutaman saaren oon jo kolunnu.
        Pikkasen espanjaaki handlaan.

        Harri


      • jrhoffa
        ulappa kirjoitti:

        Voitko ehki antaa mulle vinkkejä, kuis mennään Havannassa ja muutenki Kuubassa. Oon nyt ekaa kertaa lähös sille saarelle reppureissulle ja kaikki neuvot on hyväks. Muutaman saaren oon jo kolunnu.
        Pikkasen espanjaaki handlaan.

        Harri

        Moro!

        Näiltä palstoilta tietysti löytyy paljon hyviä vinkkejä Kuuban kiertäjälle. Muutamia juttuja voisin yrittää kerrata.
        Havannan lentokentällä kannattaa omatoimimatkailijan lyöttäytyä jonkun seuraan kimppataksin ottamiseksi keskustaan. Taksi veloitaa muuten n. 20-25 CUCia.
        Vaihda lentokentän Cadecassa CUCien lisäksi myös kansallisa pesoja 1 CUC=n. 25 pesoa. Pesoilla voit ostaa katuruokaa, hedelmiä, maksaa hevoskyytejä yms. Vaihda pesoja vain n. 10 CUCin edestä, se riittää katupitsoihin ym. pariksi viikoksi.
        Varaa pariksi ensimmäiseksi yöksi hotellihuone Havannasta, jotta voit levätä matkan rasitukset pois rauhassa. Muuten majoituksissa paras hinta/laatusuhde on casa particulareissa. Hinta on n. 15-25 CUCia.
        Kuuban kiertomatka onnistuu parhaiten Viazul-busseilla. Katso aikataulut netistä. Itä-Kuubasta eli Orientesta tullessa voit ottaa Cubanan lennon esim. Santiagosta takaisin Havannaan.
        Suosittelen myös ostamaan tai lainaamaan uusimman Lonely Planetin Kuuba oppaan. Hyvä opus.
        Oikein hyvää Kuuban reissua. Kuubassa kaikki kyllä järjestyy, joten relax vaan.


      • Berkele7275(5(

        Älkää olko enää huolissanne! Nimittäin Finnair luopuu pian noista Boeing 757 koneista. Aika haikeeta luopua mielestäni! Ja sitäpaitsi 757 koneella ei voida edes lentää 15 tunnin lentoja. Vain 9h50min...


    • Jippikaijeiheihei

      TUIfly Nordic B757: 235 paikkaa
      Finnair B757: 227 paikkaa
      Air Finland B757: 219 paikkaa

      Lopettakaa valittaminen. Kukaan ei pakota lentämään Thaimaahan: aurinkorantoja löytyy lähempääkin. Lisäksi maailma on täynnä vaihtoehtoja: älä mene lentokoneella ellet sitä kestä, vaan mene pyörällä, junalla, bussillä, laivalla, kävellen.

    • hola gringot

      Joo näin on, ensi joulun matka Mexikoon meneekin 12.12.lähtö air bus koneella ja sinne tietenkin classic komfort mennen tullen niin tilaa riittää...

    • Tietäjä

      Miksi ottaa valmismatkan ja kärsiä finnairin B757 päälle 10 tunnin lennon. kun voi lentää joku pariisiin kuten minä ja sieltä air francen koneella joka sattui olemaan silloin B777 mutta yleensä se on A330 tai A340 tai sitten lentää amsterdamiin ja ottaa siitä lennon kuubaan tai sitten vain ottaa lennon lontoosta.

    • Cubana de Aviacion

      Pariisista, Lontoosta tai Madridista Cubanan reittilento Havannaan. Hinta on melkoisen kilpailukykyinen sekä economyssa että 1-luokassa (club clase tropical). Itse lensin menomatkan economyssa ja palasin ykkösessä. Molemmissa jalkatilaa riittävästi, ykkösessä jopa aivan naurettavasti (olen hieman keskimääräistä pidempi mies). Koneet uudenkarheita IL-96 laajarunkokoneita (Putin & Medvedev käyttävät samanlaisia). Palvelu perus finnair/lufthansa yms. tasoa, hommat hoituu jne. Mukavaa näissä koneissa on vessojen runsas määrä, koko takaosa varattu vessoille, joita 6kpl ja tilavia. Euroopasta tulevat lennot tekevät välilaskun Kuubassa ennen Havannaa (Santiago/Holguin). Lyhyt välilasku jonka jälkeen kone siirtyy Havannaan 3000 metrin korkeudessa. Edessä omat. Ei ruuhkia. Ruoka oli hyvää ja sitä tarjoiltiin melkein liikaa. Lennot tasaisia ja mukavia. Club clase tropicalissa mm. tervetuliaisdrinkki kolmesta vaihtoehdosta, pääruoka kolmesta vaihtoehdosta, kaikki ilmaiset juomat sekä tervetuliaislahja (toilettilaukku tarvikkeineen cubanan logoilla). Erittäin huomaavainen palvelu, mukava nojatuoli videoruutuineen ja n. 1,5 metriä seuraavaan penkkiin. Lennon jälkeen vierailu koneen ohjaamoon onnistui vihjaamalla tästä toiveesta pari kertaa lentoemännälle espanjaksi. Aion valita Cubanan myös seuraavan kerran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe