Kelan sivuilta
"Milloin kotihoidon tukea voi saada?
Edellytyksenä tuen saamiselle on, että lapselle ei ole myönnetty kunnallista päivähoitopaikkaa ja perheessä on vähintään yksi alle 3-vuotias lapsi."
Tarkoittaako tämä sitä, etten voi jäädä automaattisesti kotiin hoitamaan 9kk:sta lasta, vaan pitää viedä se kunnan tarjoamaan päiväkotiin, jos sellainen on tarjolla?
Eli en voi jäädä omasta halusta hoitamaan lasta kotiin ja hakea kotihoidontukea? Kyseessä siis yhdestä alle 3 vuotiaasta lapsesta...
Kiitos, jos joku vastaa tähän :)
Mahdottoman tyhmä
kysymys...
3
395
Vastaukset
- voi jäädä
kotiin hoitamaan lastasi. Jos haluat äippärahakauden jälkeen saada jotain tukea, niin hae kelasta juuri tuota kotihoidontukea. Ilman hakemusta sitä ei saa.
Ilman hakemusta ei myöskään saa päivähoitopaikkaa ja päivähoitopaikka yleensä myönnetään vasta sitten kun on tietoa työpaikastakin eli on hoitotarve.- Kiitos,
sinulle :)
- kysyvä ei tieltä eksy
Kiitos, kirjoitti:
sinulle :)
Kelallakin on kymmeniä tukimuotoja, joiden myöntämisehdot tulee tutuksi yleensä vasta, kun tilanne on ajankohtainen omalla kohdalla. Ei niitä etukäteen oikein huvikseen jaksa tankata..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2862963Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482017- 1151751
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661327
- 611283
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781213