Specsavers-kokemus

Tähti

Kirjoitanpa tänne kokemukseni Specsaversista. Viime syksynä päätin hankkia uudet lasit kyseisestä firmasta, koska tarjous oli niin hyvä!
Menin putiikkiin ja valikoin kahdet kehykset mallistosta. Näöntarkastus-ajan sai vasta useamman viikon päähän.

Tarkastuksessa naisoptikko teki näöntarkastuksen ja ilmoitti, että näköni on parantunut 0,25 pykälää - 3,5 :stä - 3,25 :seen molemmissa silmissä. Ihmettelin tätä aikalailla, mutta hän vakuutti että näin on.

Lasitilaus lähetettiin eteenpäin ja kun lasit olisi n. neljän viikon päästä pitäneet olla noudettavissa, ilmoitettiin että niissä kestää vielä, ja he kyllä ilmoittavat kun ovat valmiit.

Odottelin sitten kolmisen viikkoa ja soittelin perään, ei kuulemma vielä valmista. Odotin toiset kolme viikkoa eikä kuulunut mitään. Soitin myymälän vastaavalle ja vaadin tietää miksi ihmeessä lasit voivat kestää näin pitkään. He lupasivat selvittää asian.

Viikon päästä tulikin puhelinsoitto, että toinen kehysmalli on ollut koko ajan loppu ja Englannissa ja itse asiassa sen valmistus on lopetettu, tieto vain ei ollut kulkenut liikkeeseen saakka.

Menin valitsemaan toisen kehyksen. Samalla vaadin heitä kiirehtimän asiaan. No, kului se Specsin normiaika neljä viikkoa vielä.

Uudet lasit kun laitoin päähän ja lähdin ajamaan kotiin, tajusin etten näe mitään. Laseissa on väärä voimakkuus. Seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja valitus asiasta. Miesoptikko tutki tällä kertaa silmäni ja sanoi että lasit on ihan oikein tehty. Sanoin, että näen vanhoilla laseilla paremmin ja raivostuin toden teolla. Hän sitten suostui tekemään uudet lasit vanhojen lasieni voimakkuuksilla. Ja taas odotettiin se nelisen viikkoa...

Sitten sain lasit ja olin niihin melko tyytyväinen, paitsi että jokin siinä hionnassa mätti, se tarkin kohta laseissa oli silmään nähden "väärässä" kohtaa ja jouduin roikuttamaan laseja mummomaisesti nenänvarrella.

Ei kulunut kuin muutama viikko kun Osiris-merkkisten kehysten toinen linssi irtosi. Laseja ei oltu heitelty tai muutenkaan käsitelty väärin. Sain sen painettua kehykseen takaisin. Parin päivän päästä homma toistui. Menin liikkeeseen, jossa myyjänplanttu alkoi väännellä kehyksiä sillä seurauksella, että kehys pamahti poikki!

Myyjä oli todella hätääntynyt ja ilmoitti kyllä että talo korvaa uudet lasit. Olin TÄYSIN täynnä koko firmaa ja heidän "palveluaan" ja sanoin että kiitti mulle riitti, en tahdo enää heidän uusia lasejaan enää koskaan, koska ne ovat niin paskaa laatua.

Kotiin päästyä soitin taas myymäläpäällikölle ja selitin koko roskan. Vaadin kaupan purkua tai ainakin huomattavaa rahallista korvausta. He lupasivat laittaa "jonkin summan" tililleni. Ilmoitin tilinumeroni.

Parin päivän päästä tilille oli ilmaantunut 40e. Vau.

Soitin kuluttajaneuvojalle joka sanoi että kyseisestä firmasta on tullut paljon soittoja, ja tilanteeni ja keissini on sellainen että vaikeaa olisi enää reklamoida. Jätin siihen.

Äsken menin silmälääkärille muitten vaivojen takia ja hän teki näöntarkastuksen siinä samalla. Tulos: näköni on itse asiassa huonontunut puoli astetta ja on -4. Kaikki silmäkipuni kuulemma johtuvat vääränvahvuisista laseista. Lääkäri kehotti pikaisesti ostamaan uudet lasit ja kirjoitti niille reseptin.

Huomenna on tarkoitus lähteä kaupungille ostamaan uudet, KUNNON lasit oikeilla vahvuuksilla. Specsaversia en voi suositella kenellekään.
Toki voi monilla olla toisenlaisiakin kokemuksia, mutta ikinä ei ole lasien kanssa ollut tällaista takkua ja mokailua kuin nyt. Lisäksi rahallista menetystä tuli hyvityksestä huolimatta reilut 250e.

102

28414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainos.

      osta lasisi Eyeniltä, saat rahoille vastinetta!

    • fenno............

      ihan paska paikka! Luotan enää suomalaiseen Fenno-optiikkaan.

      • Ruuvit irtoilee

        Se on yhtä huonoa sekä Spectsaversin että Eyenin kanssa. Kysyin tuosta hionnasta Eynin liikkeessä ja myyjä sanoi että HIONNASSA on kuullemma heittoja että aivan tarkkaa hiontaa ei tehdä, liikutaan toleranssien rajoissa.

        Minulla on erivahvuiset silmät, heittoa silmien välillä on 2 pykälää, 5 j 3, silmälääkäri sanoi että hionta ei saa heittää kymmenystäkään.

        ELi kierrän kaukaa sekä Eyenin että Spectsaversin.

        Lisäksi veli osti Eyeniltä lasit, linssit irtoilee, kehykset valuu. Kun kehys valuu se tekee myös sen että ei saa kohdistettua katsetta, kuten kunnon laseilla saa.


      • Nebbu

        Taidat olla töissä siellä...


    • Mokaavat sielläkin

      No olipahan huono tuuri. Itse ostin viime elokuussa kahdet lasit, yhdet 99 ja toiset 149 maksaneet ja otin hieman erikoislinssit hajataitolla ja pinnoitteella. Kesti vajaan viikon kun molemmat lasit olivat tulleet. Ei ole menneet rikki eikä muutakaan, olen ollut tyytyväinen. Tais sulla on juuri valmistunut optikko jos ei osannut edes näkötarkastusta tehdä oikein. Itse varasin 3 päivää aikasemmin nääöntarkastuksen kun olin liikkeeseen mennyt ei siinäkään joutunut odottelemaan. Aikasemminkin olisin ajan saanut, mutta itselleni ei käynyt aikasemmin. Näitä huonoja kokemuksia kuulee aika ajoin vähän joka optikkoliikkeestä. Instrusta vaihdoin pois 4 vuotta sitten kun mokasivat ja pahasti kaksi kertaa. Odotin lasejani lopulta lähes 4 kk, kun hionta kuulemma tehdään Ranskassa ja se riitti sitä firmaa. Samalla lailla kävi, sain täysin erivahvuiset lasit ja kaksi kertaa peräkkäin!!! Hinnassa eivät hyvittäneet lainkaan, antoivat muovisen lasikotelon vaivasta hahaha. Siinä heidän näkemys omasta mokastaan.

      • Lasitta

        Aika lailla samansuuntainen kokemus tästä verokiertofirmasta.Paitsi että tällä kertaa meni melkein 500ekeä.Ei voi suositella kenellekkään.Mitään mainostettua 100PROSENTIN PALAUTUSOIKEUTTA.Älkäähän uskoko,pelkkä mainos.Ja kaiken lisäksi täysin sopimattomat linssit.


      • sivustaseuraaja
        Lasitta kirjoitti:

        Aika lailla samansuuntainen kokemus tästä verokiertofirmasta.Paitsi että tällä kertaa meni melkein 500ekeä.Ei voi suositella kenellekkään.Mitään mainostettua 100PROSENTIN PALAUTUSOIKEUTTA.Älkäähän uskoko,pelkkä mainos.Ja kaiken lisäksi täysin sopimattomat linssit.

        koville kun Eyen meni konkurssiin että pitää kirjoitella anti-mainos viestejä toisista firmoista? No,nythän on hyvin aikaa.


      • specsavers
        Lasitta kirjoitti:

        Aika lailla samansuuntainen kokemus tästä verokiertofirmasta.Paitsi että tällä kertaa meni melkein 500ekeä.Ei voi suositella kenellekkään.Mitään mainostettua 100PROSENTIN PALAUTUSOIKEUTTA.Älkäähän uskoko,pelkkä mainos.Ja kaiken lisäksi täysin sopimattomat linssit.

        Mistä repäisit että se on joku veronkiertofirma? Itsellä on Oulussa specsaversista vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia ja aion vastedes lasini hankkia vain sieltä (niinkuin olen viimeiset 5v tehnyt).


      • keijoperhonen
        specsavers kirjoitti:

        Mistä repäisit että se on joku veronkiertofirma? Itsellä on Oulussa specsaversista vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia ja aion vastedes lasini hankkia vain sieltä (niinkuin olen viimeiset 5v tehnyt).

        Mullekin ihan sama onko mikä kiertofirma mutta lasit oli edulliset, tulivat nopeasti ja toimivat eli nään oikein hyvin : )


    • Huonoa palvelua Specsaversista

      Ihmettelen myöskin Specsaversin huonoa palvelua ja laatua. Olen asioinut saman optikon kanssa vuosikausia ja ilmeisesti liikemuutos on aiheuttanut sen että ei voi enää palvelella yhtä hyvin kuin aikaisemmin. Ilmeisesti se muutos Tähti Optikko liikkeestä Specsaversiksi vaikutti siihen että tuotteet huononivat. Optikkoni kyllä yrittää parhaansa, mutta ei saa omalta esimieheltään parempia linssejä.Kait ne sieltä jostain ulkomailta tuovat. Ikävää vaihtaa optikkoa monen vuoden jälkeen, mutta on pakko tehdä niin kun en halua huonoja laseja.

      • kalliiksi tuli

        Minä ostin kanssa moniteholasit ns. halvalla. Niitä ei vain voi pitää koska vääristävä tarkkuuspiste väärässä kohtaa. Liike väittää, että laseissa ei ole mitään vikaa. Ei muuta kuin uudestaan instruun niin johan rupesi näkemään. Eiköhän meidän pitäisi oppia, että menemme asiantuntevaan liikkeeseen saamme laatua ja takuu pelaa. En ikinä avaa ns. halpaketjun ovia.


      • yli 60v
        kalliiksi tuli kirjoitti:

        Minä ostin kanssa moniteholasit ns. halvalla. Niitä ei vain voi pitää koska vääristävä tarkkuuspiste väärässä kohtaa. Liike väittää, että laseissa ei ole mitään vikaa. Ei muuta kuin uudestaan instruun niin johan rupesi näkemään. Eiköhän meidän pitäisi oppia, että menemme asiantuntevaan liikkeeseen saamme laatua ja takuu pelaa. En ikinä avaa ns. halpaketjun ovia.

        Englantilainen? halpa-ketju mainostaa monitehosilmälaseja kaksi paria hintaan 169€ alkaen. Samaisessa mainoksessa mainitaan "kahdet laadukkaat, tyylikkäät monitehosilmälasit".
        Kysyisinkin tietäviltä mitä pitää sisällään laadukkaat ja tyylikkäät määritelmä?
        Laadukkaat linssit pitää mielellään mielestäni olla ainakin kovapinnoitetut tai heijastuksenpoistopinnoitetut, optiikka oltava hyvä tietenkin ja kehysten normaalikäyttöä kestävä ilman että maalipinnat irtoilevat.
        Kun samaisessa mainoksessa kerrotaan, että voit säästää jopa 519€ herää kysymys, mikä on laatu ja tyylikkyysero 169€:n ja 169€ 519€ silmälaseissa?
        Moni optikkoliike (-ketju) mainostaa kovasti kotimaisuutta. Minkä merkkisiä kotimaisia kehyksiä ja linssejä on saatavilla?


      • P.E. Do
        yli 60v kirjoitti:

        Englantilainen? halpa-ketju mainostaa monitehosilmälaseja kaksi paria hintaan 169€ alkaen. Samaisessa mainoksessa mainitaan "kahdet laadukkaat, tyylikkäät monitehosilmälasit".
        Kysyisinkin tietäviltä mitä pitää sisällään laadukkaat ja tyylikkäät määritelmä?
        Laadukkaat linssit pitää mielellään mielestäni olla ainakin kovapinnoitetut tai heijastuksenpoistopinnoitetut, optiikka oltava hyvä tietenkin ja kehysten normaalikäyttöä kestävä ilman että maalipinnat irtoilevat.
        Kun samaisessa mainoksessa kerrotaan, että voit säästää jopa 519€ herää kysymys, mikä on laatu ja tyylikkyysero 169€:n ja 169€ 519€ silmälaseissa?
        Moni optikkoliike (-ketju) mainostaa kovasti kotimaisuutta. Minkä merkkisiä kotimaisia kehyksiä ja linssejä on saatavilla?

        http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/tiara-fashion-konkurssiin-lapinlahdella/294585
        Eipä niitä linssejäkään aivan 100% kotimaisuusasteella. taitaapi olla hieman alle 90%...

        Pakko se on näemmä lapsityövoimaa käyttää...


      • Anonyymi
        yli 60v kirjoitti:

        Englantilainen? halpa-ketju mainostaa monitehosilmälaseja kaksi paria hintaan 169€ alkaen. Samaisessa mainoksessa mainitaan "kahdet laadukkaat, tyylikkäät monitehosilmälasit".
        Kysyisinkin tietäviltä mitä pitää sisällään laadukkaat ja tyylikkäät määritelmä?
        Laadukkaat linssit pitää mielellään mielestäni olla ainakin kovapinnoitetut tai heijastuksenpoistopinnoitetut, optiikka oltava hyvä tietenkin ja kehysten normaalikäyttöä kestävä ilman että maalipinnat irtoilevat.
        Kun samaisessa mainoksessa kerrotaan, että voit säästää jopa 519€ herää kysymys, mikä on laatu ja tyylikkyysero 169€:n ja 169€ 519€ silmälaseissa?
        Moni optikkoliike (-ketju) mainostaa kovasti kotimaisuutta. Minkä merkkisiä kotimaisia kehyksiä ja linssejä on saatavilla?

        Joku puuseppä Suomessa on tehnyt puusta silmälasien kehyksiä, ensin itselleen. En ole varma, vieläkö niitä joku ostaa. Uutisesta ei ole montaa vuotta aikaa.


    • Nisseeennn

      Itse käyn Nissenillä. vaikkei se halvimmasta päästä olekkaan, mutta niin todella hyvää palvelua. Lasit tuli pian, lasit hyväkuntoiset, kaikki on siellä hyvin. SUOSITTELEN!

    • linssilude20390

      Tuntuu että on tuuria jos saa jostain hyvät lasit oli sitten mikä hyvänsä pulju. Itse sain hyvät moniteholasit netistä (visionsking) nimisestä firmasta kaikilla herkuilla hintaan n. 110 euroa. Näen näillä tosi selkeästi sekä kauas että lähelle. Olen pirun tyytyväinen.

      Specsiltä otin joskus yhdet lasit ja en ollut tyytyväinen. Kesti kauhean kauan ennen kuin lasit tulivat, ja linssit olivat vanhentunutta teknologiaa (vaikka olivat ne kalleimmat vaihtoehdot) ja kehyksissä oli värivika ja palvelu liikkeessä oli tökeröä ja jopa linssit puhdistettiin niin kovakouraisesti että siitä tuli varmaan hiusnaarmuja.

      • kuusi 1122

        Ihan perseestä on Sellon Specsaversin palvelu, niin töykeetä naista en ole eläissäni tavannut. Lasit on kuin viime vuosisadalta ja todellakin kaikkein kalleimmat linssit valitsin.


    • Ostin kahdet "lukulasit" Specsaverilta ja näillä näkee n. 40cm päähän!! En voi käyttää titokoneella tai töissä kassalla ku pitäs olla nenä kiinni ruudussa! Oikein vai??

    • lukulasi

      Lukulaseilla näkee lukea.. jos voimakkuutta on esim 2.5 näkee sen 40cm päähän. Jjos tarvii nähdä kauemmas niin vähemmän voimakkuutta tai sitten syväterävät. Kerroitko optikolle, että pitäisi nähdä vähän kauemmaskin?...

    • Missoni

      En voi suositella Tikkurilan Specsaversiä. Lasit piti tulla kahden ja puolen viikon päästä, nyt on mennyt 1,5 kk..

      • häikäisee...

        Oma asiani on hiukka toisenlainen, laitan tähän ketjuun, jos joku sattuisi vastaamaan; eli tarkoitus olisi hommata uudet monitehot, molemmissa silmissä miinusta 5, lähinäkö noin 2,5. Nyt on lähes kaikissa liikkeissä tarjoukset, "aurinkolasit kaupanpäälle". Kävin pikaisesti katselemassa sankoja eräässä liikkeessä ja tuli puheeksi tuo a-lasi juttu; sain sen käsityksen myyjän puheesta, että mulla on sen verran paljon miinusta ym. että a-laseja ei tuosta kampanjasta mulle löydy...ymmärsinköhän oikein? Tarvii mennä uudestaan, oikein ajan kanssa, koska kaikki mainokset nimenomaan kuuluttavat, että silmälasien ostajalle a-lasit omilla vahvuuksilla kaupan päälle..
        Eli millaisia laseja nuo sitten ovat, nuo kaupanpäälliset? Kiitos vastauksesta, jo näin etukäteen - aurinkoista kevättä!


      • Anonyymi

        ÄLKÄÄ VAAN MENKÖ JUMBON SPECSAVER -MYYMÄLÄÄN! Aivan järkyttävä paikka, ei missä istua, henkilökunta hölöttää keskenään...Olin varannut ajan SILMÄLÄÄKÄRILLE klo 13 ja ohjeistivat tulemaan 10 minuuttia ennen aikaa, koska pitäisi ottaa hlötiedot ym...Menin 15 minuuttia ennen ja minua todella nuhdeltiin, että olen LIIAN AJOISSA ja lääkäri on kyllä paikalla mutta menehän odottelemaan tuonne tuolille tai ulos liikkeestä niin nimellä huudetaaan. Seisoin liikkeen ulkopuolella 15 minuuttia kunnes huomasin, että toinen asiakas huudettiin sisään. Silloin tajusin että seuraavat 30 minuuttia pitäisi taas odottaa...siis mitä helvettiä! Jos olen varannut ajan silmälääkärille klo 13 ja olen valmis maksamaan yli 100 euroa ajastaan niin kukaan henkilökunnasta ei tehnyt muuta kun kurkkaili olenko yhä kaupan ulkopuolella odottamassa vai häipynyt kenties. Kun menin kysymään 20 minuutin kuluttua mikä on homman nimi niin sain vaan tiedon että lääkäri on nyt myöhässä. Mitä vittua! Siellähän hän pyöri jo ennen klo 13 höpöttämässä ja haukottelemassa....paska reissu, ei ikinä tohon paskanputiikiin.


    • riLliT

      Todella paska mäihä!
      Itse olen käynyt nyt ostamassa kahdet lasit spacesaverilta ja todennut että se on ihan jees paikka. Ekojen lasien kanssa kyllä kesti kauemmin kuin mitä sanottiin, mutta kyllä ne sieltä tulivat ja olivat ihan hyvät.
      Sitten aloin käyttää piilolinssejä ja niiden toimituksen kanssa ei ollut mitään vaikeuksia. Myös näyntarkastukseni ovat olleet kohdillaan ja näen hyvin.
      Sain nämä uudet lasit samalla kun tilasimme mulle ja broidilleni kuukausipiilarit ja hyvin nämäkin toimitukset tuli. Näköni oli huonontunut. vasen on nykyisin -4.50 ja oikea -3.75. Olen vasta 114 vuotias eli aikasen huono näkö, mutta haaveilen pääseväni aikuisena silmälaaserleikkauksesta.

      • mummukkainen

        Milloin sinusta tulee aikuinen?


    • vanhanuori

      114-vuotias?

    • 27

      Suosikaa pieniä yksityisiä liikkeitä, jotka tekevät linssien hionnat ja kehykseen kiinnitykset itse. Todennäköisesti kalliimmat hinnat, mutta takuuvarmasti parempi laatu IMHO.

    • Friita

      Kävin tuossa parisen viikkoa sitten Seinäjoen putkiissa ja valikoima oli todella suppea. Katselin pokia, että kyllä näistä joku saa passata, etten sijoita hirveitä summia silmälaseihin. Nooh, odottelin hetken ja minun jälkeeni tulleita palveltiin ja minut jätettiin täysin huomioimatta, menessä oli kyllä joku myyjistä moikannut. No, poistuin paikalta ja kävelin kulman taakse olevalle Silmäasemalle, jossa myyjä alkoi palvelemaan heti, hyvä kuin oven sain kiinni takanani. No, kaupat tuli, enkä ole koskaan ostanut niin kalliita silmälaseja :D Kaupanpäälliseksi tulivat myös aurinkolasit vahvuuksilla. Olen kyllä yllättynyt, kun nykyään lasit tulevat 2 viikon kuluttua, onko linssinvalmistajat vähentyneet, koska tätä ennen ne ovat viikossa tulleet.

    • Friita

      Likinäkö voi kyllä parantua, mutta silloin alkaa ikänäkö vaivata. Minä kävin silmälääkärillä, ja likinäköni on todella paljon parantunut. Diabetestä sairastavilla ikänäkö alkaa normaalia aikaisemmin.

    • Nainen!.

      Meillä myös tipahti toisesta kehyksestä linssi ja myyjä selitteli sen olevan ihan tavallista... perheen kaksissa muissa laseissa ovat kaikki "saumat" löystyneet vaikka lasit ostettu muutama kuukausi sitten, hyvä että enää pysyvät päässä... En todellakaan voi suositella specsaversia...

    • En myy kinkkipaskaa

      Yksityisenä ei Specsavers -optiikkaliikeyrittäjänä on pakko todeta tuohon seuraavaa:

      Päivittäin palvelen asiakkaita, jotka ovat olleet todella pettyneitä Specsin tuotteisiin.näöntutkimuksiin, kusetushintoihin ja epäpätevään henkilökuntaan.

      Päättää voi jaloillaan, eli hiukan verrattavissa autokauppaan: kuka haluaisi enää Ladalla körötellä kun voi miellyttävästi ja nopeasti kulkea myös muilla merkeillä, tosin jos ei lähtötilanteessa ihan yhtä halvalla, niin pidemmän päälle edullisemmaksi voisi tulla kunnon auto ja silmälasit.

      Vanha sanonta 'köyhän ei kannata ostaa halpaa' ei lakkaa koskaan pitämästä paikkaansa. Nykyään sen voisi modistaa näin:'köyhän ei kannata ostaa halpaa eikä Specsaversilta'.

    • ei nimimerkkiä

      Itsellä ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa specsaversin kanssa. Kolmannet lasit jo menossa. Palvelu hyvää, ja henkilökunta samaa kuin oli ennen ketjun vaihtoa, siis yrittäjä vaihtoi vain ketjua. Lasit on pysyneet ehjinä ja liikkeessä tarvittaessa tehdään muutoksia. Yrittäjä antaa usein myös näöntarkastuksen ilmaiseksi, vaikka ketjussa ei periaatteessa näin olekaan. Itse ostan yleensä vain yhdet lasit, koska ohentaminen ja heijastuksen estot ja muut maksaa sen 100 euroa siihen lasien päälle, ja ne on tietysti pakko ottaa, koska ei niillä laseilla muuten mitään tee.

    • Pilkkumi

      Kävin näöntarkastuksessa Specsaversillä ja tilasin työkäyttöön syväterävät lasit. Ihan käyttökelpoiset tuli, vaikka terävän keskinäon alue onkin kovin kapea - odottaa piti 4 viikkoa. Rohkaistuneena tilasin sitten myös yleislasit - monitehot kaikkein uusimman hiontatekniikan mukaisesti. Halusin ja pyysin siis parhaat linssit ja olin valmis maksamaan niistä heidän hintansa. Tarjous oli 300 euroa, johon sisältyi kovapinnoitus ja heijastuksenesto. Omat kehykset olivat niin hyväkuntoiset, että pyysin uudet linssit niihin. Laiton hinta oli 60 euroa. Kahden viikon kuluttua tuli ilmoitus, että lasit ovat noudettavissa. Hämmennykseni oli suuri, kun keskinäon alue uusissa laseissa oli aivan epätarkka JA KAPEA. Lukualue oli ok, samoin pitkän näon yläalue, mutta keskeltä en löytänyt ympäristön kohteista etsiessäni lainkaan tarkkaa aluetta. En huolinut laseja, vaikka nuori optinen myyjä yritti vakuutta minulle, että kaikki on aivan kunnossa ja että lasit vaatisivat vain totuttelua, ja että ei sellaisia rajattomia laseja olekaan, joilla keskinäön alueellakin näkisi tarkasti!! Mutta nämä olisivat jo viidennet moniteholasit minulle enkä siis huolinut laseja mukaani. Vielä kysyin, etteihän Sepcsavers varmaan voi tehdä sellaista, että myy asiakkaalle uusimman tekniikan hionnan ja toimittaakin vanhanaikaisen, "kapeamman" keskinäön hionnan. Mielestäni näissä laseissa oli vanhanaikainen hionta ja vielä virhe keskinäön kohdalla. - En ole vielä maksanut laseja. Sain kuitenkin ajan optikolle. Toivottavasti edes hän kuuntelee huoliani. Olen juuri jäänyt eläkkeelle eikä minulla mitenkään ole varaa heittää rahaa hukkaan toimimattomiin laseihin. Olen menettänyt luottamukseni koko putiikkiin. - Miten asiakas voi varmistua siitä, että saa uusimman hiontatekniikan linsseihinsä? Monet sanovat, ettei valmiista linsseistä voi tarkistaa hiontateknikka, voiko vai jääkö se luottamuksen varaan?

      • diipadaapa

        "Miten asiakas voi varmistua siitä, että saa uusimman hiontatekniikan linsseihinsä? Monet sanovat, ettei valmiista linsseistä voi tarkistaa hiontateknikka, voiko vai jääkö se luottamuksen varaan?"

        Moniteholinsseissä on mikrokaiverrukset, joista voidaan nähdä niiden valmistaja ja malli. Eli mene rohkeasti johonkin optikkoliikkeeseen kysymään, minkälaiset linssit sinun silmälaseissa on.
        Ja ennen kuin ostaa moniteholasit, tulisi ostajan tietää minkä valmistajan linssit ostaa ja mikä niiden malli on. Vähän sama kuin menisit autokauppaan ja haluaisit toyotan, mutta haluatko yariksen vai land cruiserin?


    • Luottomies A1

      No Specsaverisillä ei edes ole uusimman tekniikan linnsejä. Sait varmaan Specsaverssin uusimman tekniikan linssit jotka tosin ovat valovuoden päässä alan uusimman tekniikan linsseistä. Halvalla ei hyvää saa. Eikä aina kalliillakaan jos asioi väärässä paikassa.

      Kysykää nyt ihmeessä minkä valmistajan linsseistä on kyse ja käyttäkää tunnettujen laatuvalmistajien linssejä. Vihje: Pentax ei ole mikään laatuvalmistaja vaan Specsavers käyttää tuotteissaan pentaxin nimeä koska joku voi muistaa sen kameroista ja siten mieltää jopa laadukkaaksi.

      • rillipåå

        silmäänpissaamista



        Kävin tänään kanssa kysymässä hintaa. Ihan kusetusta koko homma. olisin saanut toiset lasit, mut sit niihin ruvettiin myymään lisää tavaraa / ominaisuuksia. Aurinkolasi pelkkä väri polaroid niin hinta pomppas jo 179€ 120 sit kova käsittely molempiin ja sit se heijastuksen esto. Hinta olikin jo yli 500€ jolla saan taatusti paremmat linssit ja kehyksen laadukkaammasta valikoimasta ihan vaikka Suomalaisesta optikkoliikkeestä. Pakko tässä on alkaa miettimään Suomeen veronsa maksavat.

        Tuntuu olevan kova paine myydä specsaversin tavaroitaan. En enää milloinkaa mene tuonne. Ei tietysti nytkään kukaan pyytänyt


      • latua
        rillipåå kirjoitti:

        silmäänpissaamista



        Kävin tänään kanssa kysymässä hintaa. Ihan kusetusta koko homma. olisin saanut toiset lasit, mut sit niihin ruvettiin myymään lisää tavaraa / ominaisuuksia. Aurinkolasi pelkkä väri polaroid niin hinta pomppas jo 179€ 120 sit kova käsittely molempiin ja sit se heijastuksen esto. Hinta olikin jo yli 500€ jolla saan taatusti paremmat linssit ja kehyksen laadukkaammasta valikoimasta ihan vaikka Suomalaisesta optikkoliikkeestä. Pakko tässä on alkaa miettimään Suomeen veronsa maksavat.

        Tuntuu olevan kova paine myydä specsaversin tavaroitaan. En enää milloinkaa mene tuonne. Ei tietysti nytkään kukaan pyytänyt

        Mainoksesta!!

        Mainostavat et 1000 mallia 79€ sis vakio linssit. Kävin liikkeessä ja tuo ei tarkoita mitään tuo mainos. Ehkä tuhat mallia pitää paikkansa. Henkilökunta ei tiedä tirin taria vaikka rinnassa luki optikko. Tekevät alustavan tietokonetutkimuksen jota ilman eivät pärjäisi. Näin oli ainakin Espoossa. Tietokonetutkimus tuntui olevan se pää asia koko hommassa ja saivat näin varmistettua lopputuloksen.

        Ei varmaan kaikkein fiksuimmat ihmiset edes mene töihin tai yrittäjäksi tuommoiseen kuin helpossa rahan toivossa et saavat nimen oven päälle ja "pissata silmään"


      • jaikiono
        latua kirjoitti:

        Mainoksesta!!

        Mainostavat et 1000 mallia 79€ sis vakio linssit. Kävin liikkeessä ja tuo ei tarkoita mitään tuo mainos. Ehkä tuhat mallia pitää paikkansa. Henkilökunta ei tiedä tirin taria vaikka rinnassa luki optikko. Tekevät alustavan tietokonetutkimuksen jota ilman eivät pärjäisi. Näin oli ainakin Espoossa. Tietokonetutkimus tuntui olevan se pää asia koko hommassa ja saivat näin varmistettua lopputuloksen.

        Ei varmaan kaikkein fiksuimmat ihmiset edes mene töihin tai yrittäjäksi tuommoiseen kuin helpossa rahan toivossa et saavat nimen oven päälle ja "pissata silmään"

        Tietokonenäöntutkimus= autorefraktometri on vain suuntaa antava juttu jolla hehkutetaan asaikkaille ja saadaan kuulostamaan, että nyt homma hoidetaan upeesti kun on oikeen TIETOKONEtutkimus.

        Se on vain suuntaa-antava tutkimus joka antaa viitteitä onko taittovirhe 6 vai -3 jne. Sen tarkoitus on

        a) joko nopeuttaa varsinasta optikon näöntutkimusta

        b) Specsaversilla saada asiakkaisiin joku naurettava uskottavuusimagollinen vaikutus, että nytpä tässä tehdään jotain todella hienoa ja todella uusilla laitteilla.

        Totuus on se, että oheista laitetta käyttää suurin osa optikkoliikkeistä mutta he eivät tee siitä numeroa. Se on esitutkimusmenetelmä. Kuten vatsakipuja poteva asiakas tutkitaan lääkärin toimesta ensin vatsasta painelemalla, sitten vasta lähetetään varsinaisiin tutkimuksiin jos tarvetta löytyy.

        "Tekevät alustavan tietokonetutkimuksen jota ilman eivät pärjäisi."

        Ei ole totta. Optikoksi ei pääse jos ei osaa suorittaa näöntutkimusta koekehyksillä.


      • 15+20
        rillipåå kirjoitti:

        silmäänpissaamista



        Kävin tänään kanssa kysymässä hintaa. Ihan kusetusta koko homma. olisin saanut toiset lasit, mut sit niihin ruvettiin myymään lisää tavaraa / ominaisuuksia. Aurinkolasi pelkkä väri polaroid niin hinta pomppas jo 179€ 120 sit kova käsittely molempiin ja sit se heijastuksen esto. Hinta olikin jo yli 500€ jolla saan taatusti paremmat linssit ja kehyksen laadukkaammasta valikoimasta ihan vaikka Suomalaisesta optikkoliikkeestä. Pakko tässä on alkaa miettimään Suomeen veronsa maksavat.

        Tuntuu olevan kova paine myydä specsaversin tavaroitaan. En enää milloinkaa mene tuonne. Ei tietysti nytkään kukaan pyytänyt

        Juuri näin tapahtui Variston myymälässä, valitsin itse kehykset 79,- ja moniteholasipaketin, myyjä alkoi selitellä kaksista laseista yhden hinnalla samasta hintaluokasta.... tyrkytti aurinkolaseja, sanoin etten tarvitse kuin ne perus monitehot... seuraavaksi selvitys linsseistä, sanoin etten tarvitse erikois- ym hienouslinssejä, ihan vaan perusmonitehot. Ja hups, kassalla yhtäkkiä olikin lasien hinta yli 300,-. Kysyin mitä tapahtui sille 79,- tarjoukselle? Myyjä "hämmästyneenä": tässä taisi tulla jokin väärinymmärrys... joo, tosiaan, myyjän tehtävä on myydä. Tarkkana saa olla mitä ostaa.
        Palautekysely asiakaspalvelusta tuli parin päivän päästä, vastasin siihen ja mainitsin että tuntui vähän harhaanjohtamiselta koko myyntitapahtuma, tiedä vaikuttaako asiaan mutta silmälaseja ei ole vieläkään tullut..... ehkä olisi pitänyt antaa palaute vasta lasien hakemisen jälkeen =o)


    • Ei optikko

      Olemme perheessä ostaneet parit lasit SpecSaversilta ja kaikki on sujunut tosi hyvin, työnlaatu ja palvelu on hyvää laatua.

      Kaikissa liikkeissä on alkaen hinnat ja kahdet yhden hinnalla kampanjat jotka ovat kusetusta.

      Pienet optikkoliikkeet ovat usein laatuunsa nähden tosi kalliita ja Pentax-linssit ovat maailmanhuippua.

    • yx roissa

      Juu samasta puljusta erehyin lasit laittaan makso 540 ja eikä niillä tehny yhtikäs mitään 3 kertaa lähettivät korjaukselle ja lasit vain meni huonommiksi 3kerran jälkeen purkasin kaupan takaisin sain 378 euroa 540eurosta eli jouduin maksaan tyhjästä 162 euroa kyllä sieppaa tuo huijari porukka PRK:LE!!!

      • Anonyymi

        Jäivät vielä omilleen pienen voiton kera.


    • aaaaaaaaaaaaa2

      ehkä pienet optikot mutta nekin alkavat olla harvassa...

    • mä oon hankkiut 79€ lasit vajaa kaks vuotta sitte specsaversin llikeestä ja hyvin on kestänyt tosin tohon hintaan tulii kovamuovi molempiin laseihin joten lopulta hinnaks tuli sit jotai 119€ mut nyt kävin optikolla ja aattelin et vaihtaisin noihin käyttämättömiin laseihin linssit ne tulis yhteensä arviolta maksaa n.80€

      ja lasitki tuli silloin alle viikossa.

      mutta saako noihi ku ottaa vanhoihin kehyksiin uudet linssit ni sen osamaksusopimukse yls tai siis luottosopimuksen että voi maksaa sen 80€ sitten myöhemmin

      • niponipo

        Voi kesäheinä, opettelisitpa kirjoittamaan vähän selkeämmin, niin vois joku vaikka vastatakin! On olemassa välimerkkejä kuten pilkkuja, pisteitä jne. Eikä ihan puhekieltä kannata kirjoittaa, siitä ei saa selvää! :)

        Jos tarkoitit, että saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit, niin kyllä varmaan saa, mutta optikkoliikkeet ottavat kyllä yleensä työpalkkaa useita kymmeniä euroja. Instru ottaa 60 €, Specs muistaakseni vieläkin enemmän. Johtuu ilmeisesti siitä, että lähettävät kehykset jonnekin Suomen ulkopuolelle valmistettaviksi. Katsopa netistä seuraava osoite, sieltä saa suht edullisesti uudet linssit vanhoihin kehyksiin:

        http://www.silmalasikauppa.fi/index.php


    • TObias!!

      Olen ostanut kaikkien liikkeiden laseja ja ehdottomasti niistä Eyen oli paras. Hionna ovat aivan nappiin, tuntuu kuin ei olisi laseja ollenkaan päässä. Huonoin ja kamalin oli Spectsawers, oli kuin päänsä olisi sylinteriin työntänyt. Ei nähnyt mitään. Instrimentarium oli toiseksi surkein, lasit rikkoutuivat ja muutenkin alaarvoista työtä. Synsamilla oli hyvä hionta ja linssi, mutta hinta aivan päätön. Se niistä laseista.

    • ihmettelen !

      Specsaversin liikkeet ovat vähentyneet Suomesta ? Mitähän on tapahtunut ?

    • entinen asiakas

      En yhtään ihmettele.... tuolla asiakaspalvelulla ja lasien tasolla..

    • Tyytyväinen asiakas

      Olen käyttänyt silmälaseja n. 15 vuotta. Viimeisimmät lasit hommasin Specsaversilta, ihan vain sattumalta. Ja täytyy sanoa, että enpä ole IKINÄ missään muualla saanut niin hyvää ja ammattitaitoista palvelua osakseni. Olen aiemmin asioinut isoissa ketjuissa (Instru, Silmäasema, Eyen...) sekä pienissäkin yksityisissä kivijalkamyymälöissä, mutta Specsaversilla henkilökunta on ollut ihan huippua! Näin ainakin siinä liikkeessä, jossa minä olen nyt asioinut. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, mistä seuraavatkin kakkulani hankin! Olen joutunut asioimaan pariin otteeseen myös silmälääkärillä, ja Specsaversin silmälääkäripalvelutkin olivat ihan eri luokkaa kuin aiemmin, kun olen käynyt Instrussa silmälääkärillä.

      • Törkeää toimintaa

        Specsin optikot leikkivät lääkäriä ja keksivät ikäihmisille diagnooseja kuten kaihi mutta myyvät silti laseja heille vaikka näkö jää alentuneeksi. Täysin laitonta ja tutkittavan edun vastaista. Optikko ei saa eikä osaa tutkia silmää ja tehdä taudinmääritystä. Näin kuitenkin tapahtuu jotta laseja saisi myytyä etenkin jos ei ole tarjota samassa paikassa silmälääkäripalvelua.

        Specsin bisnesidea ei ole sinne menevän asiakkaan edun mukainen. Rahat halutaan sillä tuotteella joka löytyy, ei sillä joka olisi asiakkaan edun mukainen. Ja lakia rikotaan.


    • EiMyyjä

      Olipa täälläkin lueskelu yhtä tyhjän kanssa. Eri ketjujen myyjät haukkuvat toisiaan.

      • 1954.2

        Huomasin kanssa. Seuraavat lasit tilaan jostain muualta, kuin suomesta.
        Hallitus ja optiikka liikkeet, ne on sama asia.


    • Näkeminen

      Vaikuttaa siltä, että tässä keskustelussa ovat optikkoliikkeiden omat työntekijät asialla. Firmat ovat itse pilanneet palvelun ja markkinat Suomessa kovalla hintakilpailulla. Kuka enää oikeasti tietää, mitä hyvät silmälasit maksavat.

      Ketjujen kilpailu tulee jatkumaan ja Specsavers tai Nissen tuskin muuttavat markkinastrategiaansa ja liikevaihtotavoitteitaan.

      Hyvät ihmiset, ostakaa silmälasinne optikkoliikkeestä, jossa alan asiantuntija antaa teille aikaa. Kysymys on kuitenkin aina terveyden, mukavuuden ja myös kukkaron kannalta isosta hankinnasta. Ostopakkoa ei ole!!

      Olin aikaisemmin vahvasti FennoOptikko-liikkeen asiakkaana, mutta valitettavasti heidän hinnoittelunsa on yliampuvaa erityisesti moniteholinssien osalta. Yrittäjä tuskaili heidän ketjun kustannusten, markkinointimaksujen ja ontuvan markkinoinnin/hinnoittelun kanssa. Tuntui olevan todella tyytymätön heidän ketjunsa toimintaan, kun niin avoimesti puhui. Onneksi löysin Helsingistä hyvän ja asiantuntevan optikkoliikkeen.

    • Tuultsu

      Juuri hain uudet lasit ja tuntuu että jotakin on nyt vinossa. Ymmärtääkö joku nämä merkinnät:

      Silmälääkärin määräys
      oikea kauas sf 1,25 lähelle sf 3.50
      vasen kauas 2.00 cyl -0.50 lähelle ADD 2.25 sf 4.25 cyl -0.50

      Specsaversin kortti
      o 1,25 Add 2.25 Pd 31.5
      v 2.00 cyl 0.50 Ex 180 Add 2.25 Pd 30.0

      Eniten ihmetyttää tuo Specsaversin viimeinen luku Pd 30.0.

    • Tuultsu

      Juuri hain uudet lasit ja tuntuu että jotakin on nyt vinossa. Ymmärtääkö joku nämä merkinnät:

      Silmälääkärin määräys
      oikea kauas sf 1,25 lähelle sf 3.50
      vasen kauas 2.00 cyl -0.50 lähelle ADD 2.25 sf 4.25 cyl -0.50

      Specsaversin kortti
      o 1,25 Add 2.25 Pd 31.5
      v 2.00 cyl 0.50 Ex 180 Add 2.25 Pd 30.0

      Eniten ihmetyttää tuo Specsaversin viimeinen luku Pd 30.0.

      • Diibadaabus

        Ihan on samat arvot kuin lääkärin antamassa reseptissä, ei tarvitse huolestua. Ja Pd tosiaan on se pupillien etäisyys toisistaan :)


    • tulkunen

      Tuo PD mitta on sinun silmäterävälisi. Eli 31,5 / 30. Lääkärit eivät sitä yleensä mittaa. Ja nuo vahvuusarvot ovat täsmälleen reseptin mukaiset. Ole huoletta.

    • Tyhmät

      Itseäni huvittaa se, että ihmiset kuvittelevat saavansa laatua maksamalla 10€ laseista. Hyvät, uuden teknologian mukaiset silmälasit _maksavat_! Jos et ole valmis panostamaan, älä ihmettele kun on huonot lasit. Oma vika.

    • Hyväuskoinen_hölmö

      Ostin Jumbon Specsaverilta lasit maaliskuussa 2016. Näkötarkastuksen jälkeen optikko suositteli Premium-moniteholinssejä lisäominaisuuksilla. Myyntipuheiden perustella päätin hankkia kyseiset linssit myös aurinkolaseihin.

      Noutaessani silmälaseja niitä sovitettiin asianmukaisesti. Huomautin optikolle, etten näe kirjainsapluunasta kahta alimmaista riviä terävästi, joista alimmaista tuskin olleenkaan. Tällöin optikko huomautti, että riittää kun näkee kolmanneksi alimmaisen rivin koska silmä tottuu ajan kanssa.

      Otin lasit heti käyttöön. Kaukoterävyys oli ok, mutta lähietäisyydelle en saanut tarkennettua missään asennossa, en vaikka muutin myös silmälasien etäisyyttä nenänvartta pitkin. Lehden luku ja päätetyöskentely ei onnistunut laseilla lainkaan. Vaikka moniteholinssien käyttö edellyttääkin totuttelua, pitäisi niillä käsittääkseni heti jotain nähdäkin, eikä vasta neljän viikon päästä.

      Palautin lasit takaisin liikkeeseen seuraavana päivänä. Optikko totesi heti, ettei minulle sovellu moniteholasit ja oli teetettävä lähilasit ja kaukolasit. Totesin etten halua kuljetella ja vaihdella monia laseja ja näin ollen haluan peruuttaa koko kaupan, koska myös optikon suositus oli monitehot ja vielä premiumit. Minulle ei myöskään esitetty vaihtoehtona näkötarkastuksen tai moniteholinssien uusimista.

      Palautuksesta optikko totesi vain, että oli juteltava pomon kanssa asiasta. Pomo ei ollut kuitenkaan tavattavissa. Totesin, ettei aikani nyt riitä tämän asian kanssa enempään sähläykseen. Jätin lasit ja ostokuitin optikolle liikkeeseenne ja vaadin häneltä silmälasien hinnan palauttamista. Ostohetken ystävällinen palvelu muuttui teillä nyt vähemmän ystävälliseksi suorastaan kylmän viileäksi.

      Olen lähettänyt Specsaverille asiasta meilejä, mutta toistaiseksi ei ole kuulunut mitään. Heillä on kyllä yhteystietonii. Maksua ei ole myöskään palautettu. Vaikuttaa vastuun pakoilulta. Lopputulemana en voi suositella Specsaversia kenellekään.

      • Sama putiikki, vuosi sitten ostettu ja nyt ostettava uudet. Piti olla kaikki mahdolliset suojat yms. Saissee. Ekat ja vikat ko ketjun lasit


    • Pitäkää_tunkkinne

      Ostin Specsistä kahdet lasit, kaukolasit normikäyttöön ja aurinkolasit vahvuuksilla. Kaukolaseihin tuli ohennukset ja pinnoitteet ym. hienoudet.
      Kun kokeilin uusia laseja, minua pyörrytti. Linssien vahvuudet olivat kuulemma ne, mitä qsilmälääkäri oli reseptiin kirjoittanut. Liikkeessä ehdottivat, että linssit voidaan asentaa uudelleen, jos outo tunne/näkökokemus johtuu siitä, että muovikehykset ovat jotenkin vinksallaan (Ei siis päässä vinossa, vaan linssit ašentuneet huonosti)
      Linssit laitettiin sitten uudelleen ja sain lasit taas kotiin. Sama ilmiö: näkymä viiraa ja pyörryttää. Höh. Lopulta otin käyttöön armeijan kustantamat perusrillit by Instru. Niillä sentään näkee kunnolla, vaikka ovat painavat möhköt.
      Specsiin meni 179€ kankkulan kaivoon.
      Epäilen heidän käyttävän optisesti huonolaatuisia linssiaihioita ja/tai hionta on vähän niin ja näin.
      Aurinkolaseissani oli muuten sama "pyörrytysefekti".

    • taas_samaa_roskaa

      On se kumma, miten koko lafka on pystyssä, kun täällä on vuosikausia sitä haukuttu. Aivan ufojuttuja kirjoitetaan. Eiköhän ole aika kilpailijoiden lopettaa tämä naurettava mustamaalaus?

    • Kävin kanssa Specsaversilla,vaikka olen aina saanut hyvää palvelua NISSENILTÄ! Seuraus on se etten voi käyttää aurinkolaseja ollenkaan,koska maisema vääristyy! Silmälasit on väärin suunnatut, ja kaaduin kadulla,nyt jalkani on kipsissä, kuusiviikkoa, ja taas pitää mennä sinne uudelleen!! Hinta oli yli 800e! joten halpakauppa se ei edes ollut!!

    • Ilman_pinnoitteita_paras

      Minä taas lisäilin juhannuskokkoon puita toista tonnia maksaneet, kaikilla pinnoitteilla varustetut essiloorit päässäni. Seuraavana aamuna en nähnyt niillä enää mitään. Parhaat lasini ovat parikymppiä maksaneet ilman pinnoitteita olevat specsaversit. Niihin ei näytä läpö vaikuttavan. Uusien essilorien hinnalla voisin hankkia aina uudet specsaversit kun entiset naarmuuntuvat.

      • Heikkoalaatua2016

        Laatu on parissa vuodessa laskenut. Hain remontissa likaantuneiden tilalle uudet samanlaiset. Tai niin piti olla. Uusilla ei nähnyt. Piti palata vanhoihin. Väittäisin liikettä heikon laadun vuoksi.


    • operelli

      Suomen suurin silmälasien huijausfirma.Sain uudet lasit -16 mutta ei ne olleet oikeat vahvuudet.Tilattiin uudet linssit ,sama paska.Lasit pitäisi olla vinottain päässä jotta näkisi lukea.Olen ajanut lasieni takia n.500km. en koskaan enää mene tähän liikkeeseen E-pohjanmaalla. Menkää Instruun tai Nisseniin.

    • huonot

      En suosittele,hionta oli epäonnistunut,eivät suostuneet korjaamaan, myöhemmin vein lasit korjattavaksi irronneen linssin vuoksi,ihme verukkeita vain tuli,kaikki tämä luvatun takuun aikana.

    • justiinana

      Ostin kyseisestä firmasta kahdet lasit , "yksien hinnalla 2012 ja olen ollut tyytyväinen. Nyt ajattelin taas hankkia kahdet lasit "yksien hinnalla. Pakko mennä Turkkuseen ,kun Salon liike lopetettiin. Aika hurjia tapauksia tässä on saanut lukea. Olen Nissenistä kuullut vastaavaa. Mun tytär osti sieltä kahdet lasit, eikä ole voinut pitää niitä. Ei osta enää! Mutta näitähän sattuu......harmillista..

    • xxyyyy

      Minulle optikko määräsi viime keväänä prismalasit ja muutti muuten vahvuudet paljon alhaisemmiksi kuin vanhat lasit. Heti kotona huomasin, että prisma oli määrätty väärään suuntaan (vaikka en olekaan itse optikko). Olisin heti lähtenyt asiasta valittamaan, vaan mies sanoi, että mitä suotta, et olisi mennyt sellaiseen liikeeseen. Siirryin käyttämään vanhoja lasejani.
      Nyt kävin äskettäin silmälääkärissä ja siellä todettiin sama, että prisman määritys oli tehty aivan väärin ja silmälasien vahvuus myös määritelty aivan väärin.
      He (Itiksen liike) tarjoavat vain uusia määrityksiä ja laseja, mutta saamallanni kokemuksella en missään tapauksessa mene heille uudestaan. Olen pyytänyt hyvitystä heiltä, koska lasit maksoivat yli 700 euroa, mutta enpä ole saanut mitään hyvitystä.
      Minulle kävi myös jos silloin viime keväänä tilauksen yhteydessä, että lasit viivästyivät yli 4 viikkoa luvatusta aika taulusta.

    • Specsaversinho

      Paska paikka koko Specsavers, tarjosi ilmaista kokonaisvalt. näöntukimusta, mut jo ovella äijä kyttäämässä ovella kenelle tutkimusta tarjotaan. Specsavers ei kannata erehtyä. En ikinä käy Specsavers myymälässä en osta mitään Specsavers myymälöistä. Somessa on ihan riittävästi huonoja kokemuksia Specsavers palvelusta ja Specsavers laseista. Huijausta koko Specsavers lafka, älkää erehtykö Specsavers silmälaseihin.

    • Turuuuusta

      Päivän virkistyspaketti = trollien ja kilpailijoiden kampanja Specsaversia vastaan Suomi24:ssä (ja vähän muuallakin).

      Tahti on hiljentynyt vuodesta 2009 mutta vieläkin silloin tällöin jaksetaan. Menetpä mihin tahansa kauppakeskukseen jossa on useampi optikkoliike. Katso missä on eniten asiakkaita. Niin juuri. Miten niitä huijattavia ja pettyneitä aina riittää tähän vihreään skeidapaikkaan. Ihmettelen!

    • Puuska-Muikkunen

      Hui, mitä kokemuksia ihmisillä on Specsaversilta! Nyt ihan pelottaa lasienhakupäivä (ennen joulua). Palvelu oli hyvää silmälääkärin osalta (maksoi 100,50 €, jota en pidä kalliina). Kaihihan on kehittymässä valitettavasti ja sitä vuoden välein nyt seurataan. Myyjäpuolella pokia valittaessa palvelu ylenkatseellista ja ynseää. Olisin halunnut linssit vanhoihin, mieluisiin kehyksiini, mutta se esitettiin mahdollisimman huonona vaihtoehtona minulle ja evättiin suorin sanoin! Hintakin olisi ollut suolainen!!! Pahoilla mielin jouduin valitsemaan ei-niin-kivat kehykset *nyyh*

    • Anonyymi

      Olen ollut yli 10 vuotta Specsaversin asiakas ja aina ollut tyytyväinen laseihin. Ostan uudet lasit (yleensä kahdet kerralla) kahden vuoden välein ihan vaihtelun vuoksi, vaikka näkö ei juuri ole huonontunutkaan. Kerran olen joutunut palauttamaan lasit, koska toinen linssi oli näkökentästä "vääristävä" ja linssi vaihdettiin takuuseen, eikä kestänyt montaa päivää. Sain vielä hyvityksenä lahjakortin.

    • Anonyymi

      Aloitus on vuodelta 2009, jolloin Specsavers avasi ensimmäiset liikkeensä Suomessa. Sai silloin varsinkin kilpailijoilta kovaa kritiikkiä varsinkin hintojensa takia. Suurin osa tämän ketjun kirjoittajista on todennäköisesti muiden yritysten provoja. Käykää katsomassa kuluttajansuojasta, Specsavers saa tänä päivänä vähemmän huomautuksia kuin monet kilpailijansa.

      • Anonyymi

        Väitätkö että esim. Instru tai Silmäasema olisi palkannut suomi24-kirjoittelijoita, joiden tehtävänä on kehua firman omia laseja ja moittia kilpailijoita? Tai jos joku kehuukin Specsaverilta saamaansa palvelua ja laseja, tällöin kyseessä olisi automaattisesti Specsaversin palkkaama nettikirjoittaja, ei tavallinen asiakas joka on ostanut silmälasit.


    • Anonyymi

      Sieltä paskasta ei kannata ostaa mitään. Jokaiset silmälasit on mennyt rikki. Sekundapaskaa myy.

      • Anonyymi

        Olen ostanut monet lasit Spectsaversilta, aina kahdet kerralla ja nömä monitehoja, joissa parhaat linssit. Lähilasit olen ostanut tarjouksista ja työnantaja hankki minulle päätelasit. Kaikki toimineet hyvin ja palvelu ollut hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ostanut monet lasit Spectsaversilta, aina kahdet kerralla ja nömä monitehoja, joissa parhaat linssit. Lähilasit olen ostanut tarjouksista ja työnantaja hankki minulle päätelasit. Kaikki toimineet hyvin ja palvelu ollut hyvää.

        Minäkin olen ostanut Specsaversista jo monet lasit ja aina vähintään kahdet yhden hinnalla. Vajaa vuosi sitten nämä viimeisimmät monitehot parhaimmilla linsseillä. Samaan hintaan sain myös aurinkolasit monitehoina (on todella hyvät autolla ajossa). Kolmannetkin lasit olisi saanut puoleen hintaan, mutta ei ollut tarvetta.

        Aina on ollut hyvät lasit ja täsmällisesti tehty. Kerran kävin siellä myös silmälääkärissä silmäoireiden vuoksi ja hän teki samalla näöntarkastuksen. Totesi ettei laseja tarvitse vaihtaa, vanhat kelpaa vielä. Näin toimii fiksu firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ostanut Specsaversista jo monet lasit ja aina vähintään kahdet yhden hinnalla. Vajaa vuosi sitten nämä viimeisimmät monitehot parhaimmilla linsseillä. Samaan hintaan sain myös aurinkolasit monitehoina (on todella hyvät autolla ajossa). Kolmannetkin lasit olisi saanut puoleen hintaan, mutta ei ollut tarvetta.

        Aina on ollut hyvät lasit ja täsmällisesti tehty. Kerran kävin siellä myös silmälääkärissä silmäoireiden vuoksi ja hän teki samalla näöntarkastuksen. Totesi ettei laseja tarvitse vaihtaa, vanhat kelpaa vielä. Näin toimii fiksu firma.

        Hankin Spessaveriltä toiset moniteholasit. Ekoista ei ollut mitään valitettavaa, mutta näillä toisilla en nähnyt kunnolla. Tuntui, että alue, millä minun olisi pitänyt nähdä, oli niin kapea, että laseja piti liikutella sivuille, että pystyi näkemään. Tosi epämukavat. Vein korjattavaksi, ja myyjä tutki ja sanoi, että on virheelliset ja lähetettiin korjaamaan. Kun tulivat takaisin, ei mitään eroa! Kivenkovaa väitettiin, että nyt ei ole enää mitään vikaa, noilla pitäisi kyllä nyt nähdä hyvin, he eivät keksi mikä voisi olla vikana!!
        Yli 30 vuotta silmälaseja käyttävänä ihmisenä tiedän, miten laseilla pitää nähdä. Vaikka kuinka selitin, että niissä on jotain vikaa, ei auttanut. Se oli viimeinen kerta kun kävin siellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankin Spessaveriltä toiset moniteholasit. Ekoista ei ollut mitään valitettavaa, mutta näillä toisilla en nähnyt kunnolla. Tuntui, että alue, millä minun olisi pitänyt nähdä, oli niin kapea, että laseja piti liikutella sivuille, että pystyi näkemään. Tosi epämukavat. Vein korjattavaksi, ja myyjä tutki ja sanoi, että on virheelliset ja lähetettiin korjaamaan. Kun tulivat takaisin, ei mitään eroa! Kivenkovaa väitettiin, että nyt ei ole enää mitään vikaa, noilla pitäisi kyllä nyt nähdä hyvin, he eivät keksi mikä voisi olla vikana!!
        Yli 30 vuotta silmälaseja käyttävänä ihmisenä tiedän, miten laseilla pitää nähdä. Vaikka kuinka selitin, että niissä on jotain vikaa, ei auttanut. Se oli viimeinen kerta kun kävin siellä!

        Koska monitehoissa on kapeat näköalueet, ostan aina parhainta laatua olevat linssit, mutta ne eivät sitten olekaan tarjoushinnalla, vaan paljon kalliimmat. Mutta kun näissäkin käyttää 'kahdet yhden hinnalla' niin saa hyvää laatua puoleen hintaan.

        Nyt äkillisen silmäsairauden vuoksi moniteholasieni käyttö tuli hankalaksi niin kävin ostamassa Specsaverilta pelkät lukulasit 29 euron tarjoushinnalla. Samaan hintaan olisi saanut toisetkin lasit, mutta ei ollut niille tarvetta. Tuohon hintaan tietenkin kehykset ovat halvempaa laatua, mutta lukulaseina toimii hyvin, ainakin paremmin kuin "huoltoasemalasit" koska on huomioitu myös silmieni hajataitteisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska monitehoissa on kapeat näköalueet, ostan aina parhainta laatua olevat linssit, mutta ne eivät sitten olekaan tarjoushinnalla, vaan paljon kalliimmat. Mutta kun näissäkin käyttää 'kahdet yhden hinnalla' niin saa hyvää laatua puoleen hintaan.

        Nyt äkillisen silmäsairauden vuoksi moniteholasieni käyttö tuli hankalaksi niin kävin ostamassa Specsaverilta pelkät lukulasit 29 euron tarjoushinnalla. Samaan hintaan olisi saanut toisetkin lasit, mutta ei ollut niille tarvetta. Tuohon hintaan tietenkin kehykset ovat halvempaa laatua, mutta lukulaseina toimii hyvin, ainakin paremmin kuin "huoltoasemalasit" koska on huomioitu myös silmieni hajataitteisuus.

        Huippulaadukkaita lukulaseja saa lähi-Alepastakin parilla eurolla, vain yhtä mallia.
        Vain elämää -ohjelmassa Vesku Jokinen käytti noita alepan lukulaseja, jotka olivat monien katsojien mielestä tosi rock.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huippulaadukkaita lukulaseja saa lähi-Alepastakin parilla eurolla, vain yhtä mallia.
        Vain elämää -ohjelmassa Vesku Jokinen käytti noita alepan lukulaseja, jotka olivat monien katsojien mielestä tosi rock.

        Tuollaisilla Alepa-laseilla lukeminen ei onnistuisi minulla. Vaikka näöntarkkuus olisi kohdallaan, hajataitteisuus suttaisi kirjaimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ostanut Specsaversista jo monet lasit ja aina vähintään kahdet yhden hinnalla. Vajaa vuosi sitten nämä viimeisimmät monitehot parhaimmilla linsseillä. Samaan hintaan sain myös aurinkolasit monitehoina (on todella hyvät autolla ajossa). Kolmannetkin lasit olisi saanut puoleen hintaan, mutta ei ollut tarvetta.

        Aina on ollut hyvät lasit ja täsmällisesti tehty. Kerran kävin siellä myös silmälääkärissä silmäoireiden vuoksi ja hän teki samalla näöntarkastuksen. Totesi ettei laseja tarvitse vaihtaa, vanhat kelpaa vielä. Näin toimii fiksu firma.

        Jatkoa viestiini:
        Pari viikkoa tuosta kirjoittamastani tuli yllättävä silmäsairaus ja tarvitsin sitä varten pelkät lukulasit. Specsaversilta kävin ostamassa aiemmilla tiedoillani lukulasit tarjouksesta (29 euroa). Olisin saanut toisetkin lasit siihen mukaan.


    • Anonyymi

      En suosittele viemään laseja ainakaan korjattavaksi ko. puljuun. Astuin koko 85 kilon painollani silmälasien päälle ja menivät pahasti solmuun. Vein heille korjattavaksi ne mutta lopputulos oli surkea. Sanoivat ettei niitä saa enää entiselleen ja nyt "korjatut" lasini tippuvat kokoaika päästä kun tämä oli mukamas paras lopputulos. Kusetusta, haluavat vain että ostan uudet lasit!

      • Anonyymi

        Eikös tuo ollut selvä tapaus. Jos on astuttu täydellä painolla lasien päälle ja saatu silti korjattua edes jokseenkin käyttökuntoon, niin sehän on jo aika hyvä tulos. Oletko käynyt liikkeessä uudelleen, ehkä sankoja voisi vielä säätää jotta lasit pysyisi päässä. Ei mikään optiikkoliike olisi varmaan saanut kehyksiä yhtään parempaan kuntoon.

        Kannattaisi olla kotivakuutus ja siinä vahinkovakuutusosa, niin saisi ehkä uudet lasit tuollaisessa tapauksessa.


    • Anonyymi

      Tänään menin hakemaan monitehojani. Hirmusesti väänsi näköä ja vääristä. En nähnyt edes kolmatta riviä tekstiä... Vanhoilla jopa alimman.
      Uusi näöntarkastus.. Kas. Eri arvot tili hiukan.
      Taas odotetaan 2 viikkoa.
      Jis ei onnistu perun koko jutun.

      • Anonyymi

        Ehkä edellisellä kerralla mittauksissa oli tullut joku virhe. Minulla ainakin maski huurruttaa lasit voimakkaasti, joten kun olen tässä äskettäin ollut muussa silmien tarkastuksessa, olen pyytänyt että maskin saa ottaa pois ettei tutkimuslinssit huurru.


    • Anonyymi

      Minulle specsev teki kahdet lasit joilla kumpiakaan ei voi työssä käyttää.

      jos makaan selälläni sängyssä j aluen nettiä se menee jotenkuten, varsinaista työta korjaamolla jossa pää on milloin missäkin asenossa, ei voi ajatellakkaan niillä hirveän raskailla ja koko ajan valuvilla kompuroilla.

      kyläkaupan pienillä keveillä onnistuu kaikki hommat ja maksavatkin jopa 5 euroa.

      • Anonyymi

        Et siis mennyt valittamaan optikkoliikkeeseen ettei lasit sovikaan sinulle. Ainakin minulle on aina sanottu että tule aina jos on jotain korjattavaa tai lasit eivät ole sopivat.


    • Anonyymi

      Minulle kävi aivan samoin. Lasit olivat väärillä voimakkuuksilla ja sen seurauksena päätäni särki. Kuopion keskustan Spectsaverilla eivät suostuneet näköäni uudelleen tarkistamaan! Menin toiselle optikolle ja sieltä sain lasit oikeanlaisilla arvoilla. Ei enää koskaan Spectsaverille!

    • Anonyymi

      Sain vuoden alussa lasit mutta kun ei ole ollut käyntiä ko. kaupungissa/liikkeessä en ole maininnut asiasta. Käyn nyt syksyllä mutta todennäköisesti viittaavat kintaalla.
      Kaukolasit päässä tulee kumma tunne että olen hyvin lyhyt tai tie tai lattia nousee ylös. Koskaan aikaisemmin ei tuollaisia laseja ole ollut.
      Lukulasit tekee niin että oikea reuna lehdessä tai tässä puhelimessa leviää alhaalta ylöspäin.
      Halpojen hintojen takia olen käyttänyt tätä firmaa mutta jatkossa vaihdan toiseen.

    • Anonyymi

      Sama homma täällä, sain silmäkipua toiseen silmään heidän laseistaan ja hajataittoisuuskohta on historiaani perehdyttyäni mitä muista paikoista lasit on ollut yhdenäkin vaihtanut paikkaa ja en saa tarkkaa näköä siis sentähden oikein. 300 euroa kankkulan kaivoon! Kyllä ottaa päähän!

    • Anonyymi

      paras menna mualle!läsi oli tilattu silmäläkäri ohje ja ...tuli aivan eri numero...oike oli 1 ja piiti olla -....taysin sekava...EI ENA

    • Anonyymi

      Prisma 1,99 e. lukuläsi toimi sama kuin osti Spec Savers 80 ,00e...???? ei mitä jarki...

    • Anonyymi

      Specsavers-optikko Sonja epäili vanhuuseläkkeellä olevaa sairaan näköistä ihmistä varkaaksi , ajatteli tehdä rikosilmoituksen soittamalla poliisia kysymäänsä vanhan ihmisen osoitteeseen ja seuraavaksi näöntutkimuksessa otti silmälasit pois äkkiä , niin ettei likinäköinen tajua mitään, joutuuko vaikka ambulanssin kyytiin puolustuskyvyttömänä. Sitten optikko Sonja ajatteli 10 kertaa lyödä puukolla asiakasta. Tärkeätä!

    • Anonyymi

      Asia on nyt vain niin, että halvalla ei yleensä saa hyvää. Laadusta joutuu maksamaan.

    • Anonyymi

      Specsaversin laatu on luokattoman huono. Ostin kahdet lasit ja molemmat aivan kuraa. Ei ikinä enää

    • Anonyymi

      Ostin moniteho silmälasit specsaverssiltä,parin päivän päästä menin valittamaan,koska lasit valuivat nenältä,laitettiin tyynyt,joista jouduin maksamaan 45 e. Mitä siis tarkoittaa 3kk tyytyväisyystakuu ?Ja kaiken lisäksi lasit valuivat senjälkeen yhtälailla.

    • Anonyymi

      Tuo tyytyväisyys takuu on pelkkää sanan helinää

    • Anonyymi

      Nisselintä kuusivuotta sitten ostetu halpis moniteholasit ovat vieläkin hyvässä kunnossa, hinta 129 € kahdet yhden hinnalla tarjouksella. Otin toiset aurinkolaseilla joita on käytetty säännöllisesti koko ajan. Vieläkin muuten kunnossa, mutta vahvuudet ei ei enää päde, joten pitää luopua.

      Specsaverskokemuksia: Kahdet monitehot 214 € kovapinnoitteella.
      Myyjä ei saanut poistettua punaisia tussi kohdistuspisteitä laseista, koska kovapinnoite oli laitettu näiden pisteiden päälle.

      Lasit roskiin ja sain uuden ilman kuluja.

      Ilmeisesti toimiva bisnes on tärkeämpää kuin asiakas.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe