ALI-LÄMPÖÄ? 35,5C ??

VAUVA 7KK ??

Tyttö 7kk oli kovassa kuumeessa 2 päivää, ja ripulissa, nyt oli kuumeeton päivä eilen, ripuli jatkuu, tosin vähän vähentyneenä.
'
Tänään oksensi ja ollut taas hieman väsähtänyt, mittasin kuumetta ( 4 kertaan, korvamittarilla) ja lämmöksi tuli 35,4 ja 35,5.

MItähän alilämpö meinaa? Onko syytä lääkäriin mennä?

Lääkärissä kävimme eilen, jolloin sanoi vauvelin olevan paranemaan päin, ja ettei nesteytystä tai muutakaan tarvitsisi.

Mutta nyt taas vauva makoilee vain selällään, eikä jaksa lähteä edes liikenteeseen, aamupäivällä kyllä kovasti liikuskeli, konttaili ja kiipeili, mjutta useat päikkärit tosin otti.

6

6499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm..

takapuolesta, niin saat luotettavan tuloksen. korvakuumemittarit eivät muutenkaan ole paras vaihtoehto vauvoilla.

jos tuntuu, että vauva on selvästi väsyneempi kuin edellisinä päivinä eikä esim. jaksa kiinnostua seurustelusta, veisin lääkäriin.

• ..........

Ei ole väsyneempi kuin muinakaan päivinä, mutta hiemnan nuutunut on kyllä, ja nukkuisi mielellään vain.

Välillä lämpö npoussutkin tuonne 36.1 - 36.4 mutta sitten taas menee 35.5-35.8 välille.

• 4:n äiti

Minä olen huomannut itsestöni, että lämpö on normaalia alhaisempi silloin kun vatsa on sekaisin. Joskus jopa alle 36. En ole sen vuoksi lääkärissä käynyt.

Mutta koska teillä on pienestä lapsesta kyse, kannattaa ainakin soittaa päivystykseen ja kysyä, mitä pitäisi tehdä kun vauvalla on noin alhainen ruumiinlämpö. En itse ainakaan uskaltaisi katsoa tuollaista kovin pitkään ilman että keskustelisin jonkun terveydenhoitoalan ammattilaisen kanssa tilanteesta.

• isaoasosaoi

Tämä vastaus menee nyt aloittajan aiheen vierestä kyllä, mutta joillain ihmisillä peruslämpö on matalampi kun normaalisti (en tiedä voiko sitä vauvoilla kuitenkaan olla). Minulla normaali peruslämpö ei koskaan ole yli 36, yleisesti liikkuu välillä 34,7-35.5. Jos lämpö minulla on yli 36, silloin lämmöt ovat koholla. 37 astetta ja olen jo selvästi kuumeinen.

Aloittajalle suosittelisin soittamaan päivystykseen. Toivottavasti asiat selviävät.

• ap.
        isaoasosaoi kirjoitti:

Tämä vastaus menee nyt aloittajan aiheen vierestä kyllä, mutta joillain ihmisillä peruslämpö on matalampi kun normaalisti (en tiedä voiko sitä vauvoilla kuitenkaan olla). Minulla normaali peruslämpö ei koskaan ole yli 36, yleisesti liikkuu välillä 34,7-35.5. Jos lämpö minulla on yli 36, silloin lämmöt ovat koholla. 37 astetta ja olen jo selvästi kuumeinen.

Aloittajalle suosittelisin soittamaan päivystykseen. Toivottavasti asiat selviävät.

Kahteen otteeseen, mutta eivät ota kantaa.
        Vauva kun on niin eläväinen ja touhukas (heidän mukaansa) ja ihmettelivät kun yritti lääkäri laittaa vatsalleen , lähti tämä konttaamaan, niin kuulemma kuin terve jo :O

Ja tuo ei tosiaan ole oma itsensä vaikka ajoissa liikkeellä onkin, 1,5 kontiskellut ja nyt 3 viikkoa noussut itse pystyyn.

Mutta eipä tuo minusta tarkoita jos kipeänä pari kertaa nousee, että terve on....

• vauva olla
        ap. kirjoitti:

Kahteen otteeseen, mutta eivät ota kantaa.
        Vauva kun on niin eläväinen ja touhukas (heidän mukaansa) ja ihmettelivät kun yritti lääkäri laittaa vatsalleen , lähti tämä konttaamaan, niin kuulemma kuin terve jo :O

Ja tuo ei tosiaan ole oma itsensä vaikka ajoissa liikkeellä onkin, 1,5 kontiskellut ja nyt 3 viikkoa noussut itse pystyyn.

Mutta eipä tuo minusta tarkoita jos kipeänä pari kertaa nousee, että terve on....

vaisu pitkäänkin sairastelun jälkeen mutta sä huomaat ihan varmasti jos vauva on vakavasti sairas että tarvii pikaisesti lääkärin hoitoa. Silloin ei oikeasti konttailla eikä nousta pystyyn eli ole huoleti.
        Ja tuosta lämmöstä sen verran että meillä kahdella nuorimmaisella ainakin heittää aina "alilämmön" puolelle kuumeen jälkeen eli saattaa nopeestikin tipahtaa 39 -> 36 pyllystä mitattuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57