Hionta ennen lakkausta?

Harraste maalari

Kyselisin että täytyykö 2-komponentti metallihohto massamaali hioa esim. 800 vesihiomapaperilla ennen lakkausta? Vai onko tämä ehdottomasti kiellettyä? Lakkana on 1-komponentti spray lakka. Entä täytyykö maalatun metallihohto maalin antaa kuinka kauan aikaa kuivua ennen lakkausta?

4

4588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hioa

      ei saa mennä hiomaan, jos ei sitten halua sellaista valmiiksi naarmuista pintaa:)

      mikäköhän maali on kyseessä? yleensä nuihin värimassoihin ei tule kovetetta olenkaa, eli kovetetaan vasta lakalla.
      Ainoa mitä itelle on vastaan tullut on polyuretaani maali mihin laitetaan kovetinta sekä maaliin että lakkaan.
      Pinnan tulee suurinpiirtein olla kosketuskuiva ennenkuin ruvetaan lakkaamaan.

    • 110% varma

      maalin ja lakan yhteensopivuudesta??? heti alkoi hälytyskellot soimaan kun sanoit laittavasi 1-komponenttia 2-komponentin päälle, voi alkaa kiehumaan ja sitten meni koko auto uudelleen hiottavaks ja maalattavaks

      • Harraste maalari

        Pahoittelut erheestä. Kyseessä siis 1-komponentti maali ja 1-komponentti lakka. Maalaamassa olen mp:n muovista lokasuojaa. Pohjamaali on vedetty ja hiottu 800 karheuteen ja nyt siis pintamaali pinnassa. Maalipintaan tuli hieman jälkeä lasikuidulla jahartisilla sekä pakkelilla korjatusta lohkeama saumasta, joten ilmeisesti jos tuon haluaa vielä uudelleen fiksata niin täytyy päämaali hio kokonaan kyseisestä kohdasta pois ja ottaa uudelleen pohja maalaus ja sitten taas päämaali. On se vaan kummaa miten tuossa mustassa kaikki näkyy läpi...

        Mutta siis eli en nyt mene ennen viimeistely lakkausta enään osaa hiomaan. Kiitos tästä tiedosta. :)


      • Anonyymi

        2kta 1kn päälle alkaa kiehuu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe