Älkää hakeko puolustusvoimiin, jos...

Reservin johtaja...

...ette varusmiesaikana suorittaneet johtajakoulutusta.

Kolmannes varusmiehistä tuon koulutuksen suorittaa ja siksi puolustusvoimilla on varaa karsia hakijoiden joukosta muut pois.

Mun mielestä on ihan hyvä, että epäkelpo aines karsitaan pois heti alkuunsa. Lisäksi johtajakoulutuksen käyneillä psyykkinen puoli ja yhteistyökyky on testattu ihan käytännössä ja he myös tuntevat puolustusvoimain organisaation toimintaa. Johtajakoulutus on reservin sertifikaatti.

Eli villapuseroiset anarkistiaktiivivegaanit ja jääkärit/tykkimiehet/pioneerit älköön turhaa vaivautuko.

12

7916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • res.korp.

Eikös näin ollen ole sitten sama, jos vaikka kaupan kassalle vaaditaan jo vähintää aukkia? Siinähän on myös organisointi/paineensietokyky koetuksella, kun asiakas rupeaa vittuilemaan, miten kallista maitoa hyllystä löytyy.

• Sivari ja etenkin tänään yl...

Totta taidat turista, reservin johtajatyypit saavat parhaat paikat puollustusvoimissa.

Sivarit saavat puolestaan parhaa IT työpaikat siviili puolella :D

Järjestely on sopimut minulle loistavasti. Mukavaa, että molemmille tahoille löytyy heidän kykyjään vastaavat työpaikat.

• niin vitun perseestä

Itse olen käynyt aseseppä au koulutusta auk2: 4 viikkoa ja sitten tapahtui näin.
        Armeijaan mennessä kaikki ok.
        Mosaleirillä kaulaan tuli erikoinen patti josta lääkärille sanomaan koska vaikeutti hengitystä..
        Lääkäri totesi että imusolmuke on vain hieman tulehtunut ja takaisin metsään mars mars..
        Noh sitten sykein siellä ihan hyvin ja joskus kävin uudestaakin näyttämässä pattia ja samaa paskaa taas tuli että jatketaan antibiottia niin se siitä rauhoittuu..
        Sitten tuli AUK ja homma toimi hyvin ja sain siirron lahteen asesepäksi.
        2 viikkoa kerkesin olemaan siellä kunnes tämä imusolmuke juttu teki mukavan käänteen ja roiskahti parranjon yhteydessä peiliin...
        Noh kappas kyseessä olikin kasvain eli heti siirto kotiin ja itse sai maksaa kaikki operaatiot ja systeemit ja sitten 2 vuoden kuluttua takaisin inttiin b papereilla ja 180päivää oli palvelus aika..
        Eli auk:n käynyt korpraalihan siitä tuli ja ei kelpaa siis inttiin töihin :)
        En kyllä menisikään sinne ikinä enään sellaiset vitutukset kyseinen mesta on aiheuttanut..

• Resalik...
        niin vitun perseestä kirjoitti:

Itse olen käynyt aseseppä au koulutusta auk2: 4 viikkoa ja sitten tapahtui näin.
        Armeijaan mennessä kaikki ok.
        Mosaleirillä kaulaan tuli erikoinen patti josta lääkärille sanomaan koska vaikeutti hengitystä..
        Lääkäri totesi että imusolmuke on vain hieman tulehtunut ja takaisin metsään mars mars..
        Noh sitten sykein siellä ihan hyvin ja joskus kävin uudestaakin näyttämässä pattia ja samaa paskaa taas tuli että jatketaan antibiottia niin se siitä rauhoittuu..
        Sitten tuli AUK ja homma toimi hyvin ja sain siirron lahteen asesepäksi.
        2 viikkoa kerkesin olemaan siellä kunnes tämä imusolmuke juttu teki mukavan käänteen ja roiskahti parranjon yhteydessä peiliin...
        Noh kappas kyseessä olikin kasvain eli heti siirto kotiin ja itse sai maksaa kaikki operaatiot ja systeemit ja sitten 2 vuoden kuluttua takaisin inttiin b papereilla ja 180päivää oli palvelus aika..
        Eli auk:n käynyt korpraalihan siitä tuli ja ei kelpaa siis inttiin töihin :)
        En kyllä menisikään sinne ikinä enään sellaiset vitutukset kyseinen mesta on aiheuttanut..

Kuten itsekin totesit, ei korpraalina kotiutuneilla ole auk mennyt niin kuin sen pitää mennä. Siksi heitä ei hyväksytä töihinkään.

• IT hemmo

karsastan kaikkea missä ennakkoasenteita on.
      Toki johtajakoulutuksesta on varmaan hyötyä, mut hohhoijaa mietis nyt 3-6kk pidempään ollut meneekö siinä sitten vuosia omaksua ne asiat.

Kertoo jotain...älystä...

• Koepa

Armeija taitaa olla vielä niitä harvoja työnantajia, jotka asiaa kysyvät. Ja hyvä niin...

Mutta aion edelleenkin hakea puolustusvoimiin jääkärin papereilla. Hakumenetelmät tosin ovat hieman vanhanaikaisia kaikkine selvitysliitteineen.

• akat ...

Väitätkö sinä täällä, että PV rikkoo tasa-arvolakia, eikä ota esimerkiksi IT-akkoja töihin?

• vinkki1

Mielenterveysongelmat näkyvät hyvin tuontyyppisestä valehtelusta.

Olen mies, olen ollut PVeellä töissä, ja olin liian fiksu mennäkseni asepalvelukseen tai sivariin. Kantahenkilökunnassa oli myös naisia töissä.

Koska nämä viestit menevät kahden tai kolmen sotilasvakoilun kautta niin en kerro enempää yksityiskohtia. Olkaa varovaisia noiden armeijaprovojen kanssa. Tuo provoilija voi olla vieraan vallan sotilasvakooja.

• miehestä...

mutta käymättä jättäminen kyllä kertoo.

• just..

Mitä se armeijan käymättä jättäminen kertoo? -huonoa? Millä perusteella? -hyvää? Millä perusteella? Ärsyttää tuollaiset perustelemattomat heitot.. joten perusteluita kehiin!

• töissä puolustusvoimilla

olin tosiaan varusmiesaikanani ihan perus puolen vuoden tykkimiehenä ja tällä hetkellä oon pv:llä tietoliikenneasentajana.. Ei puolustusvoimatkaan enään niin vanhanaikainen ole että ne siviiliviroissa välittäis jostain auk tai ruk käymisestä jos työ ei ole sotilastyö missä on sotilasarvolla jotain merkitystä!

• Meikäläisellä

on esimiehenä juurikin tällainen armeijan laadukkaan johtajakoulutuksen saanut häiskä.

On alaisilla lievästi sanottuna haastavat oltavat. Hyvin on mennyt perille ainakin seuraavat opit: Pidä suosikkeja ja simputa muita. Nuole ylempiäs, potki alempias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe