Brela

majoitus yksityiseltä

Ollaan suunittelemassa lomaa joko Brelaan tai Baska Vodaan. Lennot jo varattu ja loppusuoralle ovat päässeet muutama huoneisto. Parhain niistä on Brelassa. Ajattelimme että emme vuoraisi autoa(ehkä), vaan lentokentältä tilaisimme taksin. Siksi haluaisinkin tietää onko Brelassa riittävän hyvää supermarkettia perheellisen ruokaostoksiin. Huoneistossa on kunnon keittiö ja tarkoitus olisi laittaa lämmintä ruokaakin, eikä pelkkiä pikkupiknikkejä. Vai olisiko isompi Baska Voda parempi vaihtoehto autottomalle?
Kuinkakohan lämmintä merivesi on kesäkuussa? Onko Brelassa tai Baska Vodassa yleisiä uima-altaita?
Onko paikanpäältä helppo ostaa uimatossuja pikkuisille ja vähän isommillekin, vai olisiko parempi ostaa ne jo Suomesta?

3

2136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eggio

      Putnik hotellissa, hyvä hinta-laatu -suhde. BV:ssä oli rinteellä ulosmenotien varrella n. 500m hotellista keskikokoinen supermarket, muuten pieniä kauppoja, ihan rannassa ainakin pari pientä ruokakauppaa. Brelaan kävelimme rantaa pitkin ja autotien reunaa takaisin, sieltä muistan pari isompaa ruokakauppaa, mutta ei siis isoja marketteja. Normaalit ruoka-aineet varmasti löytyvät.
      BV vaikutti vilkkaammalta ja valoisammalta, vuoret ei tulleet ihan rantaan asti! Uimatossuja ym. rantakamaa myytiin kyllä.
      Olimme syyskuussa, vesi ihanan kirkasta, mutta ei hirveän lämmintä. Kesäkuussa lie viileää?
      Hyvää matkaa!

    • Henttan

      Brelan kaupoista:
      Brelan keskustassa on Konzum-ketjun hyvä supermarket, josta saa kaiken tarpeellisen. Löytyy myös toinen hieman pienempi kauppa.

      Merivesi:
      Olen itse oikea viluvarvas ja en ui kylmässä vedessä. Viime keväänä matkustin Kroatiaan 11.5. ja uin ensimmäisen kerran 1.6. Arvelisin, että merivesi oli tuolloin 22-23 astetta. Tietenkin riippuu kevään ja kesän lämpötiloista.
      Uimatossuista: Niitä saa Brelan keskustasta ja ovat edullisempia paikan päällä.

      Brela vs. Baska Voda:
      Olen käynyt Baska Vodassakin. Henk.koht. pidän Brelasta enemmän. Mutta tietty on makuasia, josta ei käy kiisteleminen. Sitä paitsi Brelasta on vain n. kolmen kilometrin matka BV:aan ja sen voi aivan hyvin kävellä.

      Uima-altaista:
      Brelassa ei ole yleisiä uima-altaita, eikä mielestäni Baska Vodassakaan. Ihanaa, pitkää rantaa sen sijaan riittää, joten uskoisin, ettette kaipaa uima-altaita.

      Hyvää matkaa! Itse olen Brelassa 24.5. lähtien 4 pv.

    • tiedoista

      Tulikin jo varattua majoitus Brelasta.
      Se on isohko huoneisto Brelan keskustassa, ylärinteillä. Ajattelimme pärjätä ilman vuokra-autoa, taksilla lentokentältä ja -lle. Päiväksi voi sitten vuokrata jos aikoo käydä vaikka Dubrovnikissa.
      Tarkoitus olisi enemmänkin nautiskella Brelan ja Baska Vodan maisemista - kävellen.
      Parina viime vuonna ollaan pakon edessä varattu viime hetkellä( ei enää muualle päästy) matkat kohteisiin, jotka eivät sen kummemmin kiinnostaneet, mutta nyt vihdoinkin pääsen sinne minne olen halunnut jo vuosia!!!!
      Uimatossut taidetaan ostaa paikan päältä.
      Kuumimman kesäsongin aikaan ovat rannat kuulemma tupaten täynnä, onkohan näin jo kesäkuussa?
      Löytyykö esim. minigolfrataa ja lapsille leikkipuistoat?
      terv. alkuperäinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe