Voi rumasana

Tytti

Miten jotkut kehtaa`? Torilla oli myytävänä Havupalloja. Kysyn myyjältä niiden hintoja ja ihastun, olisin juuri halunnutkin keskikokoista ja mikä erikoista sen hintakin ilahdutti 10€ sain käteeni Havupallon ja matka alkoi kotiin ,johon oli Torilta noin kilometri .R-kioskista haen lehden ja eikös tuo H-veti pallo hajonnut lattialle.Rautalanka tuli läpi ja oasispallo halkinaisena havut siinä jaloissani leväällään. Anteeksi vielä kioskilaiset että sotkin lattian. Eikös ollutkin kiva tapahtuma näin Joulun alla ? Sitten kierrän kyllä tuollaisen myyntikojun kaukaa ja en osta edes vaivaista vihtaa enää sieltä. Havupallon ostamista aikovalle vihjeeksi, käsittele sitä tuotetta ennenkuin ostat ,sillä mokomaa kaikki eivät osaa tehdä ,vaikka myymään tulevatkin.

13

8982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susa

      Minulla on ollut havupallo, jossa havut on kiinnitetty oasikseen sellaisilla väkäsillä. Ostin havupalloni muinoin kukkakaupasta.

      Olenkin ihmetellyt, kun näillä sivuilla sanotaan, että havut vain tökkäistään pohjaan. En ollenkaan ihmettele, että pallosi on hajonnut kioskin lattialle.

      • eve

        Meillä on itse tehty havupallo, johon havut on vain tökitty suoraan. Hyvin se kesti kuljetusta auton takakontissakin. Samanlainen on ollut aiempinakin vuosina eikä ole ollut ongelmia. En siis tee noita itse vaan isäni, jolta saan havupallon joka joulu. Joulun jälkeen oasis pitää palauttaa hänelle ja hän tekee samaan oasikseen uuden pallon seuraavaksi jouluksi.


      • nuppi
        eve kirjoitti:

        Meillä on itse tehty havupallo, johon havut on vain tökitty suoraan. Hyvin se kesti kuljetusta auton takakontissakin. Samanlainen on ollut aiempinakin vuosina eikä ole ollut ongelmia. En siis tee noita itse vaan isäni, jolta saan havupallon joka joulu. Joulun jälkeen oasis pitää palauttaa hänelle ja hän tekee samaan oasikseen uuden pallon seuraavaksi jouluksi.

        Kumpaako oasista isäsi käyttää?
        Itse en ole ikinä tehnyt havupalloa mutta tänä jouluna ajattelin semmoisen väsätä.Olen nähnyt kahdenlaista oasista:vihreää jota käytetään esim leikkokukkasetelmissa ja vaaleanruskeaa jota käytetään...missä?Kumpiko on parempaa havupalloihin?Vihreä ainakin murenee aika helposti.Jospa Tytin ostama havupallo oli tehty sellaiseen ja se siksi mureni kahtia?


      • Tytti
        nuppi kirjoitti:

        Kumpaako oasista isäsi käyttää?
        Itse en ole ikinä tehnyt havupalloa mutta tänä jouluna ajattelin semmoisen väsätä.Olen nähnyt kahdenlaista oasista:vihreää jota käytetään esim leikkokukkasetelmissa ja vaaleanruskeaa jota käytetään...missä?Kumpiko on parempaa havupalloihin?Vihreä ainakin murenee aika helposti.Jospa Tytin ostama havupallo oli tehty sellaiseen ja se siksi mureni kahtia?

        Vihreä murukasa olikin ,niin toivon todella ettei kenenkään Joulunaikaa rumentaisi *Kehvelit * Olen jo leppynyt ja päätin olla pilaamatta yhtään enää Jouluista tunnelmaa,siis Jouluja kaikille.


      • Maiju
        Tytti kirjoitti:

        Vihreä murukasa olikin ,niin toivon todella ettei kenenkään Joulunaikaa rumentaisi *Kehvelit * Olen jo leppynyt ja päätin olla pilaamatta yhtään enää Jouluista tunnelmaa,siis Jouluja kaikille.

        .... että havupalloissa olisi käytettävä ruskeaa oasista, koska vihreä ei kestä tuota painoa. Joten se vika taisi olla tuossa alkuperäisessä jutussa juuri siinä, että oli tehty vääränlaiseen oasis-palloon.

        Maiju


      • wilma
        Tytti kirjoitti:

        Vihreä murukasa olikin ,niin toivon todella ettei kenenkään Joulunaikaa rumentaisi *Kehvelit * Olen jo leppynyt ja päätin olla pilaamatta yhtään enää Jouluista tunnelmaa,siis Jouluja kaikille.

        niin vihreä oasis on tarkoitettu tuorekukille (kasteltavissa) ja ruskea on "kuivakukille". En ole juuri näitä pahemmin vielä näprännyt, mutta jostain jäänyt tällainen muistikuva mieleen.

        Hyvä kuulla näitäkin kommentteja "älä tee näin". Opiskella voi kantapäänkin kautta (suht' tehokas tapa kyllä...)

        Mukavaa joulua kaikille.


    • Jemma

      Toivottavsti se sama myyjä on torilla toistekin, että voit antaa palautetta.

      Siinä sitten on käsityöntekijöiden maine mennyttä, kun tuollaista tapahtuu.

      • Tytti

        Kaikki ei suinkaan tuo myytäväksi mitään tuonkaltaista.Yleistää ei saa, koska todella hyvin varmaan enemmistö tekee myyntiin tuotteensa. Kävin antamassa palautteen .......Olen kuulemma hemmoteltu nainen ,jolle pienikin vastoin käyminen on kamalaa.
        No miksikä se enää tästä. Hyvät Joulunajat teille kaikille.


    • ideavaras

      Olisiko ollut mahdollista, että olisit kipittänyt takaisin myyjän luo antamaan hänelle palautetta naamakkain? Olisitte ehkä kumpikin viisastuneet pätkän verran.

      Joskus taannoin joku sanoi, että oasispallon ympärille pitää tehdä kanaverkosta pallo, ja sitten vasta tökkiä havut oasikseen. Saa isomman ja aika varmasti kestävämmän.

    • tuulia

      Ei tarvitse kananverkkoa,onnistuu ihan hyvin ilman, kun vaan on kiinitetty huomioita siihen miten havut tökkii kiinni.Nimimerkillä kokemusta on .

      • 65t

        Minä teen havupalloni salibädy palloon.


      • Anonyymi

        Tein havupallon juuri valmiiksi ja tein sen näin: Ostin vihreän tiiliskiven mallisen oasiksen ja siitä saan leikattua kolme pyöreää palloa. Sitten sidon sen ympärille ohutta muovipäällisteistä askartelu rautalankaa ristiin rastiin ja jätin pätkän , josta saan ripustus silmukan. Siten kaatelin vettä pallon päälle , että se kastuu kunnolla. Sitten laitan tasaisesti määrämittaan leikattuja kuusen oksia, niin että siitä tulee kaunis pyöreä havupallo. Menee yllättävän paljon havuja, että saa tuuhean havupallon. Sitten vain ripustus silmukasta pujotin narun ja pallo roikkumaan terassille. Mieheni siisti kuusiaitaa, niin hyödynsin siitä katkottuja havuja


      • Anonyymi
        65t kirjoitti:

        Minä teen havupalloni salibädy palloon.

        Minä kives palloon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe