kerrostalon pihaa ei saada asfaltointia

kaava-arkkitehti ei salli

kysyin isännöitsijältä ja vastaus oli: Kaava-arkkitehti ei salli pihan asfaslointia. Sitä on yritetty isommallakin
ryhmällä,
kaikkien niitten kiinteistöjen isänn. jotka alueella vaikuttaa NCC voimin

miten viedä asiaa eteenpäin`?

2000-luvun piha ja talo on täynnä hiekkaa ym. lumettomana aikana. sekä piha kuopalla.

onko tälläistä suunnittelua muuallakin suomessa?

5

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksan reunalta

      Muualla kuin missä?
      Se, miten asiaa voisi edistää, riippuu siitä, missä olet.

    • varmasti kin

      teiden pinnotus laatottamalla.

      • viherpeukku

        Onhan noita alueita. Esim pääkaupunkiseudulla Viikissä ja Kartanonkoskella olen ollut rakentamassa alueita joissa on ollut tarkat määräykset materiaaleista. Viikki ekoalueena on ilmeisesti ulkonäkö (ja miksei toki vesien imeyttämiseen liittyvistä) syistä rajoittanut asvaltin käyttöä pihoissa. Esim parkkipaikoilla piti käyttää nurmikiveä, sillä se lasketaan viheralueeksi tms jolloin riitävät prosentit täyttyy. Kartanonkoskella mentiin vain kivituhkan voimalla ilmeisesti tunnelmaan liittyvistä ulkonäkösyistä. (ja jotainhan tuokin imee vaikka kaivot onkin.)

        Riippuu toki täysin paikasta ja kunnasta, mutta epäilevä siemen itää siitä että jos asvaltti on kielletty niin saattaa olla myös yhtenäinen kivetys.

        Molempiin alkuperäisiin ongelmiin voi vaikuttaa muutoinkin kuin koko pihan peittämisellä.

        Sisään kulkeutuva hiekka: Jotain kivetyksiä varmaankin saisi tehdä. Muutama metri ennen ovea alkava kivetys ropistaa enimmät pois. Sitten oven viereen kunnon kenkäharjat ja käytävälle matto.

        Se kuoppahan voidaan helposti täyttää ja samalla vosi tasoitaa koko pihan alueet, tarkistaa kaadot kaivoihin ja tiivistää huolellisesti. Tuo tasoitus ja tiivistys olisi hyvä tehdä kivituhkalle vaikka joka toinen vuosi. Halvempaa se on kuin pinnoitus.


    • ,,,,

      toimenpidelupaa, jos ei tipu, valitetaan ja asia menee aluearkkitehtilautakunnan käsittelyyn päätös on sama (koska aluearkkitehti ei puolla), viedään asia käräjäoikeuteen josta se heitetään hallinto-oikeuteen joka antaa päätöksen josta jompikumpi valittaa, menee korkeimpaan hallinto-oikeuteen ja voila! Teillä on päätös, saatteko sen asvaltin vai ette....

    • rumaa ja ikävää

      Oma kaunis pihamme asvaltoitiin mummojen toiveesta 5v sitten. minä olin ainoa yhtiökokouksessa sitä vastaan. kaunis piha on nyt lopullisesti pilalla.
      nyt sitten mumot kyllä itkee ja valittaa, miten se piha oli ennen niin kaunis ja vihreä ja tämä nykyinen pelkkää asvalttia ja autojen parkkipaikkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe