Hyvä polviortopedi

neuvoja kaivataan

Olen ollut magneettikuvauksessa ja siinä paljastui paljon todella isoja vikoja. Tavallien lääkäri sanoi, että nyt on leikkaus edessä ja antoi erään ortopedin nimen. No, tämä ortopedi on nuori vastavalmistunut eikä ole mikään polvispesialisti. Nyt pyydän teiltä apua.

Kertokaa hyvien polvispesialistien nimiä. Olen etelä-Suomesta. Olen valmis "matkustamaankin" hyvän luo, Helsinki, Tampere, Turku...

32

27598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikki

      Eiköhän tuolta helsingistä varmaankin parhaat löydy. Itse olen menossa lahden suomen terveystaloon jossa Veli-Matti jonka sukunimeä en muista leikkaa polveni. Hän on monia vuosia leikannut ja ollut lahden MM-kisoissa ylilääkärinä ym. joten menen ainakin luottavaisin mielin sinne.

      • neuvoja kaivataan

        Täällä puhutaan paljon polvivaivoista ja leikkauksista. Nyt tarvitsisin todella hyvän ortopedin, polviasiantuntijan!!!! Pääsiäisen jälkeen tilaisin aikaa...


      • lintula
        neuvoja kaivataan kirjoitti:

        Täällä puhutaan paljon polvivaivoista ja leikkauksista. Nyt tarvitsisin todella hyvän ortopedin, polviasiantuntijan!!!! Pääsiäisen jälkeen tilaisin aikaa...

        Mutta Sairaala Orton eli entinen Invalidisäätiö Helsingin Ruskeasuolla, sieltä kyllä löytyy alansa osaavimmat lääkärit.


    • suosittelen

      löytyy diacorista Tapio Kallio!! Hän korjaillut polveani kahteen kertaan ja nyt on todella hyvä, Suosittelen.. On Ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri sekä urhelulääkäri. (:

      • menossaaa

        KIITOS !


    • tämänäin

      Helsingissä sairaala Ortonissa Arsi Harilainen.

      • neuvoja kaivataan

        Kiitos kahdesta nimestä. Soitan huomenna ja kyselen aikoja.


      • hyvä_tuli_jalasta
        neuvoja kaivataan kirjoitti:

        Kiitos kahdesta nimestä. Soitan huomenna ja kyselen aikoja.

        Orto-lääkärit, Hki, Yrjönkadulla, Matti Rusanen, ortopedi, kirurgi, traumatologian erik.lääkäri operoi oman polveni muutama vuosi sitten. Paha luupuolen vammautuminen onnettomuudesswa ja loistopolvi tuli kuntoutuksen jälkeen! Suosittelen. Paikalla polviin erikoistunut fysioterapeutti joka teki myös ihmeitä.


      • orto-lekureitten
        hyvä_tuli_jalasta kirjoitti:

        Orto-lääkärit, Hki, Yrjönkadulla, Matti Rusanen, ortopedi, kirurgi, traumatologian erik.lääkäri operoi oman polveni muutama vuosi sitten. Paha luupuolen vammautuminen onnettomuudesswa ja loistopolvi tuli kuntoutuksen jälkeen! Suosittelen. Paikalla polviin erikoistunut fysioterapeutti joka teki myös ihmeitä.

        arvaaja lääkärille.. Ilkalle meinaan.


      • Kuka Ilkka
        orto-lekureitten kirjoitti:

        arvaaja lääkärille.. Ilkalle meinaan.

        Kerro ihmeessä, ettei tapahdu väärää valintaa. Miksi arvaaja?


      • kyllä kerron
        Kuka Ilkka kirjoitti:

        Kerro ihmeessä, ettei tapahdu väärää valintaa. Miksi arvaaja?

        vaikka se ei ehkä ole etiketin mukaista. Ilkka antti-poika, kovin kehuttu mm.olkaspesialisti.
        No hänelle hakeuduin erään ylilääkärin suosituksesta. Olkani oli ollut pitkään kipeä, (satutin sen puoli vuotta aiemmin)fysiot käyty etcetc, mutta ilkka totesi että juu juu selvä tapaus - löysä se vaan on, ei juuri kuunnellut minua, laittoi fysioon ja sanoi että voi kuvata, mutta tuskin siel mitään on. Kävin magneetissa, josta kävi ilmi että siellä oli repeämä, nivelrikkoa yms. ilkka ei välittänyt kuvista, kehotti jatkaa vaan fysiota, että kuvat ei pidä paikkaans.No minä en suostunut, kun tiesin että fysiosta seurasi vaan kovemmat kivut..no melkein vaadin jo katsoa olkaa tähystyksellä - ja näin mentiin, olassa oli kuin olikin vikaa, ei tietoa anteeksi pyynnöstä, en edes tiennyt mitä oli tehty, fysiterapeutti kertoi, lekurilla oli vaihteeks kiire huolehtia jatkosta...

        En toiste luottais hänen sanaan, että kuunnelkaa itteäne, tiedätte itse luultavasti paremmin oman kehonne tuntemukset. ullekin olasta oli aiemmin yksi ortopedi ennen ilkkaa jo sanonut että on siellä jokin irti ja kehotti myös että tähystetään ( ja tämän ortopedi oli vielä ilkan kolleega )..myöhemmin kärsin vielä olkakivuista ja jouduin uuteen operaatioon, jossa huomattii´n että labrum oli osittain irti. Tätäkään ei olisi ilkka suositellut korjaamaan...

        Mutta en voi sanoa että ho


      • lisäys
        kyllä kerron kirjoitti:

        vaikka se ei ehkä ole etiketin mukaista. Ilkka antti-poika, kovin kehuttu mm.olkaspesialisti.
        No hänelle hakeuduin erään ylilääkärin suosituksesta. Olkani oli ollut pitkään kipeä, (satutin sen puoli vuotta aiemmin)fysiot käyty etcetc, mutta ilkka totesi että juu juu selvä tapaus - löysä se vaan on, ei juuri kuunnellut minua, laittoi fysioon ja sanoi että voi kuvata, mutta tuskin siel mitään on. Kävin magneetissa, josta kävi ilmi että siellä oli repeämä, nivelrikkoa yms. ilkka ei välittänyt kuvista, kehotti jatkaa vaan fysiota, että kuvat ei pidä paikkaans.No minä en suostunut, kun tiesin että fysiosta seurasi vaan kovemmat kivut..no melkein vaadin jo katsoa olkaa tähystyksellä - ja näin mentiin, olassa oli kuin olikin vikaa, ei tietoa anteeksi pyynnöstä, en edes tiennyt mitä oli tehty, fysiterapeutti kertoi, lekurilla oli vaihteeks kiire huolehtia jatkosta...

        En toiste luottais hänen sanaan, että kuunnelkaa itteäne, tiedätte itse luultavasti paremmin oman kehonne tuntemukset. ullekin olasta oli aiemmin yksi ortopedi ennen ilkkaa jo sanonut että on siellä jokin irti ja kehotti myös että tähystetään ( ja tämän ortopedi oli vielä ilkan kolleega )..myöhemmin kärsin vielä olkakivuista ja jouduin uuteen operaatioon, jossa huomattii´n että labrum oli osittain irti. Tätäkään ei olisi ilkka suositellut korjaamaan...

        Mutta en voi sanoa että ho

        niin katkesi teksti..en tosiaan voi sanoa ethomma ois toiminu, jotenki viel tänäpäivänäki mietin et mistä lie johtu tollanen..


      • Polvio
        kyllä kerron kirjoitti:

        vaikka se ei ehkä ole etiketin mukaista. Ilkka antti-poika, kovin kehuttu mm.olkaspesialisti.
        No hänelle hakeuduin erään ylilääkärin suosituksesta. Olkani oli ollut pitkään kipeä, (satutin sen puoli vuotta aiemmin)fysiot käyty etcetc, mutta ilkka totesi että juu juu selvä tapaus - löysä se vaan on, ei juuri kuunnellut minua, laittoi fysioon ja sanoi että voi kuvata, mutta tuskin siel mitään on. Kävin magneetissa, josta kävi ilmi että siellä oli repeämä, nivelrikkoa yms. ilkka ei välittänyt kuvista, kehotti jatkaa vaan fysiota, että kuvat ei pidä paikkaans.No minä en suostunut, kun tiesin että fysiosta seurasi vaan kovemmat kivut..no melkein vaadin jo katsoa olkaa tähystyksellä - ja näin mentiin, olassa oli kuin olikin vikaa, ei tietoa anteeksi pyynnöstä, en edes tiennyt mitä oli tehty, fysiterapeutti kertoi, lekurilla oli vaihteeks kiire huolehtia jatkosta...

        En toiste luottais hänen sanaan, että kuunnelkaa itteäne, tiedätte itse luultavasti paremmin oman kehonne tuntemukset. ullekin olasta oli aiemmin yksi ortopedi ennen ilkkaa jo sanonut että on siellä jokin irti ja kehotti myös että tähystetään ( ja tämän ortopedi oli vielä ilkan kolleega )..myöhemmin kärsin vielä olkakivuista ja jouduin uuteen operaatioon, jossa huomattii´n että labrum oli osittain irti. Tätäkään ei olisi ilkka suositellut korjaamaan...

        Mutta en voi sanoa että ho

        Antti-Pojasta Ortolääkäreillä myös huonot kokemukset. Tähysti polveni jossa kierukkavamma. Povi tuli kipeämmäksi. Soitin kuukauden kuluttua kun ei ollut yhtään parempi. Antti-Poika ei ottanut kantaa eikä vastuuta tekemisistään. Vähätteli koko asiaa. Onneksi löysin toisen lääkärin joka hoiti polven kuntoon.


      • mea
        lisäys kirjoitti:

        niin katkesi teksti..en tosiaan voi sanoa ethomma ois toiminu, jotenki viel tänäpäivänäki mietin et mistä lie johtu tollanen..

        Eli näitä on enemmänkin, ei ihme - voi että sapettaa nyt että turhaan joudun uusintaleikkaukseen kun ois kerralla saanu muualla kuntoon...

        ja nyt saa sit kärsii viel tänäpäivänki - onneks vaan vähän


      • mea
        Polvio kirjoitti:

        Antti-Pojasta Ortolääkäreillä myös huonot kokemukset. Tähysti polveni jossa kierukkavamma. Povi tuli kipeämmäksi. Soitin kuukauden kuluttua kun ei ollut yhtään parempi. Antti-Poika ei ottanut kantaa eikä vastuuta tekemisistään. Vähätteli koko asiaa. Onneksi löysin toisen lääkärin joka hoiti polven kuntoon.

        Eli näitä on enemmänkin, ei ihme - voi että sapettaa nyt että turhaan joudun uusintaleikkaukseen kun ois kerralla saanu muualla kuntoon...

        ja nyt saa sit kärsii viel tänäpäivänki - onneks vaan vähän


      • pikku matti
        mea kirjoitti:

        Eli näitä on enemmänkin, ei ihme - voi että sapettaa nyt että turhaan joudun uusintaleikkaukseen kun ois kerralla saanu muualla kuntoon...

        ja nyt saa sit kärsii viel tänäpäivänki - onneks vaan vähän

        Matti Karjalainen on hyvä


      • Tyytyväinen potilas
        Polvio kirjoitti:

        Antti-Pojasta Ortolääkäreillä myös huonot kokemukset. Tähysti polveni jossa kierukkavamma. Povi tuli kipeämmäksi. Soitin kuukauden kuluttua kun ei ollut yhtään parempi. Antti-Poika ei ottanut kantaa eikä vastuuta tekemisistään. Vähätteli koko asiaa. Onneksi löysin toisen lääkärin joka hoiti polven kuntoon.

        Ilkka Antti-Poika operoi oikeanpuoleisen solisluun kuluman vuoksi uuteen uskoon (AC-nivel) eikä sen koommin ole tarvinnut lukkiutuvasta olkapäästä kärsiä.
        Tämä tosin tehtiin jo vuonna 1992 mutta olisi vaikea kuvitella ammattitaidon noissa hommissa ruostuvankaan, päin vastoin.


    • vammautunut

      ortopedi seppo anttila kuopio Ortis oy.

    • Taimi tarhassa

      No jep, Ilkka AP on uskoakseni maan mainioimpia ortopedeja ja rautainen ammattilainen, mitä olkapäihin tulee. Hyviä omia kokemuksia asiasta on takavuosilta. Varmaan tässäkin: paljon tekevälle sattuu, kuten kaikilla aloilla. Mutta osaava ja jämpti kaveri on - ja kaikessa jöröydessään sympaattinen ja ystävällinen lääkäri. Eli isot pisteet Ilkalle ja hyvän kesän terveiset!

      • vamma hoidettu

        Mulla ei kyseisestä henkilöstä ole hyvää sanottavaa. Tosiaankin jörö, ei selitä potilaalle, välinpitämätön jne. Kävin hänen vastaanotollaan olkapäävaivojen vuoksi. Ei oikein ottanut kantaa mihinkään...Sanoi vaan, että ei olalle mitään voi tehdä. Ikää kun on lähes 50, kulumaa varmaankin jne.

        Sitten löysin toisen olkapääspesialistin. Miellyttävän ja asiansa osaavan. Nyt olkani on leikattua ja se on kunnossa. Ei ollut kulumaa vaan ihan kunnon vika. Pääsin hyvään hoitoon!


    • ph

      Antti-Poika leikannut minun eturistisedevammani -93 ja loistavan hyvä lopputulos!

    • tyytyväinen potilas

      Minulla on myös hyviä kokemuksia Ilkka Antti-Pojasta! Hauislihaksen jänteen repeämä operoitu vasemmassa olkapäässä hieman yli vuosi sitten. Ei minkäänlaisia kipuja, ei liikealueen rajoitteita, ja kykenen harjoittelemaan 25kg:n käsipainoilla. Parempaa lopputulosta ei voisi kuvitella. Itse asiassa leikattu olkapääni on paremmassa kunnossa, kuin leikkaamaton.

      Suosittelen lämpimästi!

    • Ihmettelevä potilas

      Kohdalleni sattui polviortopedi Arsi Harilainen. Etukäteen ei ollut hänestä mitään tietoa. Toivoin tietysti parasta. Tulos oli todellinen pettymys. Kun esitin kysymyksiä, hän ei osannut vastata. Olisikohan raha auttanut asiaa? Hm.

      En suosittele!

      • Matti_Turusta

        Arsi harilainen yritti korjata pariin kertaan Turussa sössityn polveni. Osasi huonosti kuunnella potilasta ja ottaa huomioon jo tehtyjä operaatioita. Jlkaan tehty osteotomia oli aivan turha. Jalka jäi kaikkien leikkausten jälkeen huomattavasti huonompaan kuntoon kuin ennen ensimmäistäkään leikkausta. Nyt haen tälltä tieto kuka olisi se paras polvoproteesin asentaja...


    • Vimppa

      Ilkka Tulikouran avulla sain polvivaivani kuntoon jo liki 20 vuotta sitten sen jälkeen kun Antti-Poika oli yrittänyt samaa huonoin tuloksin. Tulikoura on edelleen rautainen ammattilainen ja myös useat ystäväni olen hänelle ohjannut. Myös erittäin miellyttävä Ihminen!

      • Leikattu

        Ilkka T on asiallinen ja asiansa tunteva. Itse ja tuttuja urheilijoita on käynyt läpi kymmeniä leikkauksia, aina tullut kuntoon ja usein vielä vähän parempaan. Oikeamielisellä asenteella ja asinatuntemuksella tehty leikkaus on tietysti kalliimpi ja hitaampi kuin normileikkaus, jossa nopeasti poistetaan kaikki mikä on hajalla ja haava kiinni. Mutta toisaalta se on potilaalle pelastus ja tulee loppupeleissä yhteiskunnallekkin halvemmaksi, kun vähenee työkyvyttömyyseläkkeet ja uusintaleikkaukset.


    • Kaikkihyviä

      Minä luulen, että ei se aina lekuristakaan ole kiinni jos epäonnistuu, vaikka olisi kuinka kokenut tai vähemmän kokenut. Monet seikat vaikuttavat lopputulokseen. Nuoremmilla kirurgeilla on tietysti viimeisimmät tiedot ja taidot, joskin vanhemmilla kokemuksen tuoma osaaminen. Molempi parempi.

    • rustovaurio

      Itä-Suomessa Seppo Anttila ja Urho Väätäinen (!!). Huippuosaajia polvien korjauksessa.

    • Anonyymi

      Antti Heliö on paras ja kokenein olkapääkirurki. Omakohtainen kokemus monesta muusta ja Heliö vain osasi asiansa. Terveystalo Ruoholahti Helsinki.

      • Anonyymi

        On muuten Harri Heliö ja ehdottomasti paras ainakin Suomessa, mutta jopa Euroopassa. Tehnyt todella vaikeita korjausleikkauksia onnistuneesti. Meidän perheessäkin leikannut useamman olkapään.


    • Anonyymi

      Hei minun polveni leikattiin Turunmaan sairaalassa aika on vierähtänyt neljä vuotta jalka jäi suoraksi lääkäri sanoin vaan että tämmöisiä tapauksia sattuu Nyt tuli ilouutinen toisesta sairaalasta että katsotaan sitä polvea uudelleen elikkä tammikuussa 2022

    • Anonyymi

      Veikko Kiljunen leikkasi polveni ACL vamman jälkeen, ja tuli erinomainen lopputulos. Konsultoin lääkäri-ystäviltäni, kuka olisi pääkaupunkiseudulla paras polviortopedi, ja moni vastasi tohtori Kiljusen. ISO suositus minulta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe