Jooga tai meditaatio eivät ole "vaihtoehtoisia" hoitomuotoja vaan itämaisia henkiseen kasvuun
kehitettyjä menetelmiä.
Olen kokeillut joogaa mm. masennustiloihin, depressioihin tai ahdistaviin mielialoihin.
Pelkällä perus-asanalla näihin sain aina lievitystä. Lääkkeettömästi.
Kokemusta itämaisista konaisvaltaisista kehon ja mielen 'rakennus'järjestelmistä minulla
on enemmän reikimeditaatiosta.
Tämän järjestelmän käyttöönottaminen ELÄMÄNTAPANA on hyvin merkittävää kokonaisterveyden huoltoa.
Näistä mainitsen masennustaipuksen hallitsemisen, jopa syvien depressiotilojen
lievittämisen siedettäviksi.
Menetelmän käyttöönotto lievittää mm. 'depressiokuiluja' jo ennaltaehkäisevästi.
Toinen ihmetyksen aihe on vahvojen addiktioiden lieventäminen. Omakohtaista kokemusta
on alkoholin liikakäytön suitsimisessa.
Miten tämä on mahdollista?
Reikimeditaatiota(Rm) ei voi harjoittaa menestyksellisesti pienessäkään 'maistissa'. Silloin menetetään 'istunnossa' tarvittava 'keskittymisaste'.
Kuten jooga, myös Rm on niin haluttaessa erittäin fyysinen menetelmä.
Nyt kevään aikana olen alkanut kuntouttaa Rm:llä myös kahta synnynnäistä skolioosiani.
4 ja 5 rintaranka-nikaman oikealle puolelle 'puskeminen' aiheuttaa ei vain
jännitystiloja ja kipuja vaan myös koko oikean puolen säännöllistä 'lukkoutumista'.
Myös kaularangan skolioosi, nikamien virheasentoisuus aiheuttavat kipuja ja jännitystiloja.
Tähän on sanottava varoituksen sana. Ilman pitkää 'harjoitusputkea' voidaan aiheuttaa
enemmän vahinkoa kuin hyötyä.
Kysymyshän on säännöllisesti tehtävästä voimaperäisestä venyttelyohjelmasta - meditoinnin ohessa. Tukirangallamme on VAIN rajallinen sopeutumiskykynsä.
Olen harrastanut Rm vuodesta 2006 säännöllisesti, päivittäin. Rm on elämän pituinen
"maraton". Kylmiltään sille lähtijän käy vääjäämättä köpelösti.
Miten löysin menetelmän?
Netissä näin Union Mystica.fi osoitteen. Tlasin Lena Johanssonin kirjan reikistä.
(saattoi olla Reiki Parantava Voima)
Kirjan kuvien mukaan tein monta kuukautta harjoituksia. "Koukutuin" ensimmäisellä kerralla.
Se tuotti niin euforisia, emotionaalisesti miellyttäviä tuntemuksia.
Vasta koulutetun reikiopettajan kurssin ja aktivoinnin jälkeen aloin hitaasti
päästä menetelmästä 'jyvälle'.
Kurssin 2 jälkeen kului vielä kuukausia, ennenkuin omakohtaisesti saatoin uskoa
reikiopettajan sanat käytännössä tosiksi.
Sen, että omat kehon kivut voi lievittää haitattomiksi - vain käsien asennoilla
- näin Luonnon Energiaa käyttäen.
Minulle autistisena henkilönä kaiken uuden oppiminen on suuren työn ja tuskan takana.
Elämäni on ollut vaikeaa erityisesti ja nimenomaan negatiivisen psyyken sisältöni
ja näin ollen OMIEN väärien valintojen takia.
Kun "hukkuva" saa näin väkivahvan oljenkorren kuin Rm on - siihen tarttuu kaikella sillä, mitä
'säämiskätukan' alta löytyy.
Kurssini olen käynyt http://reikiry.fi opettajan opastuksella. Olen siitä hänelle kiitollinen.
Palatakseni otsikkoni teemaan: Esim. Reikimeditaation tullessa kansanliikkeeksi, sillä
voitaisiin keventää valtakunnallisia terveyskustannuksia vuosittain monilla miljardeilla €uroilla.
Antoisaa kevättä kaikille lukijoille!!
Ns.vaihtoehtohoitoihin satsaaminen tuottaisi miljardiluokan säästöt Suomessa vuosittain!!
14
408
Vastaukset
- keventäminen
ja säästöjen aikaansaaminen terveydenhoidossamme olisi toivottavaa.
Rahan riittävyydestä ovat kertoneet huolensa myös toiminnasta vastuulliset tahot.
Mutta mitkä ovat keinot tähän ongelmaan?
Priorisointi on ollut keskeisesti esillä ongelman ratkaisemiseksi?
Halvempien, joskus jopa tehokkaampienkin hoitomuotojen mukaan otto ei kuitenkaan ole kiinnostava ajatus osana ongelman ratkaisua.
Päin vastoin, niitä halutaan rajoittaa kuten aiheesta kerrotaan!
Seurauksia tuskin tarvitsee arvailla? - sellaista
Saa tehdä, koska se on halpaa ellei peräti ilmaista ja vieläpä parantaa!
Kyllä meidän kansanterveyslaitos kieltää tällaisen toiminnan VÄLITTÖMÄSTI PUOSKAROINTINA!- ja ota järki käteen
Onpa taas uskomushoiteluiden kauppaajille vaikea päivänavaus. Korjataanpa kahden virkkeen kirjoituksesta pahimmat asiavirheet:
1. Reikihommeleilla ja muilla kosmisilla vibraatioilla ei ole onnistuttu parantamaan ketään.
2. Suomessa ei enää tämän vuoden alusta ole ollut Kansanterveyslaitosta.
3. Lait säätää Suomessa eduskunta. - välittömästi
ja ota järki käteen kirjoitti:
Onpa taas uskomushoiteluiden kauppaajille vaikea päivänavaus. Korjataanpa kahden virkkeen kirjoituksesta pahimmat asiavirheet:
1. Reikihommeleilla ja muilla kosmisilla vibraatioilla ei ole onnistuttu parantamaan ketään.
3. Lait säätää Suomessa eduskunta.Lääkäriä, sillä nenässäsi on iso HERNE! :)
Saattaapa olla kaksikin!
Taisi mennä molemmat sieraimet tukkoon! :D - seurauksia
3. Lait säätää Suomessa eduskunta.on kansa saanut häämmästellä vähän väliä, eri medioiden suosiollisella avustuksella.
- juurella.
3. Lait säätää Suomessa eduskunta.1.Haukionkahaukionkalahaukionkalahaukionkalahaukiankalahaukihaukionkala...........
2. Nimiähän muutellaan aina tarpeen niin vaatiessa!
3. Taitaa olla jo vastaus. - reiki
3. Lait säätää Suomessa eduskunta.Ei reiki mitään hoitoa olekkaan. Kyllä se kuulee enemmän sinne mielen tasapainon harrastajiin.
- capt.cöpenick <
3. Lait säätää Suomessa eduskunta."Reikihommeleilla ja muilla kosmisilla vibraatioilla ei ole onnistuttu parantamaan ketään".
Monet itämaiset henkistä kasvua edistävät järjestelmät voivat nostaa tietoisuustasoa.
4. Kuha kuuluu ahvenkaloihin, kuten Elaskakin. reiki kirjoitti:
Ei reiki mitään hoitoa olekkaan. Kyllä se kuulee enemmän sinne mielen tasapainon harrastajiin.
Reiki nimeä käyttävällä metodilla voidaan saada parantavien käsien taito.
Mielestäni vain harvoilla ihmisillä riittää henkiset mahdollisuudet tähän.
Itse olen kokenut vaimoni ankaraan päänsärkyyn. Se siirtyi minuun, mutta se poistui jonnee.
Muuten: sen jälkeen vaim'ihmisen päätä ei ole särkenyt niin ankarasti...ja tästä on vuosia.- minunkin
capt.cöpenick kirjoitti:
Reiki nimeä käyttävällä metodilla voidaan saada parantavien käsien taito.
Mielestäni vain harvoilla ihmisillä riittää henkiset mahdollisuudet tähän.
Itse olen kokenut vaimoni ankaraan päänsärkyyn. Se siirtyi minuun, mutta se poistui jonnee.
Muuten: sen jälkeen vaim'ihmisen päätä ei ole särkenyt niin ankarasti...ja tästä on vuosia.Voi toki, on sitä minunkin päätä särkenyt yötä päivää ja kovasti. Jopa yhtäjaksoisesti yli 2 vuotta, ja häipyi. Joskus välillä särkee ja pääosin ei särje. Nykyisin on jopa harvinaista, että päätä särkee ilman reikiäkin.
- Samanmielinen
Olen aivan samaa mieltä.
- Luontaisterapeutti
Meidän kannattaisi todella panostaa näihin toimiviin ja halpoihin vaihtoehtoisiin hoitoihin, niin saisimme ratkaistua nämä meidän terveydenhuollon rahaongelmat.
Reikin lisäksi hoitoihin pitäisi sisällyttää ainakin akupunktio, homeopatia, ravintoterapia,vyöhyketerapia, energiaparannus, käsillä parantaminen ja enkelihoito. - Säästöä ja tehoa!
Tässä esimerkkejä joilla voitaisiin säästä niin rahaa, aikaa, potilaiden hermoja kuin vähentää potilasjonojakin. Esim. kilpirauhaspotilaiden ei tarvitsisi syödä niitä "korvienvälihoitoihin" tarkoitettuja pillereitä jopa vuosikausia, ennen kuin saavat tarvitsemansa hoidon!
http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=aikuiset_kakkostyypin_kilpirauhasen_vajaatoiminta - Satsaus kannattaa
Meditaatio, energiahoidot, Reiki, kyllä niillä voi terveyttä edistää, kannattaa kokeilla.
"Meditaation avulla on tutkimusten mukaan mahdollista vahvistaa positiivisia tunteita ja jopa vastustuskykyä sairauksia vastaan (Davidson, Kabat-Zinn, 2003). Samalla tutkimusten mukaan myös ahdistuneisuus ja masentuneisuus vähenevät."
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=ont00015&p_teos=ont&p_osio=101&p_selaus=
http://suomenenergiahoitajat.fi/hoitopalvelut/energiahoito/
http://www.reikisivut.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1621636Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli551288Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1861043Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi511016Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus77995Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e37945- 58855
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy206834Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali153803Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze112798