Spiritismi... Lukekaa tää...please..

teen angel-86

Oletteko koskaan pelannut spiritismiä..??
Uskotteko siihen koko hommaan..??
Mä uskon..mä olen myös pelannut sitä..koska olen halunnut tietää asioita elämästäni..tähän mennessä ne ovat pitäneet paikkaansa...
Ennen en uskonut..mutta sitten aloin uskomaan kun lauta näytti kamujen tulevia koe numeroita...jotka piti paikkaa..ja seuraavia poikaystäviä..jne..
Mä tiiän et jotkut pitää mua ihan sairaana ku uskon tommoseen "huuhaahan" mut löytyskö joukosta ihmisii jotka tuntee/ajattelee samoin...kokemuksii..?? et mitä on tapahtunut tai jotai..?? mä oon muuten ihan tavallinen nuori (ainakin omasta mielestä) mutta en usko jumalaan..toivoisin saavani MIELIPITEITÄ asiasta...

Kiitti jo etukäteen...

89

5718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -lumikki-

      mulla on vähän samanlaisii kokemuksii..ja uskon itekkii siihen..kannattaa kokeilla...

      • gfg

        minkä vitun takia kannattaa kokeilla? miksi kannattaa uskoa olemattomaan?


      • ..S..

        Tiedän tapauksia, jotka on menneet sekasin kun ovat pelanneet spiritismiä! Se on oikeesti vaarallista! Jollain tasolla uskon siihen, koska uskon Jumalaankin, mutta toisaalta... Olen kokeillut ajattelemattomasti eräänlaista spiritismiä. Kysyin tulevan mieheni nimeä roikuttamalla sormusta hiuksessa ja antamalla sen kilahdella vapaasti juomalasin reunoihin. Siitä tuli ihan järkevä nimi!!! Tuttu poika! Ja tiiän, että sama testi on pitänyt täsmälleen paikkansa eräillä tuttavillani... Ja nyt minua pelottaa. Ihan oikeesti, älkää, älkää kokeilko jos haluatte järkenne säilyttää! Mäkin aloitin herjalla, mutta sitten kun nimi alko muodostua teki mieli lopettaa... Mutta oli pakko jatkaa ja tehdä loppuun asti! Spiritismi on vaarallista! En suosittele kenellekään!!!


      • alexi
        ..S.. kirjoitti:

        Tiedän tapauksia, jotka on menneet sekasin kun ovat pelanneet spiritismiä! Se on oikeesti vaarallista! Jollain tasolla uskon siihen, koska uskon Jumalaankin, mutta toisaalta... Olen kokeillut ajattelemattomasti eräänlaista spiritismiä. Kysyin tulevan mieheni nimeä roikuttamalla sormusta hiuksessa ja antamalla sen kilahdella vapaasti juomalasin reunoihin. Siitä tuli ihan järkevä nimi!!! Tuttu poika! Ja tiiän, että sama testi on pitänyt täsmälleen paikkansa eräillä tuttavillani... Ja nyt minua pelottaa. Ihan oikeesti, älkää, älkää kokeilko jos haluatte järkenne säilyttää! Mäkin aloitin herjalla, mutta sitten kun nimi alko muodostua teki mieli lopettaa... Mutta oli pakko jatkaa ja tehdä loppuun asti! Spiritismi on vaarallista! En suosittele kenellekään!!!

        siistiä, vielä kun joku uskois! Mäkin pyysin kerran että taivas tippuis niskaan mutta ei mitään tapahtunut. Toisenkerran halusin että salama iskis meijän pihakoivuun, muttapa eipä sattunut onnistaan. Onkohan mun taktiikassa jotain vikaa? pitäiskö munkin ostaa joku super hyper sormus TV shopista ja jos mä tilaan heti niin saan varmaan toisen sit toiseen käteen. Sit vaan näytän meijän pihakoivuun niin se räjähtää taivaan tuuliin. Sit mä olen toivonut että meidän koira heittäis veivinsä, mutta tosa se vielä tepsuttelee ja levittää karvojansa.....nyyhhh nyyh mikä mua vaivaa kun kaikki muut pystyy yliluonnolliseen mutta mä en??

        Taisin kai unohtaa mennä siihen jonoon kun niitä kykyjä jaettiin...


      • Mirre
        ..S.. kirjoitti:

        Tiedän tapauksia, jotka on menneet sekasin kun ovat pelanneet spiritismiä! Se on oikeesti vaarallista! Jollain tasolla uskon siihen, koska uskon Jumalaankin, mutta toisaalta... Olen kokeillut ajattelemattomasti eräänlaista spiritismiä. Kysyin tulevan mieheni nimeä roikuttamalla sormusta hiuksessa ja antamalla sen kilahdella vapaasti juomalasin reunoihin. Siitä tuli ihan järkevä nimi!!! Tuttu poika! Ja tiiän, että sama testi on pitänyt täsmälleen paikkansa eräillä tuttavillani... Ja nyt minua pelottaa. Ihan oikeesti, älkää, älkää kokeilko jos haluatte järkenne säilyttää! Mäkin aloitin herjalla, mutta sitten kun nimi alko muodostua teki mieli lopettaa... Mutta oli pakko jatkaa ja tehdä loppuun asti! Spiritismi on vaarallista! En suosittele kenellekään!!!

        Katsoin leffan saatana kutsuu minua, keroi tytöstä,joka oli menny vähän kerrassaan tällaseen mukaan.

        Tiedän myös Jumalan kertovan asioita,mut silää erolla,että Jumala ei sua petä,saatana tulee sen tekee. Tiedän,et satanan toiminta on ihan todellista,mut tiiän,etä Jeesus on voittanut sattanan Golgatan ristillä.Jos siellä istunnoissasi lausut Jeesuksen verta, niin huomaat miten saatana pelkää sitä,sillä siinä on voima yli kaiken pimeyden vallan.Pääset sen kautta irti! Älä anna saatanan pilata sun hienoa elämää,vann juokse jeesuksen luo ja saat alkaa kokee jännittävää elämää. Tiedän mistä puhun! itsekin nuorempana kiinnostuin pimeydestä,mutten ollut koskaan istunnoissa ja onneksi en pidemmälle jatkanut vaan sain elämän JEESUKSEN kanssa. Sen jälkeen olen nähny mitä Jeesus tekee, olen saanu olla näkemäs miten sairas paranee,miten Jumala koskettaa rukousjonoissa ihmisiä,miten ihmisiä tulee uskoon,mitä Jumal tekee. Vähän aikaa sitten olin hengellisessä tilaisuudessa ja tunsin kuinka Jumala kosketi mua ihan fyysisesti,mä kaipasin sitä tosi paljon! Mun jalat alkoi täristä ja suloinen kosketus tuntui... sen jälkeen Jumaal vei taasen uudenlaisiin maisemiin elämää ja elämä on kondiksessa.


      • natu

        uskon kyllä siihen mut en oo kokeillut enkä aijo


      • Juuri näin
        ..S.. kirjoitti:

        Tiedän tapauksia, jotka on menneet sekasin kun ovat pelanneet spiritismiä! Se on oikeesti vaarallista! Jollain tasolla uskon siihen, koska uskon Jumalaankin, mutta toisaalta... Olen kokeillut ajattelemattomasti eräänlaista spiritismiä. Kysyin tulevan mieheni nimeä roikuttamalla sormusta hiuksessa ja antamalla sen kilahdella vapaasti juomalasin reunoihin. Siitä tuli ihan järkevä nimi!!! Tuttu poika! Ja tiiän, että sama testi on pitänyt täsmälleen paikkansa eräillä tuttavillani... Ja nyt minua pelottaa. Ihan oikeesti, älkää, älkää kokeilko jos haluatte järkenne säilyttää! Mäkin aloitin herjalla, mutta sitten kun nimi alko muodostua teki mieli lopettaa... Mutta oli pakko jatkaa ja tehdä loppuun asti! Spiritismi on vaarallista! En suosittele kenellekään!!!

        Huoh, en nyt tajua mikä tässä hössötyksessä on niin ihmeellistä. Koko huuhaa on todistettu vääräksi tuhansia kertoja, sekä käyttäjien, että tutkijoiden keskuudessa. Koko ilmiö perustuu siihen että mieli ohjaa raajojen liikettä. Esimerkiksi tuo "roikutin sormusta hiuksen varassa ja annoin sen kilahdella laseihin" yms... BLAA BLAA BLAA. Kokeilkaapa roikuttaa sitä sormusta hiuksen varassa ja käskekää AIVOILLANNE sitä sormusta tekemään edestakaista liikettä tai ympyrää. TADAA se toimii! Minkä takia? Sillä ihmisen mieli on sen verran voimakas ja samalla heikko että se saa juuri tuon käden tekemään sitä liikettä mitä ajattelet, vaikka näyttäisi siltä että käsi pysyy paikallaan. Sama periaate on siinä lasin tai sormuksen liikuttamisessa laudalla... Minkäköhän takia sormus on parempi? Ei suinkaan sen takia että se on kevyempi? Itse olen tutkinut asiaa jo useita vuosia ja aina päätynyt samaan tulokseen. Se ei toimi. Tai toimii tavallaan sillä ihmisen oma mieli tekee temppuja, ei mitkään henget. Parhaat naurut saa aina kaveripiirissä kun tutustuttaa heidät tämän humpuukin pariin ja liikuttaa itse sitä lasia laudalla... Huoh, ilman herkkäuskoisia ei olis huumoria.


      • y6kio

        ei todellakaa


      • Hachi
        ..S.. kirjoitti:

        Tiedän tapauksia, jotka on menneet sekasin kun ovat pelanneet spiritismiä! Se on oikeesti vaarallista! Jollain tasolla uskon siihen, koska uskon Jumalaankin, mutta toisaalta... Olen kokeillut ajattelemattomasti eräänlaista spiritismiä. Kysyin tulevan mieheni nimeä roikuttamalla sormusta hiuksessa ja antamalla sen kilahdella vapaasti juomalasin reunoihin. Siitä tuli ihan järkevä nimi!!! Tuttu poika! Ja tiiän, että sama testi on pitänyt täsmälleen paikkansa eräillä tuttavillani... Ja nyt minua pelottaa. Ihan oikeesti, älkää, älkää kokeilko jos haluatte järkenne säilyttää! Mäkin aloitin herjalla, mutta sitten kun nimi alko muodostua teki mieli lopettaa... Mutta oli pakko jatkaa ja tehdä loppuun asti! Spiritismi on vaarallista! En suosittele kenellekään!!!

        Terve! Minun Yksi ystävän ystävä kokeili monta kertaa spiritismiin se oli selvästi koukussa eräänä päivänä se kuolli ku se teki liian monta kertaa spiritismiä Eli älkää missään nimessä kokeilko,olen itse ajatellut kokeilla mutta kun Tää kaveri kerto mitä oli tapahtunut niin jätin väliin! Tää oli fakta juttu ne jotka ei usko olkaa uskomatta!


      • minävaan-
        ..S.. kirjoitti:

        Tiedän tapauksia, jotka on menneet sekasin kun ovat pelanneet spiritismiä! Se on oikeesti vaarallista! Jollain tasolla uskon siihen, koska uskon Jumalaankin, mutta toisaalta... Olen kokeillut ajattelemattomasti eräänlaista spiritismiä. Kysyin tulevan mieheni nimeä roikuttamalla sormusta hiuksessa ja antamalla sen kilahdella vapaasti juomalasin reunoihin. Siitä tuli ihan järkevä nimi!!! Tuttu poika! Ja tiiän, että sama testi on pitänyt täsmälleen paikkansa eräillä tuttavillani... Ja nyt minua pelottaa. Ihan oikeesti, älkää, älkää kokeilko jos haluatte järkenne säilyttää! Mäkin aloitin herjalla, mutta sitten kun nimi alko muodostua teki mieli lopettaa... Mutta oli pakko jatkaa ja tehdä loppuun asti! Spiritismi on vaarallista! En suosittele kenellekään!!!

        Jep, spiritismi on oikeasti vaarallista eikä sitä kannata kokeilla. Vaikka se olisi kuinka huuhaata niin se sekoittaa ihmisten päät niin että löytää vielä itsensä mielisairaalasta.
        Ja jos se on totta, ei sitä pidä silloinkaan kokeilla, sanotaan että spiritismi houkuttelee mustia enkeleitä, eli tarkoitan nyt näitä paholaisia. Eli, ÄLKÄÄ TESTATKO, oli se sitten totta taikka tarua.


    • NettiEvankelista

      oo ikinä pelannu mut varotan ette kannata pelata se on sama kun pelaisi venäläistärulettia yhtä vaarallinen on Spiritismi se pikku hiljaa vetää luoksee n ja yhtä äkkiä oot loukuss mustat varjot ovat kintereilläsi olet joutunut henki olentojen vainoamaksi Te ette tajuu tän asian vakavuutta yks tyyppi pelas spiritismiä ja sille taphtu kauheita asioita ja varotan ei kande pelata eisen tulevaisuuden tietäminen oo niin tärkeetä kysyppä joskus et kenenkaa juttelet lyön vetoo et se on todellisuudessa demoni tai pahahenki vaik oisit kutsunut ukkias tai jotain muuta .Ja lue kirja kuka lasia liikuttaa jos et usko muo se kertoo työstä joka pelas spiritismiä .

      • teen angel-86

        Juu mä tiedän noi jutut..ja sillähän me aina kysytään et ox henget pahoi vai ei..ja ne puhuu totta..jos se vastaa et se on paha nii joo antaa olla...enkä mä ja mun kamut olla jääty riippuvaisix..


      • kekert
        teen angel-86 kirjoitti:

        Juu mä tiedän noi jutut..ja sillähän me aina kysytään et ox henget pahoi vai ei..ja ne puhuu totta..jos se vastaa et se on paha nii joo antaa olla...enkä mä ja mun kamut olla jääty riippuvaisix..

        sä ja sun kamut ootte ihan pässeja! tiesittekö sen?
        paskapuhetta sanon minä! mokomat lahkolaiset!


      • teen angel-86
        kekert kirjoitti:

        sä ja sun kamut ootte ihan pässeja! tiesittekö sen?
        paskapuhetta sanon minä! mokomat lahkolaiset!

        noh..se on sun mielipitees...ja niistä ei voi kiistellä..mä en tod. kyll kuulu mihinkään lahkoon..mä oon vaan kokeilunhaluinen tavallinen nuori..joka hengailee kamujen kaa..bailaa..urheilee ja käy kouluu..


      • NettiEvankelista
        teen angel-86 kirjoitti:

        Juu mä tiedän noi jutut..ja sillähän me aina kysytään et ox henget pahoi vai ei..ja ne puhuu totta..jos se vastaa et se on paha nii joo antaa olla...enkä mä ja mun kamut olla jääty riippuvaisix..

        uskoksä et jos olisin paha henki ni kertosin sen sullle kysyppä joskus niitten tosinimeä ja mist vetoa se kuuluu jollekkin pahalle hengelle eikä se et oot utelias ja kokeilun haluinen oo mikään selitys sun kandeis lopettaa ennenkun on myöhäistä
        ootko nähnyt painaisia jos oot se johtuu spiritismin pelaamisesta mut oikeesti älä leiki hengelläs kun et tiiä mist on kysymys


      • teen angel-86
        NettiEvankelista kirjoitti:

        uskoksä et jos olisin paha henki ni kertosin sen sullle kysyppä joskus niitten tosinimeä ja mist vetoa se kuuluu jollekkin pahalle hengelle eikä se et oot utelias ja kokeilun haluinen oo mikään selitys sun kandeis lopettaa ennenkun on myöhäistä
        ootko nähnyt painaisia jos oot se johtuu spiritismin pelaamisesta mut oikeesti älä leiki hengelläs kun et tiiä mist on kysymys

        mä oon tutustunu aiheeseen ja tiedän siitä paljonkii..en ole nähnyt painajaisia...mut kiitti kummiskii varoituksesta..ehkä mä oon sit seuraaval kerral varovaisempi..


      • jan-aki
        teen angel-86 kirjoitti:

        noh..se on sun mielipitees...ja niistä ei voi kiistellä..mä en tod. kyll kuulu mihinkään lahkoon..mä oon vaan kokeilunhaluinen tavallinen nuori..joka hengailee kamujen kaa..bailaa..urheilee ja käy kouluu..

        älä vaan kokeile mun äitin äiti eka ajatteli että se on aivan normii mutta sitte alko tulla oireita ja ekana se vilteli kädet auki sitte se alko nähä kauheita juttuja en voi kertoo enkä pysty. mutta onneks se sitte tuli uskoon ja pelastu :) huh...


    • Enkeli_84

      kannattaa lopettaa toi enne ku alotatkaan! Oon kuullu niin kaameita juttuja mitä toi spiritismi on saanut aikaan... Jos oot joskus kuullut ja nähnyt Riku Rinteen luennoivan niin et todellakaan uskoisi muuhun ku Jumalaan... Ne on aivan kauheita juttuja eli LOPETA!!

      • Metsän menninkäinen

        Tunkekaa se Riku Rinne samoin tein raamuttujenne kanssa hyvin syvälle jonekkin erittäin pimeään paikkaan jota anus aukoksikin kutsutaan.

        Uskokaa pois kaikki täällä ei VÄLTTÄMÄTTÄ usko jumalaan.

        Itsekkin RIku Rinteen "luennolla" ollut ja mielestäni se oli täyttä paskaa. Ensin hän vakuutti luennon alku puolella että black metallin kuuntelussa ei ole mitään pahaa ja luennon loppu puolella hän kertoi että siitä saa saatanallisia vaikutteita ja johtavan saatanan palvontaan, ja paskat sanon minä!
        Samaan litanjaan liitän kyllä kaikki muuta vastaavat luennoijat, huumeiden vastaisetkin (kuten päivi niemi).

        JOs te rakkaat teinit olette KUULLEET mitä henget voi tehdä, niin uskokaa että kaikki mitä te KUULETTE ei välttämättä ole totta. JOku Kristin uskoon käännyttävä saarnaaja ei TODELLAKAAN kerro kaikkea. Asioilla on aina kaksi puolta ja tottakai nämä teidän luennoitsijat kertovat vain sen pahan: agresiivinen nuori on ottanut yhteyttä manalan henkiin, eli pahoihin hekiin. Tästä ei voi seurata kuin pahaa, ellei ole saanut henki-opastusta. Tällöin voi mennä hakemaan apua jopa manalasta, saamatta siitä pahoja seurauksia.

        Ne eivät ole pahoja juttuja jos TIETÄÄ mitä tekee.

        henkimaailmasta jotain tietävä, tuleva shamaani, ruumiillistumaltaan punkkari, eläinten oikeuksien puolesta taistelija, anarkisti sekä väkivallan totaalinen vastustaja


      • -A-

        Siit on jotain kax vuottta ku olin kuuntelemas Riku Rinnettä... En oo ikinä voinu niin paoin ku niitten verisien kirjeiden sun muun jälkeen.. En oo neuvomas ketään, mut kannattaa miettiä...
        Ite en kuitenkaan usko jumalaan


      • Kumman puolella haluat olla lo
        Metsän menninkäinen kirjoitti:

        Tunkekaa se Riku Rinne samoin tein raamuttujenne kanssa hyvin syvälle jonekkin erittäin pimeään paikkaan jota anus aukoksikin kutsutaan.

        Uskokaa pois kaikki täällä ei VÄLTTÄMÄTTÄ usko jumalaan.

        Itsekkin RIku Rinteen "luennolla" ollut ja mielestäni se oli täyttä paskaa. Ensin hän vakuutti luennon alku puolella että black metallin kuuntelussa ei ole mitään pahaa ja luennon loppu puolella hän kertoi että siitä saa saatanallisia vaikutteita ja johtavan saatanan palvontaan, ja paskat sanon minä!
        Samaan litanjaan liitän kyllä kaikki muuta vastaavat luennoijat, huumeiden vastaisetkin (kuten päivi niemi).

        JOs te rakkaat teinit olette KUULLEET mitä henget voi tehdä, niin uskokaa että kaikki mitä te KUULETTE ei välttämättä ole totta. JOku Kristin uskoon käännyttävä saarnaaja ei TODELLAKAAN kerro kaikkea. Asioilla on aina kaksi puolta ja tottakai nämä teidän luennoitsijat kertovat vain sen pahan: agresiivinen nuori on ottanut yhteyttä manalan henkiin, eli pahoihin hekiin. Tästä ei voi seurata kuin pahaa, ellei ole saanut henki-opastusta. Tällöin voi mennä hakemaan apua jopa manalasta, saamatta siitä pahoja seurauksia.

        Ne eivät ole pahoja juttuja jos TIETÄÄ mitä tekee.

        henkimaailmasta jotain tietävä, tuleva shamaani, ruumiillistumaltaan punkkari, eläinten oikeuksien puolesta taistelija, anarkisti sekä väkivallan totaalinen vastustaja

        SE joka lasia liikuttaa KUSETTAA SUA KOKO AJAN!!!!! Ensin SE on sun paras kaveri ja tuntuu että voit tehä mitä haluat tuntuu että mikään ei voi sua satuttaa ja oot voimakas...KUNNES alat tuntemaan että ne varjot jotka sua seuraa tulee sun päälle...ja hetken päästä sun pahimmista painajaisista tulee jokapäiväistä elämää...NE tulee päivälläkin...sä et pääse NIITÄ pakoon...et, ellet käänny Jumalan puoleen joka pelastaa sut saatanalta...ne jotka ovat saatanan puolella tulevat tuhoutumaan ne häviävät hyvän ja pahan taistelussa!!!


      • CHAOSREIGNS
        Kumman puolella haluat olla lo kirjoitti:

        SE joka lasia liikuttaa KUSETTAA SUA KOKO AJAN!!!!! Ensin SE on sun paras kaveri ja tuntuu että voit tehä mitä haluat tuntuu että mikään ei voi sua satuttaa ja oot voimakas...KUNNES alat tuntemaan että ne varjot jotka sua seuraa tulee sun päälle...ja hetken päästä sun pahimmista painajaisista tulee jokapäiväistä elämää...NE tulee päivälläkin...sä et pääse NIITÄ pakoon...et, ellet käänny Jumalan puoleen joka pelastaa sut saatanalta...ne jotka ovat saatanan puolella tulevat tuhoutumaan ne häviävät hyvän ja pahan taistelussa!!!

        !!!!!!!!!!!!!!!CHAOS REIGNS!!!!!!!!!!!!!!!


    • Zetor

      Sanoit ettet usko Jumalaan tossa jossain ,mutta mitä olen spiritismistä lukenut niin kaikkien pelaajien pitäisi uskoo Jumalaan. Ja muistakaahan ettei kuolemasta ja saatanasta saa kysyä. Peli-iloa. noinkohan tuo kirjotetaan.

    • axeli

      Voi vitun ääliö, Jumalauta. Mene teini hoitoon. Taidat ihan oikeasti uskoa moiseen skeidaan. Tuo sotii täysin kaikkia fysiikan lakeja vastaan, selitäppä minulle miten on mahdollista että yksi vitun kuppanen lasi ja joku helvetin numerolauta mullistaa kaikki fysiikan lait päälaelleen jotka pystyvät pitämään maapallon radallaan ja pyörittämään kaikkea näkemääsi todellisuutta. Sit joku tulee lässyttään että jotain vastaavaa "että joo se lasi siinä laudalla liikku ihan oikeesti että joo toi mulle sit tietoo tulevaisuudesta".

      Mä en ainakaan ole koskaan saanut moista toimimaan, lopulta heitin sen vitun pikarin paskaks ikkunasta pihalle ja sattumalta joku räkänen piski sattui tietysti oleen alla ja se koira oli meijän naapurin...ketä sai taas syyt niskoilleen, joutui korvaan ikkunan ja koiralle aiheutetut vahingot??

      • I know that..

        voi olla et syy tohon et se ei onnistunu oli siinä et sä et uskonu siihen...tai jotai..anyway..se toimii..


    • Dope Groove

      niin että miten V*****A sitä ees "pelataan", on jo niin pitkä aika ku viimex kokeilín ja on jo päässy unohtuu, eli mitä siinä tarvitaan, miten mennään jutussa eteenpäin???

    • assi

      mä pelasin spiritismiä joskus viidennellä ja kuudennella luokalla.
      kavereiden kanssa, ei me sillain siihen uskottu.. haluttiin vaan todistaa, ettei se pidä paikkaansa. eikä se koskaan pitänytkään, ei yksikään juttu. se, miten lasi siinä voi liikkua.. sitä on vaikea selittää.. kerran pelasin yksin kylpyhuoneen lattialla, koska halusin tietää, liikuttaako sitä tahdonvoima vai mikä. vannon, etten muuta kuin pitänyt sormeani lasissa ja silti se liikkui. se on niin outoa. en ole pelannut sen jälkeen.

    • late

      ei ole vielä toitaiseksi
      tavattu mitään yliluonnollista
      spiritismi on vanha
      huijauksen muoto
      vain tyhmimmät menevät
      siihen halpaan

      • sofia

        Tämä "late", joka on kirjoittanut v. 2001, tuon mielipiteensä, on todennäköisesti mun lasteni isä, joka ampui itsensä v. 2006. En ole varma, oliko hän pelannut spiritismiä mummonsa talossa, tai mitä siel on tapahtunut, mutta itse oon kokenut siellä pahan olemassa olon. Ja henkimaailma on todellisempi kuin me tajutaankaan.


    • Tieto

      Jos jokin pelissä on ollut totta, niin se on ollut vain sattumankauppaa tai sitten ystäväsi ovat koetelleet herkkää uskoasi ja nauravat muistellessaan kuinka saivat sinut huijatuksi...

      • teen angel-86

        se tais mennä niin päin ensin et mä nauroin mun kamuille...et ku ne uskoo johonkii tommoseen..mut loppujen lopux en voinu olla enää uskomatta..ja mä oon pelannu sitä vaan parhaitten kemujen kaa..jotka ei petä..


      • sallis

        ...ei ole luulon väärti, kuten on tapana sanoa.
        Kokeile ihmeessä niin tiedät mistä puhut.Ei tarvi uskoa mihinkään yliluonnolliseen ja ainahan voi testata eri ihmisten kanssa ja eliminoida huijauksen mahdollisuus.
        Ei spiritismissä ole mitään järkyttävää tai kauheaa.Se on vaan seuraleikki siinä missä pullonpyöritys tai vaikka alias.
        Pientä jännitystä elämään :)


      • älä kokeile.
        sallis kirjoitti:

        ...ei ole luulon väärti, kuten on tapana sanoa.
        Kokeile ihmeessä niin tiedät mistä puhut.Ei tarvi uskoa mihinkään yliluonnolliseen ja ainahan voi testata eri ihmisten kanssa ja eliminoida huijauksen mahdollisuus.
        Ei spiritismissä ole mitään järkyttävää tai kauheaa.Se on vaan seuraleikki siinä missä pullonpyöritys tai vaikka alias.
        Pientä jännitystä elämään :)

        ai älä sano noin mun äitin äiti kuoli siitä ku se pelas sitä ja mun siskoki murhas ittensä ei se oo mikään lauta peli ekkö tajuu??? pliiis älkää kirjotelko mitää noin tyhmii juttui tänne koska se on totta.


    • nine

      minen usko enkeleitä. en varsinkaan neljätoistavuotiaita. *mutinaa* samalla perusteella horoskoopitkin toimii. sitä saa mitä tilaa.

      • ..S..

        ...että eräs ystäväni teki tuon edellämainitsemani sormus lasissa -tempun. Nimi, joka muodostui, oli uppo-outo. Siis tyttö ei ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä pojasta. Ja nyt he ovat onnellisesti naimisissa... Samanmoisia tapauksia on ollut ystäväpiirissäni muitakin, mutta tuo oli aivan äärilaitaa siinä mielessä, että he eivät tosiaankaan tunteneet toisiaan tytön tehdessä testiä... Mutta semmosia tapauksia on ollut, että nimi on ollut joku tuttu, kenties kaveri tai ihastus, ja sitten ollaan jo kihloissa tai naimisissa, vähintäänkin seurustellaan tällä hetkellä. Siksi mua pelottaa.


      • päivänkakkara
        ..S.. kirjoitti:

        ...että eräs ystäväni teki tuon edellämainitsemani sormus lasissa -tempun. Nimi, joka muodostui, oli uppo-outo. Siis tyttö ei ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä pojasta. Ja nyt he ovat onnellisesti naimisissa... Samanmoisia tapauksia on ollut ystäväpiirissäni muitakin, mutta tuo oli aivan äärilaitaa siinä mielessä, että he eivät tosiaankaan tunteneet toisiaan tytön tehdessä testiä... Mutta semmosia tapauksia on ollut, että nimi on ollut joku tuttu, kenties kaveri tai ihastus, ja sitten ollaan jo kihloissa tai naimisissa, vähintäänkin seurustellaan tällä hetkellä. Siksi mua pelottaa.

        että mikä mahtaa OIKEESTI olla totta kun yks kertoo pelanneensa spiritismiä ihan YKSIN ja lasi liikkui kun taas toinen vannoo että koko spiritismi on huijausta.. kerran yläasteella muutaman kaverin kanssa kokeiltiin, ja kyllähän se lasi liikkui mutta en kyllä silti sanois että se olis toiminu, kirjaimet eivät nimittäin muodostaneet mitään sanoja..

        haluisin kyllä tietää (eli voisiko joku kertoa) että mistä löytyy tarkat "ohjeet" siitä miten spiritismiä tulisi pelata (esim.millanen "pelilauta", montako pelaajaa, millon saa lopettaa, ketä siinä oikeestaan kutsutaan jne...)

        ja millanen se sormusjuttu tarkalleen ottaen on? miten se tehdään?

        -kiitos-


      • ..S..
        päivänkakkara kirjoitti:

        että mikä mahtaa OIKEESTI olla totta kun yks kertoo pelanneensa spiritismiä ihan YKSIN ja lasi liikkui kun taas toinen vannoo että koko spiritismi on huijausta.. kerran yläasteella muutaman kaverin kanssa kokeiltiin, ja kyllähän se lasi liikkui mutta en kyllä silti sanois että se olis toiminu, kirjaimet eivät nimittäin muodostaneet mitään sanoja..

        haluisin kyllä tietää (eli voisiko joku kertoa) että mistä löytyy tarkat "ohjeet" siitä miten spiritismiä tulisi pelata (esim.millanen "pelilauta", montako pelaajaa, millon saa lopettaa, ketä siinä oikeestaan kutsutaan jne...)

        ja millanen se sormusjuttu tarkalleen ottaen on? miten se tehdään?

        -kiitos-

        siis otat oman sormuksesi, mieluiten kultaisen, ja pujotat sen hiukseesi. Sitten roikotat sitä juomalasin päällä. Et liikuta kättäsi. Ei kannata nauraa, sillä silloin käsi tärisee ja juttu menee pieleen.

        Sormus alkaa kilahdella lasin reunoihin. Lasket kilahduksia: a,b,c,d,e... Kun sormus pysähtyy tai hidastaa vauhtia reilusti eikä kilahtele enää reunoihin, on siinä nyt sinulla sitten yksi kirjain: se mikä viimeisellä kilahduksella oli kohdalla. Sitten kun kilahtelu aloittaa uudestaan, niin taas aloitat a:sta ja lasket eteenpäin... Silleen se toimii. Kun sormus pysähtyy kokonaan, on nimi siinä. Jos et siis ole sekoillut.

        Mä en suosittele tätä, se on oikeesti aika järkyttävää. Pelottavaa, kun tietää niin monta, joilla se on pitänyt paikkansa... Mutta kun kerran kysyit, niin kerroin. Älä kuitenkaan kokeile.


      • mursu6
        päivänkakkara kirjoitti:

        että mikä mahtaa OIKEESTI olla totta kun yks kertoo pelanneensa spiritismiä ihan YKSIN ja lasi liikkui kun taas toinen vannoo että koko spiritismi on huijausta.. kerran yläasteella muutaman kaverin kanssa kokeiltiin, ja kyllähän se lasi liikkui mutta en kyllä silti sanois että se olis toiminu, kirjaimet eivät nimittäin muodostaneet mitään sanoja..

        haluisin kyllä tietää (eli voisiko joku kertoa) että mistä löytyy tarkat "ohjeet" siitä miten spiritismiä tulisi pelata (esim.millanen "pelilauta", montako pelaajaa, millon saa lopettaa, ketä siinä oikeestaan kutsutaan jne...)

        ja millanen se sormusjuttu tarkalleen ottaen on? miten se tehdään?

        -kiitos-

        Jos haluut ohjeet ni täs tulee:Pelilaudan voi tehä esim.leivinpaperista tekemällä siihe kaikki kirjaimet ja tollaset.Pelaajia mun mielestä 1-8 ois hyvä.Lopettaa saa vasta,Kun henki on antanut luvan,ja jos se ei anna ku kysyt,niin sano "Jeesuksen Kristuksen nimeen lopeta!"Ni se antaa lopettaa.Jos et haluu pahoja henkiä sun luo,niin tee pelaajien ympärille suola rinki,niin että pelaajat ja pelilauta on sen sisällä,mutta tämä ei toimi aina.Älä kysy hengeltä ikinä mitään kuolemasta,tai siitä,missä henki on.Jos kysyt kuolemasta,se tappaa sen kenestä kysyt.Sormusta ei mun tietääkseni aina tarvitse.Äläkä kiroile hengen kuullen.Voit kysyä merkkejä,jolloin henki voi koskettaa,laittaa vaikka hanan päälle,tai tehdä jotain muuta vastaavaa.Ja aina jos henki käskee jotain,lupaat sen sille.En oo kokeillu spiritismii mut tiiän nää ohjeet.Bloody Mary voi johtaa kuolemaan,sitä ei kannata koklaa.Jos haluut tietää Bloodysta,niin kirjota wikipediaan bloody mary taru.


    • bimbo -86

      siis en oo koskaan kokeillu tätä spiritismii, mutta haluisin kokeilla joskus. kuuluuko spiritismi jotenki saatananpalvontaan tai johonkin saman tapaseen? tai onko se jotenki jumalaa "vastaan". en oo siis mikää uskovainen, älkää vaan luulko niin, mutta kiinnostaa tietää.jos joku vois kertoo mulle vähä sen "säännöistä" ni ois iha jees juttu.

      • sallis

        Spiritismi on ihan hauskaa ajanvietettä,vähän kun monopolia pelais.Lasi liikkuu ihan itsestään eli siinä mielessä se toimii ja vastauksetkin on aina välillä täysin ymmärrettäviä, mutta se pitääkö ne paikkansa onkin toinen juttu.
        Me ollaan kaveriporukalla pelailtu moneen kertaan ja tää jumala/demoni hömpötys on täyttä puppua...Ei liity mitenkään uskoon, ei kristinuskoon eikä saatananpalvontaan.
        Ennustukset eivät todellakaan ole ainakaan meillä pitäneet paikkansa.Mutta kokeilkaa ihmeessä.Voin vannoa ettei teistä tule saatananpalvojia eikä pahat henget ala vainota teitä sen takia.
        Hankkikaa isohko paperi (vaikka A3) ja kirjottakaa aakkoset sen reunoille.Sitten lasi väärinpäin paperin keskelle ja jokaisen mukana olijan etusormet lasin päälle.Sormen hipaisu riittää.Sitten kysytte.Mitä vain haluutte tietää, vaikka että ketä poikaa suutelen seuraavaks tai että kuka meistä menee ekana naimisiin ym.
        Jos se toimii niin sitten toimii, en voi vakuuttaa että toimisi, mutta luultavasti lasi alkaa liikkua.Aluksi se voi liikkua hitaasti mutta vauhtiin päästyään on vaikea saada sormet enää pysymään lasilla.
        Se on hauskaa, mutta sitä ei saa ottaa liian tosissaan


      • päivänkakkara
        sallis kirjoitti:

        Spiritismi on ihan hauskaa ajanvietettä,vähän kun monopolia pelais.Lasi liikkuu ihan itsestään eli siinä mielessä se toimii ja vastauksetkin on aina välillä täysin ymmärrettäviä, mutta se pitääkö ne paikkansa onkin toinen juttu.
        Me ollaan kaveriporukalla pelailtu moneen kertaan ja tää jumala/demoni hömpötys on täyttä puppua...Ei liity mitenkään uskoon, ei kristinuskoon eikä saatananpalvontaan.
        Ennustukset eivät todellakaan ole ainakaan meillä pitäneet paikkansa.Mutta kokeilkaa ihmeessä.Voin vannoa ettei teistä tule saatananpalvojia eikä pahat henget ala vainota teitä sen takia.
        Hankkikaa isohko paperi (vaikka A3) ja kirjottakaa aakkoset sen reunoille.Sitten lasi väärinpäin paperin keskelle ja jokaisen mukana olijan etusormet lasin päälle.Sormen hipaisu riittää.Sitten kysytte.Mitä vain haluutte tietää, vaikka että ketä poikaa suutelen seuraavaks tai että kuka meistä menee ekana naimisiin ym.
        Jos se toimii niin sitten toimii, en voi vakuuttaa että toimisi, mutta luultavasti lasi alkaa liikkua.Aluksi se voi liikkua hitaasti mutta vauhtiin päästyään on vaikea saada sormet enää pysymään lasilla.
        Se on hauskaa, mutta sitä ei saa ottaa liian tosissaan

        sanoit että "spiritismi on vähän niinku monopolia pelais, ei sillä oo mitään tekemistä kristinuskon tai saatananpalvonnan kanssa". selitäs sitten että kuka sitä lasia liikuttaa jos ei mikään henki tai kukaan pelaajista..? olet siis pelannut sitä.. eikö ole väliä miten kirjaimet paperille piirretään? tehdäänkö numerot myös? entä pitääkö olla kynttilöitä ja pitääkö lasia lämmittää ensin kynttilän päällä?


      • sallis
        päivänkakkara kirjoitti:

        sanoit että "spiritismi on vähän niinku monopolia pelais, ei sillä oo mitään tekemistä kristinuskon tai saatananpalvonnan kanssa". selitäs sitten että kuka sitä lasia liikuttaa jos ei mikään henki tai kukaan pelaajista..? olet siis pelannut sitä.. eikö ole väliä miten kirjaimet paperille piirretään? tehdäänkö numerot myös? entä pitääkö olla kynttilöitä ja pitääkö lasia lämmittää ensin kynttilän päällä?

        Kynttilät luovat tunnelmaa, mutta eivät ne välttämättömiä ole.Lasia ei tarvitse lämmittää kynttilän päällä.Olemme kokeilleet niinkin, mutta se ei vaikuttanut millään tavalla lasin liikkumiseen tai vastausten järkevyyteen.
        Täytyy myöntää että en tiedä kuinka lasi liikkuu mutta tiedän että kukaan mukanaolijoista ei ainakaan tietoisesti sitä liikuta.Tämän voit itse todistaa menemällä spiritismiä eri henkilöiden kanssa, erilaisilla kokoonpanoilla.On tietenkin mahdollista että joku henki liikuttaa lasia, mutta en silti usko siitä aiheutuvan mitään pahaa.Ja jos asialla olisi Jumala niin luulisi että ennustukset toteutuisivat.Näin ei kuitenkaan yleensä käy.
        Kavereidemme kanssa olemme päätyneet tulokseen että meidän sormemme yhdessä liikuttavat lasia.Käsihän aina hiukan tärisee vaikka kuinka yrität pitää sitä paikoillasi, ja kun lasin päällä on monta sormea...
        On myös mahdollista että alitajusesti ohjailemme lasia, ehkä salaisesti haluamaamme suuntaan tai vastaukseen joka olisi mahdollisin toteutuva.Tällöin mielemme ikäänkuin yhtyisivät jossain mielessä, eli kyseessä olisi jonkin asteista telepatiaa.Se ei ole niin kovin mahdotonta ymmärtää.Telepatiaa kun ilmenee muissakin muodoissa.
        Numeroita ei tarvita.Voit tietysti kokeilla laittaa niitäkin, jos haluat kysellä kysymyksiä joiden vastauksiksi tulisi numeroita.Luulen kuitenkin että se vain sekoittaisi.
        Kirjaimet kirjoitetaan paperin reunoille aakkosjärjestyksessä niin että ne ovat lasista katsottuna(joka on siis paperin keskellä)oikein päin.Siis ikään kuin rinkiin.Vaikka kääntelisit paperia miten päin tahansa niin yläreunassa on aina kirjaimet oikein päin ja alareunassa väärinpäin.Ymmärsitkö?

        Kerää vaan hyviä ystäviäsi mukaan ja kokeilkaa.Se on hauskaa :)


    • teen angel-86

      siistii...löytyyhän täältä muitakii jotka uskoo..ja tietää et tää jubatzu ei oo huijausta..

    • NettiEvankelista

      Ei se spiritismi oo mitään puppua mut ei sitäkannata kokeilla se on vaarallista, koska ne jotka vastaa on pahoja henkiä tai demoneja. Ja sulle jolla koko homma ei oo onnistunu oo onnelinen. Yliluonollinen kiinostaa mut siin ei oo mitään hienoo vaan niiden asioiden kanssa leikkiminenkin on vaarallista. Ja sinä josta tulleee shamaani se on yhtä vaarallista koska ei ihmiset pysty hallitsemaan niitä henkii ne vaan uskostelee niin.
      Ja sulle jota nää jutut peloottaa kehotan pyytää jumalalta apuu. Ja mäpainotan vielä et henkimailman asiodenkaa ei oo leikkimista vaik se lasi liikkuis mut mä kehotan kaikkia Lukemmaan Kuka lasia liikuttaa? Löytyy varmana kirjastosta

      • metsän menninkäinen

        Henkiä ei välttämättä pysty hallitsemaan, siksi niille pitää pysyä nöyränä.

        Uskotko itse hallitsevasi jumalaa?


      • NettiEvankelista
        metsän menninkäinen kirjoitti:

        Henkiä ei välttämättä pysty hallitsemaan, siksi niille pitää pysyä nöyränä.

        Uskotko itse hallitsevasi jumalaa?

        taisit tajuta väärin ja vielä tahallasi en mä hallitse Jumalaa mut se antaa mulle vapaan tahdon valita asioistani mut koska mä rakastan sitä tahon tehä sen tahdon mukaan. mut nää henget ne voi hallita suo ihan oman tahtonsa mukaan ja sulla itellä ei ole mitään valtaa päättää mitä teet tiiän yhen tosi tapahtumiin perustuvan kirjan Olin noita suosittelen ja en oo tuputtamassa mitään mut se on tosi hyvä kirja Ainakin asioista kiinostuneille niinkuin kuka Lasia liikuttaa.
        Mä en osaa valitettavasti ilmaista asioita aina oikein hyvin mut Edellen painoitan et henkimailmasta kannattaa pysyä kaukana.


      • metsän menninkäinen
        NettiEvankelista kirjoitti:

        taisit tajuta väärin ja vielä tahallasi en mä hallitse Jumalaa mut se antaa mulle vapaan tahdon valita asioistani mut koska mä rakastan sitä tahon tehä sen tahdon mukaan. mut nää henget ne voi hallita suo ihan oman tahtonsa mukaan ja sulla itellä ei ole mitään valtaa päättää mitä teet tiiän yhen tosi tapahtumiin perustuvan kirjan Olin noita suosittelen ja en oo tuputtamassa mitään mut se on tosi hyvä kirja Ainakin asioista kiinostuneille niinkuin kuka Lasia liikuttaa.
        Mä en osaa valitettavasti ilmaista asioita aina oikein hyvin mut Edellen painoitan et henkimailmasta kannattaa pysyä kaukana.

        kun kerran et ole kokenut?
        Minulla on täysi valta päättää itsestäni siinä missä kaikilla muillakin. Pidän jumalaa yhtenä hyvistä hengistä, tosin en usko siihen sellaisena kuin te, samoin maailman kuvani on erilainen.
        Mitä todisteita sinulla on siitä että henget hallitsevat minua ihan niinkuin haluavat?
        Ihan samalla tavalla minä voisin kirjoittaa että sinä olet jumalan lähettiläs joka yrittää käännyttää kaikki kristityiksi (miltä kirjoituksesi kyllä todellakin välillä vaikuttaa) ja täten kunnian himoisesta jumalasta tulee kaiken mahdollisen valtias ja plaa plaa plaa.. Kaiken voi nähnä niin erilailla. Äläkä nyt vain luule että tosissani väitän että yksi Jumala (johon en sellaisenaan usko) voisi hallita maailmaa. Se oli vain esimerkki.

        Katsos kun voi lukea niin paljon erilaisia kirjoja. Raamattuakin voi lukea monella eri tapaa. Joko kriittisesti tai sitten niin että uskoo sokeasti kaiken mitä siinä sanotaa. Itse en henk. koht. raamatun läpi lukeneena saanut kovin positiivista kuvaa esim. raamatun näkemyksestä naiseen.

        esim:
        john.6:53 "niin Jeesus sanoi heille: totisesti, tosiesti minä sanon teille, ellette syö ihmisen pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne"

        Luuk 12:49-51 "Tulta olen minä tullut heittämään maan päälle; ja ja kuinka minä tahtoisinkaan että se olisi jo syttynyt!... Luuletteko että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, minä sanan teille, vaan eripuraisuutta."

        Jer. 17:4 "Silllä te olette sytyttäneet minun vihani tulen; se on palava iankaikkisesti."

        Jes. 45:7 "minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaken tämän.

        2.Moos 15:3 "herra on sotamies; herra on hänen nimensä"

        5Moos 28:63 "..niin Herra silloin iloitsee teistä, siitä, että hävittää ja tuhoaa teidät"

        Job.19:8 "hän on aidannut minu tieni, etten pääse yli, ja pannut pimeyden polulleni.

        5 Moos 15:17 " ..niin ota naskali ja pistä se hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjanasi iankaikkisesti. Samoin tee myös orjattarellesi"

        2 Moos 21:7 "Jos joku myy tyttörensä orjaksi, älköön hän pääse vapaaksi, niinkuin mies orajat pääsevät.

        Tiit 2:9 "kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia, heille mielksi, etteivät vastustele.

        Sananl. ):13 "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä"

        1.Tim. 2:11-12 "Oppikoon nainen kaikessa hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa , enkä sitä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. "

        2. Aikak. 7:5 "ja kuningas Solomo uhrasi uhriksi kaksi kolmattatuhannetta härrkää, ja sata ja kaksikymmentä tuhatta lammasta. Ja niin kunigas ja kaikki kansa vihkivät Jumalan huoneen"

        Ja voin myös tottkai kirjoittaa nitä lisää. Mistäköhän johtuu kriittisyyteni kristin uskoa vastaan?


      • Lissu
        metsän menninkäinen kirjoitti:

        kun kerran et ole kokenut?
        Minulla on täysi valta päättää itsestäni siinä missä kaikilla muillakin. Pidän jumalaa yhtenä hyvistä hengistä, tosin en usko siihen sellaisena kuin te, samoin maailman kuvani on erilainen.
        Mitä todisteita sinulla on siitä että henget hallitsevat minua ihan niinkuin haluavat?
        Ihan samalla tavalla minä voisin kirjoittaa että sinä olet jumalan lähettiläs joka yrittää käännyttää kaikki kristityiksi (miltä kirjoituksesi kyllä todellakin välillä vaikuttaa) ja täten kunnian himoisesta jumalasta tulee kaiken mahdollisen valtias ja plaa plaa plaa.. Kaiken voi nähnä niin erilailla. Äläkä nyt vain luule että tosissani väitän että yksi Jumala (johon en sellaisenaan usko) voisi hallita maailmaa. Se oli vain esimerkki.

        Katsos kun voi lukea niin paljon erilaisia kirjoja. Raamattuakin voi lukea monella eri tapaa. Joko kriittisesti tai sitten niin että uskoo sokeasti kaiken mitä siinä sanotaa. Itse en henk. koht. raamatun läpi lukeneena saanut kovin positiivista kuvaa esim. raamatun näkemyksestä naiseen.

        esim:
        john.6:53 "niin Jeesus sanoi heille: totisesti, tosiesti minä sanon teille, ellette syö ihmisen pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne"

        Luuk 12:49-51 "Tulta olen minä tullut heittämään maan päälle; ja ja kuinka minä tahtoisinkaan että se olisi jo syttynyt!... Luuletteko että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, minä sanan teille, vaan eripuraisuutta."

        Jer. 17:4 "Silllä te olette sytyttäneet minun vihani tulen; se on palava iankaikkisesti."

        Jes. 45:7 "minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaken tämän.

        2.Moos 15:3 "herra on sotamies; herra on hänen nimensä"

        5Moos 28:63 "..niin Herra silloin iloitsee teistä, siitä, että hävittää ja tuhoaa teidät"

        Job.19:8 "hän on aidannut minu tieni, etten pääse yli, ja pannut pimeyden polulleni.

        5 Moos 15:17 " ..niin ota naskali ja pistä se hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjanasi iankaikkisesti. Samoin tee myös orjattarellesi"

        2 Moos 21:7 "Jos joku myy tyttörensä orjaksi, älköön hän pääse vapaaksi, niinkuin mies orajat pääsevät.

        Tiit 2:9 "kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia, heille mielksi, etteivät vastustele.

        Sananl. ):13 "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä"

        1.Tim. 2:11-12 "Oppikoon nainen kaikessa hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa , enkä sitä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. "

        2. Aikak. 7:5 "ja kuningas Solomo uhrasi uhriksi kaksi kolmattatuhannetta härrkää, ja sata ja kaksikymmentä tuhatta lammasta. Ja niin kunigas ja kaikki kansa vihkivät Jumalan huoneen"

        Ja voin myös tottkai kirjoittaa nitä lisää. Mistäköhän johtuu kriittisyyteni kristin uskoa vastaan?

        Raamattu on kokonaisuus, jota ei pidä lukea juuri noin, niin kuin äskeisessä esimerkissäsi näytit. Käy pian kuin entiselle miehelle, joka synnintunnossaan avasi Raamatun ja umpimähkään luki sieltä jakeen: "Ja Juudas meni ja hirtti itsensä." Kun se tuntui liian kolkolta, etsi samaten summassa seuraavan kohdan: "Mene ja tee sinäkin samoin." Siis, jos luet Raamattua tosiaankin noin, ja jos etsit sieltä vain yhden kohdan, annat sekä itsellesi että muille sen kuvan, että Raamattu on täynnä ristiriitoja ja raakuuksia. Ja esim. tuon monet käsittävätkin kannibalismiin kehoitukseksi, tuon "Ihmisen Pojan lihan ja veren syönnin", joka todellisuudessa on yksi Raamatun monista vertauskuvista, ja tarkoittaa ehtoollisen nauttimista.

        Ja ilmeisesti olet lähtenyt myös lukemaan Raamattua hiukan väärältä pohjalta, mielenkiintoisena satukirjana. Toki saatat sitä sellaisena pitääkin, mutta muista, että toiset ajattelevat ehkä hiukan erilailla. Ja älä ihmeessä vetoa yhden jakeen mittaisiin Raamatun teksteihin, edellämainituista syistä. Kiitos.


      • metsän menninkäinen
        Lissu kirjoitti:

        Raamattu on kokonaisuus, jota ei pidä lukea juuri noin, niin kuin äskeisessä esimerkissäsi näytit. Käy pian kuin entiselle miehelle, joka synnintunnossaan avasi Raamatun ja umpimähkään luki sieltä jakeen: "Ja Juudas meni ja hirtti itsensä." Kun se tuntui liian kolkolta, etsi samaten summassa seuraavan kohdan: "Mene ja tee sinäkin samoin." Siis, jos luet Raamattua tosiaankin noin, ja jos etsit sieltä vain yhden kohdan, annat sekä itsellesi että muille sen kuvan, että Raamattu on täynnä ristiriitoja ja raakuuksia. Ja esim. tuon monet käsittävätkin kannibalismiin kehoitukseksi, tuon "Ihmisen Pojan lihan ja veren syönnin", joka todellisuudessa on yksi Raamatun monista vertauskuvista, ja tarkoittaa ehtoollisen nauttimista.

        Ja ilmeisesti olet lähtenyt myös lukemaan Raamattua hiukan väärältä pohjalta, mielenkiintoisena satukirjana. Toki saatat sitä sellaisena pitääkin, mutta muista, että toiset ajattelevat ehkä hiukan erilailla. Ja älä ihmeessä vetoa yhden jakeen mittaisiin Raamatun teksteihin, edellämainituista syistä. Kiitos.

        sangen mielenkiintoista mielestäni. Sillä minun mielestäni taas uskontoon tutustuessa nimenomaan PITÄÄ suhtautua avoimin mielin, mutta PITÄÄ myös osaa miettiä asiaa. EI siis ostaa sikaa säkissä. Pitää osata miettiä ja ajatella, myös takertua pieniin yksityis kohtiin. Otetaampa vaikka esimerkki:
        Tutustun saatanan palvontaan. Pidänkö pienenä sivuseikka ihmisten ja eläinten uhraamista, vai pidänkö sitä raakana julmuutena?

        TUo oli aika kärjistettyä, mutta yleensäkin raamatun kuva naisesta ei mielestäni ole sitä miten minä sen elämän katsomuksessani näen.

        Ja toden totta: raamattu ON täynnä ristiriitaisuuksia. ainiin, mutta ei saa tarttua pikku seikkoihin? PIenistä ristiriitaisuuksista kasvaa mielestäni iso risti riitaisuus.

        AIvan, muut eivät ehkä ajattele raamatusta samalla tavalla kuin minä. Totta. Mutta olisiko myös hyvä ottaa huomioon että kaikki eivät ajattele henkimaailmasta samoin kuin , kristityt.


      • äti menetti lapsensa
        metsän menninkäinen kirjoitti:

        Henkiä ei välttämättä pysty hallitsemaan, siksi niille pitää pysyä nöyränä.

        Uskotko itse hallitsevasi jumalaa?

        minä olen harrastanut sitä ja ollut mieli sairaalassa ja viillellyt käteni auki monta kertaa. toivon kauheasti että kukaan teistä ei vainkaan kokeilisi sitä pyydän se on kauheaa kun alat mennä sekaisin. tyttäreni adoptoitiin ja hän alkoi samaan hän alkoi nähdä kauheita kaksvoja ja meni sekaisin tälläkin hetkellä hän on mieli sairaalassa. itken joka kerta kun menen sinne kauheaan paikkaan koska tiedän että monet jotka ovat siellä ovat kokeilleet sitä. tyttöni sisällä on jopa käynyt myös demoni se vasta kauheaa olikin on kauhea kirjoittaa ja käydä näitä asioita vielä tänäkin päivänä mutta kun ne ovat totta. HALOO LAPSET AJATELKAA!!!!!! PELASTAKAA ITSENNÄ ÄLTÄ ÄLKÄÄKÄ KOKEILKO SE ON KAUHEAA!!! SANON SUORAAN SE ON PERÄISIN SAATANASTA!! tämä hulluus keksittiin kun sota alkoi ja paljon kuoli lähimmäisiä ja he halusivat tietysti otta yhteyttä heihin joten siksi nyky päivänäkin tätä peliä vaan vähätellään mutta sinä joka luet tätä nyt sinun täytyy ymmärtää sen vakavuus. kuinka totta tämä kaikki voi vaan ollakkin joskus toivon että en olisi edes syntynyt ollenkaan että lapseni ei olisi tarvinnut kärsiä tämän takia.olen ollut hirveä äiti ja tiedän sen mutta koittakaa ymmärtää jos teillekin tapahtuu jotain samanlaista. en voi koskaan antaa itselleni anteeksi vaikka aina yritän. se mieli sairaalakin on niin kauhea paikka jos näkisitte sen niin olisitte katuneet kun menitte edes sinne pihaan ja näitte sen koko rakennukse. TOIVON TOIVO MALLA ETTÄ KUN OLET LUKENUT TÄMÄN NIIN innokkuutesi lähtee tästä pelistä ja mitä se voi aiheuttaa itseasiassa se ei ole peli vaan itse murha pelata koko paskaa peliä.


      • kylmä kosketus
        äti menetti lapsensa kirjoitti:

        minä olen harrastanut sitä ja ollut mieli sairaalassa ja viillellyt käteni auki monta kertaa. toivon kauheasti että kukaan teistä ei vainkaan kokeilisi sitä pyydän se on kauheaa kun alat mennä sekaisin. tyttäreni adoptoitiin ja hän alkoi samaan hän alkoi nähdä kauheita kaksvoja ja meni sekaisin tälläkin hetkellä hän on mieli sairaalassa. itken joka kerta kun menen sinne kauheaan paikkaan koska tiedän että monet jotka ovat siellä ovat kokeilleet sitä. tyttöni sisällä on jopa käynyt myös demoni se vasta kauheaa olikin on kauhea kirjoittaa ja käydä näitä asioita vielä tänäkin päivänä mutta kun ne ovat totta. HALOO LAPSET AJATELKAA!!!!!! PELASTAKAA ITSENNÄ ÄLTÄ ÄLKÄÄKÄ KOKEILKO SE ON KAUHEAA!!! SANON SUORAAN SE ON PERÄISIN SAATANASTA!! tämä hulluus keksittiin kun sota alkoi ja paljon kuoli lähimmäisiä ja he halusivat tietysti otta yhteyttä heihin joten siksi nyky päivänäkin tätä peliä vaan vähätellään mutta sinä joka luet tätä nyt sinun täytyy ymmärtää sen vakavuus. kuinka totta tämä kaikki voi vaan ollakkin joskus toivon että en olisi edes syntynyt ollenkaan että lapseni ei olisi tarvinnut kärsiä tämän takia.olen ollut hirveä äiti ja tiedän sen mutta koittakaa ymmärtää jos teillekin tapahtuu jotain samanlaista. en voi koskaan antaa itselleni anteeksi vaikka aina yritän. se mieli sairaalakin on niin kauhea paikka jos näkisitte sen niin olisitte katuneet kun menitte edes sinne pihaan ja näitte sen koko rakennukse. TOIVON TOIVO MALLA ETTÄ KUN OLET LUKENUT TÄMÄN NIIN innokkuutesi lähtee tästä pelistä ja mitä se voi aiheuttaa itseasiassa se ei ole peli vaan itse murha pelata koko paskaa peliä.

        Toivin että pääsisit tästä yli. :)


    • -Hanna pikku paholainen-

      Spiritismi......kinnostava aihe, haluisin ehkä joskus kokella, mut en tiedä oikeeta "kaavaa"! oon kyllä kuullu kaiken laista, mut mistä tietää mikä pitää paikkaansa ja mikä ei? oon kuullu kaikkee spiritismin sääntojen rikkomiseen liittyvistä "rangaistuksista" ja siitä kuika se henkiolento oli ennustanut erään henkilön kuolevan seuraavana päivä ja tottahan se oli puhunutkin!se on toisaalta aika pelottava aihe, mutta taas toisaalta aika kiehtovaa......! mun kaverini ei usko spiritismiin ,mut mä kyllä uskon!Kukaan ei oo koskaan suostunut kokeilla sitä mun kanssa ehkei kaikki halua tietää tulevaa, mut mä hauluisin ,ja kovasti! olisin innokas kokeilemaan! ottakaa joku yhteyttä!
      thanks etukäteen!

    • Magic Finger - 82

      Voiks joku kertoa miten tota pelataan ei siis mitään sormus-juttua vaan jotain kunnollista. Jotain lasin siirtoa tai vastaavaa.

      Kiitti jo etukäteen näkemästänne vaivasta.

    • Voodoo Man
    • dope groove

      Mä nyt kokeilin, kylläkin yksin (ei kait sillä väliä?) mutta eihän se lasi liikkunu minnekkään vaikka pariinkin otteeseen kokeilin, eli neuvoja, ja siis onx toi koko homma ihan vaan jotain "höpönpöpön" juttuu, eli onko siis joku saanu sen lasin yxin olleessaan liikkumaan ja tietää VARMASTI että ei ite liikuttanut sitä haluen vastausta????????? Mitä muita keinoja ku keskity, tee joku aloitus "loitsu", pariton määrä kynttilöitä, hopeinen sormus, pentagrammi paperin keskellä...???

    • *teen angel-86*

      siiiistii..kiitti kaikille jotka ootte lukenu tän... ja jatkoja..!!!

    • WhiteWolf

      Jos kuolleet ovat täysin elottomia, keiden kanssa sitten spiritistimeediot ovat yhteydessä?
      Jokainen rehellinen ihminen myöntää, että ainakin osa näistä ilmiöistä on huijausta; mutta kaikkia ei voida selittää tällä tavoin. On ilmeisesti olemassa yliluonnollisia voimia, jotka ovat yhteydessä spiritismiin. Mitä Raamattu opettaa tästä asiasta?

      1. Spiritismin perusta. Spiritismi (jotkut spiritistit puhuvat mieluummin spiritualismista, jolla kuitenkin on myös muita merkityksiä, suom. huom.) sai alkunsa Saatanan ensimmäisestä valheesta Eevalle: "Ei, ette te kuole" (1.Moos. 3:4). Saatanan sanat muodostivat ensimmäisen saarnan sielun kuolemattomuudesta. Tänä päivänä kaikenlaiset uskonnot kaikkialla maailmassa tietämättään toistavat tätä erehdystä. Monien mielessä jumalallinen julistus: "Sen, joka tekee syntiä, on kuoltava" (Hes. 18:20) on muuttunut muotoon: "Vaikka ihminen tekeekin syntiä, hän kuitenkin on kuolematon."

      Tämä erheellinen oppi ihmisen luontaisesta kuolemattomuudesta on johtanut uskomukseen tietoisen tilan välittömästä jatkumisesta kuoleman jälkeen. Kuten olemme nähneet, nämä käsitykset ovat suoranaisesti ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa. Ne tulivat kristilliseen ajatteluun pakanallisesta filosofiasta - erityisesti Platonilta - suuren luopumuksen aikana (katso tämän kirjan lukua 12). Nämä käsitykset muodostuivat vallitseviksi näkemyksiksi kristikunnassa ja ovat jatkuvasti hallitsevassa asemassa nykypäivänkin kristikunnassa.

      Usko kuolleitten tietoiseen tilaan on valmistanut monia kristittyjä hyväksymään spiritismin. Jos kuolleet ovat eläviä ja Jumalan luona, miksi ne eivät voisi palata maan päälle palvelevina henkinä? Ja jos ne voivat niin tehdä, miksi emme yrittäisi päästä yhteyteen niiden kanssa saadaksemme niiltä neuvoja ja opetusta, välttyäksemme onnettomuuksilta tai vastaanottaaksemme lohdutusta suruumme?

      Tämänkaltaisen päättelyn varassa Saatana ja hänen enkelinsä (Ilm. 12:4,9) ovat perustaneet viestikanavan, jonka kautta ne voivat toteuttaa harhauttavaa toimintaansa. Spiritististen istuntojen välityksellä ne esiintyvät kuolleina omaisina ja tuovat muka lohtua ja rohkaisua elossa oleville. Toisinaan ne ennustavat tulevia tapahtumia, jotka, milloin ne osoittautuvat paikkansa pitäviksi, antavat niille uskottavuutta. Silloin niiden julistamat vaaralliset harhaopit saavat ikään kuin aitouden leiman vaikka ne ovatkin ristiriidassa Raamatun ja Jumalan lain kanssa. Kun Saatana on saanut poistetuksi pahan vastaiset esteet, hän on vapaa johtamaan ihmisiä poispäin Jumalasta kohti varmaa tuhoa.

      2. Varoitus spiritismistä. Kenenkään ei tarvitse joutua spiritismin pettämäksi. Raamattu selvästi paljastaa sen väitteet vääriksi. Kuten olemme nähneet, Raamattu opettaa että kuolleet eivät tiedä mitään vaan että ne makaavat tiedottomina haudassa.

      Raamattu myös kieltää ankarasti kaikki yritykset olla yhteydessä kuolleisiin. Sen mukaan ne, jotka yrittävät olla yhteydessä 'vainajahenkiin', kuuluvat samaan joukkoon kuin noidat ja henkienmanaajat, jotka ovat "iljetys Herralle" (3.Moos. 19:31; 20:27; vrt. 5.Moos. 18:10,11).

      Jesaja ilmaisi hyvin spiritismin mielettömyyden: "Te kuulette sanottavan: 'Tiedustelkaa neuvoa vainajahengiltä, kysykää tietäjiltä, jotka supisevat ja mumisevat.' Mutta Jumalaltaanhan kansan on neuvonsa pyydettävä! Miksi sen pitäisi kysyä kuolleilta neuvoa elävien asiassa? Siis esiin todistekäärö, sinetöity opetus! Turhia sanoja puhuu tämä kansa, jolle päivä ei enää koita" (Jes. 8:19,20). Todellakin, vain pyhien kirjoitusten todistekäärö, Raamatun selkeä opetus voi varjella kristityt tältä voimakkaalta eksytykseltä.

      3. Spiritismin ilmenemismuotoja. Raamattu kertoo monista spiritistisistä toimista - faraon noidista ja Niniven ja Babylonin tietäjistä Israelin henkienmanaajiin asti - ja tuomitsee ne kaikki. Yksi esimerkki on Saulin käynti En - Dorin noidan luona, josta oli puhe tämän luvun alussa.

      Raamattu sanoo: "Hän (Saul) kysyi neuvoa Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unien, ei urimin eikä profeettojenkaan välityksellä" (1.Sam. 28:6). Näin ollen Jumalalla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä tapahtui En - Dorissa. Kuolleena Samuelina esiintyvä demonihenki eksytti Saulin; hän ei nähnyt todellista Samuelia. Noita näki vanhan miehen hahmon, jonka Saul päätteli olevan Samuel (jae 14).

      Jos meidän pitäisi uskoa, että tuo henki - ilmestys oli todella Samuel, meidän on varauduttava myös uskomaan, että noidat ja henkienmanaajat ja kaikenlaiset spiritistimeediot voivat kutsua esiin vanhurskaita kuolleita mistä tahansa. Silloin meidän pitäisi myös uskoa, että hurskas Samuel oli olemassa tietoisessa tilassa maassa, sillä noita sanoi nähneensä vanhan miehen "nousevan maasta" (jae 13).

      Tämä spiritistinen istunto toi Saulille epätoivoa, ei toivoa. Seuraavana päivänä hän teki itsemurhan (1.Sam. 31:4). Kuitenkin nk. Samuel oli ennustanut, että tuona päivänä Saul poikineen olisi hänen luonaan (1.Sam. 28:19). Jos hän oli oikeassa, meidän pitäisi päätellä, että kuoleman jälkeen Jumalalle tottelematon Saul ja vanhurskas Samuel elivät yhdessä. Tämän sijasta meidän on pääteltävä, että tässä spiritistisessä istunnossa koetut ilmiöt olivat pahan enkelin aikaansaamia.

      4. Viimeinen eksytys. Menneisyydessä spiritistiset ilmiöt esiintyivät okkultismin alueella, mutta viime aikoina spiritismi on pukeutunut kristilliseen kaapuun voidakseen johtaa harhaan kristikuntaa. Tunnustaessaan hyväksyvänsä Kristuksen ja Raamatun spiritismistä on tullut äärimmäisen vaarallinen vihollinen uskovaisille. Sen vaikutukset ovat salakavalia ja petollisia. Spiritismi "selittää Raamattua sillä tavalla, että se miellyttää uudistumatonta sydäntä, samalla kun sen vakavat ja tärkeät totuudet esitetään mitättöminä asioina. Rakkaus esitetään Jumalan pääominaisuudeksi, mutta se alennetaan heikoksi tunteellisuudeksi, eikä tehdä suurta eroa hyvän ja pahan välillä. Jumalan vanhurskaus, hänen syntiä vastaan lausumansa uhkaukset ja hänen pyhän lakinsa vaatimukset pidetään salassa. Kansaa opetetaan pitämään kymmenen käskyn lakia kuollena kirjaimena. Miellyttävät, lumoavat tarut valtaavat mielen ja johtavat ihmiset hylkäämään Raamatun uskonsa perustuksena." *8

      Näin oikeasta ja väärästä tulee suhteellisia käsitteitä, ja kukin henkilö, tilanne tai kulttuuri määrää, mikä on "totuus". Itse asiassa kukin tulee omaksi jumalakseen ja täyttää näin Saatanan lupausta: "Teistä tulee Jumalan kaltaisia" (1.Moos. 3:5).

      Edessämme on koetuksen hetki, "joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat" (Ilm. 3:10). Saatana on ryhtymäisillään käyttämään suuria merkkejä ja ihmeitä viimeisessä yrityksessään johtaa maailma harhaan. Tästä mahtavasta eksytyksestä Johannes kirjoittaa: "Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä" (Ilm.16:13,14; vrt. 13:13,14).

      Vain ne, joita Jumala voimallaan varjelee ja jotka ovat varustaneet mielensä Raamatun totuuksilla ja hyväksyvät sen ainoaksi auktoriteetikseen, voivat kestää. Kaikki muut ovat ilman suojaa ja joutuvat tämän eksytyksen harhaanjohtamiksi.

      Teksti lainattu sivulta http://www.adventtikirkko.great.fi/opetus/kuolema.htm

    • Totisinta totta

      Uskon spiritismiin ja paranormaaleihin juttuihin. En Pidä ihmisiä hulluina jos uskovat siihen. En ole toki kokeillut uskonto estää sehän on mustaa magiaa.
      Olen kuullut paljon Paranormaaleista jutuista mitä ihmisille on tapahtunut.
      Jos uskot siihen et ole hullu. Olet ymmärtävä eli tajuat sen todellisuuden.
      Se on totta Spiritismiä ja paranormaaleja juttuja on olemassa. Olen outo muiden mielestä mm. Pidän Kauhuleffoista, Kauhusta, Uskon spiritismiin ja paranormaaleihin juttuihin. Saatan olla outo mutta en hullu! Uskon Jumalaan myös.

    • Jos kiinnostaa

      En jaksanut lukea noita kaikkia viestejä joten en tiä selittikö joku tämän jo mutta siltä varalta että jotakuta oikeasti kiinnostaa aihe ja joku näitä oikeasti lukee (ja on tarpeeksi älykäs vähän tutustumaan asiaan ennenkun uskoo spiritismiin) niin kerrottakoon nyt että spiritismi on täyttä puppua. Tässä on 3 perustetta jotka äkkiä pystyn loihtimaan mieleeni:

      1. Spiritisminhän kehittivät alunperin Kate ja Margaretta Fox, kaksi nuorta tyttöä jotka ottivat yhteyden perheensä talossa asuneeseen "henkeen" kysymällä kysymyksiä ja saaden vastauksen koputuksina. Pian spiritismiä harjoittivat suuret määrät ihmisiä eikä sen harjoittaminen loppunut edes silloin kun Foxin sisarukset aikuisina myönsivät itse aiheuttaneensa mystiset koputukset ja jopa demonstroivat miten.

      2. Lasi (tai muu esine) jota "henget" liikuttelevat spiritismissä liikkuu niin kutsuttujen ideamotoristen liikkeiden takia joissa henkilö odottaa lasin liikkuvan jolloin se alitajuisesti ihmisen tuottamien pienien liikkeiden takia liikkkuukin. Tätä voi kokeilla esim. heilurilla (n. 20cm naru jonka päässä joku paino), kun kuvittelet mielessäsi sen heiluvan johonkin suuntaan ja vaikka pidät kättäsi paikallaan se alkaa pian heilua noiden pienien nytkähdysten takia joita kätesi tekee alitajuisesti. Jos yrität väittää että kummitukset lukivat ajatuksesi ja halusivat keppostella kanssasi heiluttaen heiluria niin parempi hankkiutua johonkin hoitolaitokseen.

      3. Tämä nyt on vanha, mielikuvitukseton ja tylsä syy mutta sanotaan se silti. Vaikka mm. James Randi on tarjonnut 1000000$ palkkion sille foliohatulle joka pystyy valvotuissa oloissa osoittamaan MINKÄÄNLAISIA paranormaaleja kykyjä/ilmiöitä niin ei ole useista yrityksistä huolimatta vieläkään näkynyt ketään joka tähän olisi pystynyt.

      En kyllä rehellisesti sanoen usko että kukaan tätä lukee tai lopettaa uskomasta spiritismiin tämän takia (ihmisethän eivät juuri ikinä kyseenalaista uskomuksiaan vaan keksivät hienoja selityksiä niiden tueksi ja jättävät huomiotta kaikki todisteet jotka väittävät vastaan) mutta siltä varalta että joku järkevä tuolla jossain on epävarma uskoisiko tähän vai ei niin tutustukaa asiaan ja ajatelkaa järjellä. Eikä tässä ollut nyt muutakaan tekemistä tänä iltana...

    • lolled 96

      ei siihe tartte mitään lautaa, te tarttette kunnon vanhan kuolleen henkilön sormuksen jonka laitatte narun pääs lasiin ja se kyl vastaa oikeesti juttuihis kunhan vähä aikaa sitä houkuttelet testattii mutsin kaa ja se alko tavallaa lämpee siin parin minuutin aikana ennenkö alko puhuu :DDD



      Muistakaa olla varovaisia peli todellaki koukuttaa.... :)

    • 26

      spiritismissä on hyvä tietää se et siin ei oikeiden sääntöjen mukaan saa kysyä mtn elämästä ja kuolemasta!tämä toimii paikoissa joissa sanotaan kummittelevan tiedetään kummittelevan.kannattaa ottaa selvää rakennuksen historiasta missä sitä kokeillaan.spiritismi on peli jossa otetaan yhteyttä kuolleisiin.itse uskon tähän koska jos on olemassa hyvä niin on myös paha.äitini sukulaiset olivat pelanneet tätä peliä ja yksi näistä ihmisistä oli seonnut pelin aikana.en kamalan paljon suosittele ihmisille pelata tätä.

    • wtf...

      Mä uskon hiukan jumalaan ja johonki tällaseen mut uskokaa ihmiset, asiat ei oo niin mustavalkosii! Mitä hiton "spiritismi on pahasta ja vain jumala voi sut pelastaa" -hihhuleita tänne on eksynyt? ei se vaan oo niin et kaikki jotka uskoo spiritismiin on pahoja ja jumalaan uskovat hyviä-.-' Mä uskon eri asioihin ja en taatust usko et joku jumala voi pelastaa

    • xhfshadahbfö

      Turha sellasta on kokeilla kun mitään "yliluonnollista" ei ole edes olemassa. Jos joku hullu sellaiseen uskoo niin syyttäköön itseään jos sekoaa spiritismiä kokeillessa.

    • haerh

      Te kaikki jotka tällääseen paskaan uskotte olette idiootteja.

      • et tiedä asioista

        ootko kokeillu


    • joujjou

      ÄLKÄÄ KOKEILKO! mun luokkalaine kerto et sen tutut ku ne oli pelannu sit ne oli kysyny et kuka niistä kuolee ensin ja se oli vastannu että se joka lähtee siitä huoneesta ensimmäisenä. Sitten ne kaikki lähti juoksee ulos siitä talosta ja yks niistä tytöistä oli kaatunut portaissa ja vuoden päästä siitä kun ne oli pelannu tää tyttö joka kaatu oli kuollut.

      • idiotz

        Hitto soikoon. Hengiltä ei saa KOSKAAN kysyä MITÄÄN kuolemaan liittyvää. EI KOSKAAN.


    • vaarallista leikkiä

      Kehoitan hyvin vakavasti, että älkää kokeilko spiritismiä. Spiritismin tiedetään johtaneen ihan todellisiin mielenterveysongelmiin, jopa kuolemiin liittyen suoraan spiritismin pelaamiseen. Tavalla tai toisella se homma vaan toimii ja on oikeasti vaarallista, joten älkää hyvät teinit leikkikö sen kanssa.

      Oli kyseessä sitten yliluonnollinen tai luonnollinen ilmiö jota ei osata selittää vielä, niin se ei poista sitä tosiseikkaa, että spiritismi on aidosti ihan helvetin vaarallista leikkiä ja siinä leikitään jopa ihmishengellä, koska pelin seuraus voi olla ihan oikea kuolema. Ihmisiä on kuollut meillä Suomessakin spiritismillä leikkimiseen.

      Parempi kun ette kokeile spiritismiä.

    • mietipä tätä

      tässä sulle hieman miettimistä aihetta sivuten:

      Joulukuun 29 päivä 1972. Eastern airlinesin lento 401 oli jättänyt tunteja sitten New yorkin kylmyyden taakseen, kone valmistautui laskeutumaan Miamiin Floridaan. Koneessa oli 163 matkustajaa ja 13 miehistön jäsentä.

      Koneen kapteenina toimi 55-vuotias kapteeni Robert Loft, Eastern airlinesin veteraanikapteeni. Kone valmistautui finaaliin, kun koneen perämies Stockstill huomasi, että yksi kolmesta laskutelinevalosta ei syttynytkään vihreäksi. Etulaskuteline saattoi olla hajonnut, tai sen osoitinlamppu oli palanut. Kapteeni Loft työskernteli radion kanssa ilmoittaen lennonjohdolle, että koneessa saattoi olla ongelma ja se joutuisi kiertämään kentän varmuuden vuoksi. Loft komensi lentoinsinööri Don Repon alas ohjaamon alla olevaan tilaan katsomaan oliko etulaskuteline lukkiutunut vai ei. Seuraavina hetkinä Lockheed Tristaria lensi autopilotti koko miehistön työskennellessä vain yhden ongelman parissa. 5 dollarin arvoinen valo vei kolmen miehen jakamattoman huomion.

      Kukaan ohjaamossa ei huomannut, että autopilotti oli itse asiassa kytkeytynyt pois toiminnasta. Massiivinen lentokone menetti kenenkään huomaamatta korkeutta. Kapteeni Loft huomasi koneensa tilan samalla sekunnilla kun se osui maahan Evergladesin suolla. Kone otti kontaktin maahan vaaka-asennossa, mutta yli 250 solmun tuntinopeudella.
      Kone jyräsi tiensä läpi pitkän heinikon, räjähti ja hajosi kappaleiksi mennessään. 101 ihmistä kuoli, 77 jäi eloon, joista kaksi kuoli myöhemmin sairaalassa. Kuolleiden joukossa olivat lopulta myös kapteeni Loft ja lentomekaanikko Don Repo.

      Onnettomuus itsessään oli ohi, mutta eläville todellinen kauhu oli vasta alkamassa. Eastern airlines käytti tuhoutuneen koneen osia muissa saman tyypin lentokoneissaan varaosina. Pian kauhistunut lentoemäntä pudotti tavaransa lattialle kirkuen pelosta. Kuollut lentomekaanikko Don Repo oli palannut haudan takaa varoittamaan uunin toimintahäiriöstä koneessa. Myös kapteeni Robert Loft ilmaantui useita kertoja eri lennoilla Eastern Airlinesin Lockheed Tristarilla. Kerran kapteeni istui perämiehen paikalla aivan yllättäen, kääntyi katsomaan koneen lentoinsinööriä ja totesi ääneen "emme anna enää koskaan Tristarin syöksyä alas."
      Kuolleiden ilmailijoiden haamut varoittivat vioista Easternin koneissa monta kertaa, ennen kuin Eastern Airlines lopulta poisti tuhoutuneen lentokoneen osat muista laivastonsa lentokoneista.

      Tapaus on maailman parhaiten dokumentoitu todiste siitä, että elämää voi olla kuoleman jälkeen. Lennon 401 tuho vainosi kuolleita miehistön jäseniä niin pahoin, että he palasivat haudan takaa suojelemaan lentomatkustajia yhtiön muissa koneissa. Vasta Eastern airlinesin työntekijöiden vapaaehtoinen spiritismi-istunto sai kuolleen miehistön vakuuttuneeksi siitä, että oli aika jatkaa eteenpäin ja jättää elävät rauhaan.
      Eastern poisti ne osat koneistaan, jotka toivat haamut mukanaan lentokoneisiin.

      Lentäjien aaveet eivät koskaan enää vaivanneet muita lentokoneita, mutta haamuista jäi konkreettinen todiste yhden Eastern airlinesin koneen mustaan laatikkoon, joka tallentaa myös ohjaamokeskustelut. Kapteeni Loftin ääni lupaa suojella muita koneita tuholta nauhalla, jonka aitoutta ei voida kiistää.

    • realisti92

      Spiritismi on pelkkiä hölmöjä leikkejä. Ei mitään "henkiolentoja" tai haamuja ole olemassa muuta kuin mielikuvituksessa. Eikä kuolleisiin saa yhteyttä, turha edes toivoa. Ei kannata tuhlata elämäänsä sellaiseen, tai no se on ainakin mun mielipide.

    • elämä opettaa!!!!

      Röntgensäteilyäkään ei ennen sen keksimistä ollut olemassa eikä nähtävästi sen jälkeenkään kun sitä ei voi nähdä. On se viisas ihminen. Eihän kännykätkään ilmeisesti voi toimia eikä langaton nettiyhteys. Mitä ei näe, kuule, maista, haista tai tunne ihminen: sitä ei voi olla olemassa! Eikös se näin mene.

    • EnIKINÄenää...

      Pahoja muistoja on kun synttäreillä mentiin, ja lasi kaatu yhtäkkiä, ja kaikki muut juoksi pois paitsi se kenen sormet oli siinä viimesenä, siitä se sen epäonni sit alkoki... Jalan murtumisia, kerran jäi auton alle(ei käynyt muuta kuin käsi poikki), kun soitti jollekkin, kuulu vaan ihmeellistä särinää... Eikä oltu edes suolarinkiä tehty kun pelattiin sitä.. Se kannattaa tehä, se pitää pahaa tahtovat henget poissa. Kannattaa laittaa sormus lasin sisään että tietää, ettei kukaan pelaajista liikuta lasia...Ja AINA pitää muistaa rikkoo se lasi kun on pelannu. En suosittele, varsinkaan niille joilla on vilkas mielikuvitus, siitä menee sekasin. Ite en oo menny, kun en oo tosissani pelannu...:s pelottavaa on, kun tavattiin mummun äitin henki, sen syntymäkodissa. Sinne en mee enää IKINÄ.

    • ...lol...

      Aloittaja...opettele...käyttämään...pisteitä harkitusti....... -.-

    • 23Tekee hullun

      Lopeta. Spiritismi tekee ihmisestä hullun

      • jes.

        Ilmankos ootkin niin hullu......................Opettele käyttämään pisteitä säästeliäästi.


    • Ihan miten vaan..

      Olen pelannu, Ja toimi.. mut toimii vaan jos kaikki uskoo siihen :s Aluksi oli ihan sairaan pelottavaa.. mut sit ku oltiin pelattu paljon.. meni into koko hommasta. : D Hauskaa se on ja jännittävää. Mutta jos tietää olevansa herkkis. (=ei saa unta yöllä, ym, ym) Niin ei kannata pelata ! Sekoaa vaan lopullisesti :) Mutta jos on muuten järkevä ihminen, jalat maassa ys, niin suosittelen kokeileman ! Jännitystä alämään :) Muistakaa vaan etsiä tarkat tiedot ja säännöt ennen kuin alatte pelaamaan. :) Muistakaa polttaa pelilauta.. yms. :) Jännittäviä pelihetkiä ! :)

    • Uskonto on huuhaata

      Uskonto on huuhaata

    • tanutus

      Tavallinen nuori ei usko Jumalaan nykypäivinä.

      Terveisin tavallinen nuori.

      Mutta juu, en ole ikinä kokeillut, syynä heikot hermot. Monta kertaa tulee mietittyä että yrittäisi Bloody Marya, mutta hermot tulevat joka kerta tielle. :D

    • Jeeeeeeeees

      Olen pelannut, nuorena. Kyllä se lasi liikkui ja antoi vastauksia. Jokin henki sanoi, että kuolen 28 -vuotiaana... Olen vielä kolme kuukautta 28, että tuskin tulen kohtaamaan tätä kohtaloa :D Ei kaikkea pidä ottaa tosissaan :)

      Mutta jännää se oli, tosin sen verta jännää, etten lähtisi enää leikkimään moisella.

    • ajatelkaa tätä

      Mut millee voi olla mahdollista et se lasi liikkuu et siel olis niiku henkii et se olis niiku just et joku joulupukkiki ois totta... miettikää asiaa sil taval et jos henkii on ni voi ol tyylii kans:ihmissusii,vampyyreit,ufoi,keijui,peikkoi,mörköi,haamui ja kaikkee muut paskaa mitä tulee mielee mut en tarkota et en uskois mut ajatelkaa miks ne olis ne tyypit josai mielisairaalas? pian varmaa löydän itseni siellä

    • Jaana782
    • kokenu

      uskon juttuihin sillä pelasin ite ja olin lähellä kuolla ja olen silti aika nuori 11w

    • Verenseisautus

      Minä uskon sinua spiritismi on totta ja se näyttää ihmiselle asioita joita muuten ei saa selville.
      Minun isäni isä oli ollut niitä vanhan kansan veren seisauttajia, jotka oli pystyneet pysäyttämään veren tulon vaikka se olisi olut kuinka suuri tahansa. Kun hänen pojan poikansa oli juossut viikatteeseen ja kaikki jalkapohjan lihakset oli menny poikki ihn luuhun asti ja veren tulo oli ollut valtava. Noo ukolle oli juoksutettu sana tästä tapauksesta. Niin ukko oli tullu kapeaksi kuin haavan lastu, ja hänen tuuhea tukkansa oli noussut pystyyn, ja veren tulo oli loppunu valkoiset verisuonen päät olivat vain sykkineet haavassa. Ukko oli ilmaissutkin sen, että veren seisautus vaatii vain sen luonteisen ihmisen, että sen pystyy pysäyttämään, ei siinä sen ihmeempiä taikomisia ole.
      Uskon esm sen, että jos jotain ihmistä kiusataan syyttä, niin sille ihmiselle kehittyy sellainen lahja, että hän voi vahingoittaa kiusaajiaan vaikka hän ei itse oliskaan paikalla jossa joku hänen kiusaajistaan, joutuu onnettomuuteen tai sitten hänelle sattuu joku matriaalinen suuri vahinko tulipalo tms. Tämä lahja annetaan heikoille ihmisille, jotka ei voi muuten puolustautua. Edellyttää kuitenkin, että kiusattu vihaa kiusaajiaan kyllin, niin tämä lahja alkaa hänessä toimia.Se on kuin luonnon antama voima sille heikolle ihmiselle.

    • Ville123

      Keltaisessapörssissä on myynnissä pari siistiä lautaa...

    • Kokemuksia

      Olen harrastanut spiritismiä ystävien kanssa jo vuosia, eikä meillä ainakaan ole huonekalut lennelly, enkä kirjoita tätä minkään taivaskaapeli firman välityksellä. Että se siitä vaarallisuudesta. On muuten ihan kiva harrastus illanistujaisissa, voittaa monopolit ja muut pelit.

    • Lsdnappipää

      Pelasin kaverin kaa ouija laudalla ja kaveri sai yhteyden omaan isoäitiin niin lopetettiin siihen kun tuli kunnon "freakout"

    • panuouija

      Meillä aina leijui kitkerä kiveshien haju huoneessa koko illan!

    • Anonyymi

      pelasin tänää spiritismii ja nyt tälleeillal oon ihan kuset housussa koska kuulin kiljumista yms joten tietäiskö kukaa onko tää tottatää juttuja miten päsen pois näist ajatuksista

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe