Koiran liiallinen juominen

Jassu*

Itselläni on 12-vuotias keskari snautseri, joka on nyt pidemmän aikaa juonut tolkuttomasti. Varsinkin öisin koira käy parin tunnin välein juomassa ja juo kupin tyhjäksi, jos en puutu asiaan. Päivisin on rauhallisempaa. Sokeritauti ja tulehdukset on tarkastettu ja kaikki oli ok. Onko tämä siis vain joku vanhan koiran tapa vai missä mättää? Uudet papanat vaihdettiin noin 3kk sitten, mutta juomista oli jo ennen tätä. Ja papanat on eläinlääkäriltä ostettu, joten eivät kai ne liiallista juomista aiheuttaisi...

9

5867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä narttu?

-jos on narttu, niin siitä huolimatta, että kerroit tulehdukset tutkittu, niin yletön juominen usein liittyy kohtu tulehdukseen!

• koiriin erikoistuneelle

lääkärille. Minulle tuli mieleen ylettömästä juomisesta seuraavaa:

-virtsatulehdus
      -munuaisten vajaatoiminta
      -tiineys
      -diabetes
      -sydämen vajaatoiminta

Kannattaa ehdottomasti selvittää asia pian. Yletön juominen on merkki jostain.

• välipalaksi

mitään suolaisia ruoka-aineita? Ja jos koira syö kuivanappulaa niin sittenhän sillä onkin tolkuton jano Aina.

• myös tutkittu

.... omalla koiralla ure hiukan korkea ja juo siksi koira 14v urea9,4.

• juomista ei

saa estää jos kyse munuaisista niin runsas juominen auttaa.

• koiruli

että papanoissa ravino/ruoka-aineita mikä osaltaan aih.juomista.kokeile viikko kotiruokaa vaalea riisiä,naudan j,lihaa/kanaa maustamatonta,ja jotain hyvä laatuista öljyä ja tietekin vitamiinilisä es,aptus)itselläni leik.uros joka myös juo paljon,kun syö ell.papanoita )tai laita puolet kumpaakin. otan itse vesi kupin yöksi ja päiv.pois välillä.suolaa on kaikessa mm.leivässä makkaroissa pois kaikki välipala ,annan es.kurkkua tai keitettyä porkkanaa ei mitään koiran kaupan herkkupaloja,luut noin 1-2 x 2 vkossa.annan iltapalaksi itse kyllä pienen leipäpalan jossa marg,ettei tule nälän tunne yöllä ja päivällä pikku välipaloja,voi olla että juo jos kaipaa ruokaa vähän.???ruokin itse klo.9,00 ja klo 16,00 iltapala ni20-21 ja pvällä joku välipala ennen ruokaa,,,,:)papanat meillä tekee tota)toinen vanha 13v jota ruokin kotiruualla ei juo paljon!!!

• Nimetön

Minulle on 10v koira jolla aivan sama juttu mutta vain aika-ajoin.Pissaa tulee myös tosi paljon ja kun tulee tämä juomis aika niin saattaa tehdä lattiallekin.Ruokavaliolla ei mitään apua mut varmaan ikä tekee ja rupeaa munuaiset reistailemaan.Sokeritautia ei ole.

• munuaissairaaalle
        Nimetön kirjoitti:

Minulle on 10v koira jolla aivan sama juttu mutta vain aika-ajoin.Pissaa tulee myös tosi paljon ja kun tulee tämä juomis aika niin saattaa tehdä lattiallekin.Ruokavaliolla ei mitään apua mut varmaan ikä tekee ja rupeaa munuaiset reistailemaan.Sokeritautia ei ole.

tarkoitettua ruokaa että pärjää pidempään eläinlääkäriltä. Itse haen nyt kun ureaarvo nousi koira13v eikä vielä munuaissairas mutta kohti sitä..siksi lääkeruoka hidastaa prosessia.

munuaisarvot ja sokeri ilmenee verikokeesta.

ja paljon juominen vanhalla koiralla yksi oire.

• Kaikkea oppii

En tiedä asiasta tarkemmin, mutta koirieni kasvattaja tarkkaili 10v. koirani juomista. Hän sanoi, että runsas juominen saattaa viitata siihen, että koiralla on kipuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe