kysymyksiä uskosta..

päivänkakkara

onko väärin kokeilla spiritismiä vaikka uskoo Jumalaan? olenko jotenkin ristiriidassa itseni kanssa kun uskon Jumalaan mutta olen silti uteliaisuuteni takia kiinnostunut spiritismistä?

onko olemassa jotai "sääntöä" siitä että voinko uskoa maapallon ulkopuoliseen elämään vaikka uskon siihen että elämä maapallolla on Jumalan luomaa? (onko Jumala voinut luoda elämää myös maapallon ulkopuolelle?)

voinko pitää syntiä suhteellisena käsityksenä? että onko oikein ajatella joissain tilanteissa että se riippuu tekijästä onko tuo teko synti? ja että kun tämä minun mielestäni tuntuu oikealta, se ei voi olla syntiä?

-kiitos-

11

377

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +-

Henkimaailman asioiden kanssa ei kannata leikkiä. Olen kuullut aivan liian paljon kuinka ensiksi on vain leikitty, ja loppujen lopuksi ollaan huomattu, että järki on menossa...
      Jo Raamattu sanoo, että kannattaa pysyä erossa henkimaailman asioista.Ramatusta muutamia kohtia: Kirje Efesolaisille 6:12 ja Apostolien Teot 19:19.

• Mirre

Lyhyesti joitakin vastauksia joita sä kyselit.
      Ensinnäkin, otan esimerkin;jos rakastan jotakuta,niin eikö niin, että haluan elää hänen kanssaan,tavata häntä mahdollisimman paljon, olen kiinnostunut mitä hän on mieltä mistäkin asiasta tai suunnitelmastani ja varmasti sitten kesksutelemma niistä asioista yhdessä sitten.On luonnollista että haluan myös viettää aikaani hänen seurassaan. Eiköstäs näin joo?

Oikeastaaan meidän suhteemme Jumalaan on hyvin samankaltainen;jos uskon Häneen ja olen kokenu sen et oon saanu tulla uskoon,niin me rakastamme Jumalaa,Jeesusta Kristusta. On luonnollista että haluan olla paljon Hänen kanssaan eli vietän aikaani rukouksessa ja se on varsin luontevaa. Myös minulle syntyy valtava halu lukea raamattua,jossa Jumala minulle puhuu rukouksen lisäksi.Rukouksessakin Jumala puhuu. Jokaisessa uskovassa asuu Pyhä Henki joka vaikuttaa omassa tunnossa niin, että Hän ohjaa meitä Jumalan tahdon tiellä elämässämme,ojentaen meitä,milloin harhaan menemme.

Spiritismi on asia,jossa saatanalta kysytään tietoa.Todellisuudessa kuolleet henget eivät koskaan puhu,vaan demonit ja henkivallat,jotka kykenevät naamioitumaan eri tyyppisiksi sokaisten ihmisen ajatuksia ja hämäten, ettemme tajuaisi että kaiken takana onkin Lusiferin saastainen käsi.

Tuolla toisessa spiritismi- keskustelussa mä mainitsinkin,että Jeesuksen verestä puhuminen pelästyttää saatanaa ja jos et sitä usko,niin voit kokeilla,vaikken ensisijaisesti suosittelekaan leikkimään näillä pimeyden asioilla.

Mikään ei muutu oikeaksi jos se tuntuu hyvältä. Pedofiilistakin tuntuu hyvältä sekaantua lapseen. Se on kuitenkin hirvittävä teko!

Synti on suoraan Raamatussa ilmaistua ja vanhassa testamentissa selkeästi kielletään ottamista yhteyttä tietäjähenkiin,jotka ovat saatanan henkimaailmaa.

Etsi Jumalaa ja etsi Häntä, älä saatanaa, joka kätkeytyy spiritismin verhon taaa ovelasti. Spiritismi sitoo sinut ennen pitkää,sillä saatana ei aio leikki'ä kanssasi,vaan hän aikoo tuhota sinut pitkällä tähtäimellä ja hänelläkin on myös toimintasuunnitelma siihen. Sanoudu irti kaikesta spiritistisestä. Se tuhoaa sut! Alkuun se voi näyttäää ok ja sillä voi olla jotain "lohtua"asioihin,se on hieno syötti saada sut syvemmälle.Kun oot syvällä,niin eipä siinä auta sitten enää lopettaa asioita,vaan olet satanan orja.

On olemasssa Jumala ja on olemassa Saatana.

Olen itse uskovainen ja siksi tiedän näistä alueista...

Käänny pois polultasi,sillä Jeesus rakastaa sinua ja on kiinnostunut sun elämästäsi ja kykenee täyttämän sen kaipuun mikä sulla tällä hetkellä on!

• "vanhus"

Olet mielestäni oikeassa, jokin asia on jollekkin ihmiselle synti, toiselle ei riippuen siitä, miten asiaa ajattelee. Esim. tanssiminen on joillekkin synti siksi, éttä se nousee Jumalan yläpuolelle, elämän tärkeimmäksi asiaksi. Näitä löytyy jonkinverran. Mutta hyvä periaate on se, että ainakin sellainen on syntiä, mikä nousee ajatuksissasi Jumalan yläpuolelle. Spiritismi on kaikille ihmisille syntiä, älä kokeile sitä.

• NettiEvankelista

on syntiä vaik se tuntuis oikeelta ajatellaanpa asiaa niin et musta murhaaminen ei oo syntiä oisko se syntiä? Mä kehoitan älä leiki genki mailman asioilla. Ja jos tosissaan uskot jumalaan ni kysy siltä ja lue raamattua ni löydät vastauksen.

• Taiteilija

..eli siis tiedät varmaan että spiritismi on sitä, että kutsutaan demoneita, ainakin näin pelkistettynä, se on tota! eli siis jos olet uskossa, uskot Jumalaan (ja samal siis henkimaailmaan) ni sinuna pysyisin visusti erossa spiritismistä! saatanan kans ei kande leikkiä!
      spiritismissä sä yrität saada yhteyden saatanaan, sinuna yrittäisin vaan keskittyä Jumalaan ja Hänen tahtoihinsa!

• dgdg

meneppä kysyyn mikolta tai ramonilta uskonnot keskustelusta!!

• päivänkakkara

löydän uskonnot keskustelun ja mikon ja ramonin?

• olli

anna itsellesi anteeksi joka aamu
      ja yritä tehdä muita iloiseksi
      syntiä ei saa tekemättömäksi
      mutta toisia voi tehdä iloiseksi

• NettiEvankelista

mutta Jeesuksen veri puhdistaa meidät synneistä ja kun ne on pyydetty anteeksi ja pesty pois niit ei oo enää niin yksin kertaista Muttei sitä syntiä silti kannata tehä joutuu vaan kauemmaksi Jumalasta mutt kaikki tekee syntiä siks Jeesus kuoli.

• metsän menninkäinen

mielestäni olen, eikä näiden muiden asia. Se on oma asiasi. Kannattaa mennä läpi oma maailman kuvasi, mikä siinä on tärkeää ja mikä ei. Maailmassa on kuitenkin useita eri uskontoja ja kaikilla niillä on oma näkemyksensä asiasta.
      Omasta mielestäni kristillisyys ja spiritismi ei kuulu yhteen.
      Mutta koska itsekkin taas sitten toisaalta olen "noita" (tai no, vasta "opiskelija" ) niin en todellakaan voi mennä sanomaan etteikö olisi hyväkin henkiä. MUTTA sitten taas pahoihin henkiin on usein helpompi ottaa yhteyttä, tämän takia henkimaailmassa seikkailu onkin vaarallista, ellei tiedä mitä tekee.

Mikäli päädyt tulokseen, että tahdot kokeilla henkimaailman asioita, käänny jonkun kokeneemman puoleen joka osaa opastaa sinua.

• päivänkakkara

kiitos kaikille, enpä usko että tämän keskustelun jälkeen enää kokeilen spiritismiä vaikka tuolla toisessa keskustelussa joku väittikin että se on sama kuin monopolia pelaisi.. vaikka olenki äärimmäisen utelias ihminen ja kaikki "yliluonnollinen" kiinnostaisi, en kuitenkaan haluu menettää järkeeni..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      416
      2279
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2109
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1425
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1099
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      58
      1005
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      403
      983
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      878
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      875
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      829
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      815
    Aihe