Mitoista

Juunääs

Kertokaas unohtaneelle mikä on taulun korkeus seinällä ja mikä heittomatka...senteissä. Kiitos

17

6947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dae180

      Häränsilmä on korkeudella 173 cm, ja matka häränsilmästä heittoviivan on 293,4 cm.

      • Juunääs

        Mutta...onko 293,4 suora mitta häränsilmästä viivalle vai onko se lattiamitta??


      • silmästä
        Juunääs kirjoitti:

        Mutta...onko 293,4 suora mitta häränsilmästä viivalle vai onko se lattiamitta??

        eli ei lattiasta


      • The Powerless
        silmästä kirjoitti:

        eli ei lattiasta

        Helpompi mitata taulun pinnan etäisyys seinästä (eli taulun ja mahdollisen taustan paksuus)ja lisätä siihen mittaan 237cm. Sitten vain mitta seinästä heittoviivaan. Seinä pitää olla kohtuullisen suorassa ja lattia vaaterissa.

        Itse aikoinaan heitin yli 270cm matkalta kun ei ollut tietoa lajista, tai olin jonkun vanhan brittimitan nähnyt ja ottanut käyttöön. Kerran tuli isän serkku kylään ja sanoi että heitän tosi kaukaa. Hän lainasi tikkoja ja nakkasi 60. Katoin että patu heitti ihan hyvin. Heitti toisen kerran, nyt 140. Sanoi olevansa entinen Suomen mestari. Ukolla itsellään oli lyhyet John Lowe-malliset tikat, täysin erilaiset kuin minulla. Ei ainakaan huonontanut heittoa :)


      • Juunääs
        silmästä kirjoitti:

        eli ei lattiasta

        Kiitos ymmärrättävästä vastauksesta, täällä ei aina vastukset ja ei kysymyksetkään ole niin asiallisia...no, en tarkoita tätä palstaa..siis darts lohkoa...
        Mutta kiitos asiallisuudestasi=:o)


      • The Powerless
        Juunääs kirjoitti:

        Kiitos ymmärrättävästä vastauksesta, täällä ei aina vastukset ja ei kysymyksetkään ole niin asiallisia...no, en tarkoita tätä palstaa..siis darts lohkoa...
        Mutta kiitos asiallisuudestasi=:o)

        Tarkoitus ei ole vinoilla suinkaan. Itse en vain saisi mitattua silmästä viivaan, pitäs olla kaveri apuna. Voi myös luotilangan laittaa roikkumaan taulun pintaan ja luodista suora kurssi heittolinjalle 237cm päähän. Voi olla jopa helpompi tapa, tai jos on seinät viturallaan.

        Onkohan tämä asiallisin (vai ainoa) darts-keskustelupalsta.. Ei tule pahemmin surffailtua.


      • Juunääs
        The Powerless kirjoitti:

        Tarkoitus ei ole vinoilla suinkaan. Itse en vain saisi mitattua silmästä viivaan, pitäs olla kaveri apuna. Voi myös luotilangan laittaa roikkumaan taulun pintaan ja luodista suora kurssi heittolinjalle 237cm päähän. Voi olla jopa helpompi tapa, tai jos on seinät viturallaan.

        Onkohan tämä asiallisin (vai ainoa) darts-keskustelupalsta.. Ei tule pahemmin surffailtua.

        Voishan sen matemaattisestikin laskea...kun osais..no nämä vastaukset riittää minulle, kiitos vaivannäöstä, kaljat tarjoan jos hollille osutaan..=:o)


      • dae180
        Juunääs kirjoitti:

        Voishan sen matemaattisestikin laskea...kun osais..no nämä vastaukset riittää minulle, kiitos vaivannäöstä, kaljat tarjoan jos hollille osutaan..=:o)

        Laskukaava: häränsilmän korkeus (173 cm) * häränsilmän korkeus (173 cm) heittomatka (237 cm) * heittomatka (237 cm). Vastauksesta otetaan neliöjuuri, näin saadaan matka häränsilmästä heittoviivalle laittiaan 293,4 cm.


      • mutta jos
        dae180 kirjoitti:

        Laskukaava: häränsilmän korkeus (173 cm) * häränsilmän korkeus (173 cm) heittomatka (237 cm) * heittomatka (237 cm). Vastauksesta otetaan neliöjuuri, näin saadaan matka häränsilmästä heittoviivalle laittiaan 293,4 cm.

        jos ei tiedä mistä 237 vaikea laskea,eiks kuitenkin helpointa ottaa silmästä 294 tai 293 ja unohtaa kaavat


      • dae180
        mutta jos kirjoitti:

        jos ei tiedä mistä 237 vaikea laskea,eiks kuitenkin helpointa ottaa silmästä 294 tai 293 ja unohtaa kaavat

        Heittomatka 237 cm saadaan samasta kaavasta: välimatka silmästä viivaan (293,4 cm) * välimatka silmästä viivaan (293,4 cm) - häränsilmän korkeus (173 cm) * häränsilmän korkeus (173 cm). Ja vastauksesta otetaan neliöjuuri.

        Näitä mittojahan ei tietenkään tarvitse osata laskea, ne on säännöissä ilmoitettu (www.darts.fi). Koska heittomatka lattiaa pitkin (237 cm) on sääntöjen mukaan mitattava taulun pinnasta, on omasta mielestäni helpoin tapa saada oikea heittomatka mittaamalla matka silmästä heittoviivaan.
        Ei tarvitse miettiä taulun, taustalevyn tai lattialistojen paksuutta heittomatkaa mitatessa.


      • Harrastaja itsekin
        The Powerless kirjoitti:

        Tarkoitus ei ole vinoilla suinkaan. Itse en vain saisi mitattua silmästä viivaan, pitäs olla kaveri apuna. Voi myös luotilangan laittaa roikkumaan taulun pintaan ja luodista suora kurssi heittolinjalle 237cm päähän. Voi olla jopa helpompi tapa, tai jos on seinät viturallaan.

        Onkohan tämä asiallisin (vai ainoa) darts-keskustelupalsta.. Ei tule pahemmin surffailtua.

        todellakin ainut keskustelufoorumi. Etsinyt olen ja en ole löytänyt toista. Hyvä vaan, että edes yksi on, jonne voi ajatuksiaan heitellä.


    • mitat ja ohjeet
    • 117cm kengät jalassa

      Onko kääpiöillä oma sarja, vai joutuuko heittämään ylämäkeen?

    • 117cm kengät jalassa

      Onko kääpiöillä oma sarja, vai joutuuko heittämään ylämäkeen?

    • Matti Näsä

      Kyllä se on vakio se taulun korkeus, ja heittomatka riippuu paljon siitä että mitenkä hyvän otteen saat taulusta.

      • dghjkk

        Näissä oletuksena on, että lattia on vaakatasossa. Jos lattia viettää, ei taulun korkeus tai heittomatka ole oikein käytettäessä mittapisteinä seinää ja lattiaa.


    • uyfew

      Mitä jos lattia on pystytasossa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe