minkäkokoiset hakuvaatteet

viikolla 30 nyt

Haluaisin varata vauvallemme jotain ihanaa hakuvaatetta (jonka tiedän syntyvän ennenaikaisesti 32-34 viikoilla) omankin mielen piristykseksi, sillä raskaus on ollut aivan kamalaa kidutusta. En vai tiedä onko 50cm liian iso ja saako pienempiä vaatteita tavallisista kaupoista?

7

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senttisiä

      Tokihan vauvasi kasvaa keskolassa ennen kotiutusta.
      Stokmannilla on ainakin 44cm vaatteita ja joskus Lindexilläkin oon niitä bongannut.

      Meidän tyttö kotiutui 44cm pituisena kk ennen laskettua aikaa ja 50cm vaatteet oli pienimpiä mitä ostin. Isojahan ne alkuun oli, mutta niitä käytettiin sitten pari kuukautta.

      Keskolaankin saa pienelle viedä omat vaatteet, mutta niiden pesu pitää sitten hoitaa itse.

      Kevyt.net on muistaakseni jotain vaatelinkkejäkin. Olethan tutustunut Kevyen keskustelupalstaan?

    • ......

      meidän tyttö kotiutui parikiloisena ja opivat vaatteet oli 40 ja 44 senttisiä. keskolan hoitajan mukaan ainakin bodyn ja potkareitten pitäisi olla oikeaa kokoa niin lämpökin pysyy paremmin.

      pieniä vaatteita löydät kappahlista ja jostain h&m:ltä. pippi valmistaa 40 senttisiä vaatteita. kevyt.netistä tosiaan kannattaa tulla kyselemään!

      • lämmön pysyvyyteen

        yhtään mitenkään. Siinä sitä oli taasen naisen logiikkaa parhaimillaan.

        Tykkäätkös kans että jos nukkuu pitemmän peiton alla, niin lämpö sieltäkin karkaa suuremmissa määrin?


      • ....
        lämmön pysyvyyteen kirjoitti:

        yhtään mitenkään. Siinä sitä oli taasen naisen logiikkaa parhaimillaan.

        Tykkäätkös kans että jos nukkuu pitemmän peiton alla, niin lämpö sieltäkin karkaa suuremmissa määrin?

        näin mulle kerrottiin.

        mieti itse: pue kolme numeroo liian isot vaatteet päälle ja ole liian viileässä huoneessa (sellaisessahan keskonen elää..) ja ole liikkumatta. vertaa siihen jos ois sopiva kerrasto alla. kyllähän se vaan vaikuttaa.

        ja mitä naisen logiikkaa? aikalailla vanhentunut käsite.


      • minimaallisesti-
        .... kirjoitti:

        näin mulle kerrottiin.

        mieti itse: pue kolme numeroo liian isot vaatteet päälle ja ole liian viileässä huoneessa (sellaisessahan keskonen elää..) ja ole liikkumatta. vertaa siihen jos ois sopiva kerrasto alla. kyllähän se vaan vaikuttaa.

        ja mitä naisen logiikkaa? aikalailla vanhentunut käsite.

        Aivan älyttömän huono syy ostaa sopivankokoinen vaatekerta.

        Hoitaja joka tuollaista väittää, että osto perustuisi todelliseen tarpeeseen on idiootti.


      • kätilön suulla
        minimaallisesti- kirjoitti:

        Aivan älyttömän huono syy ostaa sopivankokoinen vaatekerta.

        Hoitaja joka tuollaista väittää, että osto perustuisi todelliseen tarpeeseen on idiootti.

        Se ei todellakaan ole älyttömän huono syy ostaa sopivankokoista vaatekertaa keskoselle. Keskosten lämmönsäätelykyky on keskeneräinen. Asia vaan todellakin on juuri niin, että mahdollisimman sopivat vaatteet ja kerrospukeutuminen ovat parasta keskosen tasalämpöisyyttä takaamaan. Tietenkin kapalo ajaa lämmönsäätelyssä saman asian, mutta kotikäytössä nykyään ei kapalointi ole kovinkaan suosittu ja pitkän päälle ei enää suositeltukaan, mutta vanhankansan kätilönä kyllä sellaistakin olen käyttänyt heti syntymän jälkeen.

        Täysiaikaisen lapsen lämmönsäätely toimii jo paremmin, silloin ei ole enää niin suurta väliä siitä, ovatko vaatteet vähän isojakin, kunhan vaateitta on riittävästi. Keskoselle sillä vaan on väliä.

        Enkä muuten suostu olemaan idiotti ammattitaitoni takia, neuvon jatkossakin jokaiselle keskosen vanhemmalle saman ja niin tekee muutkin kätilöt.


    • ...........................

      huomasin just yks päivä et H&M oli jotan 48cm kokoisia vaatteita ... ihan unisex, sit lindexillä ja just stockalla oli myös. stockalla JOHA merkkisiä. name it :llä myös keskos vaatteita :).

      myös lasten kirppiksillä saataa löytyä jos jaksat vielä etsiä :).

      kaikkea hyvää teille koko perheelle ja että kaikki menee hyvin vaikka vauva syntyykin keskosena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe