elisa 384 kbit/s

eelliissa

Eli on ehkä hiukan tyhmä kysymys, mutta kuinka nopea tuo nopeus oikeasti on? Tarkoitus olisi kännykällä selata nettiä ja latailla nokia mapseja ja google mapseja?? Onko aivan liian hidas??

6

1550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3G ja edge alueilla

      Minulla on myös Elisan 384 mbit/s. Nopeus on aivan riittävä karttojen (Google Maps, Karttapaikka jne) ja isojenkin kuvatiedostojen selailuun. Ota kuitenkin huomioon, että se vaatii tuon mainitun siirtonopeuden. Esim. 3G/edge:n ulkopuolisilla alueilla jää paljon tuon alle. Elisalla kyllä ylivoimaisesti laajin 3G/edge -verkko, mutta edelleenkin löytyy paikkakuntia jossa surffataan perus gprs-nopeudella.

      • mainita...

        että tarkasta alueesi kuuluvuus

        http://www.elisa.fi/kuuluvuus

        Mikäli asut edgen tai 3G:n ulkopuolella, ei kannata hankkia mobiililaajakaistaa ainakaan karttojen selailuun.


      • kuuluvuuskarttoihin!
        mainita... kirjoitti:

        että tarkasta alueesi kuuluvuus

        http://www.elisa.fi/kuuluvuus

        Mikäli asut edgen tai 3G:n ulkopuolella, ei kannata hankkia mobiililaajakaistaa ainakaan karttojen selailuun.

        Missään nimessä sinun ei kannata luottaa Firmojen kuuluvuuskarttoihin,vaan aina kannattaa ennen ostopäätöstä testata (nettitikkua/mokkulaa)kotona
        ja mihinkään määrättyyn firmaan ei kannata tukeutua vaan ottaa laite kotiin kokeiltavaksi jossakin päin Suomea pääset Elisalla kiinni 3g verkkoon ja toisaalla taas DNA.n mokkulalla,eli lainaa ihmessä laitetta kokeiltavaksi ensin.
        Edge yhteydellä ei muuten nettiä juuri selailla (hermoja menettämättä)mutta toisaalta jos pääset kiinni g3 verkkoon nopeus 384 ylensä aina ylittyy
        toisin kuin nopeimmissa yhteyksissä.Eli et maksa ylensä turhasta ja kk.hintakin on varsin edullinen Danalla 9.80/kk ja Elisalla 9.90/kk.
        Danalla on uusin verkko joka laajenee nopeaa vauhtia,minulla on ollut tämä 384 yhteys käytössä
        reilun vuoden,täysin häiriöittä ja kokemukseni mukaan olen siihen tosi tyytyväinen.ADSL yhteys minulla oli ennen Soneralta ja siinä jos missä oli usein käyttökatkoksia(joskus 2-3 päivää).
        Silti en suodalta kädeltä suosittele Dna sinulle,vaan suosittelen ottamaan laitteen kotiin kokeiltavaksi(lainaavat niitä päiväksi ylensä jos
        kyselet ja kerrot ettet viitsi "sikaa säkissä"ostaa.kysymättä tuskin tarjoovat kokeiltavaksi.Eli näin ja kun nopeus 3g verkossa 384 nopeudella nousee ainakin minulla 450-650 kbps väliin niin se riittää varsin mainiosti yoy tube videoihinkin.Langattomuuden ja hinnan takia kyllä SUOSITTELEN.


      • kuin DNA
        kuuluvuuskarttoihin! kirjoitti:

        Missään nimessä sinun ei kannata luottaa Firmojen kuuluvuuskarttoihin,vaan aina kannattaa ennen ostopäätöstä testata (nettitikkua/mokkulaa)kotona
        ja mihinkään määrättyyn firmaan ei kannata tukeutua vaan ottaa laite kotiin kokeiltavaksi jossakin päin Suomea pääset Elisalla kiinni 3g verkkoon ja toisaalla taas DNA.n mokkulalla,eli lainaa ihmessä laitetta kokeiltavaksi ensin.
        Edge yhteydellä ei muuten nettiä juuri selailla (hermoja menettämättä)mutta toisaalta jos pääset kiinni g3 verkkoon nopeus 384 ylensä aina ylittyy
        toisin kuin nopeimmissa yhteyksissä.Eli et maksa ylensä turhasta ja kk.hintakin on varsin edullinen Danalla 9.80/kk ja Elisalla 9.90/kk.
        Danalla on uusin verkko joka laajenee nopeaa vauhtia,minulla on ollut tämä 384 yhteys käytössä
        reilun vuoden,täysin häiriöittä ja kokemukseni mukaan olen siihen tosi tyytyväinen.ADSL yhteys minulla oli ennen Soneralta ja siinä jos missä oli usein käyttökatkoksia(joskus 2-3 päivää).
        Silti en suodalta kädeltä suosittele Dna sinulle,vaan suosittelen ottamaan laitteen kotiin kokeiltavaksi(lainaavat niitä päiväksi ylensä jos
        kyselet ja kerrot ettet viitsi "sikaa säkissä"ostaa.kysymättä tuskin tarjoovat kokeiltavaksi.Eli näin ja kun nopeus 3g verkossa 384 nopeudella nousee ainakin minulla 450-650 kbps väliin niin se riittää varsin mainiosti yoy tube videoihinkin.Langattomuuden ja hinnan takia kyllä SUOSITTELEN.

        Kokeilin DNA:n matkanettiä kuukauden, ja se riitti. 3G ei välttämättä edes toimi siellä missä sen kartan mukaan tulisi olla. Edge-peittoa ei ole juuri missään. Mielestäni todella surkeaa.

        Elisaa testasin kanssa kuukauden ja sen päätin pitää.

        Mielestäni kannattaa ennemmin kokeilla Soneraa kuin DNA:ta. Jos siis haluaa jonkin Elisan lisäksi.


      • "höpöttäjä"
        kuin DNA kirjoitti:

        Kokeilin DNA:n matkanettiä kuukauden, ja se riitti. 3G ei välttämättä edes toimi siellä missä sen kartan mukaan tulisi olla. Edge-peittoa ei ole juuri missään. Mielestäni todella surkeaa.

        Elisaa testasin kanssa kuukauden ja sen päätin pitää.

        Mielestäni kannattaa ennemmin kokeilla Soneraa kuin DNA:ta. Jos siis haluaa jonkin Elisan lisäksi.

        Mikä tyyppi sä olet kun saat kokeiltavaksi noita
        "matkanettejä" joka paikasta kuukaudeksi.Halosesta seuraava tietenkin.Alä jauha aivan paskaa ei tollasia juttuja kukaan usko.


      • etkö tiennyt?
        "höpöttäjä" kirjoitti:

        Mikä tyyppi sä olet kun saat kokeiltavaksi noita
        "matkanettejä" joka paikasta kuukaudeksi.Halosesta seuraava tietenkin.Alä jauha aivan paskaa ei tollasia juttuja kukaan usko.

        elisa ja dna antaa kokeilla testiajan mokkulaliittymää, ei tarvi ottaa jos ei oo tyytyväinen. varmaan sama juttu soneralla.

        jos et usko, käyppä kysymässä lähimmästä liittymäkaupasta.

        mielestäni ihan asiallinen homma, etenkin jos on ottamassa 24 kk kytkyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe