Kamapnaja hinnat

sattui kohdalleen

Olimme juuri pohtineet menoa Bukarestin ja kas Finnair tarjoaa mukavaa 149 euroa hintaa. Siispä ostan tarjouksen. Eli kun kunnon tarjous on, niin kauppa käy. Kova on kilpailu ja Finnair näyttää vastaavan siihen hinnoilla.

8

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liika nopeaa

      valitan kirjoitusvirheitä. kun tuli noin vain inspiraatiossa hakattua viesti

    • YMMÄRTÄNYT!

      Toteat kilpailun olevan kovaa ja Finnairin vastaavan siihen hinnoillaan.No todellakin...heh...jos asiaa katsoo niinpäin että Finnairilla on lähes poikkeuksetta kalleimmat lentolippujen hinnat.Kun Finnairilla lentää viikonloppuna eurooppaan jopa 350-700 eurolla niin muilla yhtiöillä sillä hinnalla lentää jo eurooppaan ja siitä vielä Aasiaan tai Amerikkaan tai Väli-Amerikkaan ja takaisin :-)) Ennen Finnairllla sentään oli edullisia lentoja viikonloppu matkaajille pe-su,pe-la tai la-su mutta nykyään näihinkin on ilmestynyt mystinen "pakko olla perillä 3 päivää" jotta hinta on edullisempi.

      Joku voisi muuten valaista,että mistä on kehitetty tuo "pakko olla perillä 3 päivää" jolloin lentohinta on edullisempi?

      Että se siitä Finnairin vastauksesta lentohinnoilla!

      • On muuten aika helevatan kova kilpailu Helsinki-Bukarest-välillä. Ainakin sata lentoyhtiötä lentää sitä miljoona kertaa päivässä... Vai olisko Finnair ainoa ja kolme vai neljä kertaa viikossa...


      • ...

        "Pakko olla perillä 3 päivää" -sääntö on nykyaikaisempi versio vanhasta "saa tulla takaisin aikaisintaan seuraavana sunnuntaina"-säännöstä. Kummallakin säännöllä haetaan sitä, että liikematkustajat eivät ostaisi näitä halpoja lippuja. Liikematkalla kun yleensä ei haluta olla perillä yhtään pidempään kuin mitä on pakko. Samaan päämäärään pyritään myös lippujen ennakko-ostoajoilla: varsin usein halpaliput on ostettava 7 tai 14 päivää ennen matkaa, ja liikematkustamisen tarve voi usein tulla ilmi vasta paljon lähempänä matkapäivää. Myös Finnairin juuri julkaisema "2 matkustajaa, 1 hinta" -tarjouksen taustalla lienee pyrkimys tehdä hinta sopimattomaksi liikematkustajalle.

        Työmatkan pidentäminen yhdestä päivästä kolmeen ei muuten aiheuta samanlaista säästöä kuin mitä lipun hinta laskee. Tilalle tulee kaksi ulkomaanpäivärahaa ja kahden hotelliyön majoitushinta.


      • ,.-,.-,-.,.,.,
        ... kirjoitti:

        "Pakko olla perillä 3 päivää" -sääntö on nykyaikaisempi versio vanhasta "saa tulla takaisin aikaisintaan seuraavana sunnuntaina"-säännöstä. Kummallakin säännöllä haetaan sitä, että liikematkustajat eivät ostaisi näitä halpoja lippuja. Liikematkalla kun yleensä ei haluta olla perillä yhtään pidempään kuin mitä on pakko. Samaan päämäärään pyritään myös lippujen ennakko-ostoajoilla: varsin usein halpaliput on ostettava 7 tai 14 päivää ennen matkaa, ja liikematkustamisen tarve voi usein tulla ilmi vasta paljon lähempänä matkapäivää. Myös Finnairin juuri julkaisema "2 matkustajaa, 1 hinta" -tarjouksen taustalla lienee pyrkimys tehdä hinta sopimattomaksi liikematkustajalle.

        Työmatkan pidentäminen yhdestä päivästä kolmeen ei muuten aiheuta samanlaista säästöä kuin mitä lipun hinta laskee. Tilalle tulee kaksi ulkomaanpäivärahaa ja kahden hotelliyön majoitushinta.

        Bisnesmatkustuksestahan Finnair elää, ei per*aukisia tarjoushintaan lennättämällä. Kai ne yrittää viimeseen asti nyhtää firmoilta rahaa, suojaamalla tarjoushinnat bisnesmatkustajilta.. Laiskasti on kyllä Finnair lähtenyt hintakilpailuun mukaan, vaikka esim. Lufthansa vähän väliä härnää aika aggressiivisellakin hinnoittelulla.. hmmm, jänniä aikoja


    • näin!

      Tämä on juuri suomalaisten käsitys eurooppalaisesta hintatasosta nykyään. 149€ on muka edullista!

      Selvä kilpailun puute, nähtävästi. No niin, lukuunottamatta XXX lentoyhtiötä joka myy tällä hetkellä liput Tampereelta Bremeniin kokonaishintaan alle 10 euroa menopaluu, ei juuri kukaan myy täällä mitään alle satasella, valitettavasti.

      • nobody cares

        Hulipulifirmalle on oma osastonsa alempana, siellä mm. luettavissa miten firma huijaa asiakkaitaan.


      • puli_.
        nobody cares kirjoitti:

        Hulipulifirmalle on oma osastonsa alempana, siellä mm. luettavissa miten firma huijaa asiakkaitaan.

        Ei kyllä se hulipulifirman osasto on juuri täällä... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4351
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      113
      4111
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      163
      2934
    4. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2547
    5. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2397
    6. 140
      2228
    7. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2107
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      52
      2031
    9. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      51
      2001
    10. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1752
    Aihe