Kamapnaja hinnat

sattui kohdalleen

Olimme juuri pohtineet menoa Bukarestin ja kas Finnair tarjoaa mukavaa 149 euroa hintaa. Siispä ostan tarjouksen. Eli kun kunnon tarjous on, niin kauppa käy. Kova on kilpailu ja Finnair näyttää vastaavan siihen hinnoilla.

8

657

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liika nopeaa

      valitan kirjoitusvirheitä. kun tuli noin vain inspiraatiossa hakattua viesti

    • YMMÄRTÄNYT!

      Toteat kilpailun olevan kovaa ja Finnairin vastaavan siihen hinnoillaan.No todellakin...heh...jos asiaa katsoo niinpäin että Finnairilla on lähes poikkeuksetta kalleimmat lentolippujen hinnat.Kun Finnairilla lentää viikonloppuna eurooppaan jopa 350-700 eurolla niin muilla yhtiöillä sillä hinnalla lentää jo eurooppaan ja siitä vielä Aasiaan tai Amerikkaan tai Väli-Amerikkaan ja takaisin :-)) Ennen Finnairllla sentään oli edullisia lentoja viikonloppu matkaajille pe-su,pe-la tai la-su mutta nykyään näihinkin on ilmestynyt mystinen "pakko olla perillä 3 päivää" jotta hinta on edullisempi.

      Joku voisi muuten valaista,että mistä on kehitetty tuo "pakko olla perillä 3 päivää" jolloin lentohinta on edullisempi?

      Että se siitä Finnairin vastauksesta lentohinnoilla!

      • On muuten aika helevatan kova kilpailu Helsinki-Bukarest-välillä. Ainakin sata lentoyhtiötä lentää sitä miljoona kertaa päivässä... Vai olisko Finnair ainoa ja kolme vai neljä kertaa viikossa...


      • ...

        "Pakko olla perillä 3 päivää" -sääntö on nykyaikaisempi versio vanhasta "saa tulla takaisin aikaisintaan seuraavana sunnuntaina"-säännöstä. Kummallakin säännöllä haetaan sitä, että liikematkustajat eivät ostaisi näitä halpoja lippuja. Liikematkalla kun yleensä ei haluta olla perillä yhtään pidempään kuin mitä on pakko. Samaan päämäärään pyritään myös lippujen ennakko-ostoajoilla: varsin usein halpaliput on ostettava 7 tai 14 päivää ennen matkaa, ja liikematkustamisen tarve voi usein tulla ilmi vasta paljon lähempänä matkapäivää. Myös Finnairin juuri julkaisema "2 matkustajaa, 1 hinta" -tarjouksen taustalla lienee pyrkimys tehdä hinta sopimattomaksi liikematkustajalle.

        Työmatkan pidentäminen yhdestä päivästä kolmeen ei muuten aiheuta samanlaista säästöä kuin mitä lipun hinta laskee. Tilalle tulee kaksi ulkomaanpäivärahaa ja kahden hotelliyön majoitushinta.


      • ,.-,.-,-.,.,.,
        ... kirjoitti:

        "Pakko olla perillä 3 päivää" -sääntö on nykyaikaisempi versio vanhasta "saa tulla takaisin aikaisintaan seuraavana sunnuntaina"-säännöstä. Kummallakin säännöllä haetaan sitä, että liikematkustajat eivät ostaisi näitä halpoja lippuja. Liikematkalla kun yleensä ei haluta olla perillä yhtään pidempään kuin mitä on pakko. Samaan päämäärään pyritään myös lippujen ennakko-ostoajoilla: varsin usein halpaliput on ostettava 7 tai 14 päivää ennen matkaa, ja liikematkustamisen tarve voi usein tulla ilmi vasta paljon lähempänä matkapäivää. Myös Finnairin juuri julkaisema "2 matkustajaa, 1 hinta" -tarjouksen taustalla lienee pyrkimys tehdä hinta sopimattomaksi liikematkustajalle.

        Työmatkan pidentäminen yhdestä päivästä kolmeen ei muuten aiheuta samanlaista säästöä kuin mitä lipun hinta laskee. Tilalle tulee kaksi ulkomaanpäivärahaa ja kahden hotelliyön majoitushinta.

        Bisnesmatkustuksestahan Finnair elää, ei per*aukisia tarjoushintaan lennättämällä. Kai ne yrittää viimeseen asti nyhtää firmoilta rahaa, suojaamalla tarjoushinnat bisnesmatkustajilta.. Laiskasti on kyllä Finnair lähtenyt hintakilpailuun mukaan, vaikka esim. Lufthansa vähän väliä härnää aika aggressiivisellakin hinnoittelulla.. hmmm, jänniä aikoja


    • näin!

      Tämä on juuri suomalaisten käsitys eurooppalaisesta hintatasosta nykyään. 149€ on muka edullista!

      Selvä kilpailun puute, nähtävästi. No niin, lukuunottamatta XXX lentoyhtiötä joka myy tällä hetkellä liput Tampereelta Bremeniin kokonaishintaan alle 10 euroa menopaluu, ei juuri kukaan myy täällä mitään alle satasella, valitettavasti.

      • nobody cares

        Hulipulifirmalle on oma osastonsa alempana, siellä mm. luettavissa miten firma huijaa asiakkaitaan.


      • puli_.
        nobody cares kirjoitti:

        Hulipulifirmalle on oma osastonsa alempana, siellä mm. luettavissa miten firma huijaa asiakkaitaan.

        Ei kyllä se hulipulifirman osasto on juuri täällä... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Häiriköinti

      Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      47
      3071
    2. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2914
    3. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      50
      2790
    4. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2618
    5. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2518
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2510
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2271
    8. Pohdinttavaksi

      No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2168
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

      Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2068
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2062
    Aihe