Laiskat hoitajat pilaavat koko terveydenhoitoalan. Ryhdistäytykää.
Hoitajien palkka pudotettava
40
3631
Vastaukset
- mieltä........
Olen ollut yli 20 vuotta hoitajana.Viime aikoina olen huomannut työmoraalin laskevan. Lisäksi allle on koulutettu ihan ihme porukkaa.Näitä keikkalaisia sitten vakiporukka kiireen keskellä vetää perässään.
- hoitaja-aines
tai sitten koulutus on nykyään huonompaa. Pitkään alalla olleena olen sen havainnut.
Nykyään varsinkin suuremmat hoito-laitokset tarvitsevat jatkuvasti keikkalaisia, kun omat resurssit eivät riitä.
Heitäkin on ns moneen lähtöön, Parhaita keikkalaisia ovat eläkkeelle jääneet rutinoituneet ammattilaiset. Ehdottomasti nuoremmat ovat usein "sormi suussa",mutta kun keikalle tulee eläkeläinen, niin hän kykenee työhön heti ja oppii uudenkin osaston työt nopeasti. Noin se vaan menee. Ei tarvitse onneksi kaikkia vetää perässä... - varasijainen
Vai keikkalaista saa vetää perässään! Itse toimin keikkalaisena (ja pätevänä). Yksi asia vaan risoo: joidenkin vakkareiden asenne keikkalaisiin: pitkin nenänvartta katselua, asiasta kuin asiasta "kuittailua", nälvimistä...Ne paikat, jossa vakkarit toimivat näin, myös kärsivät keikkalaisten ja sijaisten puutteesta.
Eli metsä vastaa niin kuin sinne huutaa...Ei tosin voi yleistää, on ihan kivojakin paikkoja.
Vakkarit voisivat muistaa sen, että me AUTETAAN heitä selviämään ilman tuplavuoroja, mutta jos ei niin ei. Asiatonta kohtelua ei tarvitse sietää. - näin...
varasijainen kirjoitti:
Vai keikkalaista saa vetää perässään! Itse toimin keikkalaisena (ja pätevänä). Yksi asia vaan risoo: joidenkin vakkareiden asenne keikkalaisiin: pitkin nenänvartta katselua, asiasta kuin asiasta "kuittailua", nälvimistä...Ne paikat, jossa vakkarit toimivat näin, myös kärsivät keikkalaisten ja sijaisten puutteesta.
Eli metsä vastaa niin kuin sinne huutaa...Ei tosin voi yleistää, on ihan kivojakin paikkoja.
Vakkarit voisivat muistaa sen, että me AUTETAAN heitä selviämään ilman tuplavuoroja, mutta jos ei niin ei. Asiatonta kohtelua ei tarvitse sietää.Itsekkin juuri heitän keikkaan ja olen huomannut ettei voida antaa edes asukkaista kunnon raporttia, oletetaan heti että tietää kaiken kaikesta ja kaikki, käsketään vain lukea koneelta tiedot,mutta missä välissä kerkeät jos juokset koko ajan tuli hännän alla.Jouduin jopa silmätikuksi kaikkien eteen, uusin sijainen kun olen, joka on hyvä ottaa hampaisiinsa. Viimeiset 2 päivää saanut kuunnella vakkarilta, kun teen kaiken väärin ja kuinka hänen työtapansa on ainoa oikea, mielestäni olen itse osaava työntekijä,mutta nyt odottelen mitä vakkari tekee seuraavaksi, jos teen hommat omalla tavallani, niin kuuluu armotonta vittuilua. Kannattaisi kaikkien mennä itseensä ja miettiä millaisen paikan antaa työpaikastaan, koska sana kiertää noepaa ja loppupeleissä kukaan ei siihen paikkaan enää halua tulla.No onneksi tuota paskan venytystä enää 2 viikkoa.
- Romis
terveystoimeen hakeutuvata/kehoitetaan hakeutumaan kaikki jotka eivät muualle kelpaa. Ns. romukoppa:(
- amk -09
Tässä ihmettelen näiden vakkarien kommentteja täällä... Itse valmistun pian amk sairaanhoitajaksi ja työmoraalini voin sanoa olevan korkea. Uuteen paikkaan meneminen keikkalaisena ei ole helppoa, varsinkaan jos asenne keikkalaisia kohtaan on negatiivinen jo ennen kuin keikkalaisen on edes tavannut.
Perehdyttäminen olisi ihan kiva saada ja se kuuluu jokaisen oikeuksiin. Ei se paljoa vaadi, et kiertää paikat ja kertoo keikkalaiselle mistä tämä mitäkin löytää...
Ja se, että asenne on mikä on, aiheuttaa sen, ettei keikkalainen uskalla edes kysyä vakkareilta mitään... Ja on ollut tilanteita, että vakkarit painaa töitä ja katselee pitkin nenän vartta kun keikkalainen ei tee, mutta keikkalainenpa ei ole tietoinen, että "täällä" on ollut tapana tehdä tähän aikaan päivästä tälläistä ja tälläistä... AVATKAA HYVÄT IHMISET NE SUUNNE!!!
Eikä amk sairaanhoitajilla ole asennevikaa työtä kohtaan sen takia, että opiskelevat/opiskelivat amk:ssa vaan se on täysin persoona kysymys! Itselläni on töitä ollut aina tarjolla ja moni paikka haluaisi mut töihin valmistumisen jälkeen... Ja olen tuleva amk sairaanhoitaja.
- ei saa kauan
pitää työpaikkaansa. Nykyään on kehitekeskustelut ja jokainen on toistensa "vartija" monessa mielessä. Jos ei älyy itse lähteä, niin alkaa tulemaan vihjailuja, jos töistä lusmuaa. Hyvä niin.
- Nimetön
Varmaan itsekin tajuat, että hoitoalalla varsinkin sairaanhoitajista on niin järkyttävä pula, ettei laiskottelun takia kyllä ketään potkita ulos.
Ja hoitoalalla ei muutenkaan kyllä lama siinä mielessä näy. Töitä on ihan yhtä lailla kuin ennenkin! - potkita ulos
Nimetön kirjoitti:
Varmaan itsekin tajuat, että hoitoalalla varsinkin sairaanhoitajista on niin järkyttävä pula, ettei laiskottelun takia kyllä ketään potkita ulos.
Ja hoitoalalla ei muutenkaan kyllä lama siinä mielessä näy. Töitä on ihan yhtä lailla kuin ennenkin!mutta alkaa näkyä ja tuntua työpaikan sisällä.
Kokemusta on, ulkopuolisena eräästä paikasta.
Varmasti työtä on ja toiset jotka hoitavat pestinsä hyvin, alkavat katsoa karsaasti työn vieroksujia. Kuka ilkeää laiskotella? - Jaana L-P
Puolet Suomalaisista sairaanhoitajista, aloiteteen AMK hoitajista, kotiin miettimään työmoraalia ja otetaan ulkomailta erittäin ammattitaitoisia ja motivoituneita hoitajia töihin. Näin se vaan on.
- osanne hyvin,heittäisitte
potkita ulos kirjoitti:
mutta alkaa näkyä ja tuntua työpaikan sisällä.
Kokemusta on, ulkopuolisena eräästä paikasta.
Varmasti työtä on ja toiset jotka hoitavat pestinsä hyvin, alkavat katsoa karsaasti työn vieroksujia. Kuka ilkeää laiskotella?nuo muut vätykset pois kadulle mistä ovat puoluekirjoineen laitoksiin tulleetkin.
- tosi on
Nimetön kirjoitti:
Ja hoitoalalla ei muutenkaan kyllä lama siinä mielessä näy. Töitä on ihan yhtä lailla kuin ennenkin!Kohta ei ole pulaa hoitajista, ylitarjontaa ennemminkin, näin laman seurauksena nuoret hakevat ns. työllistäville aloille ja eiköhän työmarkkinoilta poissaolevat ala palailemaan töihin, kun siipat joutuvat lomautetuiksi tai irtisanoituiksi. Kyllä hoitoalallekin viiveellä lama alkaa vaikuttamaan. Sijaisista tingitään.
- amk sshhh
Jaana L-P kirjoitti:
Puolet Suomalaisista sairaanhoitajista, aloiteteen AMK hoitajista, kotiin miettimään työmoraalia ja otetaan ulkomailta erittäin ammattitaitoisia ja motivoituneita hoitajia töihin. Näin se vaan on.
asennetta. Olen amk-sh ja minun työmoraalissani ei ole kenelläkään valittamista. Miten on sinun oman moraalisilaita? Missä on ammattikunna kollageaalisuus???? Jokaisella on VELVOLLISUUS arvostaa toisetensa koulutusta, työtä jne. Sinun kaltaiset vastarannakiiskit ja riidanhaluiset ämmät pilaa koko hoitoalan maineen.
- JA KEITÄ VARTEN?
ISÄNI OLI 1900 LUVUN LOPPUPUOLELLA SOTAVETERAANI,KUNTOUTUKSELLA TURUN RUISSALON KYLPYLÄSSÄ. SAMASSA KERROKSESSA NAAPURIHUONEESSA OLI MYÖS ROMAANINAINEN SAMALLA KUNTOUTUKSELLA.MITEN ROMAANINAISET KUNTOUTUIVAT SODISSAMME?MYÖHEMMIN HAIN JOTAIN TUKEA TURUN KELASTA OLLESSANI VAMMAISENA TYÖSSÄ? LÄÄKÄRINIMUKAAN JOKAINEN ON VASTAAVASSA TILASSA TUEN SAANNUT? MINÄ EN SAANNUT? KAVERINI HAKI RUISSALON KYLPYLÄÄN NIVELRIKKONSA TAKIA SAADAKSEEN HOITOA KOVIIN KIPUIHIN,MUTTA EI SAANUT? KELAN VIRKAILIJAKUNTA YSTÄVINEEN JA SUKULAISINEEN ON MELKO KATTAVA.ONKO KELAN TUET HEITÄ VARTEN,VAI MISTÄ KIIKASTAA?KELA ELI KANSANELÄKELAITOS ON PERUSTETTU ELÄKELÄISILLE,MUTTA KUNTOUTUKSEEN HE OTTAVAT RUISSALON KYLPYLÄÄN VAI TYÖIKÄISIÄ?JOTAIN ON VINOSSA KYSEISESSÄ LAITOKSESSA,JOKA ILMEISESTI TOIMII VAIN OMIN PÄIN?
- johtuiskos siitä
Mutta kuntoutuksien saantia on kuulemma kiristetty, ainakin epävirallisesti monet vammaiset ovat näin kertoneet. Mutta liittyneekö tähän ketjuun sitten mitenkään.
- Avataan muutama roma
johtuiskos siitä kirjoitti:
Mutta kuntoutuksien saantia on kuulemma kiristetty, ainakin epävirallisesti monet vammaiset ovat näin kertoneet. Mutta liittyneekö tähän ketjuun sitten mitenkään.
Kaunokirjallisuuttako?
- Mieltä!!!
Palkka voisi olla se mikä nyt on mutta lomaedut olisi saatava paremmin aisoihin >
Yksityisen alan lomat max. 5-viikkoa vuodessa kuntapuolella jopa 9-viikkoa.
Eli lauantait lasketaan lomapäiviksi ja maksimi lomapäivien lukumäärä voisi nousta 30:een.
Tehostamista muutenkin eli kellotusta peliin jää luppoajat pois.Töitten priorisointia tarvitaan siellä paljon.
Vuorot menee päällekkäin eihän missään muualla tehdä vuoroja päällekkäin tullaan ajoissa vaihtamaan se vuoro omalla ajalla tietenkin.
Sairalomiin karenssipäiviä vaikkapa 2 kpl.
Yövuorolisän järkeistäminen eihän 40% ole mitään järkeä n.5-8€/h> Se on kauhean paljon ,muilla aloilla se on alle 2€/h.
Tärkein keskitytään töihin ei puhuta muista asioista kuin työt ja sen hoitaminen kaikki muu vapaa-ajalle.
Tämä on myös hoitoalalla omituinen piirre :
Kun joku vaihtaa työpaikkaa hänellä säilyy ikälisät ja palkkakin ilmeisesti ei laske!?
En ymmärrä yksityisillä se menee niin et kaikki menee uusiksi palkka yleensä laskee ja ikälisät nollaantuu.
Vaikka olisit kuinka ammattilainen siihen työhön aloitat yleensä aika pohjalta.Siksi ei työpaikkoja niin vain vaihdella vois myös tehdä hyvää hoitopuolelle.
Sanoisin et näillä toimenpiteillä tulisi miljardien säästöt vuositasolla ,kun hoitajat kävisivät töissä eikä aina lomailisi..- puhut
Ikälisät säilyy, ne on lakisääteisiä. Joudut kyllä tekemään niistä selvityksen, koska laskentaperusteet voivat olla erilaisia, mutta lopputulos kutakuinkin sama.
Lomat maksetaan rahana edellisessä paikassa ja uudessa alkaa laskenta alusta siitä mikä on lomanlaskentajanakohta. Mutta voit ottaa palkatonta, sillä saithan loman jo rahana.
Kun ei osaa niin ei osaa, mutta on vaan soitettava suutaan.... - Hoitaja*
puhut kirjoitti:
Ikälisät säilyy, ne on lakisääteisiä. Joudut kyllä tekemään niistä selvityksen, koska laskentaperusteet voivat olla erilaisia, mutta lopputulos kutakuinkin sama.
Lomat maksetaan rahana edellisessä paikassa ja uudessa alkaa laskenta alusta siitä mikä on lomanlaskentajanakohta. Mutta voit ottaa palkatonta, sillä saithan loman jo rahana.
Kun ei osaa niin ei osaa, mutta on vaan soitettava suutaan....Kunnalllisella puolella 38 päivää kun olet ollut 15 vuotta uskollisesti samalla työnantajalla. Sehän tekee viikoissa seitsemän täyttä lomaviikkoa, eli vain reilun viikon enemmän kuin uudet.
- Tarkkaan..
puhut kirjoitti:
Kun ei osaa niin ei osaa, mutta on vaan soitettava suutaan....1.Muilla aloilla yksityisillä ei säily mikään ikälisä tai palkka jos vaihdat yritystä ,vaikka menisit tekemään ns. samaa työtä.
2.Todellakin tiedän tarkaan jos saa/ottaa loparit niin lomarahat yms. kaikki maksetaan pois sehän on selvä.
Tässä ei ollutkaan kuin tasapäistämisestä kyse.
Yksityiset alat vs kunta-ala.
Jos olen tullut Toukokuussa 2000 töihin niin ekan loma vapaat saan 2001 työnantajan määräyksen mukaan milloin sille käy välillä toukokuu-syyskuu vajaa 4-viikkoa sueraava loma seuraavana kesänä nyt jopa 4-viikkoa ja sitten 2003 ensimmäinen talviloma viikko eli maksimit ovat tulleet yhteensä 5-viikkoa/vuosi.
Kuntapuolella saa jo elokuussa tullut 2000 vuonna 2001 4-viikon ja seuraavana vuonna 2002 melkein 6-viikon loma.
Tiedän hoitajia joilla on 45 lomapäivää eli 9-viikkoa kun lauantaita ei lasketa.
Tämä loma oli kokonaispakettiin eli säästöpakettiin vaan tasapuolistamista yksityisiin alihin niinkuin muutkin säästöt eli yölisä ,vuorot päällekkäin yms. monessa paikassa sairasloma karenssi.
Nämä asiat mitkä pistin on ihan normaalia monella alalla ,enkä edes pistänyt mitään lauantai lisistä tai 100% lauantailta klo.18 jälkeen aaton korvauksista juhlapyhistä tulevista ylimääräisistä vapaapäivistä ne ovat vasta näitten lomaoikeuksien pienentämisten jälkeen tulevia juttuja. - työläiset
Tarkkaan.. kirjoitti:
1.Muilla aloilla yksityisillä ei säily mikään ikälisä tai palkka jos vaihdat yritystä ,vaikka menisit tekemään ns. samaa työtä.
2.Todellakin tiedän tarkaan jos saa/ottaa loparit niin lomarahat yms. kaikki maksetaan pois sehän on selvä.
Jos olen tullut Toukokuussa 2000 töihin niin ekan loma vapaat saan 2001 työnantajan määräyksen mukaan milloin sille käy välillä toukokuu-syyskuu vajaa 4-viikkoa sueraava loma seuraavana kesänä nyt jopa 4-viikkoa ja sitten 2003 ensimmäinen talviloma viikko eli maksimit ovat tulleet yhteensä 5-viikkoa/vuosi.
Kuntapuolella saa jo elokuussa tullut 2000 vuonna 2001 4-viikon ja seuraavana vuonna 2002 melkein 6-viikon loma.
Tiedän hoitajia joilla on 45 lomapäivää eli 9-viikkoa kun lauantaita ei lasketa.
Tämä loma oli kokonaispakettiin eli säästöpakettiin vaan tasapuolistamista yksityisiin alihin niinkuin muutkin säästöt eli yölisä ,vuorot päällekkäin yms. monessa paikassa sairasloma karenssi.
Nämä asiat mitkä pistin on ihan normaalia monella alalla ,enkä edes pistänyt mitään lauantai lisistä tai 100% lauantailta klo.18 jälkeen aaton korvauksista juhlapyhistä tulevista ylimääräisistä vapaapäivistä ne ovat vasta näitten lomaoikeuksien pienentämisten jälkeen tulevia juttuja.sentään tappelivat yhteisrintamassa herroja vastaan, jotta pienituloisten asemaa saataisiin parannettua. Nykyään käytämme energiamme toistemme sättimiseen ja kadehtimiseen, jos joku saa satasen pari enemmän kuin joku toinen. Sama ilmiö kotiäitien ja uraäitien nokittelussa; haukutaan toinen toistaan vaikka olisi järkevämpää toimia yhdessä sen puolesta, että kukin vanhempi voisi valita omalle perheelleen sopivimman tavan hoitaa lapsia tuloista riippumatta. Olemmeko niin alistuneita siihen, että emme pysty vaikuttamaan päättäjiin ja sitä kautta meihin vaikuttaviin asioihin, että emme osaa enää tehdä muuta kuin kampittaa toinen toisiamme? Olemme tyhmiä ja säälittäviä.
- oikein...
työläiset kirjoitti:
sentään tappelivat yhteisrintamassa herroja vastaan, jotta pienituloisten asemaa saataisiin parannettua. Nykyään käytämme energiamme toistemme sättimiseen ja kadehtimiseen, jos joku saa satasen pari enemmän kuin joku toinen. Sama ilmiö kotiäitien ja uraäitien nokittelussa; haukutaan toinen toistaan vaikka olisi järkevämpää toimia yhdessä sen puolesta, että kukin vanhempi voisi valita omalle perheelleen sopivimman tavan hoitaa lapsia tuloista riippumatta. Olemmeko niin alistuneita siihen, että emme pysty vaikuttamaan päättäjiin ja sitä kautta meihin vaikuttaviin asioihin, että emme osaa enää tehdä muuta kuin kampittaa toinen toisiamme? Olemme tyhmiä ja säälittäviä.
Ei ole järkeä nokkia toisiaan vasten ,mut muisteleppa miksi useat ovat kääntyneet hoitajia vastaan.
Aivan hoitajien omasta syystä!
Kiristettiin potilailla ,valehdeltiin palkkoja alaspäin vähäteltiin muitten ammatteja yms.
Jokainen tietää valitessaan alansa mitkä ovat palkat suurinpiirtein tai ainaskin pitäisi ymmärtää jos kuuluu isoon massaan ja on vielä julkisella puolella töissä ei voi maksaa hirveän isoa palkkaa ,eikä hoitajan palkka huono ole.
Hoitajat rupesivat ahnehtimaan ja se on väärin. - kademieli
Tarkkaan.. kirjoitti:
1.Muilla aloilla yksityisillä ei säily mikään ikälisä tai palkka jos vaihdat yritystä ,vaikka menisit tekemään ns. samaa työtä.
Nämä asiat mitkä pistin on ihan normaalia monella alalla ,enkä edes pistänyt mitään lauantai lisistä tai 100% lauantailta klo.18 jälkeen aaton korvauksista juhlapyhistä tulevista ylimääräisistä vapaapäivistä ne ovat vasta näitten lomaoikeuksien pienentämisten jälkeen tulevia juttuja.ala ihmeessä lukemaan sairaanhoitajaksi! Suosittelen erittäin lämpimästi. Ja hakeudu kunta-alalle töihin. Vertaillaan kokemuksia sitten 18 vuoden päästä, ainakin tiedät sitten mistä puhut.
t. ex-sh, joka työskenteli kunta-alalla yli 18 v sairaanhoitajana ja vaihtoi alaa - minä vaan
oikein... kirjoitti:
Ei ole järkeä nokkia toisiaan vasten ,mut muisteleppa miksi useat ovat kääntyneet hoitajia vastaan.
Aivan hoitajien omasta syystä!
Kiristettiin potilailla ,valehdeltiin palkkoja alaspäin vähäteltiin muitten ammatteja yms.
Jokainen tietää valitessaan alansa mitkä ovat palkat suurinpiirtein tai ainaskin pitäisi ymmärtää jos kuuluu isoon massaan ja on vielä julkisella puolella töissä ei voi maksaa hirveän isoa palkkaa ,eikä hoitajan palkka huono ole.
Hoitajat rupesivat ahnehtimaan ja se on väärin."mut muisteleppa miksi useat ovat kääntyneet hoitajia vastaan." Koska ihmiset nielivät kaiken mitä muutamat syöttivät heille. Suomalainen on niin tyhmä että uskoo suunnilleen kaiken mitä "kaveri" kertoo eikä jaksa ottaa asioista selvää. Ja auta armias, jos kaverilla menee paremmin kuin minulla... Ja vielä lisäksi: pelissä oli muutakin kuin palkat. Kyseessä oli koko suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuus: riittävät resurssit ja inhimilliset työolot. Ai niin, eihän hoitajat sellaisia tarvitse... "Hoitajat rupesivat ahnehtimaan" Väärin. He halusivat että palkat ja etuudet nostetaan pohjoismaiselle tasolle ja että heidän työtään alettaisiin arvostaa enemmän. Keinot olivat rajut, mutta eipä ollut paljoa vaihtoehtoja. Normaalit lakot kun eivät sillä alalla toimi ollenkaan (vuoden 1995 lakko murrettiin suojatyöveltoitteen avulla ja mitään ei saavutettu).
- yksi lähihoitaja
tuleppa itse tekemään pariksi kuukaudeksi meidän työtä niin johan hiljenee ääni kellossa!!!
siivoat päivittäin paskaa, kusta ja välillä jopa oksennusta (toinen toistaa pahemman hajuisia eritteitä), hoidat mätäneviä haavoja, peset pyykkiä, siivoat, tiskaat, kirjaat koneelle, raportoit, jaat lääkkeitä, käyt kaupassa, peset ja puunaat asiakkaat puhtaaksi.. olen itse lähihoitaja ja mun peruspalkka on hiukan vajaa 1800e (olen kunnallissella puolella ja teen 3-vuorotyötä) lisien ja verojen jälkeen käteen jää n.1500-1700e.. eli ei tällä työllä rikastuta..
katso itse itseäsi peiliin ja kysy haluaisitko itse pienempää palkkaa ja jos haluat niin sitten voit jatkaa toisten palkkatulojen vähentämisen puolestapuhujana.. mun puolestani voisit suksia hevon helvettiin!!!!- Vaan...
Sanoakseni...itse olet työsi valinnut.
Ja toiseksi ei nyt kovin monessa duunissa saaparempaa palkkaa käteen eli verotus tasaa jos nousua vielä on bruttotuloon.
Ajattele vaikka positiivisesti sinulla on enemmän lomaa vrt. yksityisen puolen kavereihisi eli vuosityöaikasi on paljon pienempi ja voit laskea jo siintä monen tuhannen euron edun puolellesi.
Sekä tiedän että monella alalla on tosi paljon paineita töiden suhteen ja nyt myös työllisyys tilanteen suhteen ei muillakaan ole helppoa..
Ei kaikki hauku vaan homma lähtee siintä että miksi lähihoitajalle pitäisi maksaa maltaita kun se on verovaroin tehtävää työtä !?
Lopuksi voin sanoa ei normaalilla millään työllä rikastu. Oma kk brutto vuorotöissä on keskimäärin 3100€(sisältää kaiken ylityöt ja lomarahat) ja käteen jää n.2000€/kk vaikka on verovähennyksiäkin jonkin verran.
Vapaa-aika on ykkönen !!
Ala vielä paljon parattu kovan tienestin ala..Hah haa näin joitakin kusetetaan et joillakin aloilla hankkii ...työkaverin vaimo sairaanhoitajana hankkii paremmin. - lopetettava
Jos ihminen ei osaa huolehtia hygieniastaa, ei ole enää ihminen vaan vihannes
- sitä...
lopetettava kirjoitti:
Jos ihminen ei osaa huolehtia hygieniastaa, ei ole enää ihminen vaan vihannes
lopettamiskäytäntöä sitten, kun sinä olet siinä tilanteessa.
- ........
sitä... kirjoitti:
lopettamiskäytäntöä sitten, kun sinä olet siinä tilanteessa.
Mitä luulet että menetän jos sovelletaankin. Jos siihen ikään ei ole elämästä saanut sitä mitä lähti hakemaan, ei se enää odottamalla muuksi muutu
- .................
........ kirjoitti:
Mitä luulet että menetän jos sovelletaankin. Jos siihen ikään ei ole elämästä saanut sitä mitä lähti hakemaan, ei se enää odottamalla muuksi muutu
arvon ja mielekkyyden saat toki ihan vapaasti määritellä, mutta et muiden, et edes näiden "vihanneksien".... Onkohan tuo aiempi ehdotuksesi todella mietitty toisten parasta ajatellen vai olisikohan taustalla ehkä jotain muuta? Natsismia kenties?
- työni valinnut
Vaan... kirjoitti:
Ja toiseksi ei nyt kovin monessa duunissa saaparempaa palkkaa käteen eli verotus tasaa jos nousua vielä on bruttotuloon.
Ajattele vaikka positiivisesti sinulla on enemmän lomaa vrt. yksityisen puolen kavereihisi eli vuosityöaikasi on paljon pienempi ja voit laskea jo siintä monen tuhannen euron edun puolellesi.
Sekä tiedän että monella alalla on tosi paljon paineita töiden suhteen ja nyt myös työllisyys tilanteen suhteen ei muillakaan ole helppoa..
Ei kaikki hauku vaan homma lähtee siintä että miksi lähihoitajalle pitäisi maksaa maltaita kun se on verovaroin tehtävää työtä !?
Lopuksi voin sanoa ei normaalilla millään työllä rikastu. Oma kk brutto vuorotöissä on keskimäärin 3100€(sisältää kaiken ylityöt ja lomarahat) ja käteen jää n.2000€/kk vaikka on verovähennyksiäkin jonkin verran.
Vapaa-aika on ykkönen !!
Ala vielä paljon parattu kovan tienestin ala..Hah haa näin joitakin kusetetaan et joillakin aloilla hankkii ...työkaverin vaimo sairaanhoitajana hankkii paremmin.Verovaroista maksetaan kansanedustajienkin palkat! Miksi heille pitää maksaa MALTAITA ja vieläpä kaikenlaisia etuuksia isojen palkkojensa lisäksi (mikä oikeus muuten tietyllä ryhmällä)? Lähihoitajan palkkaa ei siihen voi edes verrata, vaikka varmasti tekevät arvokasta työtä. On sinulla kummallinen käsitys työn arvosta! Siis palkat mitkä maksetaan verovaroista pitävät mielestäsi ollakin matalia, niinkö? Olisin minäkin tyytyväinen jos palkkani olisi 3100€/kk, en valittaisi enää mistään enkä ainakaan piikittelisi ketään!
- ui28
Vaan... kirjoitti:
Vapaa-aika on ykkönen !!
Ala vielä paljon parattu kovan tienestin ala..Hah haa näin joitakin kusetetaan et joillakin aloilla hankkii ...työkaverin vaimo sairaanhoitajana hankkii paremmin."Ei kaikki hauku vaan homma lähtee siintä että miksi lähihoitajalle pitäisi maksaa maltaita kun se on verovaroin tehtävää työtä !?"
Hoitajille kannattaa maksaa ihan siksi vain että kun hoitajat ovat vähissä, niin moni maksaa maltaita ihan siitä ilosta että saa paskat altaan johonkin... - p1´mnv
Vaan... kirjoitti:
Vapaa-aika on ykkönen !!
Ala vielä paljon parattu kovan tienestin ala..Hah haa näin joitakin kusetetaan et joillakin aloilla hankkii ...työkaverin vaimo sairaanhoitajana hankkii paremmin."Sanoakseni...itse olet työsi valinnut."
Itse olen työni valinnut.
Ja ihan itse myös valisen uuden ammatin.
Ja siinä työssä ei vuorotyön haittoja ole.
Hoitakaa sairaaanne, känisijät!
- työmoraali hukassa
Hoitajien työmoraali on tosiaan laskenut. Istutaan kansliassa tai nojaillaan käytävän seiniin. Syödään potilaiden ruokakärristä, istutaan kahvilla puoli tuntia. Toisin oli ennen.
- mmm
Ehkä jossain paikassa noin on, mutta täällä missä minä työskentelen ei noin ole, hyvä kun kerkeää kaikki asiat vuorossa tekemään.
- louskuttaa.
mmm kirjoitti:
Ehkä jossain paikassa noin on, mutta täällä missä minä työskentelen ei noin ole, hyvä kun kerkeää kaikki asiat vuorossa tekemään.
Lukiessaan näitä pikkuhäiriintyneiden peikkojen tekstejä sitä ihmettelee kieltämättä paikotellen miksi viitsii alalla kiikkua.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
louskuttaa. kirjoitti:
Lukiessaan näitä pikkuhäiriintyneiden peikkojen tekstejä sitä ihmettelee kieltämättä paikotellen miksi viitsii alalla kiikkua.
Satuin lukemaan tätä palstaa ja järkytyin todella miten tolloja ihmiset voi olla.
Haukutte hoitajia jotka tekee arvokasta työtä, toivottavasti te haukkujat hukutte paskaan kun
vanhuksina makaatte sairaalan sängyssä tai ette saa ruokaa kun kukaan ei syötä teitä. - ...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Satuin lukemaan tätä palstaa ja järkytyin todella miten tolloja ihmiset voi olla.
Haukutte hoitajia jotka tekee arvokasta työtä, toivottavasti te haukkujat hukutte paskaan kun
vanhuksina makaatte sairaalan sängyssä tai ette saa ruokaa kun kukaan ei syötä teitä.Mikä helvatin viisaus on tuokin että hoitajalle sanotaan että "itse olet työsi valinnut" jos tietää työnsä raskaat ja ankeat puoletkin ja ne ääneen sanoo. Ihan samalla tavoin voi sanoa hoitajien parjaajille jotka kadehtii palkkaa, lomia ja työn "helppoutta" , että mitä siinä valitat, itse olet oman työsi valinnut. Mikset itse valinnut hoitajan hommaa, kun hoitajilla on niin helvatin ruhtinaallista, eikä töissä tarvi kuin laiskotella. Olishan näistä kirjoituksista voinut ottaa herneen nenään, mutta nämä on joidenkin pimeiden häiriintyneiden yksilöiden katkeria outouksia, ettei viitsi vaivautua. On niitä kiitollisiakin potilaita ja omaisia jotka ovat tyytyväisiä kun saavat sairaina hoitoa itselleen tai rakkailleen. Muutenkin on aika typerää tehdä yleistäviä johtopäätöksiä jostain ammattiryhmästä jonkun yksittäisen kokemuksen mukaan. JOKA ALALLA on varmasti niin hyviä kuin huonoja työntekijöitä, erilaisin taidoin ja työmoraalein varustettuna.
Ja hoitaja joka parjasit nuoria keikkalaisia... koitapas hiukan ajatella, kukaan ei ole seppä syntyessään eikä vielä suoraan koulun penkiltäkään. Miten kehittyä työkokemusta ja rutinoitumista muutakuin työtä tekemällä ja hyvällä perehdytyksellä ja kokeneiden tuella. Tottavie pääosin eläköityneet keikkalaiset on sujuvampia työssään kun on vuosikymmeniä työtä tehnyt. Kannattaa muistaa että kokemus karttuu vuosien varrella eikä samaa rutiinia voi vaatia hiljan valmistuneelta. Vakipaikassakin tuore hoitaja oppii nopeammin hallitsemaan työtään, mutta keikkalaisuus tuoreella hoitajalla on melkoisen haastavaa eikä anna niin hyvää vakaata ponnistuspohjaa kun töitä tehdään milloin saa ja missä milloinkin. Työkaverit vaihtuu, potilasaineisto voi olla aina erilaista (erikoisalat), tavarat on aina eri paikoissa, toimintatavat erilaisia ja paljon kirjoittamattomia sääntöjä ja sitten niitä äkäisi hoitajia jotka ei aina muista miten vaikeaa alku on ennekuin tulee sellaiseksi kokeneeksi rutinoituneeksi hoitajaksi. Yritetään kannustaa niitä nuoriakin, ettei ne väsy ja kiusaannu ja karkaa kokonaan muualle. Jokainen hoitaja tarvitaan.
- ammattisurffaaja
- ota säkki mukaan
Tuu hakemaan, saat matkaas vaikka 50% mun suuresta kuukausiliksasta. Haluatko huntin vai viidenkympin seteleinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244169
- 982101
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa961417Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681341- 591221
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561105Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1951044- 47973
- 61952
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M191934