Rodos: paljon rahaa mukaan lompakkoon?

syksyllä matkalle

Hei. Mietin sopivaa matkabudjettia kun olen mieheni kanssa rodokselle matkaamassa.
Hotelli ja lennot siis on jo, mutta mietin pärjääkö 200 e /viikko/henkilö?
Emme aio käydä retkillä, kierrämme kaupunkia (ihan rodoksen kaupunki on siis kyseessä) jalan ja syömme varmaankin kerran päivässä ravintolassa. aamiainen syödään hotellilla.
tuliaisia ei osteta, vain mitä itselle tarttuu mukaan sieltä kaupoista.

23

8104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afrodite*

      tuolla rahalla per henkilö syö aivan mukavasti ja vielä jälkiruoatkin. Varsinkin jos pysyy vesilinjalla ja sehän kannattaa.

    • rodotar

      Kyllähän se pelkkään syömiseen riittää, mutta ei kyllä muuhun. Ottaisin satasen tai pari per nenä enemmän, ei sitten ainakaan lopu kesken (eihän niitä kaikkia siellä tarvi tuhlata).

    • jamo 1964

      tonni per viikko.

    • vähän

      tosiaan. Siis vajaa 30e päivä, no käyhän sillä syömässä mut ei kyllä paljon muuta sit tehäkkään...suosittelisin parin sadan euron lisäystä matka budjettiin niin ei sit tarvii kitsastella koko lomaa ja miettiä rahan riittämistä. Itse en kyllä pärjäisi tuolla summalla reissussa..tosin kriteeritkin on paljon muuta kuin teillä eli kiertelyä autolla, vesipuistoilua ja illalla yö elämässä viilettelyä. Mutta hyvää lomaa teille kuitenkin...Rodos on aivan ihana paikka!! Tulette varmasti ihastumaan!!!

    • Toisinaan täällä

      on 50 €/päivä/hlö. Tuo pitäisi keskimäärin riittää perusmenoihin, jos on sitten vaikka luottokortti lisäksi varmuuden vuoksi.

      • Aurinkokuningas

        Samalla on menty täälläkin, 50€ käteistä per päivä, mutta maksan luottokortilla illalliset ja mahdolliset ruokakaupat. En juuri lomalla mieti rahan käyttöä mutta tuolla on pärjännyt ok. Jos matka suuntautuu esim Nizzaan niin kassaa pitää olla enemmän.


    • miettiä

      Tämä on vain minun ajatus. Mutta, miksi menette noin pienellä budjetilla??? Eikö kannattaisi ajatella loma lomana? Nautitteko yhtään mistää, jos pitää vetää noin tiukille! Kerran päivässä? Gyros välipalaksi maksaa pari euroa, suosittelen. Tulette huomaamaan, ettei siellä täydy noin tiukalla budjetilla olla.

    • rodos

      vaimon kanssa menee toimintatonni

      • sittingman

        menee yksin, se toimintatonni. Takaisin tullesa taskuissa vaan kilisee, liekö kolikot, vai mikä? Vähemmälläkin toki varmasti pärjää, mutta minun periaatteeni on, lomilla ei nuukailla.


    • Yhdeksän kertaa Rodoksella

      Jos otat 200 käteistä ja maksat luottokortilla osan maksuista,niin riittää varmasti.Mutta 200 euroa on aika vähän,vaikka söisitte "vaatimattomasti" ja olisitte vesilinjalla.Ei Rodos enää kuitenkaan mikään edullinen paikka ole.Ja varmaan tulee ostettua muutakin.Aurinkotuolien maksut,jos viihtyy rannalla,mahdolliset lääkkeet,jos sairastuu ym.Muutamia satasia lisää,niin ei tarvitse laskea koko ajan budjetin riittävyyttä.Mukavaa matkaa!

    • matkaa

      Kyllä pärjää pienellä budgetilla. On tehty monta matkaa jolloin käytetty jopa tuota vähemmän. Meillä arkipäivä on kovin stressiä täynnä.
      Meille loma on aurinkoa, rannalla tai altaalla lojumista joku hyvä kirja seurana, aamupala yleensä hotellissa, päivällä leipää ja juustoa ja hedelmiä ja illalla syömme hyvin jossain pienemmässä ravintolassa. Alkoholia emme käyta ollenkaan.
      Retkille paikallisbusseilla (silloin näkee jopa paikallisia) tai kävelylenkille.
      Tuolla tavalla vietämme rauhallista ja stressivapaata ( ja halpaa) lomaa ilman mitään suunniteltua ohjelmaa tai vaatimusta, että on nähtävä niin paljon kuin mahdollista.
      Kaikki tavallaan,

    • ottaisin enemmän

      Lomalla on aika ikävä laskea joka sentin perään, mun mielestä. Tuotte sitten sen mitä jää, takaisin Suomeen. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu ja jos ottaa aivan minimaalisen kassan mukaan, niin pelivaraa ei ole ollenkaan!

    • Cherokee-*

      Meillä sopiva budjetti miehen kanssa n. 400e per nuppi/per vk, ja lomamme on kuitenkin all inclusive, eli hotlalla emme maksa mistään mitään. Tuliaisia emme myöskään juuri osta. Kyllä nuo sataset kuluvat helposti tuolla, vesipuisto, bussit, rantatuolit tarvittaessa, ja on kiva istahtaa kesken kaupunkikierroksen välillä vaikka oluelle tai kahville. Eli toivottoman vähältä kuulostaa kyllä tuo 200e/vk.

      • minä pärjään vähemmällä

        Minä meinaan kahden viikon matkalle ottaa käyttörahaksi 500 e (kuten viime vuonnakin). En tarvitse varata rahaa ruokailuun, retkillä en käy, rannalla en makaa enkä tuliaisiakaan tarvitse ostaa. Raha riittää siis päivän pikkukuluhin (kuten röökiin, välipaloihin ja juomisiin) Visa on tosin varmuudeksi mukana jos sittenkin tulee jotain osteltua tai muuten tulee lisärahan tarve.


    • Sari866

      n. 500 eur vko jos en mitään ihmeellistä osta, yllättävän paljon menee pelkkiim vesiin ym....aurinkotuoleista puhumattakaan. itse aion parin vkon päästä ottaan 100 eur per päivä..en halua että lomalla pitää laskea joka senttiä ja saahan ne ylimääräset rahat sitten tuotua takas suomeen.

      • päästä

        sanoit,että parin viikon päästä. Koska olet lähdössä?


      • 123123

        Kyllähän 200 euroa riittää juuri ja juuri ellei käytä rahaa muuhun kuin ruokaan ja veteen.Rodos ei todellakaan ole mikään halpa lomailukohde. Hinta taso on melkein sama kuin suomessa.Jos haluat ottaaa rannalla aurinkovarjon/ranta"vuoteen"se maksoi jo 3.5 euroa viime kesänä/pv.Nyt on varmaan taas noussut.Sehän tekee jo matkakasssaan suuren "loven" viikkoa kohti.En ole mikään tuhlari mutta itse en lähtisi noin pienellä butjetilla matkalle.Ottaisin ainakin Visan mukaan ettei loma mene pilalle liian vähän rahan takia.Rodos on ihana paikka ja sinne tekee mieli palata aina ja aina uudelleen.Olen ollut siellä kuusi kertaa ja pikapuoliin lähdössä jälleen.Mukavaa lomaa.


    • Anonyymi

      Tota tultiin viideks päiväks roodoksee ja meillä meni semmonen 2000€ yhteensä lomalla, että sitä rahaa kyllä palaa

      • Anonyymi

        onko se roodos joku baari keravalla tai myllypurossa. yhteensä? osaatko laskea? omalla koneellako, ku viideks päiväks?


    • Anonyymi

      Hinnat noussut ihan kohinalla. Ruoka-annokset useissa paikossa yli 10 € ja siihen juoma ja jos haluat jättää tippiä niin se on lähes 20€. Rantavuode varjo maksaa 5€ eli pari rantavuodetta tekee jo 10€. Juomista pitää olla pitkin päivää. Pieni vesipullo 50 senttiä. Mutta niitä tarttee useita. Voit tietysti täyttää pullon kraanavedellä tai aamupalalla (jos on vesiautomaatti). Et kyllä sitä rahaa menee yllättävän monessa paikassa. Mulla meni vajaa 300€ viikossa yksin reissatessa, mut ei tarvinnut loppupäivinä pihistellä ja laskea senttejä. Ostin tuliaisia, hedelmiä päivittäin, erilaisia juomia (myös vähän alkoholia), kävin kahvilla kerran/pari päivässä. Olin siis 2 viikkoa reissussa. Kivaa oli ja kyllä kannatti.

    • Anonyymi

      kallista on.500 oli,ei piisaa mihinkää.tuliaisii meni 20e.siis viikossa.min 700 ku menen ens vuonna.sekin min määrä.

    • Anonyymi

      Itse otin täysihoidon (aamiainen ja illallinen), josta lisämaksu siinä hotellissa oli 100 euroa (joissakin vähemmän). Päivällä en syönyt, join vain pullovettä, joka maksoi 50 senttiä, kun sama pullo Helsinki-Vantaan lentoasemalla maksoi vähintään 3 euroa.

    • Anonyymi

      Kun on maksukortti mukana niin ei välttämättä tarvitse rahaa mukaan. Sitä saa seinästä tai voi maksaa kortilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe