tyhmä kysymys

matkalipusta?

Eli siis jos ostan tuollasen 10matkan metro/ratikkalipun niin kuinka pitkiä matkoja voin sillä kerralla matkustaa? ja onko se vaan barcelonan sisällä vai myös lähikaupungeissa toimiva?
Mietin myös tuota tunnin vaihtoaikaa niin mitä se tarkoittaa, että voin tunnin aikana vaihtaa kulkupeliä ilman että menee useampi matka lipusta? :D

5

951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Barseturisti

Tästä kartasta minä olen katsellut juna-asemien vyöhykkeitä.

http://www.fgc.es/downloads/tarifes_bitllets/sistema_tarifari.pdf

Find-kohtaan kun kirjoittaa paikannimen niin nimi korostuu ja perään tulee vyöhyke. Plussasta suurennetaan. Alueen nimi täytyy katsoa kartasta ellei sitä tiedä.

Tämä ja paljon muuta löytyy Tourist Guidesta.

http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/transport/barcelona-metro.html

Voimassaoloaika on 1 h 15' 1 vyöhykkeellä. Useammalla vyöhykkeellä aika pitenee. 1 vyöhyke ulottuu muutamaan lähikaupunkiin asti. Kokeile vaikka tuota Sant Joan Despiä. Sabadell on jo 2 vyöhykettä. Metrosta ei pidä tulla ulos. Muuten menee toinen maksu.

• Barcelona bullshit

Peru Barcelonan matka-taskuvarkaiden ja lusmujen maa, Käytä rahat Suomessa.

• Barseturisti

Taskuvarkaita on Helsingissäkin. Riskiä voi kuitenkin pienentää melko yksinkertaisilla keinoilla. Tässä Barcelonan ohjeet:

http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/general/barcelona-safety.html

Hieno kaupunki tämä on. Paljon on nähtävää. Hotellin tallelokero on rahojen säilytystä varten. Sieltä jos viedään, hotelli korvaa 1500 euroon asti. Kaikki ylimääräiset kortit, avaimet ja arvoesineet kannattaa säilyttää siellä. Näin olen menetyksellä tehnyt joka suurkaupungissa, jossa olen käynyt.

Aika huolettomasti näkyvät espanjalaiset kulkevan täällä jopa järjestelmäkameroiden kanssa. Ihmiset ovat täällä hyvin ystävällisiä, mutta toki pinnan alla on kova suurkaupunki.

• P1313

ellei riskiä ota. Pitäisikö Lapuan raitteja koko elämä kiertää? Suomessahan ei tapahtu koskaan mitään, ei kotona eikä kaduilla, Euroopan turvallisin maa... No, todennäköisesti minua ei ryöstetä Suomessa, vaan hakataan kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe