tyhmä kysymys

matkalipusta?

Eli siis jos ostan tuollasen 10matkan metro/ratikkalipun niin kuinka pitkiä matkoja voin sillä kerralla matkustaa? ja onko se vaan barcelonan sisällä vai myös lähikaupungeissa toimiva?
Mietin myös tuota tunnin vaihtoaikaa niin mitä se tarkoittaa, että voin tunnin aikana vaihtaa kulkupeliä ilman että menee useampi matka lipusta? :D

5

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Barseturisti

      Tästä kartasta minä olen katsellut juna-asemien vyöhykkeitä.

      http://www.fgc.es/downloads/tarifes_bitllets/sistema_tarifari.pdf

      Find-kohtaan kun kirjoittaa paikannimen niin nimi korostuu ja perään tulee vyöhyke. Plussasta suurennetaan. Alueen nimi täytyy katsoa kartasta ellei sitä tiedä.

      Tämä ja paljon muuta löytyy Tourist Guidesta.

      http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/transport/barcelona-metro.html

      Voimassaoloaika on 1 h 15' 1 vyöhykkeellä. Useammalla vyöhykkeellä aika pitenee. 1 vyöhyke ulottuu muutamaan lähikaupunkiin asti. Kokeile vaikka tuota Sant Joan Despiä. Sabadell on jo 2 vyöhykettä. Metrosta ei pidä tulla ulos. Muuten menee toinen maksu.

    • Barcelona bullshit

      Peru Barcelonan matka-taskuvarkaiden ja lusmujen maa, Käytä rahat Suomessa.

      • Barseturisti

        Taskuvarkaita on Helsingissäkin. Riskiä voi kuitenkin pienentää melko yksinkertaisilla keinoilla. Tässä Barcelonan ohjeet:

        http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/general/barcelona-safety.html

        Hieno kaupunki tämä on. Paljon on nähtävää. Hotellin tallelokero on rahojen säilytystä varten. Sieltä jos viedään, hotelli korvaa 1500 euroon asti. Kaikki ylimääräiset kortit, avaimet ja arvoesineet kannattaa säilyttää siellä. Näin olen menetyksellä tehnyt joka suurkaupungissa, jossa olen käynyt.

        Aika huolettomasti näkyvät espanjalaiset kulkevan täällä jopa järjestelmäkameroiden kanssa. Ihmiset ovat täällä hyvin ystävällisiä, mutta toki pinnan alla on kova suurkaupunki.


      • P1313

        ellei riskiä ota. Pitäisikö Lapuan raitteja koko elämä kiertää? Suomessahan ei tapahtu koskaan mitään, ei kotona eikä kaduilla, Euroopan turvallisin maa... No, todennäköisesti minua ei ryöstetä Suomessa, vaan hakataan kotona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe