Millainen tauti on issias

hermanni jolkkonen

Minulla oli ristiselkä kipeänä ja sitten kipu siirtyi jalkoihin. Erityisesti yöllä ottaa ristiselkään, kun yritän kääntyä sängyssä.

32

5973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkärangan välilevyn pullistuma, joka painaa hermojuurta. Siinä on pahojakin kipuja jotka säteilee lannerangasta alaspäin reiden ulkoreunaa, jalkaan saakka. Kipu saattaa jäykistää koko selän. HOITONA LEPOA, JA TULEHDUSKIPULÄÄKETTÄ.

      • minun vaivani on

        Yleensä se alkaa kun olen jonkinaikaa istunut esim,telkkaria katsellessa. reiden takaosasta ja pakaran sisältä alkaa ihan sietämätön tunne, on pakko nousta liikkeelle että saa tilanteen poikki, usein seuraavana päivänä kyseinen alue on aivan kuin olis palanut ,siis arka kosketukselle. Olisko tämäkin jotai iskiakseen viittaavaa?


      • minun vaivani on kirjoitti:

        Yleensä se alkaa kun olen jonkinaikaa istunut esim,telkkaria katsellessa. reiden takaosasta ja pakaran sisältä alkaa ihan sietämätön tunne, on pakko nousta liikkeelle että saa tilanteen poikki, usein seuraavana päivänä kyseinen alue on aivan kuin olis palanut ,siis arka kosketukselle. Olisko tämäkin jotai iskiakseen viittaavaa?

        varmaksi sanoa, vaatii lääkärin tutkimusta, mutta epäilen, että voi johtua verenkiertohäiriöstä. Liian kauan istumista pitäisi välttää, ja liikkua välillä. Meillä vanhoilla on niitä remppoja itsekullakkin. Koitetaan vain pärjäillä niiden kanssa.HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!


      • KT3
        minun vaivani on kirjoitti:

        Yleensä se alkaa kun olen jonkinaikaa istunut esim,telkkaria katsellessa. reiden takaosasta ja pakaran sisältä alkaa ihan sietämätön tunne, on pakko nousta liikkeelle että saa tilanteen poikki, usein seuraavana päivänä kyseinen alue on aivan kuin olis palanut ,siis arka kosketukselle. Olisko tämäkin jotai iskiakseen viittaavaa?

        elikkä piriformis pakarassa. Kipu säteilee tällöin tiukasti reiteen. Venyttelystä on apua: rentona makuulla kyljellään ja polven venytys koukussa rauhallisesti kohti leukaa.


      • kokeilen
        KT3 kirjoitti:

        elikkä piriformis pakarassa. Kipu säteilee tällöin tiukasti reiteen. Venyttelystä on apua: rentona makuulla kyljellään ja polven venytys koukussa rauhallisesti kohti leukaa.

        Kiitos neuvosta, minäpä heti illalla kokeilen tuota venytystä. Iloista pääsiäistä!


      • mattimyöhäinen kyselijä

        kokemusta on. Jo vuosia sitten tehdyn operaation jälkeen olen pärjäillyt aika ok paitsi että kivut vaivaa ajoittain edelleen. Jälkitilaa on kyllä hoidettu ja hoidetaan, eli tiedän olemassa olevat mahdollisuudet suht hyvin. Silti minua joskus mietityttää, että miten ihmeessä kipu jalan sisällä voi ajoittain olla niin kova. Tuntuu melkein kuin se räjähtäisi, kuin siellä hermon sisällä olisi joku pallo joka on juuttunut johonkin ja pyrkii siksi väkisin kiskoutumalla vaihtamaan paikkaansa. Tai ehkä se haluaa ulos oikaisemalla mutkat suoriksi? En tiedä, vaikea selittää, höh? Kyllä kait tämäkin sitten kuuluu sellaisen vaurioituneen iskiashermon jälkitilaan?


    • viime syksynä

      samantyyppinen,,kaksi päivää kesti,,vaikeaa oli nukkuminen varsinkin. Parasta oli seisten ja ja kädet lattiaan, tai pikemmimkin sormenppäät. En enää kämmenii saakkaan. Samten laitoin kipukeeliä ja särkylääkettä. Kyllä se siitä...

    • Reino

      Ja minä niin viihdyn pikku hutikassa.

    • Aliisa Issia

      Kun tulee selkärangan nikamissa laskeutumaa välilevy saattaa pullistua ja osua selkärangan vieressä kulkevaan i-hermoon Taudin kulku vaihteleva Mutta usein on niin ettei itse selän tarvitse olla kipeä laisinkaan Kipu useimmiten "lyö ulos" jalasta Minä itse olin miltei puoli vuotta tuskissani ko.vaivan takia Kirurgi alkoi jo veistänsä teroittaa Mutta onneksi fysikaalisella hoidolla -lämpöhoito -venytys -hieronta ja tietysti kipulääkkeitä sekä siinä vaiheessa kun kipua oli myös selässä käytössäni oli myös tukiliivi kävellessä Pullistuma edelleen olemassa mutta oikealla liikunnalla ja fysikaalisella hoidolla tilanne on pysynyt kivuttomana

    • zöf

      on monitahoinen iskiashermon hermopinne jossain alaselän ja jalan välillä. Useimmiten iskiaksen aiheuttaa iän myötä tapahtuva lihasten liikeratojen supistuminen, eli ns alati kiristyvän sukelluspuvun ilmiö. Lähes spasmissa olevat lihakset painavat hermoa joka kipuilee puristuksessa. Myös välilevyn fyysinen pullistuma voi aiheuttaa iskiasta, samoin ns piriformissyndrooma on yllättävän yleinen, suoliluun ongelmista puhumattakaan. Eli iskias on yllättävän monisärmäinen oireiden vyyhti, joiden yleisnimikkeenä käytetään termiä iskias. Ylen harvoin iskiasta tavataan ihmsillä joilla ei ole lihasjäykkyyksiä, ts elämänikäinen venyttely on tullut tehtyä. Ja paras apu iskiaksen hoitoon ja ehkäisyyn on venyttelyn oppiminen ja ymmärtäminen osaksi normaalia elämää. Tämä jälkimmäinen on monille vaikeaa, tai jopa mahdotonta mieltää.

    • Olavi2

      Minulla oli aikoinaan niin paha lonkkakipu, että jouduin kerran Ruotsissakin käymään istumaan kadulle, oli niin kova tuska lonkassa. Mutta kun minä olen ns. rukous ihminen, niin rukoilin Jumalaa kovasti, ja vetosin Jumalan sanaan Jesaja 53:4 ja 5 jae, että totisesti Hän (Jeesus) Meidän sairautemme kantoi, ja meidän tautimme oli Hänen päällänsä, niin Jumala kuuli rukoukseni, ja niin se lonkkakipu häipyi kuin tuhka tuuleen. Jumala kuulee rukouksen. Mutta minä luulen että Suomessa uskonto on häpeällistä, mutta täällä Kanadassa ja USA:ssa se on kunnia asia. Mutta kyllä minä vieläkin ihmettelen Suomalaisten kieroilua, kun ei uskalleta tulla uskovaiseksi, mitä se naapuri sanoo. Ja Jouluna ollaan sitten niin hurskaita, että pyhyys kyynärpäistä tippuu. Miksi olla kiero? Oishan Jeesuskin voinut olla kiero ja sovittaa vaan hyvien ihmisten synnit, mutta Hän sovitti juuri syntisten synnit, ja sanoi että en minä ole edes tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä, ja aina Hän seurusteli syntisten kanssa, mutta fariseuksille Hän oli vihainen. Ole sinäkin reilu, ja pyydä Jumalaa että Hän pelastaisi sinut, että kun kuolet pääset parempaan paikkaan, kuin tämä maapallo on. Olavi2

      • 1947

        Juuri noin se on. Hävetään uskoon tuloa. Se on itselläkin ollut parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Uskossakin kasvaa ajan kanssa. Ennen etsin ja luulin onnen olevan miehessä. No, tietty onni onkin, mutta se oikea, mikä tuo rauhan sisimpään, se tuli vasta Jeesuksen seurassa. Siihen loppui puuttuvan palan etsiminen. Rukouksiinkin vastataan. Suurin rukousvastaus on meillä pojan syntymä, eli lapsen saaminen. Kaikki eivät parane, mutta kun sielu prantuu, voi hyvin. Taivastie odottaa silloin.


      • Olavi2
        1947 kirjoitti:

        Juuri noin se on. Hävetään uskoon tuloa. Se on itselläkin ollut parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Uskossakin kasvaa ajan kanssa. Ennen etsin ja luulin onnen olevan miehessä. No, tietty onni onkin, mutta se oikea, mikä tuo rauhan sisimpään, se tuli vasta Jeesuksen seurassa. Siihen loppui puuttuvan palan etsiminen. Rukouksiinkin vastataan. Suurin rukousvastaus on meillä pojan syntymä, eli lapsen saaminen. Kaikki eivät parane, mutta kun sielu prantuu, voi hyvin. Taivastie odottaa silloin.

        Kyllä uskon tie on kaita tie,
        ei siihen sovi mitä vaan. Mutta uskontien alussa jumala antaa aivankuin siimaa löysälle, mutta sitten alkaa pyhityksen tie, ja siinä joskus Jumalan täytyy antaa lapsellensa vitsaakin. Mutta sen me ansaitsemmekin koska liha sotii niin kovasti henkeä vastaan. Mutta kun tiedämme että Jeesus ohjaa elämämme purtta,
        niin olemme kuitenkin turvallisella mielellä.

        Hyvää jatkoa sinulle kaidan tien kulkija.

        Olavi

        [email protected]


    • Saan apua

      Terve.
      Minulla on myös paha iskias,sekä välilevypullistuma, tämä selvisi minulle vasta viime syksynä.
      En jaksa kertoa sen enmpää, mitä olen kokeillut, tässä tulee nyt seuraava väite.
      Iskias on perinnöllinen sairaus, moni sairastaa iskiasta mutta eivät tiedä sitä.
      Iskias aiheuttaa välilevyn pullistumat / lonkka ongelmat.
      Iskias on lihasten surkastuminen => Lihakset ottavat kiinni luuhun.
      Minulla oli ongelma oikea reisi, mistä kaikki on alkanut => Lihakset kiinni luussa =>On nyt korjattu
      Ja nyt hierotaan vasenta reittä, missä vielä paljon töitä.
      Kyseessä ei siis ole normaali hieronta, vaan lihaksen iroittaminen luusta.
      Mikäli välilevypullistuma tai lonkka leikataan, niin varsinaista vikaa ei korjata.
      Olen nyt käynyt 9 kertaa Leo Saario nimesellä iskias expertillä.
      Lukekaa Leo Saarion kirja, Leo on 82 vuotias vanha tekijä joka hoitaa pelkästään iskiaspotilaita.
      Ongelma on että Suomessa ei ole Iskiasksen tuntevia hieoroojia, puhumattakaan lääkäreistä.
      Salakavala Iskias, on kirjan nimi.

      • kalkkis 50 v.

        Olen käynyt nyt muutaman kerran Leo Saarion oppilaan hierottavana ja täytyy sanoa, että miten voikaan terveestä miehestä löytyä niin paljon kipeitä paikkoja?
        Kyse on juuri edellisen kirjoittajan kirjoittamasta asiasta: salakavala iskias.

        Homma perustuu siihen, että emme ole ainoastaan esim. oikeakätisiä vaan samalla myös oikeajalkaisia, -kylkisiä ... vaan kokonaan toispuoleisia, jopa oikealeukaisia eli oikeakätiset puree ruokansakin pääasiassa oikeassa poskessa!
        Kehon oikeapuoleisuus siis vetää syntymästä lähtien myös lantiota hieman vinoon ja "kierteelle" niin että lopputuloksena on sitten ennenpitkää välilevyn pullahdus, joskus aivan mitättömästä syystä, vaikka kyseessä on elinikäisen prosessin vääjäämätön lopputulos.

        Tämä iskiasvaiva pystytään kuitenin toteamaan jo hyvin varhain, koska esim. oikeapuoleisella kiristyy tietyt linjat oikella puolen ja tietyt linjat vasemmalla ( esim. oikea jalka etupuolelta ja vasen takaa ja sivulta). Nämä kiristymät ja kalkkikeräymät estävät samalla hermojen hapensaannin ja näin lihakset alkavat toispuoleisesti surkastua. Kalkkia muuten muodostuu aina elimistöön tulehdusten "jätteenä".

        Saarion oppien mukaan nämä kiristyneet ja surkastuneet linjat täytyy hieroa kuntoon. Kalkin rutina näissä linjoissa on tuskallista mutta parantavaa. Itselläni esim. oikea jalkapöytä ja jopa oikea kylkikaari ja oikea otsa kallkikerätymineen olivat tosi kipeät, joihin ei juuri tavanomaisessa hieronnassa ole koskettu. Muutaman kerran jälkeen kipu alkaa helpottaa, kun hermot saavat happea ja kalkki lähtee liikkeelle.

        Enpä jatka enempää, mutta olen vakuuttunut, että homma toimii eikä ole mitään huuhaa-terapiaa vaan aivan arkijärkinen asia.


      • old-tiger
        kalkkis 50 v. kirjoitti:

        Olen käynyt nyt muutaman kerran Leo Saarion oppilaan hierottavana ja täytyy sanoa, että miten voikaan terveestä miehestä löytyä niin paljon kipeitä paikkoja?
        Kyse on juuri edellisen kirjoittajan kirjoittamasta asiasta: salakavala iskias.

        Homma perustuu siihen, että emme ole ainoastaan esim. oikeakätisiä vaan samalla myös oikeajalkaisia, -kylkisiä ... vaan kokonaan toispuoleisia, jopa oikealeukaisia eli oikeakätiset puree ruokansakin pääasiassa oikeassa poskessa!
        Kehon oikeapuoleisuus siis vetää syntymästä lähtien myös lantiota hieman vinoon ja "kierteelle" niin että lopputuloksena on sitten ennenpitkää välilevyn pullahdus, joskus aivan mitättömästä syystä, vaikka kyseessä on elinikäisen prosessin vääjäämätön lopputulos.

        Tämä iskiasvaiva pystytään kuitenin toteamaan jo hyvin varhain, koska esim. oikeapuoleisella kiristyy tietyt linjat oikella puolen ja tietyt linjat vasemmalla ( esim. oikea jalka etupuolelta ja vasen takaa ja sivulta). Nämä kiristymät ja kalkkikeräymät estävät samalla hermojen hapensaannin ja näin lihakset alkavat toispuoleisesti surkastua. Kalkkia muuten muodostuu aina elimistöön tulehdusten "jätteenä".

        Saarion oppien mukaan nämä kiristyneet ja surkastuneet linjat täytyy hieroa kuntoon. Kalkin rutina näissä linjoissa on tuskallista mutta parantavaa. Itselläni esim. oikea jalkapöytä ja jopa oikea kylkikaari ja oikea otsa kallkikerätymineen olivat tosi kipeät, joihin ei juuri tavanomaisessa hieronnassa ole koskettu. Muutaman kerran jälkeen kipu alkaa helpottaa, kun hermot saavat happea ja kalkki lähtee liikkeelle.

        Enpä jatka enempää, mutta olen vakuuttunut, että homma toimii eikä ole mitään huuhaa-terapiaa vaan aivan arkijärkinen asia.

        Hei Kerrotko vielä Leo Saarion oppipojan nimen/ yhteystiedot, olisin valmis kokeilemaan. Ottaako Leo Saario enää itse asiakkaita vastaan?
        Kiitos!


      • kj
        old-tiger kirjoitti:

        Hei Kerrotko vielä Leo Saarion oppipojan nimen/ yhteystiedot, olisin valmis kokeilemaan. Ottaako Leo Saario enää itse asiakkaita vastaan?
        Kiitos!

        mukaan Saario näkyy asuvan Kokkolassa (jos vielä elää ja asuu).
        Kysy numero ja soita hänelle ja kysy ketkä ovat oppejaan saaneet.Varmasti heitä löytyy
        paljonkin.


      • Iskiasmies
        old-tiger kirjoitti:

        Hei Kerrotko vielä Leo Saarion oppipojan nimen/ yhteystiedot, olisin valmis kokeilemaan. Ottaako Leo Saario enää itse asiakkaita vastaan?
        Kiitos!

        Rami Känsälä on hieroja Kokkolassa joka on saanut vaariltaan Leo Saariolta opin.


    • Kipuileva

      Onneksi Leo Saario kerkesi opettamaan uusia hierojia. Olen käynyt kahdella oppipojalla. Rami Känsälä on Leon tyttärenpoika ja Esa Vatunki vävy. Molemmat ovat hyviä hierojia ja menen sille, jolle ensin pääsen, sillä iskiasvaivani vihottelee monesti ilmojen mukaan. Pitäisi tietysti käydä säännöllisemmin, mutta tulee turhaan ootettua, että tulee taas oireita. Olen kuitenkin pärjännyt muutamia kuukausiakin ilman kipuja ja se on iso asia verrattuna aikaisempaan, kun en löytänyt edes kivutonta asentoa yöllä. Muutkin samasta kärsivät olen opastanut näiden hierojien luo ja apua on tullut AINA.

    • Jopaauttoi

      Iskias on pirullinen kipu pakarassa ja säteilee koko jalkaan. Ei hetken rauhaa yöllä eikä päivällä. Joskus emäntä painelee selkää ja alkaa poltella vähän laajemmin, mutta pian taas tuntuu sama kipu.
      Sain sitten Leo Saarion opettaman hierojan yhteystiedot työkaverilta ja nyt muutaman käyntikerran jälkeen näkyy valoa tunnelin päässä. Muutamat yöt on tullut oikein nukuttuakin. Kiitos Vatungin Esalle Kokkolaan.

      • iskiasrouva

        Tutuksi ovat tulleet iskias oireet, Toinen käpälä varpaisiin asti säteilevää kipua. Onneksi ei ole vielä tullut tunnottomuutta jalkaterään, ei muuallekaan alaselkään.
        Olin jo hyvässä pisteessä selättää koko kipuilu, hölmöyttäni menin saunomaan, siitäkön se kipu alkoi kesti pari viikkoa. Joten saunonut en ole kohta 2 kuukauteen, väliäkö tuo suihku hoitaa homman.

        Ovat nämä kerrostalojen saunat vähän sinnepäin, joten toistaiseksi olen lopettanut saunomisen. Uimahaali hoitaa saman asian, lattiat lämpimät, puhdasta aina lauantainan kun perjantaisin on perusteellinen puhdistus hallin kaikissa tiloissa.


    • villasukatsateessaa

      Minulla iskias ilmoittelee ilmojenkin mukaan. Tämä kesä on sateisuutensa vuoksi ollut oikein hankala. Villasukat jalassa olen yrittänyt kulkea, mutta silti oli kipuja. Sain sitten tuon Känsälän Ramin yhteystiedot tutultani, joka oli siellä käynyt. Jo kolmen hieronnan jälkeen olen voinut vaihtaa päivisin tavalliseen sukkaan (öisin laitan vielä villasukat varmuuden vuoksi). Monta hierojaa ja fysioterapeuttiakin ehdin kokeilla vuosien varrella. Toivottavasti tämä hieroja pitää kipuni pois jatkossakin

      • Anonyymi

        Sain iskiasvaivaan avun Rami Känsälältä. Hieroi jalat ja pakaralihakset. Ei tarvitse enää koko yötä etsiä sellaista asentoa, missä ei kipu tuntuisi. Aluksi kävin viikottain. Nyt harvemmin. Ilman kipulääkkeitä olen pärjännyt puolisen vuotta.


    • Anonyymi

      Luin näitä kirjoituksia ja kävin myös Känsälän Ramilla. Oli niin kipeät paikat, että ensimmäisellä kerralla hierottiin vähän varovaisemmin. Itse tulehduspesäkettä ei hierottu, vaan siitä ympäriltä aloitettiin lihasten pehmitys. Jalatkin olivat kuin tulessa, kun niihin koski. Hierontatyyli oli kuitenkin niin erikoinen, että pikku hiljaa pahimmat kivut hellittivät ja jo ensimmäisen keran jälkeen tuntui paljon paremmalta. Seuraavalla viikolla pystyi hieromaan jo vähän reiluummin ja jokainen viikko toi lisää helpotusta.
      Nyt käyn jo kävelylenkillä ontumatta, eikä jalka anna yhtäkkiä periksi. Toiveissa on, että saan avun pitemmäksikin aikaa. Nyt tiedän, että minun täytyy muistaa turvautua hierontaan heti ensimmäisten iskiasoireiden jälkeen tulevaisuudessakin.

    • Anonyymi

      Vaikeeta on saada unesta kiinni.- Vasempaan jalkaan kun tuo iskias.- Sitä kiemurtelee ja yrittää saada sellaisen asennon ettei kiusaisi.- Vaimokin jo vanha, ei hän jaksa mun selkää polkea , pienessä kun nukahtaa saa muutaman tunnin levon, mutta sitten jo 4-5 maissa alkaa ärsyttämään :(

    • Anonyymi

      Issias, se on kuulemma jokin hermo.

      • Anonyymi

        On. Iskiashermo, joka puristuksissa. Hieromalla saa vapautettua ja verenkierron elvytettyä. Rami Känsälä hieroi kuntoon. Minulla oli harvinaisempi molemminpuolinen iskiasvaiva istumatyön vuoksi. En ollut tarpeeksi kiinnittänyt huomiota istuma-asentoihini. Vuosien saatossa kivut kovenivat ja ajoivat lääkepurkeille sekä sairaslomalle. Nyt takaisin työelämässä. Jospa se tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Iskiashermo, joka puristuksissa. Hieromalla saa vapautettua ja verenkierron elvytettyä. Rami Känsälä hieroi kuntoon. Minulla oli harvinaisempi molemminpuolinen iskiasvaiva istumatyön vuoksi. En ollut tarpeeksi kiinnittänyt huomiota istuma-asentoihini. Vuosien saatossa kivut kovenivat ja ajoivat lääkepurkeille sekä sairaslomalle. Nyt takaisin työelämässä. Jospa se tästä.

        Yleensä tämä vaiva ilmenee näiden valtion virastoissa tms. työskentelevien keskuudessa, jotka eivät koskaan eläessään ole tehneet muuta kuin aina istuneet, jopa eivät ole edes kouluaikanaan jaksaneet nousta pulpetistaan kuin kouluruokailuun, jos
        edes siihenkään. Tietysti kotiinlähtö oli aina reipasta, verrattuna aamuisin laahustettuihin koulumatkoihin. Ilmeisesti normaalit, sekä aivan tavalliset työtätekevät ovat välttyneet kyseisestä hermosairairaudesta.


    • Anonyymi

      Kävin Kokkolassa hierojalla. Rami Känsälä hieroi olkapääni kuntoon ja iskiaskin alkaa helpottaa. Vahvimmat särkylääkkeet jätin jo pois. Paistaisiko se aurinko vielä tähänkin luukasaan.

    • Anonyymi

      Aikoinaan isälläni oli nuo oireet,
      selkä tutkittiin
      ristiselän seudulta löytyi kananmunan kokoinen h y v ä n l a a t u i n e n kasvain, se oli alkanu painaa hermoja selässä jotka johti jalkoihin,
      se leikattiin
      leikkaus onnistui,

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan myös Jeesuksella otti risti selkään.

    • Anonyymi

      Jätin lukemisen kesken
      Pääosin taas roskaa päivittelyä ja vanhaa ideologiaa

      Selkää ei lämmitetä ei lämpötyynyjä
      Kylmää selkä EI saa saada, ei lattiallamakaamista

      Ei levätä ja maata, luu/nivelongelmissa makaaminen pahentaa

      Osa on pilannut luustonsa väärällä jalkojen asennolla vaappuvalla kävelytyylillä ...
      maratonjuoksulla ...

      Jos käytätte jalkapainoja/painavia kenkiä kävellessä, venyttää, niin sitten terä aivan suoraan ettei polvi mene yhtään vinoon

      Suosittelen kokeilumielessä kuntokoulun sellaista linkkulaitetta jossa ylävartaloa roikotetaan alaspäin selkä-pohje-lihasten venyttämiseksi. Pohjelihas vaikuttaa selkään, treenaus pohjeprässillä

      Valtaosa ei pysty vetämään leukaa mutta jos, niin sitä myös. Elefanttikävelyä nelinkontin jalat suorana kantapäät maassa ees-taas ja sitten taas-ees

      Huulestaveto on sitten eri asia,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe