Aloin hoitamaan huonosti toimivaa vatsaani (kokoajan toimivaa) teelusikallisella ruokasoodaa vedessa, sekä omenaviinietikkaa vedessä.......olikohan tällä nyt jotain vaikutusta kun iski heti hiivatulehdus??? vai johtuisiko vain pääsiäismunien hamstraamisesta....eli jos on liian emäksinen, tuleeko siitä hiiva, vai liian happamasta, mitä ilmeiseti hoidetaan pois tällä ruokasooda-etikalla??
Hiiva-emäksisyys-happamuus????
10
6920
Vastaukset
- konekuntt
esim Rela - maitohappokapseleita ja kunnon hiivalääkkeet. Älä tuollaisia kotikeitoksia tee.
- jkjk
en hoitanut tuolla ruokasoodalla tai etikalla hiivatulehdusta, vaan huonoa vatsaani....hiiva tuntui vain iskevän melko pian tämän lääkinnän jälkeen...
(eli siis etikan pitäisi nopeuttaa ruoansulatusta ja vähentää suonikohjuja, ja ruokasoodan vaikuttaa happamuuteen niin että vatsa toimisi paremmin...) - pilaa
jkjk kirjoitti:
en hoitanut tuolla ruokasoodalla tai etikalla hiivatulehdusta, vaan huonoa vatsaani....hiiva tuntui vain iskevän melko pian tämän lääkinnän jälkeen...
(eli siis etikan pitäisi nopeuttaa ruoansulatusta ja vähentää suonikohjuja, ja ruokasoodan vaikuttaa happamuuteen niin että vatsa toimisi paremmin...)vatsan lopullisesti, poppakonsti jolla saa vain vatsahaavan. Hiivan ruokaa on sokerit, eli hiilihydraatit (sokerit, viljat, peruna, riisi, pasta) joksikin aikaa minimiin ja maitohappobakteereita kyytipojaks. Saattaapi auttaa siihen vatsavaivaankin
- ^^^^
voipi olla että pelkät pääsiäis munat on aiheuttaneet, kannattaa ostaa hiivalääkkeet ennen kuin tulehdus pahenee.. ja vatsa vaivaan maitohappobakteereja ja/tai probiootteja.. säännöllinen ja terveellinen ruokavaliokin auttaa.. itselläni on runsaasti toimiva maha ja mulla on tuo säännöllinen ruokavalio ja vähärasvainen ruokavalio auttanut.. tupakoitko? sekin saattaa aiheuttaa ripulia..(mulla ainakin osasyyllinen) mulla on liian emäksinen alapään ph-arvo ja lääkärini ehdotti että kotikonstein käyttäisin "lääkityksenä" siihen ruokasoodaa veteen sekoitettuna ja huuhtelisin liuoksella alapääni 2krt/pvä muutaman päivän ajan (en kokeillu tätä tapaa vaan ostin Lactalia ja se auttoi) ja närästykseen olen nähnyt muutaman ottavan ruokasooda vesi sekoitusta.. mutta enpä käyttäisi sitä vatsan rauhoittamiseen..
- esim...
Eikös ruokasoodaa käytetä liian happamuuden hoitoon.
Hiiva ei viihdy liian happamassa. On kai mahdollista että aloittaja on saanut hiivan käytettyään emäksistä ruokasoodaa, varsinkin jos emättimen ph on ollut alunperin kohdallaan eli siis sopivasti hapan. - ehkäpäs niinkin
esim... kirjoitti:
Eikös ruokasoodaa käytetä liian happamuuden hoitoon.
Hiiva ei viihdy liian happamassa. On kai mahdollista että aloittaja on saanut hiivan käytettyään emäksistä ruokasoodaa, varsinkin jos emättimen ph on ollut alunperin kohdallaan eli siis sopivasti hapan.Nimenomaan hiivasieni on happaman kehon ongelma. Ainoa keino on nostaa pH:ta esim. ruokasoodavedellä. Oletan, että aloittajan hiiva iski uudestaan ruokasoodan käytön jälkeen, koska elintavat pysyivät samanlaisina. Harva tietää, että nykyinen ruokavaliomme ympäristön myrkyt/saasteet happamoittavat kehoa, jolloin erilaiset vaivat alkavat ja tämä oireiden kirjo on valtava.
- !
ehkäpäs niinkin kirjoitti:
Nimenomaan hiivasieni on happaman kehon ongelma. Ainoa keino on nostaa pH:ta esim. ruokasoodavedellä. Oletan, että aloittajan hiiva iski uudestaan ruokasoodan käytön jälkeen, koska elintavat pysyivät samanlaisina. Harva tietää, että nykyinen ruokavaliomme ympäristön myrkyt/saasteet happamoittavat kehoa, jolloin erilaiset vaivat alkavat ja tämä oireiden kirjo on valtava.
Jopas turiset mielenkiintoista asiaa! Itse olen kärsinyt mahavaivoista ties kuinka pitkään, ja myös hiiva kiusaa aika ajoin. Miten sitten on, onko tuo ruokasooda pahasta niin kuin joku tässä ketjussa sanoi, vai ei... Eli uskaltaako sitä alkaa käyttämään päivittäin? Mitä ylipäänsä pitäisi syödä, että saa nostettua pH:ta?
- N23
ehkäpäs niinkin kirjoitti:
Nimenomaan hiivasieni on happaman kehon ongelma. Ainoa keino on nostaa pH:ta esim. ruokasoodavedellä. Oletan, että aloittajan hiiva iski uudestaan ruokasoodan käytön jälkeen, koska elintavat pysyivät samanlaisina. Harva tietää, että nykyinen ruokavaliomme ympäristön myrkyt/saasteet happamoittavat kehoa, jolloin erilaiset vaivat alkavat ja tämä oireiden kirjo on valtava.
Ymmärtääkseni kuitenkin emättimen alueen on tarkoituskin olla hapan ja nimenomaan hiiva ei siellä viihdy? Miksi muutoin suositeltaisiin esim. maustamatonta jugurttia, etikkavesihuuhteluita tms. hiivatulehduksen hoitoon jos happamuus pahentaisi tilannetta?
- Hiton hiiva
Kyllä kai se happamuus niitä bakteereita ainakin tappaa - hiivasta en niin tiedä. Birtsatieoireisiinhan ainakin suositellaan happamien tuotteiden, kuen karpaloiden, puolukoiden ja C-vitamiinin (=askorbiinihappo) nauttimista runsaan nesteen lisäksi. Siinä ainakin yritetään elimistöä happamoittaa. Hiivan ravintoa on sokeri, joten ainakin makeat kannattaa jättää väliin hiivaoireiden lääkityksen aikana. Jos on herkästi hiivaoireita saava, voi olla että aina, kun jotain lääkkeitä syö, niin hiiva iskee. Lääkkeet voi olla joko antibiootteja tai vaikka e-pillereitä.
Itselläni ainakin herkästi tulee hiivaa lääkekuurin jälkeen. Onneksi monet lääkärit jo melkein kysyvät, että onko tällaiseen taipumusta ja kirjoittavat hiivalääkkeet muiden lisäksi. - dottore
Tarkastakaa miehenne kieli. jos siinä on vaaleaa tai ruskeaa peitteisyyttä, saattaa se olla toistuvien hiivatulehdusten lähde. Pyytäkää miestänne harjaamaan kielensä huolellisesti vahvalla ruokasoodaliuoksella ennen suuseksiä niin veikkaan, että tartunnat vähenevät.... ja tämä e ole vitsi .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865