Tiedustelisin onko kenelläkää samanlaista intohimoa kuin minulla, nimittäin karvojen nyppiminen. Minulla on lähes pakonomainen tarve välillä nyppiä mm. parta- ja viiksikarvojani, nenäkarvojani, kiveskarvojani, muutamia rintakarvojani jne.
Onkohan tämä ihan yleistä? Joskus olen nyppinyt leuastani ison alueen, että jäljelle on jäänyt iso sileä aukko, johon kasvaa partakarvoja vasta muutaman viikon jälkeen. Samoin kerran nypin keskelle päätäni noin 3 cm halkaisijaltaan olevan aukon.
Kommentteja?
Karvojen nyppiminen
9
1079
Vastaukset
- joku vaan
niin, että ei muuta kommenttia..
- sama ongelma
Tuosta tulee mieleen ns. pakkomielteet. Itse kärsin samasta ongelmasta, tai ei se varsinaisesti ole ongelma, mutta vähän kiusallinen vaiva kuitenkin. Mulla on kanssa taipumus nyppiä karvoja kehostani, pääasiassa sääri- ja kulmakarvoja ja myös hiuksia. Muiden mielestä tää voi tosiaan tuntua hiukan oudolta tai epänormaalilta.
Luin jostakin, että psykologian mukaan noi pakkomielteet luetaan jonkin sortin neurooseiksi, jotka ei kuitenkaan ole haitallisia, mutta voivat kuitenkin pahimmillaan häiritä arkielämää. Pakkomielteet voi myös kertoa jotain ihmisen psyykkisestä puolesta, tällainen ihminen voi kärsiä esim. jännittämisestä tms.- ongelmallinen
mäkin tykkään nyppiä karvoja mun kehosta.
kulmat,nenäkarvat,kainalokarvat,ja häpykarvat...
toinen sellanen on että mun on pakko kokoajan puhdistaa ihoa kasvoilta...
olisi mukava päästä eroon näistä pakkomielteistä.. - HassunNäköinenNainen
Minä kärsin myös tuosta karvojen nyppimis ongelmasta, mutta pakkomielle kohdistuu ripsiin. Minulla ei ole vuosiin ollut ripsiä kuin korkeintaan muutama hassu haiven joskus! Olen yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja mutta kertaakaan en ole voinut. Alan jo uskoa etten koskaan saa ripsiä! Tämä asia on ollut todella vaikea minulle, olen hävennyt ja salaillut sitä ja valehdellut jos joku kysyy missä sinun ripset on.. Olen todella ahdistunut, tarkastan usein peilistä että mikä on tilanne, onko uusia ripsiä kasvanut.. En tiedä miten voisin lopettaa, olen ajatellut murtaa molemmat peukaloni etten pystyisi repimään ripsiä! Se varmaan toimisi, mutta en tosissaan uskaltaisi :)
Jos kestäisin muutaman kuukauden että ripset pääsisivät kasvamaan niin ehkä en haluaisi enää repiä niitä. Sillä himo kohdistuu vain sellaisiin lyhyiin ripsiin, ei niinkään "täysikasvuisiin".
Noh, tulipa purkauduttua jonnekin...
Kenelläkään neuvoja? - mursu
HassunNäköinenNainen kirjoitti:
Minä kärsin myös tuosta karvojen nyppimis ongelmasta, mutta pakkomielle kohdistuu ripsiin. Minulla ei ole vuosiin ollut ripsiä kuin korkeintaan muutama hassu haiven joskus! Olen yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja mutta kertaakaan en ole voinut. Alan jo uskoa etten koskaan saa ripsiä! Tämä asia on ollut todella vaikea minulle, olen hävennyt ja salaillut sitä ja valehdellut jos joku kysyy missä sinun ripset on.. Olen todella ahdistunut, tarkastan usein peilistä että mikä on tilanne, onko uusia ripsiä kasvanut.. En tiedä miten voisin lopettaa, olen ajatellut murtaa molemmat peukaloni etten pystyisi repimään ripsiä! Se varmaan toimisi, mutta en tosissaan uskaltaisi :)
Jos kestäisin muutaman kuukauden että ripset pääsisivät kasvamaan niin ehkä en haluaisi enää repiä niitä. Sillä himo kohdistuu vain sellaisiin lyhyiin ripsiin, ei niinkään "täysikasvuisiin".
Noh, tulipa purkauduttua jonnekin...
Kenelläkään neuvoja?minulla esiintyy myös tällaista pakkomiellettä!
se alkoi jo joskus ala-asteella, silloin olin täysin ripsetön. yläasteelle tultaessa halusin alkaa meikkaamaan ja olla "normaalimpi", ja sain hillittyä nyppimistä niin, että oli ainakin jonkinlaiset ripset. joskus aukko siellä, joskus tuolla...siinä vaiheilla se nyppiminen sitten siirtyi häpykarvoihin. molempia olen saanut hillittyä niin, ettei pahemmin näkyviä karvattomia kohtia tule. ja nyt uutena kohteena sitten kulmakarvat. nykyisin olen hillinnyt näitä kaikkia sen verran, ettei näkyviä karvattomia kohtia tule.mut kaamee pakkomielle!!
pienenä häpesin kamalasti, vanhemmat tajusivat että nypin, nykyisin vain kummastelen että mikseivät he vieneet minua psykologille? enää en koe siihen tarvetta, kun olen kuitenkin jonkin verran saanut pakkomiellettä hillittyä.
- waikikigirl
- flintskallig
nypi vaan häpykarvoja jos on liikaa, mutta älä herranjumala nypi päähän kaljua läikkää :d
- Anonyymi
mulla on pakko mieli nyppiä kainalo karvoja
- Anonyymi
Mulla on pakkomieli nyppiä ripsiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk802877Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911676Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll771491Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651408- 1311363
- 1461256
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1581220Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j931138Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur771118- 741117