Karvojen nyppiminen

aaretti

Tiedustelisin onko kenelläkää samanlaista intohimoa kuin minulla, nimittäin karvojen nyppiminen. Minulla on lähes pakonomainen tarve välillä nyppiä mm. parta- ja viiksikarvojani, nenäkarvojani, kiveskarvojani, muutamia rintakarvojani jne.
Onkohan tämä ihan yleistä? Joskus olen nyppinyt leuastani ison alueen, että jäljelle on jäänyt iso sileä aukko, johon kasvaa partakarvoja vasta muutaman viikon jälkeen. Samoin kerran nypin keskelle päätäni noin 3 cm halkaisijaltaan olevan aukon.
Kommentteja?

9

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      niin, että ei muuta kommenttia..

    • sama ongelma

      Tuosta tulee mieleen ns. pakkomielteet. Itse kärsin samasta ongelmasta, tai ei se varsinaisesti ole ongelma, mutta vähän kiusallinen vaiva kuitenkin. Mulla on kanssa taipumus nyppiä karvoja kehostani, pääasiassa sääri- ja kulmakarvoja ja myös hiuksia. Muiden mielestä tää voi tosiaan tuntua hiukan oudolta tai epänormaalilta.

      Luin jostakin, että psykologian mukaan noi pakkomielteet luetaan jonkin sortin neurooseiksi, jotka ei kuitenkaan ole haitallisia, mutta voivat kuitenkin pahimmillaan häiritä arkielämää. Pakkomielteet voi myös kertoa jotain ihmisen psyykkisestä puolesta, tällainen ihminen voi kärsiä esim. jännittämisestä tms.

      • ongelmallinen

        mäkin tykkään nyppiä karvoja mun kehosta.
        kulmat,nenäkarvat,kainalokarvat,ja häpykarvat...
        toinen sellanen on että mun on pakko kokoajan puhdistaa ihoa kasvoilta...
        olisi mukava päästä eroon näistä pakkomielteistä..


      • HassunNäköinenNainen

        Minä kärsin myös tuosta karvojen nyppimis ongelmasta, mutta pakkomielle kohdistuu ripsiin. Minulla ei ole vuosiin ollut ripsiä kuin korkeintaan muutama hassu haiven joskus! Olen yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja mutta kertaakaan en ole voinut. Alan jo uskoa etten koskaan saa ripsiä! Tämä asia on ollut todella vaikea minulle, olen hävennyt ja salaillut sitä ja valehdellut jos joku kysyy missä sinun ripset on.. Olen todella ahdistunut, tarkastan usein peilistä että mikä on tilanne, onko uusia ripsiä kasvanut.. En tiedä miten voisin lopettaa, olen ajatellut murtaa molemmat peukaloni etten pystyisi repimään ripsiä! Se varmaan toimisi, mutta en tosissaan uskaltaisi :)
        Jos kestäisin muutaman kuukauden että ripset pääsisivät kasvamaan niin ehkä en haluaisi enää repiä niitä. Sillä himo kohdistuu vain sellaisiin lyhyiin ripsiin, ei niinkään "täysikasvuisiin".
        Noh, tulipa purkauduttua jonnekin...

        Kenelläkään neuvoja?


      • mursu
        HassunNäköinenNainen kirjoitti:

        Minä kärsin myös tuosta karvojen nyppimis ongelmasta, mutta pakkomielle kohdistuu ripsiin. Minulla ei ole vuosiin ollut ripsiä kuin korkeintaan muutama hassu haiven joskus! Olen yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja mutta kertaakaan en ole voinut. Alan jo uskoa etten koskaan saa ripsiä! Tämä asia on ollut todella vaikea minulle, olen hävennyt ja salaillut sitä ja valehdellut jos joku kysyy missä sinun ripset on.. Olen todella ahdistunut, tarkastan usein peilistä että mikä on tilanne, onko uusia ripsiä kasvanut.. En tiedä miten voisin lopettaa, olen ajatellut murtaa molemmat peukaloni etten pystyisi repimään ripsiä! Se varmaan toimisi, mutta en tosissaan uskaltaisi :)
        Jos kestäisin muutaman kuukauden että ripset pääsisivät kasvamaan niin ehkä en haluaisi enää repiä niitä. Sillä himo kohdistuu vain sellaisiin lyhyiin ripsiin, ei niinkään "täysikasvuisiin".
        Noh, tulipa purkauduttua jonnekin...

        Kenelläkään neuvoja?

        minulla esiintyy myös tällaista pakkomiellettä!
        se alkoi jo joskus ala-asteella, silloin olin täysin ripsetön. yläasteelle tultaessa halusin alkaa meikkaamaan ja olla "normaalimpi", ja sain hillittyä nyppimistä niin, että oli ainakin jonkinlaiset ripset. joskus aukko siellä, joskus tuolla...siinä vaiheilla se nyppiminen sitten siirtyi häpykarvoihin. molempia olen saanut hillittyä niin, ettei pahemmin näkyviä karvattomia kohtia tule. ja nyt uutena kohteena sitten kulmakarvat. nykyisin olen hillinnyt näitä kaikkia sen verran, ettei näkyviä karvattomia kohtia tule.mut kaamee pakkomielle!!

        pienenä häpesin kamalasti, vanhemmat tajusivat että nypin, nykyisin vain kummastelen että mikseivät he vieneet minua psykologille? enää en koe siihen tarvetta, kun olen kuitenkin jonkin verran saanut pakkomiellettä hillittyä.


    • waikikigirl
    • flintskallig

      nypi vaan häpykarvoja jos on liikaa, mutta älä herranjumala nypi päähän kaljua läikkää :d

    • Anonyymi

      mulla on pakko mieli nyppiä kainalo karvoja

    • Anonyymi

      Mulla on pakkomieli nyppiä ripsiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      179
      1146
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1042
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      845
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      73
      818
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      757
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe