MITEN?!?

TulevaMorsian <3

olette tehneet kihlauduttuanne? Haluaisin ilmoittaa sukulaisille ja ystäville kihloihin menostamme mutta en keksi mitään kivaa miten sen laittaisin? tietääkö joku onko olemassa kivaa runoa? Vai oletteko itse vaan ilmottaneet että menimme kihloihin ja päivämäärä. Vai miten? :)Kiitoksia avustanne :)

16

5266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsemaikkuz

      nykyään tämä yhteydenpito eikä niinkään intiimiä kun palstoilla pittää kyseellä miten toimia? kihlaukseen liittyen...onnea!monesko kerta;)?

      • Aloittaja

        Ihan turha sinun oli tulla pätemään!! Tarkoitukseni oli lähinnä kysyä onko kellään pientä sievää "kihlajais runoa"? Vai onko sellaisia olemassakaan :O Ihan on ensimmäinen kerta vaikkei tämä sinulle kuuluisikaan.. Todella ihanaa kevättä sinulle :)


      • nobody's wife
        Aloittaja kirjoitti:

        Ihan turha sinun oli tulla pätemään!! Tarkoitukseni oli lähinnä kysyä onko kellään pientä sievää "kihlajais runoa"? Vai onko sellaisia olemassakaan :O Ihan on ensimmäinen kerta vaikkei tämä sinulle kuuluisikaan.. Todella ihanaa kevättä sinulle :)

        Kirjastossa on vinot pinot runokirjoja ja värssykirjoja, joissa on vinot pinot söpöjä pieniä rakkausrunoja ja värssyjä myös uusavuttomille morsvärkeille.

        Miten ilmoittaa? No mielikuvitusta peliin. Otitteko valokuvia/kävittekö kihlakuvassa? Lähettäkää valokuva sukulaisille, siihen päivämäärät yms. tsydeemit. Kirjoita kortti. Tai, koska kihlaushan on sopimus siitä, että menette avioliittoon, joten kun lähetät hääkutsut niin siinähän saavat myös tietää.


      • LOL..
        nobody's wife kirjoitti:

        Kirjastossa on vinot pinot runokirjoja ja värssykirjoja, joissa on vinot pinot söpöjä pieniä rakkausrunoja ja värssyjä myös uusavuttomille morsvärkeille.

        Miten ilmoittaa? No mielikuvitusta peliin. Otitteko valokuvia/kävittekö kihlakuvassa? Lähettäkää valokuva sukulaisille, siihen päivämäärät yms. tsydeemit. Kirjoita kortti. Tai, koska kihlaushan on sopimus siitä, että menette avioliittoon, joten kun lähetät hääkutsut niin siinähän saavat myös tietää.

        Turha tänne mitään kirjottaa kun kukaan ei tajua ees kysymystä :O


    • aloittaja

      Tarkoitukseni oli lähinnä sellainen että, kun esimerkiksi ensimmäinen lapsemme syntyi ilmotimme viestissä lähimmille ihmisille sellaisen ihanan nalle puh runon... jonka loppuun tuli että "kahden seuraan on liittynyt kolmas" nyt siis vain ajattelin kysyä ilmaan mitään teidän närkästyneitä vastauksia että onko jollain jotain kihlaus runoa tai jotain siihen liittyvää että kun me kihlaudumme (päivämäärä on lukkoon lyöty) niin voisin tekstarilla ilmottaa tärkeimmille ihmisille :) tiedän että on kirjastoit ym pullollaan vaikka mitä :D mutta jos ei tällä palstalla saa tälläistä asiaa kysyä ilman että haukutaan uusavuttomaksi niin huhheijakkaan :)Siis jospa joku tietää sellaisen kivan runon yms niin oisin kiitollinen :) Muut elkää vaivautuko :)

      • Marjo27

        Tää ei vastaa siu kysymykseen millää tavalla, mut minkä takia et käytä googlea? Sillä oisit varmaa saanu jo vaikka miten monta runoa tässä samassa ajassa ko oot täällä sitä kyselly. Näistä vastauksista ko on jo tullu selväx ette niitä runoja keltään tule.

        Myö ei ilmotettu erikseen kellekään kihlautumisesta. Ei tarvinnu mitää runo juttuja mietiskellä.


      • aloittaja
        Marjo27 kirjoitti:

        Tää ei vastaa siu kysymykseen millää tavalla, mut minkä takia et käytä googlea? Sillä oisit varmaa saanu jo vaikka miten monta runoa tässä samassa ajassa ko oot täällä sitä kyselly. Näistä vastauksista ko on jo tullu selväx ette niitä runoja keltään tule.

        Myö ei ilmotettu erikseen kellekään kihlautumisesta. Ei tarvinnu mitää runo juttuja mietiskellä.

        Katselin ihan ajan kanssa netistä nytten... kun lapset nukkuu ehtii hyvin :)löysin oikein kivan:


        On edessä yhteinen retki,
        käsi kädessä alkaa tie.
        Kun rakkauden kulkua ohjaa,
        se kauniisti perille vie.

        Onnen sormus kultainen,
        ihanin tunne ihmisen.
        Lämmin loiste rakkauden,
        sydän on löytänyt sydämen!


        Kiitos neuvosta :)


      • kosintaa miettivä
        aloittaja kirjoitti:

        Katselin ihan ajan kanssa netistä nytten... kun lapset nukkuu ehtii hyvin :)löysin oikein kivan:


        On edessä yhteinen retki,
        käsi kädessä alkaa tie.
        Kun rakkauden kulkua ohjaa,
        se kauniisti perille vie.

        Onnen sormus kultainen,
        ihanin tunne ihmisen.
        Lämmin loiste rakkauden,
        sydän on löytänyt sydämen!


        Kiitos neuvosta :)

        Onnea teille :) täällä näyttää roikkuvan paljon elämäänsä pettyneitä ja kateellisia tyyppejä, mutta ei niistä kannata välittää!

        Itsellänikin on alkanut pyöriä mielessä haaveita kihlautumisesta, avioliitosta ja lapsista, ja se on kyllä uutta minulle :) on mukavaa olla onnellinen ja kun on löytänyt sen oikean ihmisen rinnalle.

        Ps. kiva tuo runo


      • ei sovi teille
        aloittaja kirjoitti:

        Katselin ihan ajan kanssa netistä nytten... kun lapset nukkuu ehtii hyvin :)löysin oikein kivan:


        On edessä yhteinen retki,
        käsi kädessä alkaa tie.
        Kun rakkauden kulkua ohjaa,
        se kauniisti perille vie.

        Onnen sormus kultainen,
        ihanin tunne ihmisen.
        Lämmin loiste rakkauden,
        sydän on löytänyt sydämen!


        Kiitos neuvosta :)

        Jos teillä on jo lapsia niin onhan teillä kai ollut yhteistä matkaa jo jonkin verran. Ja TOIVOTTAVASTI olette löytäneet rakkauden jo ennen tuota kihlausta.

        Tuo runo on vain koominen teidän kohdallanne. Toimii paremmin vastarakastuneella parilla jolla ei ole vielä yhteistä historiaa takana pitkään...

        Toiset ihmiset haluavat olla teennäisiä, mutta minkäs sille voi. Itse nauraisin, tai pitäisin vähintään omituisina tuollaisen runon laittavaa vanhaa, jo lapsellista paria. Jos pakko on kihlaus runolla ilmoittaa, niin keksisit (tai googlaisit) edes runon joka sopii TEIDÄN elämäntilanteeseenne, eikä pelkästään kuulosta kivalta.


      • aloittaja
        ei sovi teille kirjoitti:

        Jos teillä on jo lapsia niin onhan teillä kai ollut yhteistä matkaa jo jonkin verran. Ja TOIVOTTAVASTI olette löytäneet rakkauden jo ennen tuota kihlausta.

        Tuo runo on vain koominen teidän kohdallanne. Toimii paremmin vastarakastuneella parilla jolla ei ole vielä yhteistä historiaa takana pitkään...

        Toiset ihmiset haluavat olla teennäisiä, mutta minkäs sille voi. Itse nauraisin, tai pitäisin vähintään omituisina tuollaisen runon laittavaa vanhaa, jo lapsellista paria. Jos pakko on kihlaus runolla ilmoittaa, niin keksisit (tai googlaisit) edes runon joka sopii TEIDÄN elämäntilanteeseenne, eikä pelkästään kuulosta kivalta.

        Toiset ovat vaan ilkeitä ja kateellisia. Onneksi meidän sukumme ja lähimmät ystävät ovat ihania, aitoja ja lämpimiä ihmisiä


      • Pieleen meni
        aloittaja kirjoitti:

        Toiset ovat vaan ilkeitä ja kateellisia. Onneksi meidän sukumme ja lähimmät ystävät ovat ihania, aitoja ja lämpimiä ihmisiä

        Kateuskorttia on turha lyödä pöytään, sillä siitä ei ole kyse.

        Itsehän pyysit apua ja kerroin mielipiteeni. Ja myös perustelin sen sekä annoin vinkkiä kuinka tuo olisi minun mielestäni parempi hoitaa.

        Jos et vielä tiennyt, niin keskustelupalstat eivät ole sitä varten että aloittaja kirjoittaa jotain ja seuraavat 5-150 viestiä ovat "ihanaa, olet oikeassa, onnea, sulosta, olen samaa mieltä...!!11!" PELKÄSTÄÄN sen takia kun viestiketjuihin "kuuluu" vastata niin. Toki näitäkin tulee, kuten myös niitä jotka yhdellä lauseella toteavat että "googleta" tai "tyhmää". Jos joku viitsii sinulle kertoa oman PERUSTELLUN mielipiteensä, niin sinulta on todella typerää tyrmätä se käyttämällä KateusKorttia. Varsinkin, kun mietit vähän, niin huomaat kyllä minun olevan oikeassa. :)


      • aloittaja
        Pieleen meni kirjoitti:

        Kateuskorttia on turha lyödä pöytään, sillä siitä ei ole kyse.

        Itsehän pyysit apua ja kerroin mielipiteeni. Ja myös perustelin sen sekä annoin vinkkiä kuinka tuo olisi minun mielestäni parempi hoitaa.

        Jos et vielä tiennyt, niin keskustelupalstat eivät ole sitä varten että aloittaja kirjoittaa jotain ja seuraavat 5-150 viestiä ovat "ihanaa, olet oikeassa, onnea, sulosta, olen samaa mieltä...!!11!" PELKÄSTÄÄN sen takia kun viestiketjuihin "kuuluu" vastata niin. Toki näitäkin tulee, kuten myös niitä jotka yhdellä lauseella toteavat että "googleta" tai "tyhmää". Jos joku viitsii sinulle kertoa oman PERUSTELLUN mielipiteensä, niin sinulta on todella typerää tyrmätä se käyttämällä KateusKorttia. Varsinkin, kun mietit vähän, niin huomaat kyllä minun olevan oikeassa. :)

        Mietinkin vähän aikaa.. mutta olen tehnyt päätökseni enkä sen jälkeen ole pyytänyt mielipiteitä! Toki voit kirjotella tänne mitä haluat, minä kanssa sanon oman mielipiteeni :)

        "kateuskortti pöytään" ?????!!? olen lukenut tämän palstan viestejä ja todella monessa kun joku oikeasti kaipaa apuja tai neuvoja ( mihin toki kuuluu myös negatiivisetkin) niin suurin osa jotka vastaa todella törkeästi on pellejä ja epäaitoja.Perustelen mielipiteeni sillä että tuskin teistä monikaan jotka huutelevat täällä voimakkaasti mielipiteen kehtaisi sanoa päin naamaa mielipiteen sellaisenaan kellekkään mutta täällä on todella helppo loukata ihmisiä.. (tai yrittää sitä).

        Jos olet sama ihminen joka kirjoitti "nauraisin tollaiselle runolle" niin olet mielestäni typerä ja katkara ihminen. Itse en ainakaan kellekkään ystävälleni taikka sukulaiselleni nauraisi vaikka en aina olisi samaa mieltä. Se on aitoa!! Miksi haluaisit omille ystävillesi nauraa jos he eivät tekisi "oikein mielestäsi" taikka laittaisi sinulle "runoa" joka on mieleisesi???

        Katkeruus tulee ainakin tuolta kirjoituksestasi esiin ja sen kokonaiskuvasta... Kaikki ihmiset vaan eivät ole taikka halua olla toisille kivoja.. itse sanon täällä kanssa rehellisen mielipiteen oli se sitten negatiivista tai positiivista mutta kuitenkin sanon sen aina "ystävällisesti" emme tiedä toistemme taustoja taikka lähtökohtia mutta kai osaamme kuitenkin käyttäytymistavat!?!??!!! :)


      • ko oot pöljä!
        aloittaja kirjoitti:

        Mietinkin vähän aikaa.. mutta olen tehnyt päätökseni enkä sen jälkeen ole pyytänyt mielipiteitä! Toki voit kirjotella tänne mitä haluat, minä kanssa sanon oman mielipiteeni :)

        "kateuskortti pöytään" ?????!!? olen lukenut tämän palstan viestejä ja todella monessa kun joku oikeasti kaipaa apuja tai neuvoja ( mihin toki kuuluu myös negatiivisetkin) niin suurin osa jotka vastaa todella törkeästi on pellejä ja epäaitoja.Perustelen mielipiteeni sillä että tuskin teistä monikaan jotka huutelevat täällä voimakkaasti mielipiteen kehtaisi sanoa päin naamaa mielipiteen sellaisenaan kellekkään mutta täällä on todella helppo loukata ihmisiä.. (tai yrittää sitä).

        Jos olet sama ihminen joka kirjoitti "nauraisin tollaiselle runolle" niin olet mielestäni typerä ja katkara ihminen. Itse en ainakaan kellekkään ystävälleni taikka sukulaiselleni nauraisi vaikka en aina olisi samaa mieltä. Se on aitoa!! Miksi haluaisit omille ystävillesi nauraa jos he eivät tekisi "oikein mielestäsi" taikka laittaisi sinulle "runoa" joka on mieleisesi???

        Katkeruus tulee ainakin tuolta kirjoituksestasi esiin ja sen kokonaiskuvasta... Kaikki ihmiset vaan eivät ole taikka halua olla toisille kivoja.. itse sanon täällä kanssa rehellisen mielipiteen oli se sitten negatiivista tai positiivista mutta kuitenkin sanon sen aina "ystävällisesti" emme tiedä toistemme taustoja taikka lähtökohtia mutta kai osaamme kuitenkin käyttäytymistavat!?!??!!! :)

        Mutta eihän se mitään, tee itsestäsi naurettava, osunee todella kohdilleen tolla järjellä.

        Nauran täällä jo valmiiksi.

        Ja minä olen kyllä ihan sivullinen joka luin tämän viestiketjun.

        Tuolle ihmiselle joka hyvää hyvyyttään sinulle neuvoja jakoi, sanoisin: Että ottaa huomioon sen, ettei täällä netissä ihan tasapainoiset ihmiset niitä neuvoja kysele. LOL. Sen kun muistaa niin hyvin menee.


      • Mustapekkis
        ko oot pöljä! kirjoitti:

        Mutta eihän se mitään, tee itsestäsi naurettava, osunee todella kohdilleen tolla järjellä.

        Nauran täällä jo valmiiksi.

        Ja minä olen kyllä ihan sivullinen joka luin tämän viestiketjun.

        Tuolle ihmiselle joka hyvää hyvyyttään sinulle neuvoja jakoi, sanoisin: Että ottaa huomioon sen, ettei täällä netissä ihan tasapainoiset ihmiset niitä neuvoja kysele. LOL. Sen kun muistaa niin hyvin menee.

        Kysyikö alottaja neuvoja edes!!! Kuka ei ymmärrä ja ketä??! LOL


      • pikkunen-7
        aloittaja kirjoitti:

        Katselin ihan ajan kanssa netistä nytten... kun lapset nukkuu ehtii hyvin :)löysin oikein kivan:


        On edessä yhteinen retki,
        käsi kädessä alkaa tie.
        Kun rakkauden kulkua ohjaa,
        se kauniisti perille vie.

        Onnen sormus kultainen,
        ihanin tunne ihmisen.
        Lämmin loiste rakkauden,
        sydän on löytänyt sydämen!


        Kiitos neuvosta :)

        Höpiskööt muut mitä tahtoo, minusta tuo runo sopii teidän tilanteeseen (sen verta kun sitä tästä on pystynyt ymmärtämään) aivan hyvin. Vastarakastuneillehan tuo ei sovi siinä mielessä, että siinä puhutaan sormuksesta. Ja muutoinkin mielestäni avioliitto on tavallaan "uusi retki" joka tietenkin alkaa kihlauksesta. Eli loistavasti osuva runo! Pistän sen omaa kihlaustani (joka piakkoin vissiin on ;>) varten muistiin! Onnea elämään ja ihanaa kevään jatkoa! :)


    • aloittaja

      Juu..jos jokainen keskittys siihen vaikka minkä osaa parhaiten :D Ja unohtakaa nämä minun avunpyyntöni..olen paljon kaikkea muuta ku hyviä neuvoja saanut.. oli ensimmäinen ja kyllä viimeinen kerta ku tämmöiseltä palstalta mitään kyseleen :D Moikka kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe