Voiko kani ja marsu olla todella yhteisessä häkissä?
Kertokaa kokemuksia!
Kiitos jo etukäteen!
Kani ja marsu?
9
371
Vastaukset
- Pia
Niin että voi..
- Martsuli
Väärää tietoahan tuo Pia täällä levittelee!
Marsua ja kania ei saa KOSKAAN laittaa samaan häkkiin tai pitää vapaana samaan aikaan! Lähes kaikki kanit kantavat pasteurella-bakteeria siihen itse sairastumatta. Kani tartuttaa bakteerin marsuun, joka kuolee siihen ennen pitkää valtaviin kipuihin. Kani ja marsu eivät ole muutenkaan sopivaa seuraa toisilleen. Kani on paljon vahvempi ja voi vahingoittaa marsua todella pahasti (tiedän muutamia tapauksia, joissa marsu on kuollut kanin hypättyä selkärangan päälle). Kani ja marsu eivät osaa kommunikoida keskenään. Minkä ihmeen takia ihmisillä on jokin pakkomielle mennä yhdistämään kaksi aivan eri lajia ja ottaa hirveät riskit? Miksei voi ottaa kahta marsua tai kahta kania, koska kummatkin ovat laumaeläimiä?
Hei HALOO! omat häkit siis kummallekki, ja kanille kaveriksi kani, marsulle kaveriksi marsu.
Jos oot nähny jollain että kani ja marsu on samassa häkissä, niin älä ota mallia, pliis...- Pia
Juu no en tienny tota asiaa..
Mutta olen kyllä nähnyt monta kania ja marsua samassa häkissä..
Jopa eläinkaupassakin ne on niin.. Joten oletin että ne saa olla samassa häkissä, mutta taas oppi jotain uutta.. - TyttöVaan..
Laita vaan marsu ja kani samaan häkkiin,
mun perheessä on kani ja marsu ja ne on todella
useasti samassa häkissä eikä mitään ongelmia.
Suosittelen laittamista, seuraakin olis toisilleen samalla.
Hyvää jatkoa. - Martsuli
TyttöVaan.. kirjoitti:
Laita vaan marsu ja kani samaan häkkiin,
mun perheessä on kani ja marsu ja ne on todella
useasti samassa häkissä eikä mitään ongelmia.
Suosittelen laittamista, seuraakin olis toisilleen samalla.
Hyvää jatkoa.kyllä paljoo kaneista ja marsuista tiiä, tai et välitä.
- Halaya
Martsuli kirjoitti:
kyllä paljoo kaneista ja marsuista tiiä, tai et välitä.
Mitä olen ystäviltä ja tutuilta kuullut, jos marsu ja kani ovat molemmat poikasia ja ne otetaan molemmat samanaikaisesti samaan kotiin. Ne voivat ystävystyä. Mutta samaan häkkiin en kannattaisi laittamaan, koska häkki tulee liian pieneksi sekä kannattaa kuitenkin varoa riskejä. Tietenkin on hyvä tutustuttaa aina välillä kania ja marsua toisiinsa. Jos on ulkohäkki, tekee siihen kaksi puolta ja näin kani ja marsu voivat tutustua aidan läpi.
Ja sen voin sanoa, kani ei tule syömään kuitenkaan marsua iltapaistiksi! - nappi
Halaya kirjoitti:
Mitä olen ystäviltä ja tutuilta kuullut, jos marsu ja kani ovat molemmat poikasia ja ne otetaan molemmat samanaikaisesti samaan kotiin. Ne voivat ystävystyä. Mutta samaan häkkiin en kannattaisi laittamaan, koska häkki tulee liian pieneksi sekä kannattaa kuitenkin varoa riskejä. Tietenkin on hyvä tutustuttaa aina välillä kania ja marsua toisiinsa. Jos on ulkohäkki, tekee siihen kaksi puolta ja näin kani ja marsu voivat tutustua aidan läpi.
Ja sen voin sanoa, kani ei tule syömään kuitenkaan marsua iltapaistiksi!Meillä on nyt viimeisen vuoden opllu marsu ja kääpiökani samassa häkissä ja se on ennemminki niin että marsu pomottaa jos joku pomottaa ja ei ole tullu mitään bakteereita ennemminkään.Tosin kääpiökani on aivan eriasia kuin isompi kani koska ne ovat yhtä vahvoja ja suunnilleen samankokoisia.Eläinlääkärikin suositteli tätä vaihtoehtoa ennemmin kuin sitä että ne olisivat erikseen.
- anzu
nappi kirjoitti:
Meillä on nyt viimeisen vuoden opllu marsu ja kääpiökani samassa häkissä ja se on ennemminki niin että marsu pomottaa jos joku pomottaa ja ei ole tullu mitään bakteereita ennemminkään.Tosin kääpiökani on aivan eriasia kuin isompi kani koska ne ovat yhtä vahvoja ja suunnilleen samankokoisia.Eläinlääkärikin suositteli tätä vaihtoehtoa ennemmin kuin sitä että ne olisivat erikseen.
Hällä väliä muitten kokemuksista, mutta Martsuli puhuu asiaa! Kani voi todellakin tartuttaa sen bakteerin marsuun. Kani voi myös VAHINGOSSA (edes kääpiökani ja marsu EIVÄT OLE YHTÄ VAHVOJA!! Kanilla on TODELLA voimakkaat takajalat, ja jos eläimille tulee kinaa, kanilla on reilusti ylivoima, myös hampaiden ja kynsien kanssa!) satuttaa marsua todella pahasti! Sitäpaitsi ne ovat eri eläinlajeja, jotka eivät osaa kommunikoida toistensa kanssa. Jyrsijää ei sovi laittaa jäniseläimen kanssa samaan häkkiin. Mikä vimma erottaa eläimet lajitovereistaan? Ihminenkin on marsulle parempaa seuraa kuin kani. Olisitteko itse mukamas mieluummin suljettuna häkkiin vaikka lehmän kuin ihmisen kanssa!? Tai gorillan? [se vastaa sitä kanin voimakkuutta.] Varmasti mieluummin katselet noitakin eläimiä ihan kiltisti kaltereiden [aidan] toiselta puolen.
Kanin ja marsun ruokintakin poikkeaa hiukan toisistaan.
Mikseivät ihmiset voisi valita itselleen sitä "omaa" eläinlajiaan? Esim. Kaneissa voi valita sellaisen rodun, joka on sosiaalinen kuin marsu.
- Kasvattaja.........
Ei meillä ainakaan mitään ongelmia ole ollut. Kani nuolee marsua ja marsu tykkää olla kanien vierellä. Meillä on useita kääpiökaneja ja marsuja iiiisooosssa häkissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412470Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864