Kolme tärkeää unelmaa

Nuorena olin

unelmoinut
saada hyvin koulutus, mennä naimisiin, synnyttää lapsia
Kannattaisi unelmoida kun
Olin saanut hyvin koulutuksen tänään olen melkein työtön
Susiparisuhde menneisyydessä   olen naimaton ja lapseton

Olkoon elämä ! toivoton optimisti. Sinäkö Toteudutko sinun kolme unelmaa

28

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriläinen

suuri unelmani käydä Olavinlinnassa ja syy oli tämä

http://www.youtube.com/watch?v=HAAPVbJnYNg

Se toteutui ja lapsena.
      Toinen unelmani käydä Kreetalla, toteutunut viime toukokuussa

Ja kolmas nähdä Rooma enenkuin kuolla, ei ole vielä toteutunut.
      Enkä syyllistä siihen löytänyt youtubesta, eli saavu jälleen roomaan.

• unelma mikä minulla oli,ei toteutunut. En sen jälkeen ole juurikaan unelmoinut mistään... (Vähän vain ja varovasti):=)

• yhtä kuin sinä

en unelmoi kun joskus hyvä ölisi
        Olet lähemmällä totuutta,

• Päästä heti peruskoulun jälkeen töihin, mokoma, olin ensimmäinen joka veljeksistä meni edes ammattikouluun, mutta heti sen koulun jälkeen eka arkipäivä töihin.
      Milloinkaan en ole joutunut työttömäksi, mutta alle viiskyppisenä "tyky"-eläkkeelle.

Oma tupa ja oma lupa oli haaveissa, sen olen kaksi kertaa hankkinut.

Naimisiin menosta en kovasti haaveillut, mutta papin erhe sai mieleni muuttumaan.:)(tosi on)
      Lapset tuli ilman sen kummempaa suunnitelmaa, mutta mikään ei ole vetänyt heidän syntymälleen/elämälleen vertoja.(sorry,rehellisyyden nimissä tämän sanon, en tarkotuksella aiheuttaakseni sinulle mahdollista tuskaa lapsettomuuden vuoksi.
      Mutta eikö toisaalta asia ole niin, että mitä ei ole, sitä ei osaa välttämättä kaivatakkaan.

Jk. Joskus vähän yli nelikyppisenä haaveilin eläkkeelepääsystä, neljävitosena että pysyisin hengissä siihen asti.
      No sekin toteutui vaikkakin varhaistettuna, mutta nyt kuvittelen aika-ajoin eläväni kunnon vanhuuteen asti.

Haaveilin lusikalla mutta sain kauhalla ja jopa sansikertoja tiedän saaneeni.

Sinulla on hyvä asenne elämään, kaikkea hyvää elämällesi, unelmillesi, haaveillesi!:))

• Meriläinen

unelmia mitkä sulla oli ja kait useimmilla ihmisillä.
      Perheestä en koskaan haaveillut edes nuorena, vauvakuume oli joskus 31 paikkeilla. Se vei töihin tarhaan.
      Naimisiin menin 36v. ja erosin 40.
      Koulutuksesta en koskaan haaveillut, en tällä päällä ja elämäntavalla joka oli nuorena.
      Eli minäkin olen lapseton mutta eronnut.
      Olen "uusiopoikamiestyttö" heh!
      Niin ja arkeologin ammatti oli haave joka ei varmaan edes enää toteudu, harrasteena vaan.

• ilman arkrologinkin

tutkintoa!
        Ite haaveilin että oisin englannin opettaja.
        No, en ole, en edes opettaja. Englantia osaan toki keskivertoa paremmin ja kolmea muutakin kieltä...mutta kun puuttuu se kunnianhimo, niin niistä ei ole kuin omaksi iloksi niistä kielistä.

• ent.tehtaantyttö

Ay-toimitsijaksi..eräänlaiseksi agitaattoriksi...ei ollut unelmana perhe-elämä..nooh, elämä kuljetti toisin. Jäi järjstöelämä ja perhe-elämä tuli tilalle, mutta vasta 30 vuotiaana...sitten unelmoi myös siitä, että muuttaisin Ranskaan...kenen perään tai kenen vuoksi? silloin tuntui tärkeältä, jos nyt nähtäisiin tuskin tuntuisi miltään...no, liian nuori olin lähtemään..jonakin päivänä ehkä;)) mistä minä tiedän? Mikään ei kuitenkaan koskaan ole mennyt niinkuin olen ajatellut?;)) Pitäisi kai ajatella aina tai haaveilla jotenkin hullunkurisesti tai aivan päinvastoin...jospa se auttaisi. Tai yksinkertaisesti lakata ajattelemasta sen kummemmin, paras ottaa vaan päivä kerrallaan jo tässä iässä...

t.friidu

• lannenhunttari canadasta

luin kai jack londonin kirjoja yhden liikaa.. ja taalla sita on oltuna yli 30 vuatta.. kultaakin on vaskoolattu,vaan ei silla meika rikastunut [jotakin puolijalokivia] vaan loytyi

vaan ei kaduta yhtaan, emanta ja 4 poikoo on siunaantunnu.. syoty on hyvin joka paivana[jopa liikookin]
      elamassa on ollunna ihan seleva johatuksen maku.

• ent.tehtaantyttö

Canadaan;) voi, se on niin kaunis maa...sinne Canadaan tai Amerikkaan muistan täältä pikkutyttönä myös vanhempieni parhaat ystävät läksivät joskus -50 luvun lopulla työn perään hekin, paremmille palkoille...nyt minulla tuo kortit ja kirjeet kaikki jotka sieltä tulivat...vanhempiani kun ei enää ole...no muutamista pikku-taulun olen ajatellut niistä kehystää...sen muistan kun kylään aina sieltä ison meren takaa tulivat. Heillä nämä lapset eivät sitten enää suomenkieltä puhuneet..

Hyvää Pääsiäisen aikaa täältä sinne Atlantin toiselle puolen;

t.friidu

• sinne ääkkösettömään

suureen maalimaan!

• Meriläinen

kotkasta taas pusua pukkaa sinne hunttarille.
        Londonin kirjat oli munkin kirjojani, eivät vaan vieneet muille maille kun unelmissa :)

ent.tehtaantyttö kirjoitti:

Canadaan;) voi, se on niin kaunis maa...sinne Canadaan tai Amerikkaan muistan täältä pikkutyttönä myös vanhempieni parhaat ystävät läksivät joskus -50 luvun lopulla työn perään hekin, paremmille palkoille...nyt minulla tuo kortit ja kirjeet kaikki jotka sieltä tulivat...vanhempiani kun ei enää ole...no muutamista pikku-taulun olen ajatellut niistä kehystää...sen muistan kun kylään aina sieltä ison meren takaa tulivat. Heillä nämä lapset eivät sitten enää suomenkieltä puhuneet..

Hyvää Pääsiäisen aikaa täältä sinne Atlantin toiselle puolen;

t.friidu

meilla kaikki pojjaat puhuu suomea kotona[pakko]
        etta kieli sailyisi..
        hyva maa se suomi ,vaan 'mustikka' oli ja on minulle ja perheelleni viela parempi.
        mutta lammolla muistan lapsuuden aikojani,langelmaveden rannalla oli ja on kotini vielakin.harmi,etta en poikieni kanssa sinne useinkaan paase,kun heillakin alkaa olla jo omat perheetkin.ps.stadista minakin oikokadulta tanne emannan kans lahdimme.l-h

Meriläinen kirjoitti:

kotkasta taas pusua pukkaa sinne hunttarille.
        Londonin kirjat oli munkin kirjojani, eivät vaan vieneet muille maille kun unelmissa :)

on mulla noi ääää-tkin jos viittin 'imuroida' vaan on niin tyolasta,etta en aina viitsi..sorry
        ja kiitosta vuan pusuista,, tuli ,etta maiskyi, kun avasin koneen..
        ja kiitoksia muillekin paasiais terkuista.l-h

• sun kirjoituksia

lueskelin!
        Missä olet piileskellyt?!!!

• 'kivikaudessa'
        sun kirjoituksia kirjoitti:

lueskelin!
        Missä olet piileskellyt?!!!

kun tietskari blowe up.. ja tuumimme panemmeko sita ollenkaan takaisin ja pysymme kivikaudessa?
        vaan ostimme uuden,ja taas pelaa
        mutta oli siina k.k..sakin omat hyvat puolensa,
        aikaa oli muihin asioihin enemman,
        jopa lem.. empas kerrokkaan...arvaa.....?
        [missa jallu luuraa???]

• ent.tehtaantyttö
        lannenhunttari canadasta kirjoitti:

meilla kaikki pojjaat puhuu suomea kotona[pakko]
        etta kieli sailyisi..
        hyva maa se suomi ,vaan 'mustikka' oli ja on minulle ja perheelleni viela parempi.
        mutta lammolla muistan lapsuuden aikojani,langelmaveden rannalla oli ja on kotini vielakin.harmi,etta en poikieni kanssa sinne useinkaan paase,kun heillakin alkaa olla jo omat perheetkin.ps.stadista minakin oikokadulta tanne emannan kans lahdimme.l-h

muistan sen kun näiden samanikäisten lasten (lapsi olin itsekin)niin, sitten kun heillä ei tuota suomenkieltä ollut...no, eivät siihen aikaan hekään ihan joka vuosi Suomeen tulleet..niin oltiin vähän "hukassa" kun ei pystytty mitään sanomaan heille...muutakuin Hello!- Tämä mies oli mainosgraafikko ja hyvä piirtäjä...oma faijani myös...no, sitten tuolla minulla jäljellä vanhempieni kirjeenvaihto...sieltä löysin näitä aarteita...joita tämä mies oli joulu ym. kortteihin piirtänyt käsin...ovat upeita pikkutauluja...niistä nyt aioin kehystää muutaman..

Toivon, sinne Teille kaikille Hyvää Kevään Jatkoa edelleen...ja tulkaa nyt sieltä Stadiinki kun Suomeen tulette...tämänkin kaupunki muuttuu...liian nopeasti, mutta ei onneksi kaikki täällä. Jotain pysyvää aina jää...;)

t.friidu

• siinä 3

kaikki muut ovat menneet hyvin,
      mutta nyt ajattelin vaarina, että yhdessä siitä tasolta kun on päästy, ponnistettaisiin korkeammalle eli yhdessä lasten kanssa viisaudet jaettaisiin.

Lapset vaan taasen haluavat kaiken itse tietää ja pohjamudista saakka kaiken kokeilemalla opetella.
      Oli kyseessä auton tai asunnon osto tai lasten kasvatus.
      Kuinkahan siinä käy, maailma on paljon vaikeampi kuin silloin -80 luvulla.

• JekkuKonttori

Kuinka tuhansia unelmia voidaan sioittaa tärkeysjärjestykseen.Jos missä niin unelmissa toteutuu demokraattinen tasa-arvo puhtaimmillaan.
      Yleensäkin on parempi unelmoida saavuttamattomia asioita kuin saavutettavissa olevia.Täyttyneet unelmat tuovat mukanaan usein vain pettymyksen, ja siksi unelmoin unelmia jotka säilyvät läpi elämän ja poikivat ympärilleen uusia unelmia jotka rikastavat elämääni ja salattua kaipuutani ja mielikuvitustani.

• seuraavaan paivaan

• ent.tehtaantyttö
        seuraavaan paivaan kirjoitti:

kaunis tuo veskun laulu....l-h
        http://www.youtube.com/watch?v=lirb1U6-K1Y

kappaleita..yksi niistä monista. Upeesti Vesku tuon tulkitsee..vitsi, kylmät väreet aina selkäpiissä kun tuota kuuntelee..Kiitos, lämmin...sinulle. Ja Hyvää Pääsiäisen Jatkoa..ja kevättä.

t.friidu

• ent.tehtaantyttö
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

kappaleita..yksi niistä monista. Upeesti Vesku tuon tulkitsee..vitsi, kylmät väreet aina selkäpiissä kun tuota kuuntelee..Kiitos, lämmin...sinulle. Ja Hyvää Pääsiäisen Jatkoa..ja kevättä.

t.friidu

parasta Veskua. Kaksi suurta yhdessä Vesku ja Eino Leino..tuota Nocturne vaan yksinkertaisti RAKASTAA...siinä on sanottu kaikki koko Elämä.

Lisäys tuohon edelliseen teksiini,

t.friidu

• *rosoinen*

Neljä lasta piti tekemäni ja vaimona eläväni.

Lapsesta asti oli kahdelle tytölle nimi, pojan sittemmin sain. Toiselle muotoutui nimi jo ensimmäistä muovaillessa. Hänellä olisi tänään nimipäivä. Julius

Unelmat kantavat ja toteutuvat aikanaan, viimekesänä sain todesi yli kolmekymmentä vuotta sitten suunnittelemani reisun.

Syksyllä kasvoi siivet: kymmenen vuoden päästä
      kuljen jänkhällä kummipoikani esikoisen kanssa.

Haaveita miltei päivittäin, vaan niiden ei koskaan kuulukaan todeksi tulla. Ovatpa vain makeita marjoja elämänpolun varrella.

• unelmiani olivat.

Kohtalaisen hyviä koulutuksia hankin ihan itse kolme kappaletta, opiskellen työn ohessa ja päätoimisestikin. Ne eivät olleet haaveita vaan tavoitteita. Kova homma joka rasitti vuosikausia sosiaalista elämääni, mutta pitemmän päälle on kyllä kannattanut, näin jälkeenpäin ajatellen.

Naimisiin "jouduin" mutta ymmärsin onneksi ajoissa erota. Ero kasvatti henkisesti.

Yksi lapsi on elämäni onnellisin asia lapsenlapsen lisäksi. Kadun että en tehnyt enempää lapsia, moraalini oli liian tiukka silloin. Aika oli vissiin vanhoillista, koska en halunnut synnyttää lapsia useille miehille. Jos pystyisin siihen nykyisin, tekisin heti kaksi lisää, harmi.

Nyt pitkään harkittu avoliitto alussa, aika näyttää...

Ja ammatinvalintaani ja työelämääni olen tyytyväinen, eikä pelkoa irtisanomisesta lähimmän neljän vuoden sisällä.

Tarkemmin ajatellen en ole unelmoinut vaan toiminut tavoitteellisesti ja hyvinkin järkevästi.

• joutis

Nuorena unelmoin Porshesta tai vastaavasta.
      Hotelli- ja ravintolaelämästä.
      Matkoista.
      Jne.
      Unelma = toiveiden täyttymys mutta tavoittamaton.

Vakiinnuttuani keskityin vain tavoitteisiin.
      Kesähuvila, retkeilyvene, omakotitalo.
      Perheen perustaminen siinä ohessa.

Nuoruuden unelmat alkoivat työn ohella toteutumaan mutta hotellielämästä ja ravintolarällingeistä häipyi hohto muutamassa vuodessa.

Eräs tavoitteeni, ajoissa pois työelämästä, siirtyi muutamalla vuodella kahden työnantajani konkurssien vuoksi.

Porshe tai vastaava menetti merkityksensä siinä vaiheessa kun sen hankinta olisi "kivuitta" ollut mahdollinen.

Muut unelmani muuttuivat toteutuneiksi tavoitteiksi lukuunottamatta rinkkareisua maaiman ympäri reilun ajan kanssa.
      Elinkumppanini terveyden muutos tuli esteeksi.

Jokunen toive (=unelma jonkatoteutumiseen ei itse voi vaikuttaa) on toteutumatta.
      Mutta toivo elää!

• RosaLiiin

joskus kaksvitosena näytti siltä ettei lapsuuteni toiveet äitinä olosta ja maatilasta eläimineen koskaan voi toteutua. Opiskelin pääkaupunkiseudulla kohti sitä kolmatta unelmaa.

Mutta elämä on kummallista, toiveet toteutuivat ja tuo kolmas unohtui moniksi vuosiksi.
      Mutta nyt elämä tarjoilee sitä yllin kyllin.

Onneksi en saanut kaikkea yhdellä kertaa, nyt osaa olla kiitollinen "kaikesta aikanaan".

• Kiva että toiveet on sitten pikkuhiljaa täyttyneet. En kuitenkaa ole varma ymmärsinkö että se kolmas unelma oli ne eläimet vai oliko se joku ihan muu?

• RosaLiiin
        miljoona kirjoitti:

Kiva että toiveet on sitten pikkuhiljaa täyttyneet. En kuitenkaa ole varma ymmärsinkö että se kolmas unelma oli ne eläimet vai oliko se joku ihan muu?

asia jota opiskelin vuositolkulla ja sen tekeminen sitten unohtui vuosikausiksi arjen kiireissä, kulki vain rinnalla silloin unelmana, kunpa olisi aikaa jne. Nyt olen palannut sen kolmannen pariin, teen työnä ja harrastuksena.

• RosaLiiin kirjoitti:

asia jota opiskelin vuositolkulla ja sen tekeminen sitten unohtui vuosikausiksi arjen kiireissä, kulki vain rinnalla silloin unelmana, kunpa olisi aikaa jne. Nyt olen palannut sen kolmannen pariin, teen työnä ja harrastuksena.

Et sait siitä oikein työnkin. Vähän samanlaista tarinaa olisi minullakin. Välillä saa ihan ihmetellä, että hauskanpidosta vielä maksetaankin.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5147
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2159
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1817
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1217
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe