Eli tuli tossa viime yönä vähän hurjasteltu.
Mulla on viellä väliaikainen B ajokortti.
Taajama-alueella 50km/h alue, tutkalla mitattu 90km/h.
Sakkoa tuli 168e ja kortti otettiin pois, mutta ei ollenkaan sanottu kuinka kauan tämä mahtaa olla pois.
Sanottiin, että poliisi asemalta soitetaan myöhemmin, että voin sanoa mm. sen että minulla on 20km töihin ja tarvitsen sitä päivittäin.
Poliisi setä sanoi, että tässä menee 2 viikkoa - 2 kuukautta.
Onko mitään tietoa, milloin se kortti oikeastaan pitäisi saada takaisin?
Ylinopeus - Kortti kuivumaan
20
17140
Vastaukset
- ????????
Sen verran vielä, että puhallus oli 0 ja sain tuollaisen poliisin määräämän väliaikaisen ajokiellon.
- gremlins!
Poliisi voi antaa ajokiellon, jonka pituus on 1 - 6 kk, kun autoilija on syyllistynyt menettelyyn joka osoittaa vakavaa piittaamattomuutta liikenneturvallisuudesta. Ylensä "piittiksen" raja on maantienopeuksilla ylitys yli 40 km mutta alle 50 km. Jos ylitys on 50 km/h tai yli, juttu käsitellään törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, menee käräjille ja käräjäoikeus tuomitsee ajokiellon.
Mutta siis, nyt kun oli vielä taajamanopeusrajoituksen alue, tuo vakavan piittaamattomuuden raja on muistaakseni vielä alhaisempi (niin kuin järkikin jo sanoo). Saat kyllä kertoa poliisille ajo-oikeuden tarpeeseen liittyvistä asioista, ja poliisi tekee ajokiellosta päätöksen, josta saa valittaa hallinto-oikeuteen. Mutta tosiaan, kortti on hyllyllä ainakin kuukauden. - oikeuteen
gremlins! kirjoitti:
Poliisi voi antaa ajokiellon, jonka pituus on 1 - 6 kk, kun autoilija on syyllistynyt menettelyyn joka osoittaa vakavaa piittaamattomuutta liikenneturvallisuudesta. Ylensä "piittiksen" raja on maantienopeuksilla ylitys yli 40 km mutta alle 50 km. Jos ylitys on 50 km/h tai yli, juttu käsitellään törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, menee käräjille ja käräjäoikeus tuomitsee ajokiellon.
Mutta siis, nyt kun oli vielä taajamanopeusrajoituksen alue, tuo vakavan piittaamattomuuden raja on muistaakseni vielä alhaisempi (niin kuin järkikin jo sanoo). Saat kyllä kertoa poliisille ajo-oikeuden tarpeeseen liittyvistä asioista, ja poliisi tekee ajokiellosta päätöksen, josta saa valittaa hallinto-oikeuteen. Mutta tosiaan, kortti on hyllyllä ainakin kuukauden.Aivan oikein, saa valittaa hallinto-oikeuteen. Siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä näissä 1-6 kk:n jutuissa, koska hallinto-oikeudessa juttu kestää yleensä pidempään, kuin se poliisin määräämä ajokielto.
- pidä paikkaansa
oikeuteen kirjoitti:
Aivan oikein, saa valittaa hallinto-oikeuteen. Siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä näissä 1-6 kk:n jutuissa, koska hallinto-oikeudessa juttu kestää yleensä pidempään, kuin se poliisin määräämä ajokielto.
Valitusosoite on todella hallinto-oikeus, mutta ajokieltoasioista tehtävät valitukset käsitellään siellä erittäin nopealla aikataululla- juuri siksi, että mahdollisesta ajokieltoajan muutoksesta olisi valittajalle hyötyä.
Jos asia menisi, kuten edellinen kirjoittaja väitti, ei kansalaisilla olisi tosiasiallista oikeusturvaa valittaessaan poliisin tekemistä ajokieltopäätöksistä.
Jopa kuukauden mittaisesta ajokiellosta valittaessa pätös hallinto-oikeudesta tulee (luonnollisesti) ennen kuin ajokieltoaika ehtii kulua umpeen.
- taajamassa ylinopeus
eli3-6kk kortti pois.Eikä nykyään vaikuta juurikaan nuo työmatkaasiat ellei ole perhe elätettävänä.veikkaan 3kk kortti poissa.
- ToNNiPonni
Kyllä se työmatka vaikkutaa siihen, itse välttyin 6kk korttin hyllylä olosta työmatkan takia koska, matkaa oli sen 80km sinne ja takas 80km, kortti oli vaan 2kk hylyllä, koska työt alko korttin lähtöpäivästä lähtien 2kk päästä.
- ????????
Vaikuttaako tämä, kun minulla ei perjaatteessa ole ketään elätettävänä, mutta asun opiskelijana yksin. Koulu loppuu nyt kesällä ja tämän jälkeen pitää oma elanto tienata ja koska jatkan firmassa missä nyt olen työharjoittelussa (eli matkaa 20km ) ja kun sitten menen töihin, niin autoa tarvitsen. Voisiko lieventää ?
- blue banner
Ymmärrettävästi olet nyt pikku paniikissa, ja haluaisit että joku pystyisi päivän tarkkuudella sulle ennustamaan, kauanko korttisi on hyllyllä.
Sori, kun emme tiedä jutun tarkkoja speksejä eikä meistä kukaan ole se henkilö joka päätöksen tekee, niin tämän tarkemmin EI KERTAKAIKKIAAN ole mahdollista arvuutella. Ainoa, mitä voi sanoa, on, että ajo-oikeuden tarve esim. työn takia on yksi niistä seikoista, jotka otetaan huomioon.
TOISAALTA, jos ajo-oikeus on sinulle noin tärkeä, niin olisi luullut että olisit pitänyt siitä parempaa huolta. Oikeasti, eikö yhtään käynyt mielessä kun ajelit reilua ylinopeutta, että tässä voi käydä huonosti?
Toivottavasti nyt opit, ja asenteesi muuttuu ja jatkossa olet turvallisempi kuski. - On niin
Tuo kortin tarpeellisuus työssä otetaan yleensä huomioon vain silloin, kun on kysessä ammattiautoilija, jonka perheen elatus on kiinni siitä kortista.
Se, että työmatka vaikeutuu, niin sitä ei nykyisin noteerata, varsinkaan perheettömillä. Sinun on vain järjestettävä se kulkemisesi toisella tavalla.
Ylinopetesi on ollut niin suuri, että se ei ole voinut sattua vahongossa, joten tuskimpa mitään levennyksiä saat, päin vastoin. - ...
blue banner kirjoitti:
Ymmärrettävästi olet nyt pikku paniikissa, ja haluaisit että joku pystyisi päivän tarkkuudella sulle ennustamaan, kauanko korttisi on hyllyllä.
Sori, kun emme tiedä jutun tarkkoja speksejä eikä meistä kukaan ole se henkilö joka päätöksen tekee, niin tämän tarkemmin EI KERTAKAIKKIAAN ole mahdollista arvuutella. Ainoa, mitä voi sanoa, on, että ajo-oikeuden tarve esim. työn takia on yksi niistä seikoista, jotka otetaan huomioon.
TOISAALTA, jos ajo-oikeus on sinulle noin tärkeä, niin olisi luullut että olisit pitänyt siitä parempaa huolta. Oikeasti, eikö yhtään käynyt mielessä kun ajelit reilua ylinopeutta, että tässä voi käydä huonosti?
Toivottavasti nyt opit, ja asenteesi muuttuu ja jatkossa olet turvallisempi kuski.En minä siitä, että kortti lähti mitenkään ylpeä ole. Ja luulen, että pikku paniikki on myös aika luonnollista.
Ja todellakin tästä opikseni otan ja alan rauhallisemmin ajamaan. Halusin vain mieli piteitä kuulla. Toivotaan, ettei yli 3kk sentään mene. - kortti hyllyllä
On niin kirjoitti:
Tuo kortin tarpeellisuus työssä otetaan yleensä huomioon vain silloin, kun on kysessä ammattiautoilija, jonka perheen elatus on kiinni siitä kortista.
Se, että työmatka vaikeutuu, niin sitä ei nykyisin noteerata, varsinkaan perheettömillä. Sinun on vain järjestettävä se kulkemisesi toisella tavalla.
Ylinopetesi on ollut niin suuri, että se ei ole voinut sattua vahongossa, joten tuskimpa mitään levennyksiä saat, päin vastoin.ei auta vaikka on ammatti autoilia. kaveri ajaa työkseen rekkaa yli nopeudesta 3kk kortti pois. sori kaveri, kortin pitämiseen ei auta se eikä auta sekään jos olisit nainen ja raskaana ja tarvis päästä käymään neuvolas nii ei auta koska kaverin vaimolata vietiin kortti kun oli raskaana ja kaveri teki reissu hommia.
- Syyllisempi
Ajoin 101 km/h 80 km/h alueella hiljaiseen aikaan, hyvällä kelillä, nelikaistatiellä. Sakko 660 eur.
---> Olenko siis suurempi rikollinen kuin sinä?
" Köyhiä hyysätään "- ????????
Tuosta ei kortti tosin lähde.
Jos lähtee mulla 3kk ja joudun tuonne persereikään 3kk bussilla menemään, minulla menee bussimatkoihin jo yki 600e tuolta ajalta.
Ja tuloja ei ole. - kilometriä
???????? kirjoitti:
Tuosta ei kortti tosin lähde.
Jos lähtee mulla 3kk ja joudun tuonne persereikään 3kk bussilla menemään, minulla menee bussimatkoihin jo yki 600e tuolta ajalta.
Ja tuloja ei ole.on kesäkeleillä täysin pyöräiltävä työmatka.
Saat vielä palkinnoksi kohtuullisen hyvän kunnon ja pienen rasvaprosentin jos 3-6kk pyöräilet töihin. - vastaus sinulle
kilometriä kirjoitti:
on kesäkeleillä täysin pyöräiltävä työmatka.
Saat vielä palkinnoksi kohtuullisen hyvän kunnon ja pienen rasvaprosentin jos 3-6kk pyöräilet töihin.Tuo ajokiellon pituus riippuu täysin siitä minkälainen päivä sattuu olemaan "kuulusteluissa olevilla ihmisillä" ja minkälaiset puheenlahjat itse omaat. Tällä tarkoitan sitä, että kun sinut kutsutaan kuulemaan tuomiosi, niin siinä tilaisuudessa on mahdollista myöskin kertoa oma mielipiteensä asiasta ja täten ehkä vaikuttaa ajokiellon pituuteen. Esimerkiksi eräs tuttu kaveri onnistui jotenkin välttämään 1-2 kk. ajokiellon pelkästään puhumalla. (oli tullut 4 erilaista sakkoa reilun vuoden aikana) Tosin tämä kaveri on ammattiautoilija ja 2 noista sakoista oli "työnantajasta johtuvia"... Joten tsemppiä käsittelyyn, ilman ajokieltoa et tule valitettavasti 99% todennäköisyydellä selviämään, mutta mahdollisesti sinut tuomitaan "lievemmän" mukaan. Ja tuo asian käsittelyyn kuluva aika myöskin vähennetään siitä ajokiellon kestosta!!
- abrgadabra
Sanokaa aina, että kortti on hävinnyt. Ainakin jos se on pysyvää mallia. Silloin joutuu kyllä ajokieltoon, mutta kortti on taskussa ja varmasti saa tietää ajokiellon alkamis ja päättymispäivän. Poliisi ei koskaan tarkista ajokorttitietoja tietokannastaan, jos et tee rikettä, eli ajokiellon aikana voi ajaa. Jos korttia kysytään niin sehän löytyy taskusta eikä sinulta tarkisteta, että olet ajokiellossa. Yhtä todennäköistä on jäädä kiinni kuin joutua onnettomuuteen.
- Suuri rikollinen
Ei se ihan noin helppoo oo. Mulla lähti zetti perättömästä jutusta että oltais vedetty suksia auton perässä joskus yöllä teollisuus alueella. Nyt sitten kytät on ottanut mun kaikki autot syyniin ja se vaikeuttaa jo muiden ajamista meikäläisen autolla kun pysäyttelevät jatkuvasti, tosin hauskana pelinä itse pidän hommaa kun lainaan mielellään autojani ja vastineeksi saan aina textarin kun pettyneet poliisit jäävät nuolemaan näppejä kun en ole itse ratissa. pysäytysten määrä on noin 1-2 kertaa päivässä ja se on aika hyvin kun kuitenkin hesassa on paljon muitakin autoilijoita. Ja oikeat rikolliset saa rauhassa tehdä rötöksiä. Suomi on poliisivaltio ja oikeuden mukaisuus on unohtunut.
- Seurannassa oleva
Se on nykyään poliisilla helppoa selvitellä tietoja autojen rek,nr perusteella. Niiden ei tartte muuta kun naputella rekisteritunnus päätteelleen ja sieltä saavat heti selville onko auton omistajalla/haltijalla millanen rikoshistoria.
- 6
Joo
Niin ne ajat muuttuvat. Ennen kaikki tieto oli manuaalista. Aleksilla Tuomiokirkkoa vastapäätä, missä Stockmann aloitti toimintansa oli ARK:n arkisto. Siellä oli pahvisilla korteilla aakkosellinen hakemisto jokaisesta Suomessa myönnetystä ajokortista, sekä kaikki Suomen ajoneuvot samalla lailla.
Jos tietoa tarvittiin vaikka Rovaniemellä, niin silloin piti soittaa arkistoon, jolloin tieto haettiin esiin. Virka-ajan ulkopuolella taas soitto Keskusosastoon, mistä käytiin sama tieto hakemassa. Rötöstiedot taas olivat Rickhardinkadulla, siellä tosin oli ympärivuorokautinen päivystys.
Nykyään poliisilla on helppoa koko Suomessa. Kaikki tieto liikkuu päätteelle valon nopeudella.
- Anonyymi
Ylinopeus paljon kerta vuosi jos otan korti polisi ? Nyt tama vuosi 2021 ? Kukka tiedän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261603- 991478
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731251Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381214Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131067- 51964
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_188916Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 48827
- 25818