Hassu kymysys...saako Kreetalla baareista tai kaupoista siideriä, vai meneekö ihan ouzon litkimiseksi. :-) Itse en oikein siedä noita anisviina-tyyppisiä, hirvittää jos tuollakin tarjotaan esmes ravintolassa ns. kaupan päälle lopuksi juomat...siis semmoiset pienet hömpsyt.
Saako siellä siideriä? :)
17
4385
Vastaukset
- taida saada
muutamissa kaupoissa on kopparin muutamaa laatua
hyllyssä pölyttymässä. - jo vanhentuneita
päivämääriltään. Näin oli ainakin maaliskuulla. Tuoreempaa tietoa ei minulla ole sinulle nyt antaa.
- sidukkamisu
Kyllä ainakin Agia Marinasta Apollo Supermarketista saa Kopperia jopa lakan makuisena, oli ainakin viimekesänä.Ravintoloista ei saanut.Sielä vodkaspraittia ja olo nopeammin hilpeä.Hyvä vai paha?
- :-)
Ruokakaupoista sai ainakin viime kesänä siideriä, eivätkä olleet mitään vanhentuneita. Siideri tosin huomattavasti olutta kalliimpaa, ihan Suomen hinnoissa. Mutta hyvä, että on tarjolla edes kaupassa, sillä itse en juo lainkaan minkäänlaista olutta. Tosin eipä sitä siideriä pahemmin tullut juotua, mutta illalla, suihkun jälkeen parvekkeella istuen, maistui lasillinen kylmää siideriä ;-)
- janoinenfisu
No tällähän jo alkuun päästään.
Kopparit ja vodkaspritekin kuulostaa ihan hyvältä. :P Plataniksen lähelle ollaan menossa...pitää sitten tsekkaa paikallinen tilanne. - siiderimisu
janoinenfisu kirjoitti:
No tällähän jo alkuun päästään.
Kopparit ja vodkaspritekin kuulostaa ihan hyvältä. :P Plataniksen lähelle ollaan menossa...pitää sitten tsekkaa paikallinen tilanne.Tiedän että meille nauretaan tästä keskustelusta, mutta on lomalla kiva asia saada se oma lempparjuoma.Itsekkään en kaljaa voi juoda.Puunkkua ruoan kanssa, mutta siideri juuri omalla terassilla suihkunjälkeen on jotain iiiihanaa.Siinä sielu lomalla lepää ja kaikki se ympärillä oleva ilma,tuoksu ja äänet.Ihanaa lomaa Kreetalla teille kaikille siiderin ystäville ja miksei myös kaljankin.
- 2005 sai
Oltiin Rethymnonin Plataniessa Leonikissa vuonna 2005. Tultiin vuokra-autolla siinä illan pimetessä Haniasta. Saatiin auto parkiin ja tavarat asuntoon. Tämän jälkeen mentiin ostamaan juomat ja tilattiin siiderit. Joku britticider se oli ja hinta vain hirvitti, 0,33 l ja 5,80 euroa per pullo. Jäi muuten sillä kertaa Leonikin viimesiksi citreiksi.
Mitähän maksaa tänä kesänä, mennään sinne 11.7.2009. Mutta tuskin ostetaan siiderii muualta kuin kaupasta, tällä kertaa.
Aina on löytynyt siideriä, eikä koppenbergiä ole joutunut juomaan!! Kunnon brittisiiterii on aina ollut!
Joo - hotellin kaupassa oli
varmaan turistien suosimissa kaupoissa muuallakin. Niin ja paikallisesta Lidlistä luulisi löytyvän myös. :)
Mutta ravintoloiden listalla ei ainakaan omiin silmiin sattunut siideriä. Sen sijaan viinit olivat kuulemistamme pelotteluista huolimatta ihan kelvollisia, etenkin punkut. Myös paikallinen Mythos-merkkinen olut vastasi hyvin suomalaisia makutottumuksia. Ja sitä ouzoa tarjottiin kai joka paikassa ilta aikaan. Myöskin sellaisessa jossa selitimme liikkuvamme autolla. :) mutta ei sekään pahaa ollut ja ihan hyvä mieli jää kieltämättä kun ravintolassa saa jälkiruuan ja juoman ilmaiseksi ja pyytämättä.- janoinenfisu
Tämä on ollut valaisevaa! Kiitos siitä.
Vai että ouzoa siis tyrkyllä ehkäpä...huijee :D no, tiedän että kohteliaisuussyistä ei oikein voi kieltäytyäkään tarjotuista, eiköhän ne pari ouzoakin mene. :P
Ja siellä joku oli brittisiiderin ystäviä? Juujuu, sekin hyvää kyllä....allekirjoittanut tosin juo mielellään myös sen Kopparbergin. ;)
Onko siellä muka Lidl? :D - Pave.
janoinenfisu kirjoitti:
Tämä on ollut valaisevaa! Kiitos siitä.
Vai että ouzoa siis tyrkyllä ehkäpä...huijee :D no, tiedän että kohteliaisuussyistä ei oikein voi kieltäytyäkään tarjotuista, eiköhän ne pari ouzoakin mene. :P
Ja siellä joku oli brittisiiderin ystäviä? Juujuu, sekin hyvää kyllä....allekirjoittanut tosin juo mielellään myös sen Kopparbergin. ;)
Onko siellä muka Lidl? :DKreetalla on useampiakin Natsisiwoja.......
Haniassa on Plataniakseen päin menevän rantatien varressa kaupungin laidalla.
Agioksessa on hieman keskustan ulkopuolella.
Muista kaupungeista ei ole tietoa, ja noissakaan en itse ole käynyt, mutta itse kaupparakennusta ei voi olla huomaamati. - alletta
Pave. kirjoitti:
Kreetalla on useampiakin Natsisiwoja.......
Haniassa on Plataniakseen päin menevän rantatien varressa kaupungin laidalla.
Agioksessa on hieman keskustan ulkopuolella.
Muista kaupungeista ei ole tietoa, ja noissakaan en itse ole käynyt, mutta itse kaupparakennusta ei voi olla huomaamati.kossuja muutama mukaan kotimaasta, kyllä se siiiiitäää!!! ;)
- haniatata
alletta kirjoitti:
kossuja muutama mukaan kotimaasta, kyllä se siiiiitäää!!! ;)
kossua ei ehkä tartte pakkaa laukkuun. saattaa sieltä löytyä muutakin väkevämpää juotavaa. :)
- nunnnu2
Siiderivalikoima on aika huono. Strongbowia löytyy ainakin rannikon ravintoloista ja hotelleista. "Ylempänä" ei tunneta siideriä. INKA kaupasta ja tietty Lidlistä saa muistaakseni joitain muitakin siduja. Kaikissa ravintoloissa ei tarjota Rakia/Ouzoa ruokailun jälkeen, mutta suurimmassa osassa kyllä. Mutta sitähän ei ole pakko juoda, eivät loukkaannu jos jättää ystävällisesti juomatta.
- kyllä :)
löytyy osasta kaupoista ainakin siideriä.. mitä nyt muistan niin ainakin kopparbergiä on myynnissä. baarista en ole sitten varma on siellä..
- Bigitte
Laita lasiin puolet valkkaria ja puolet esim. spriteä. Tulee ihan kiva mieto juoma.
- janoinenfisu
Valkkari-sprite tuli testattua aiemmilla reissuilla baareissa, missä siideriä ei vaan saanut. Hyvä vinkki muillekin. :-) Kuulostaa hyvältä tää siideritilanne, eli jotain saa, se ihan jees. Vettähän siellä helteessä tietty pitäis vaan juoda...mut ehkä nyt jotain muutakin silti. ;)
Minä etsin lomalla aina britti- tai irkkubaarin. Niistä saa sidukkaa pahimpaan tuskaan. Kyproksella maaliskuussa -09 pintti Crowmoorea maksoi 3,50 euroa halvimmillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671