sri lanka

elina

kokemuksia sri lankasta...olen lähdössä tammikuussa.

11

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • node
    • ~~~

      Terve

      Mekin ollaan lähdössä taas Tammikuussa (18.1.). Itse olen ollut jo pari kertaa aiemminkin. Minne päin aiot sijoittautua?

      • elina

        hei!eli beruwelaan ollaan menossa.olisi kiva kuulla paikasta jotain.osaa vähän varautua...koska olette edellisen kerran käyneet?
        ilmeisesti sri lanka on ollut hyvä kohde,koska monet palaavat sinne aina uudelleen.


      • ~~~
        elina kirjoitti:

        hei!eli beruwelaan ollaan menossa.olisi kiva kuulla paikasta jotain.osaa vähän varautua...koska olette edellisen kerran käyneet?
        ilmeisesti sri lanka on ollut hyvä kohde,koska monet palaavat sinne aina uudelleen.

        Kävimme viimeksi talvella 2000-2001. Jokunen kuva löytyy osoitteesta

        http://www.ampiaistehdas.net/artti/hae.kuvia_sri_lankasta

        Joo. Mitäpä sitä kehuisi. Uiminen ja sukeltelu koralleilla on käsittämättömän upeaa. Varsinkin rannoilla joilla on jättiläismerikilpikonnia ja kalaparvia. Meillä on tukikohta Hikkaduwan rannalla, Sunset Coffee Baarissa. Voi tulla moikkaamaan :) Kierrellään tosin varmaan taas siellä sun täällä, joten saatetaan olla muuallakin.

        Yksi huippunähtävyys on ainakin elefanttien orpokoti, sitä ei kannata missata (alueen nimi taisi olla Mahaweli). Ja sitten on niitä yrttitarhoja. Ja kaikenmoisia buddhatemppeleitä viidakoissa, saarilla ja vuorilla. Niitä on kanssa tullut kompattua :)

        Ja sitten siellä rämeillä on sellaisia puita mihin linnut tulevat nukkumaan illan pimetessä, se on aika vinkeää kanssa. Hyttysmyrkkyjä ei tosin kannata unohtaa ;)

        Jeh, mutta nyt taidan kiskoa unta kupoliin.


    • pupuliina

      ole niin kiltti ja kiertele sri lankaa! se on niin ihana saari ja siellä on niin paljon nähtävää! jos virut jossain finnmatkojen hotellilla 2 viikkoa voit yhtä hyvin mennä kanarialle. olin kaksi viikkoa kiertelemässä viime tammikuussa ja annan mielelläni vinkkejä.

    • Sanna

      Mekin olimme Sri Lankassa näihin aikoihin viime vuonna vähän yli kaksi viikkoa. Käytiin Colombossa, Dambullassa, Kandyssa, Nuwara Eliyassa ja Beruwelassa. Oli aivan mahtavaa. Kaikki muut porukastamme olivat jo käyneet ennenkin ja minäkin jäin heti koukkuun. Kiertely on paras vaihtoehto, mutta varmasti vain Beruwelassakin on kivaa, mutta siinä ei saa maasta vielä mitään kuvaa. Parasta Beruwelassa oli vuokrata waweboardit rannalta ja liukkua niillä aaltojen päällä....Ah, voi kun olisin siellä taas...

      • elina

        Joo,kyllä vain olisi tarkoitus kiertää ainakin puolet lomasta saarta.olisi kiva kuulla missä kannattaa käydä ja kaikkea muutakin tietämisen arvoista paikasta.kuinka muuten on,onko kokemusta paikallisista retkien järjestäjistä? vai ihan ominpäinkö kannattaa kierrellä?sitten myös kiinnostaisi ruokakulttuuri ja hintataso jne jne.lämmin kiitos jo etukäteen!


      • node
        elina kirjoitti:

        Joo,kyllä vain olisi tarkoitus kiertää ainakin puolet lomasta saarta.olisi kiva kuulla missä kannattaa käydä ja kaikkea muutakin tietämisen arvoista paikasta.kuinka muuten on,onko kokemusta paikallisista retkien järjestäjistä? vai ihan ominpäinkö kannattaa kierrellä?sitten myös kiinnostaisi ruokakulttuuri ja hintataso jne jne.lämmin kiitos jo etukäteen!

        kiertelemään vaan. ehdotukseni kohteista. 1.must on Sigiriya.2. must on Kandy (kunigaskunnan kolmas pääkaupunki) monine nähtävyyksineen - Budhan hampaan temppeli, Kandy Dancers, koko kaupunki sinänsä. 3.must on Dambulla. 4. must on Hill Countryn teeviljelmät. Nuwara Eliya liene yksi parhaista seuduista,itse kiertelin Huttonin lähistöllä. Polonnaruwaakin(2. pääkaupunki) voin suositella, komeita raunioita. Anuradhapurassa(1. pääkaupunki) en käynyt. Parhaat rannat löytynevät Gallen eteläpuolelta, ellet mene tamilialueen Triconmaleen. Kävimme Unawatunassa, jota pidetään ykkösbiitsinä. Netin kautta löytyy pilvin pimein paikallisia matkanjärjestäjiä. Suosittu tapa, mitä mekin käytimme, on vuokrata auto kuljettajineen. Kuljettaja toimii myös oppaana. Kannattaa olla niiden kanssa tarkkana. Me onnistuimme löytämään hyvän täydellistä englantia puhuvan ja virallisen oppaan paperin omaavan henkilön. Ja liikuimme ilmastoidulla, automaattivaihteisella Nissan Sunnylla.Osaan yllä mainituista kohteista ei kaikilla "opassuhareilla" ole mitään asiaa. Ennen omaa matkaani parhaita oppaita oli - paksun englanninkielisen opaskirjan lisäksi - keskustelupalsta osoitteessa www.lonelyplanet.com. Suosittelen!!!! Ruosta...ollaan aina niin montaa mieltä, että en sano mitään. Olen eri mantereilla aina saanut ruokaa riittävästi. Välillä - kuten lankassa - ehkä liian maustettua. Mutta kyllä sisämaastakin löytyi grillipihvipaikkojakin. Jos ne nyt sitten ovat niin tärkeitä?


      • Sanna
        node kirjoitti:

        kiertelemään vaan. ehdotukseni kohteista. 1.must on Sigiriya.2. must on Kandy (kunigaskunnan kolmas pääkaupunki) monine nähtävyyksineen - Budhan hampaan temppeli, Kandy Dancers, koko kaupunki sinänsä. 3.must on Dambulla. 4. must on Hill Countryn teeviljelmät. Nuwara Eliya liene yksi parhaista seuduista,itse kiertelin Huttonin lähistöllä. Polonnaruwaakin(2. pääkaupunki) voin suositella, komeita raunioita. Anuradhapurassa(1. pääkaupunki) en käynyt. Parhaat rannat löytynevät Gallen eteläpuolelta, ellet mene tamilialueen Triconmaleen. Kävimme Unawatunassa, jota pidetään ykkösbiitsinä. Netin kautta löytyy pilvin pimein paikallisia matkanjärjestäjiä. Suosittu tapa, mitä mekin käytimme, on vuokrata auto kuljettajineen. Kuljettaja toimii myös oppaana. Kannattaa olla niiden kanssa tarkkana. Me onnistuimme löytämään hyvän täydellistä englantia puhuvan ja virallisen oppaan paperin omaavan henkilön. Ja liikuimme ilmastoidulla, automaattivaihteisella Nissan Sunnylla.Osaan yllä mainituista kohteista ei kaikilla "opassuhareilla" ole mitään asiaa. Ennen omaa matkaani parhaita oppaita oli - paksun englanninkielisen opaskirjan lisäksi - keskustelupalsta osoitteessa www.lonelyplanet.com. Suosittelen!!!! Ruosta...ollaan aina niin montaa mieltä, että en sano mitään. Olen eri mantereilla aina saanut ruokaa riittävästi. Välillä - kuten lankassa - ehkä liian maustettua. Mutta kyllä sisämaastakin löytyi grillipihvipaikkojakin. Jos ne nyt sitten ovat niin tärkeitä?

        Mulla ois samat ehdotukset eli Sigiriyalle kannattaa kiivetä ja muutkin ehdotukset musta hyviä. Meidät yllätti kova rankka sade kukkulan ylhäällä ja porukan viidestä kännykästä kolme meni rikki eli kannattaa varautua sellaisiinkin juttuihin jos sää yhtään vaikuttaa sateiselta. Meijän porukalla on Kandylle lämmin paikka sydämmessä eli käy ihmeessä siellä ja vieraile temppelissä ja Udawattakele nimisessä kansallispuistossa. Puisto on ihana, mutta laita kunnon kengät jalkaan sillä paikka kuhisee iilimatoja. Myös Peradenian puisto on mukava, mutta siellä näkee istutuksia eikä oikeaa luontoa. Joka paikassa pääsee näkemään kissan kokoisia lepakoita ja Peradeniassa niitä nukkuu paljon. Niiden Sinhalan kielinen nimi on maha vaula (en tiedä miten kuuluu kirjoittaa). Ne on aika upeita eli kannattaa Kandyn seudulla tarkkailla hämärän maissa taivasta ja muuallakin. Dambullassa jos vain rahaa riittää niin yövy Kandamala nimisessä hotellissa, sillä se oli aivan mahtava kokemus. Hotelli on keskellä luontoa ja apinat pomppii aamulla parvekkeella. En tiedä hintatasoa kun en itse maksanut, mutta se hotelli ei ole halvin, mutta varmasti hintansa väärtti.
        Hintataso heittelee suuresti, mutta esim. ruoka on hyvää monissa vaatimattomammankin näköisessä paikassa (oli ainakin kaikissa joissa me kävimme). Joissain paikoissa viiden hengen seurueemme söi ja joi samalla hinnalla missä toisessa paikassa sai vain juomat. Hintoja en enää muista...


      • kolibri
        elina kirjoitti:

        Joo,kyllä vain olisi tarkoitus kiertää ainakin puolet lomasta saarta.olisi kiva kuulla missä kannattaa käydä ja kaikkea muutakin tietämisen arvoista paikasta.kuinka muuten on,onko kokemusta paikallisista retkien järjestäjistä? vai ihan ominpäinkö kannattaa kierrellä?sitten myös kiinnostaisi ruokakulttuuri ja hintataso jne jne.lämmin kiitos jo etukäteen!

        Olin joulun Beruwelassa. Käytiin paikallisten järjestämällä matkalla Pinnawelassa (norsujenorpokodissa ja parissa muussakin paikassa samalla). Tää kyseinen paikallinen osasi hyvin suomea sekä englantia ja reissu oli edullinen ja ikimuistoinen. Oltii norsujen syöttöaikaan siellä ja pääsi itsekin syöttämään norsua tuttipullosta. Yleisesti kaikki paikalliset siellä hotellissa että rannalla on tosi ystävällisiä ja aina hymyilee. lähen varmasti vielä uudellee sinne!


    • Hikkaduwa fan

      Hei:
      Harmi, että löysin tämän polun vasta nyt.Olen lähdössä seitsemättä keretaa Sri Lankaan muutaman päivän kuluuta.
      Tilanne siellä tuntuu kiristyneen taas presidentinvaihdoksen jälkeen. En majoitu enää Colombossa aivan keskustaan vaan vähän reunemmalle paikallisten ystävieni kehoituksesta.
      He eivät turhista varoittele!
      Meinaan kierrellä saarta ja valloittaa tällä kerralla Adam´s Peakin.
      Palaan helmikuun lopussa ja silloin tiedän taas paljon enemmän :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe