Hampaissa reikä

.........

Porataanko ja paikataanko kissojen hampaita ja mitä sellainen maksaa? Epäilen, että kissallani on reikä hampaassa, koska hampaassa on tumma tummentuma.

Millä aineilla hoidatte kissojenne hampaita ja miten ne ovat vaikuttaneet? Itse harjaan satunnaisesti hampaita Virbac-hammastahnalla ja käytän suuhygieniageelia. Joskus olen käyttänyt veteen sekoitettavaa kissojen suuvettä. Sokerisia ruokia en mielestäni anna. Silti hampaissa on ongelmia.

8

3211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      eläinlääkärille hammastarkastukseen. Elänlääkäri voi putsata hammaskiven ja poistaa vioittuneet hampaat. En usko että kissojen hampaita kuitenkaan paikataan. Hammashoito maksaa yleensä noin satasen. Mutta hintoja kannattaa vertailla soittamalla eri elänlääkäreille.

      Meillä hampaita hoidetaan lähinnä tuoretta lihaa ja sydäntä syöttämällä isoina paloina. Niin hammaskiveä ei pääse syntymään koska se on aika sitkeää pureskeltavaa ja hampaat saavat tehdä kunnolla töitä.

      • siitä kissa saa reikiä

        Ja mä en ole ikinä kuullut että, kissojen hampaita pitäisi pestä siis harjata " kissojen hammastahnallako???? onko ihme että kissa saa reikiä hampaisiin? kun oma suojelus pinta hingataan pois jollakin kissanhammastahnalla! naurettavaa! ei ne kissat luonnossakaan hampaita pese harjalla!! Mulla on aina ollut ja on vieläkin kissoja, yksi on 19 v vielä terve kolli kissa, ja toinen oli 19 v. Ja nyt mulla on pieni katukissa huollossani, en ikinä ole laittanut niitä suihkuun ( eri asia jos kissa itse haluaa ja tykkää) enkä ole ikinä harjannut kissojen hapaita! :D


      • siis ...
        siitä kissa saa reikiä kirjoitti:

        Ja mä en ole ikinä kuullut että, kissojen hampaita pitäisi pestä siis harjata " kissojen hammastahnallako???? onko ihme että kissa saa reikiä hampaisiin? kun oma suojelus pinta hingataan pois jollakin kissanhammastahnalla! naurettavaa! ei ne kissat luonnossakaan hampaita pese harjalla!! Mulla on aina ollut ja on vieläkin kissoja, yksi on 19 v vielä terve kolli kissa, ja toinen oli 19 v. Ja nyt mulla on pieni katukissa huollossani, en ikinä ole laittanut niitä suihkuun ( eri asia jos kissa itse haluaa ja tykkää) enkä ole ikinä harjannut kissojen hapaita! :D

        HAMPAITA eikä hapaita ;D


      • ...
        siitä kissa saa reikiä kirjoitti:

        Ja mä en ole ikinä kuullut että, kissojen hampaita pitäisi pestä siis harjata " kissojen hammastahnallako???? onko ihme että kissa saa reikiä hampaisiin? kun oma suojelus pinta hingataan pois jollakin kissanhammastahnalla! naurettavaa! ei ne kissat luonnossakaan hampaita pese harjalla!! Mulla on aina ollut ja on vieläkin kissoja, yksi on 19 v vielä terve kolli kissa, ja toinen oli 19 v. Ja nyt mulla on pieni katukissa huollossani, en ikinä ole laittanut niitä suihkuun ( eri asia jos kissa itse haluaa ja tykkää) enkä ole ikinä harjannut kissojen hapaita! :D

        Pesetkö omia hampaitasi? Miksi, jos se hankaa oman "suojeluspinnan" pois? Luonnossa kissa syö hieman toisenlaista ruokaa, kuin lemmikkinä..Luonnossa kissa ei saa apua, vaikka sillä olisi jalka poikki. Vietkö sinä kissasi lääkäriin, jos se on sairas? Toivottavasti.. Kissalle likainen suu on ihan yhtä suuri terveysriski, kuin ihmisellekin. Naurettavaa on se, ettet sinä ole kuullut asiasta, vaikka sinulla on kissoja..


    • kissatäti

      Onko kukaan käynyt eläinlääkärillä porauttamassa ja paikkaamassa kissan hampaita? Kissoille ei kuulemma pitäisi tulla kariesta, mutta omalla kissallani on takahampaissa mustat pisteet. Eivät ne kai voi värjäytymiäkään olla. Olisi kiinnostavaa tietää, kuka olisi hyvä ja edullinen eläinlääkäri tällaiseen hammashoitoon. Hampaita harjaan viikoittain. Ientulehdusongelmia on lähes jokaisella kissalla, joten harjaaminen on ihan fiksua puuhaa, vaikka joku sille tuossa jotain naureskelikin.

      • nähnyt..

        että kulmuri on korjattu kun se on katkennut. Muita hampaita ei ainakaan kovin yleisesti paikata ja jos niin tehtäisiin, se olisi tosi kallista lystiä. Hammashoitoihin pätevöityneitä lääkäreitä varmaankin löytyy, lähinnä he taitaa hoitaa purentaongelmia, vaikeita poistoja jne.

        On olemassa myöskin juovia nesteitä jotka vähentää hammaskiven muodostumista sekä merilevävalmiste jota voi lisätä ruokaan tai hieraista hampaiden pinnalle (Plaque Off).

        Paraas hammashoitohan olisi raaka kokliha jossa riittää pureksittavaa. Sitkeän lihan pureminen puhdistaa hampaiden pinnat parhaiten.


    • kissekisuli

      kissan hampaat eivät reikiinny, mutta niihin voi tulla hammaskiveä, joka on hyvä poistattaa eläinlääkärillä. Hammaskivi poistetaan nukutuksessa, joten rahallisesti tulee varautua nukutustoimenpidekuluihin. Lisäksi tarpeen mukaan otetaan röntgenkuva, jos epäillään hammassyöpymää tai jotakin muuta, mikä täytyy tutkia kuvalla. Hampaiden tarvittava poisto nostaa käynnin hintaa, mutta vioittuneet hampaat poistetaan suun terveyden edistämiseksi. Riippuu eläinlääkäristä toimenpiteen hinta on yleensä 150 e ylöspäin.

      • topsukka

        Kissekisulille: kissojen hampaat reikiintyvät kyllä. Omaani juuri käytin eläinlääkärissä ja oli ientulehdusta sekä reikä hampaassa ienrajassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe