Ei niin kiva naapuri:(

Palikka

Voiko inhottavan perheen kanssa asua pienessä rivari-yhtiössä??

Kaipaisin kokmuksia ja kommentteja?

Perheen isä on kuin suoraan helvetistä ja huutaa ja uhoaa ja syyttelee asioista joissa ei ole mitään perää..

Pitää itseään ilmeisesti jotenkin mahtavana persoonana!?

Kun ei raivoa,niin sitten jos tulee vastaan,niin kävelee vaan nyrpeänä ohi ja ei sano sanaakaan.

Muukin perhe on aikas outo!

Kaipaisin kokemuksia???

Mielessä on jo pyörinyt,jotta muuttaakko pois,kun en halua lapsilleni tällaista asumisympäristöä,jossa hullu ukko raivoaa??

Kiitos jo etukäteen,jos joku ottaisi kantaa!:)

23

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juomari turmio

      No, opeta lapsillesi, että ko. naapurilla on jonkinasteinen mielenterveyden häiriö, ja kerro, että sellaisia täytyy tiettyyn rajaan saakka ymmärtää. Todennköisesti lääkitys ei ole kunnossa.

      Ikäväähän tuo aiheeton (?) meuhkaaminen on, kun kerran ette itse ole häntä provosoinut esim. sääntörikkomuksilla (?).

      Uskon, että ette ole "syyllisiä" hänen kiukkuunsa, vaan hän on ilmeisesti häiriintynyt tapaus. Kannattaa olla niinkuin häntä ei olisikaan eli ei kiinnitä häneen mitään huomiota.

      Jos taas on niin, että hänen kiukkuunsa olisi aihe, toivottavasti "menette itseenne" ja korjaatte omaa käytöstänne. Tosin, vaikka olisittekin rikkoneet yhteisiä sääntöjä, ei tuollainen meuhkaaminen siltikään ole sallittua eikä hyväksyttävää.

    • kaikesta selviää

      Kyllä sinä voit elää rivariyhtiössä, vaikka naapuri olisikin kuvailemasi kaltainen. Teet vain sen virheen, että annat hänen vaikuttaa itseesi liikaa.Asuntoa vaihtamalla et voita mitään, koska aina on joku erikoinen tapaus vastassa erilaisissa muodoissaan.

      Meillä on vähän samanlainen naapuriperhe viiden perheen rivariyhtiössä kuin teillä, mutta mies on hiljainen ja rakastaa selkään puukottamista yhtiökokouksissa tai tekeytyy avuttomaksi niin, että uusin naapuri säälien ryhtyy auttamaan häntä hänen itsekkäissä tavoitteissaan joilla voi veetuilla sitten meille muille ( ja jotka jo hänet tuntevat).

      Kannattaa muistaa, että muu perhe on yleensä omituinen yhden oudon perheenjäsenen takia ja meidänkin naapurissa perheen rouva on aina ahdistuneen näköinen ja arka välttäen kontakteja, koska eihän hän muuta voi kun ukko kerää vihamiehiä urakalla. Perheet pitävät yhtä vaikka kotona olis millainen despootti tahansa! Lapset taas toimivat vilpittömyydessään isänsä viestinviejinä ja minäkin olen saanut tappouhkauksia kissastani, joka ei ulkona ikinä käy kuin valjaissa.Tai miten viini on pahaa, siksi että naapurini vahtasi meille sisälle useamman kuukauden ja päätti sitten kommentoida mitä ateriallani juon. Mutta lapsille voi aina sanoa tiukasti takaisin, että pidähän suusi ja mene kotiin.

      Minua auttoi oman asenteeni muutos eli päätin vakaasti olla välittämättä naapuristani. Se vaati harjoittelua, mutta kun pääsee omista inhon tunteistaan eroon pystyy myös hallitsemaan tilanteita paremmin ja nousta naapurin yläpuolelle. Silloin näkee myös naapurin käytökseen syyt ja seuraukset ja hyvässä lykyssä voi ottaa kantaa rauhallisesti kuin kiukuttelevan lapsen kanssa.

      Jos naapurisi käytös menee lain asettaman häiritsevän käytöksen puolelle sinun pitää selvittää tarkemmin keinoja, joita voit käyttää. Aloita siis taloyhtiön hallituksesta tai isännöitsijästä, jotka yleensä ovat arkoja olemaan mitään mieltä pienessä yhtiössä ja kehoittavat vain sopeutumaan, mutta ainakin etenet niin oikeassa järjetyksessä. Sitten voit kysellä poliisin neuvontapuhelimesta ja onko kotiseudullasi jokin virallinen instanssi, josta saat selkeät ohjeet miten toimia uhkaavaa käytöstä kohtaan etenkin jos lapsesi pelkäävät. Tai muutat pois, jos elämänne on muuttunut silkaksi peloksi.

      Minä itse kuitenkin uskon vakaasti siihen, että jos me ihmiset annamme vain periksi, niin kukaan ei myöskään opi mitään. Ja lastesi vuoksi sinun kannattaisi näyttää, että kyllä yksi hullu ukko pidetään teistä kaukana ja elämää voi elää hallitenkin vaikeita naapuritilanteita.

      Meillä naapurin ukko on hataran arvioni mukaan aspergeri ja muuttuu järjettömän levottomaksi jo siitä, että haravoin pihaa ja hän alkaa ramppaamaan hädissään ympäriinsä tekosyiden nojalla mitä nyt tapahtuukaan. Olen testannut useamman kerran ja alkanut ymmärtämään häntä ottamalla enemmän selvää aspergerien elämästä. Tätä nykyä, jos puhun hänelle, käytän hyvin yksinkertaista ja selkeää puhetyyliä, joihin hän voi reagoida helposti ja ahdistumatta. (Anteeksi kaikille aspergereille, jos diagnoosini vaikuttaa ankaralta ja ymmärtämättömältä.)

      Onnea elämäänne!

      • oli paljon

        asiaa.


      • Nimetön
        oli paljon kirjoitti:

        asiaa.

        Meillä oikeestaan riidat liittyvät siis lapsiin ja siihen,että vaikka lapset yhdessä jotain tekevät,niin syy on aina vain minun lapsessani!

        Sitten tämä naapurin ukko lasten kuullen räyhää ja syyttelee:(

        Olemme yrittäneet puhua rauhallisesti,mutta ei siihen saa sanaa väliin ja rauhallisuus on kaukana!
        Sitten kun tämä ukko on purkanut itsensä,niin ei sano sanaakaan vaikka vastaan tulisi,kunnes taas saa aiheen jostain mitä liittyy lapsiin!

        Itse pystyisin elää tollaisen naapurin kanssa,mutta kun siinä on lapset mukana,niin ei oikein tiedä mitä tehdä??

        Nyt on ollut pakko sanoa lapselleni,että tämän ukon lapsien kanssa ei leikitä ja aina kun poika menee ulos,niin itselle tulee kauhea fiilis!
        Lapsellani on kumminkin samamanlainen oikeus olla pihalla kuin heillä,mutta miten vältellä pienellä pihalla toisiaan??

        Alkaa toisissaan ottaa päähän ja heidän perheen näkeminenkin saa karvani pystyyn!!

        Tiedän että en saisi välittää ja luovuttaa,mutta kun haluisin vaan rauhassa asua ilman tollasta hullua!

        Tiedän että ei se muuttamalla välttämättä parane,mutta en ole kyllä tollaseen naapuriin ikänä törmännyt!!

        Mitenköhän lapsemme voivat leikkiä samalla pihalla,mutta vältellä toisiaan??


      • kaikesta selviää
        Nimetön kirjoitti:

        Meillä oikeestaan riidat liittyvät siis lapsiin ja siihen,että vaikka lapset yhdessä jotain tekevät,niin syy on aina vain minun lapsessani!

        Sitten tämä naapurin ukko lasten kuullen räyhää ja syyttelee:(

        Olemme yrittäneet puhua rauhallisesti,mutta ei siihen saa sanaa väliin ja rauhallisuus on kaukana!
        Sitten kun tämä ukko on purkanut itsensä,niin ei sano sanaakaan vaikka vastaan tulisi,kunnes taas saa aiheen jostain mitä liittyy lapsiin!

        Itse pystyisin elää tollaisen naapurin kanssa,mutta kun siinä on lapset mukana,niin ei oikein tiedä mitä tehdä??

        Nyt on ollut pakko sanoa lapselleni,että tämän ukon lapsien kanssa ei leikitä ja aina kun poika menee ulos,niin itselle tulee kauhea fiilis!
        Lapsellani on kumminkin samamanlainen oikeus olla pihalla kuin heillä,mutta miten vältellä pienellä pihalla toisiaan??

        Alkaa toisissaan ottaa päähän ja heidän perheen näkeminenkin saa karvani pystyyn!!

        Tiedän että en saisi välittää ja luovuttaa,mutta kun haluisin vaan rauhassa asua ilman tollasta hullua!

        Tiedän että ei se muuttamalla välttämättä parane,mutta en ole kyllä tollaseen naapuriin ikänä törmännyt!!

        Mitenköhän lapsemme voivat leikkiä samalla pihalla,mutta vältellä toisiaan??

        Vastasin tuossa aiemmin aikuisen näkökantilta, mutta olen itse viettänyt lapsuuden taloyhtiössä jossa minä ja veljeni saimme muutamien aikuisten vihat niskoillemme aivan syyttä. Äitini on jälkikäteen katunut rauhallisuuttaan ja sitä, ettei uskonut meidän lasten syyttömyyteen vaan aina patisti meitä lapsiaan pyytämään anteeksi naapurien lapsilta kuin myös kielsi kantelemasta, jos jotakin tapahtui. Voin sanoa ilman katkeruuden häivää, että se oli helvettiä ja pelkäsin pitkään muita lapsia muuttaessamme sieltä pois. Joten lähde hyvän sään aikana muualle asumaan. Me aikuiset kyllä selviämme, mutta lapsesi eivät ymmärrä naapurin vihaa. Tosin en tiedä auttaisiko, jos sinä antaisit naapurillesi samalla mitalla takaisin? Joskus paras keino on puhua toisen käyttämällä kielellä ja kuvauksesi perusteella naapurisi on tottunut itsekin olemaan huutamisen kohde (lapsuudessaan kenties), eikä siis osaa hoitaa mitään rauhallisesti. Siis tyyliin niin, että lainaat hänen puheitaan ja huudat hänen lapsilleen ja hänelle vaikka sydämesi vuotaisi verta. Voin luvata, että jotakin tulee sen jälkeen taatusti tapahtumaan. Jos ei muuta, niin naapurisi kerää pentueensa ja kieltää heitä leikkimästä sinun lapsesi kanssa. Mieluummin niin päin kuin saada leima omaan otsaan.


      • varovainen.......
        kaikesta selviää kirjoitti:

        Vastasin tuossa aiemmin aikuisen näkökantilta, mutta olen itse viettänyt lapsuuden taloyhtiössä jossa minä ja veljeni saimme muutamien aikuisten vihat niskoillemme aivan syyttä. Äitini on jälkikäteen katunut rauhallisuuttaan ja sitä, ettei uskonut meidän lasten syyttömyyteen vaan aina patisti meitä lapsiaan pyytämään anteeksi naapurien lapsilta kuin myös kielsi kantelemasta, jos jotakin tapahtui. Voin sanoa ilman katkeruuden häivää, että se oli helvettiä ja pelkäsin pitkään muita lapsia muuttaessamme sieltä pois. Joten lähde hyvän sään aikana muualle asumaan. Me aikuiset kyllä selviämme, mutta lapsesi eivät ymmärrä naapurin vihaa. Tosin en tiedä auttaisiko, jos sinä antaisit naapurillesi samalla mitalla takaisin? Joskus paras keino on puhua toisen käyttämällä kielellä ja kuvauksesi perusteella naapurisi on tottunut itsekin olemaan huutamisen kohde (lapsuudessaan kenties), eikä siis osaa hoitaa mitään rauhallisesti. Siis tyyliin niin, että lainaat hänen puheitaan ja huudat hänen lapsilleen ja hänelle vaikka sydämesi vuotaisi verta. Voin luvata, että jotakin tulee sen jälkeen taatusti tapahtumaan. Jos ei muuta, niin naapurisi kerää pentueensa ja kieltää heitä leikkimästä sinun lapsesi kanssa. Mieluummin niin päin kuin saada leima omaan otsaan.

        "Siis tyyliin niin, että lainaat hänen puheitaan ja huudat hänen lapsilleen ja hänelle vaikka sydämesi vuotaisi verta."

        Ainakaan naapurin lapsille ei kannata huutaa, voi pian saada syytteen.
        Jos miehen kanssa ei järkipuhe toimi, ei kyllä pure kovemmatkaan otteet, tilanne voi pahentua entisestään.
        Ikävä tilanne.
        Valitettavasti häirikkökäyttäytyjiä löytyy yhdestä sun toisesta yhtiöstä.


      • Palikka
        varovainen....... kirjoitti:

        "Siis tyyliin niin, että lainaat hänen puheitaan ja huudat hänen lapsilleen ja hänelle vaikka sydämesi vuotaisi verta."

        Ainakaan naapurin lapsille ei kannata huutaa, voi pian saada syytteen.
        Jos miehen kanssa ei järkipuhe toimi, ei kyllä pure kovemmatkaan otteet, tilanne voi pahentua entisestään.
        Ikävä tilanne.
        Valitettavasti häirikkökäyttäytyjiä löytyy yhdestä sun toisesta yhtiöstä.

        Se on ainakin tullut selväksi ettei tämän miehen kanssa voi keskustella asiallisesti,joten sitä ei kannata edes yrittää!

        Haluaisin lapselleni turvallisen lapsuuden,enkä jaksaisi koko ajan olla varuillaan yhden kuspään takia..

        Nytkin koko ajan mietin jottaa uskallanko laskea lapseni ulos...?
        Olemme varmastikkin kummatkin kieltäneet lapsia leikkimästä nyt toistensa kanssa!!
        Lapsetkin ovat vaan lapsia ja ei se sana mene aina perille kumminkaan...

        Inhaa on se,että kuspään ekaluokkalainen tytär keksii kaikkea skeidaa lapsestani ja vanhemmat uskovat kaiken(ikinä eivät ole pihalla katsomassa tapahtumia).

        En tosiaan tiedä mitä tehdä ja pitäisikö vaan luovuttaa ja muuttaa pois...?

        Tämän perheen näkeminenkin saa jo karvat pystyyn ja vihan tulemaan!!

        Minulle kaikki sanovat että älä välitä,älä ole huomaavanisikaan yms.,mutta ei se vaan ole niin helppoa,kun odottelee jo uuttaa raivonpurkausta kuspäältä,jostain hemmetin tyhmästä asiasta!!

        Minun lapseni kun on ainoa suunnilleen samanikäinen muksu meidän pihalta,joka voi leikkiä hänen lastensa kanssa,joten tän siitä sitten sai...:(

        Emäntä vaan kävelee nyrpeänä aina ohi ja näyttää juuri sitruunaa syöneeltä!

        Ei kai tässä kai auta olla kuin se luuseri joka muuttaa pois??

        Ääh...aina sitä miettii,että miksi juuri omalle kohdalle osuu tällaisia pipipäitä..?


      • kuonoon.
        Palikka kirjoitti:

        Se on ainakin tullut selväksi ettei tämän miehen kanssa voi keskustella asiallisesti,joten sitä ei kannata edes yrittää!

        Haluaisin lapselleni turvallisen lapsuuden,enkä jaksaisi koko ajan olla varuillaan yhden kuspään takia..

        Nytkin koko ajan mietin jottaa uskallanko laskea lapseni ulos...?
        Olemme varmastikkin kummatkin kieltäneet lapsia leikkimästä nyt toistensa kanssa!!
        Lapsetkin ovat vaan lapsia ja ei se sana mene aina perille kumminkaan...

        Inhaa on se,että kuspään ekaluokkalainen tytär keksii kaikkea skeidaa lapsestani ja vanhemmat uskovat kaiken(ikinä eivät ole pihalla katsomassa tapahtumia).

        En tosiaan tiedä mitä tehdä ja pitäisikö vaan luovuttaa ja muuttaa pois...?

        Tämän perheen näkeminenkin saa jo karvat pystyyn ja vihan tulemaan!!

        Minulle kaikki sanovat että älä välitä,älä ole huomaavanisikaan yms.,mutta ei se vaan ole niin helppoa,kun odottelee jo uuttaa raivonpurkausta kuspäältä,jostain hemmetin tyhmästä asiasta!!

        Minun lapseni kun on ainoa suunnilleen samanikäinen muksu meidän pihalta,joka voi leikkiä hänen lastensa kanssa,joten tän siitä sitten sai...:(

        Emäntä vaan kävelee nyrpeänä aina ohi ja näyttää juuri sitruunaa syöneeltä!

        Ei kai tässä kai auta olla kuin se luuseri joka muuttaa pois??

        Ääh...aina sitä miettii,että miksi juuri omalle kohdalle osuu tällaisia pipipäitä..?

        Toimii!!!


      • Palikka
        kuonoon. kirjoitti:

        Toimii!!!

        En viitti noita turpaan vetämis juttuja toteuttaa,kun ei niillä pitkälle pötki ja yleensä asiat menevät vain pahemmiksi!!

        Huono neuvo!


      • kaikesta selviää
        Palikka kirjoitti:

        Se on ainakin tullut selväksi ettei tämän miehen kanssa voi keskustella asiallisesti,joten sitä ei kannata edes yrittää!

        Haluaisin lapselleni turvallisen lapsuuden,enkä jaksaisi koko ajan olla varuillaan yhden kuspään takia..

        Nytkin koko ajan mietin jottaa uskallanko laskea lapseni ulos...?
        Olemme varmastikkin kummatkin kieltäneet lapsia leikkimästä nyt toistensa kanssa!!
        Lapsetkin ovat vaan lapsia ja ei se sana mene aina perille kumminkaan...

        Inhaa on se,että kuspään ekaluokkalainen tytär keksii kaikkea skeidaa lapsestani ja vanhemmat uskovat kaiken(ikinä eivät ole pihalla katsomassa tapahtumia).

        En tosiaan tiedä mitä tehdä ja pitäisikö vaan luovuttaa ja muuttaa pois...?

        Tämän perheen näkeminenkin saa jo karvat pystyyn ja vihan tulemaan!!

        Minulle kaikki sanovat että älä välitä,älä ole huomaavanisikaan yms.,mutta ei se vaan ole niin helppoa,kun odottelee jo uuttaa raivonpurkausta kuspäältä,jostain hemmetin tyhmästä asiasta!!

        Minun lapseni kun on ainoa suunnilleen samanikäinen muksu meidän pihalta,joka voi leikkiä hänen lastensa kanssa,joten tän siitä sitten sai...:(

        Emäntä vaan kävelee nyrpeänä aina ohi ja näyttää juuri sitruunaa syöneeltä!

        Ei kai tässä kai auta olla kuin se luuseri joka muuttaa pois??

        Ääh...aina sitä miettii,että miksi juuri omalle kohdalle osuu tällaisia pipipäitä..?

        Eihän sinun heti tarvitse muuttoanne päättää ja tärkeintähän on miten sinun lapsesi asian ottaa. Jos hän ei ole tilanteesta moksiskaan voit olla suht huoleton, mutta jos teillä alkaa kotona hiukankin olemaan ilmassa pelkoa ja ihmetystä, niin sinun on selitettävä asia niin rehellisesti kuin pystyt ja sovittava säännöt lapsesi kanssa.

        Hankalan naapurimme lapset leikkivät aika lailla omissa oloissaan aidatulla pihalla (ihan oikeasti höirikkönaapurimme aitasi etupihansa) ja se on ollut meille muille naapureille palvelus, koska heidän lapsille voi aina sanoa että meneppäs sinne Teidän Omalle Puolelle (vaikka kyse onkin yhtiön alueesta, mutta parempi laiha sopu kuin lihava riita). Olisiko teillä jotakin samaa sääntöä lapsesi kanssa, että tökkäät pari keppia maahan ja sanot, ettei niiden yli sitten mennä ja luvalla tulee naapurinkin kersa? Lapselle se on selkeää ja yksinkertaista.


      • Palikka
        kaikesta selviää kirjoitti:

        Eihän sinun heti tarvitse muuttoanne päättää ja tärkeintähän on miten sinun lapsesi asian ottaa. Jos hän ei ole tilanteesta moksiskaan voit olla suht huoleton, mutta jos teillä alkaa kotona hiukankin olemaan ilmassa pelkoa ja ihmetystä, niin sinun on selitettävä asia niin rehellisesti kuin pystyt ja sovittava säännöt lapsesi kanssa.

        Hankalan naapurimme lapset leikkivät aika lailla omissa oloissaan aidatulla pihalla (ihan oikeasti höirikkönaapurimme aitasi etupihansa) ja se on ollut meille muille naapureille palvelus, koska heidän lapsille voi aina sanoa että meneppäs sinne Teidän Omalle Puolelle (vaikka kyse onkin yhtiön alueesta, mutta parempi laiha sopu kuin lihava riita). Olisiko teillä jotakin samaa sääntöä lapsesi kanssa, että tökkäät pari keppia maahan ja sanot, ettei niiden yli sitten mennä ja luvalla tulee naapurinkin kersa? Lapselle se on selkeää ja yksinkertaista.

        Minkälaista "tappelua" olette käyneet naapurin kanssa??
        Liityykö lapsiin ja kerro vähän tarkemmin kokemuksia?
        Miten pystyt elämään asian kanssa ja onko nappurinne uhkaava sinulle tai lapsille?

        Haluaisin oikeestaan kokemuksia konkreettisesti,jotta saisin voimaa jatkaa asumista täällä!:-)

        Meillä ei oikein voi aitaa rakentaa,kun asumme rivitalossa.
        Tämän inhokki naapurin kotioven näkee aina kun astuu ulos...:(

        Olen yrittänyt tolkuttaa pojalleni,että heidän lasten kanssa ei voi nyt leikkiä yms..
        Olen kyllä huomannut,että asia jotenkín vaikuttaa poikaani,mutta en tiedä pelkääkö mitenkään?

        Olen juuri sitä miettinyt,jotta miten samalla pihalla voipi leikkiä lapset yhdessä,kun eivät nyt keskenään voi leikkiä?

        Murehdinkoha liikaa...?


      • ne toimi jo kivikauden luol...
        Palikka kirjoitti:

        En viitti noita turpaan vetämis juttuja toteuttaa,kun ei niillä pitkälle pötki ja yleensä asiat menevät vain pahemmiksi!!

        Huono neuvo!

        homma pitää vaan tehdä niin, että on sana sanaa vastassa, ei todistajia

        Läppää vaikka kämmennellä ensin ja retuuta pelleä vaatteista pitkin aropihlaja pusikkoa. noin ensalkuun

        Eikä ne uskalla mitään jepareita pyytää apuun kun uhkaat ettei sua kukaan auta ja jos jepareita täällä rupee näkyyn niin sä ja sun linnankundit hävittää paskanaaman maan päältä...

        Veikkaan että runkkarin käytös paranee ihan silmissä


      • kaikesta selviää
        Palikka kirjoitti:

        Minkälaista "tappelua" olette käyneet naapurin kanssa??
        Liityykö lapsiin ja kerro vähän tarkemmin kokemuksia?
        Miten pystyt elämään asian kanssa ja onko nappurinne uhkaava sinulle tai lapsille?

        Haluaisin oikeestaan kokemuksia konkreettisesti,jotta saisin voimaa jatkaa asumista täällä!:-)

        Meillä ei oikein voi aitaa rakentaa,kun asumme rivitalossa.
        Tämän inhokki naapurin kotioven näkee aina kun astuu ulos...:(

        Olen yrittänyt tolkuttaa pojalleni,että heidän lasten kanssa ei voi nyt leikkiä yms..
        Olen kyllä huomannut,että asia jotenkín vaikuttaa poikaani,mutta en tiedä pelkääkö mitenkään?

        Olen juuri sitä miettinyt,jotta miten samalla pihalla voipi leikkiä lapset yhdessä,kun eivät nyt keskenään voi leikkiä?

        Murehdinkoha liikaa...?

        Naapurimme aita on n. metrin korkuinen ja enemmänkin koriste kuin oikea aita, mutta hänelle oma reviiri on tosi tärkeää. Ettei sen aidan tartte olla kuin symboli naapureille ja viesti menee varmasti perille. Naapurimme on vaanija, ei siis päälle käyvä, ja hyökkää puskastaan aika ajoin märehdittyään jotakin juttuaan tarpeeksi kauan ja yksipuolisesti. Yhtiössämme on kaikki koettaneet kohdella häntä aina ystävällisesti ja selittämällä tekonsa. Lapsia on käytetty jäätelöllä, ajelulla, viety pieniä lahjoja tai tyhjennetty heille hyllyistä isot pinot sarjakuvia. Voit uskoa, että parhaamme olemme kaikki yrittäneet.Hänen vaimonsa on myös koettanut pitää välit hyvinä, mutta on tätä nykyä selkeästi ahdistunut ja kireä. En tunnistamisen vuoksi voi kertoa yksityiskohtia riidoista, mutta hän on loukannut lopullisesti muutamia naapureitamme ja olen tosi pahoillani heidän puolestaan, koska kyse on mukavista ja auttavaisista naapureista. En käsitä miksi kyseisen naapurihäirikön on oltava ilkeä?! Lapsiin eivät riidat liity, vaikkakin häirikkönaapurimme hyödyntääkin omiansa neuvomalla heille ilkeitä puheita. Kyllä minäkin meinasin tulla yhdessä vaiheessa hulluksi ja halusin muuttaa pois, mutta pidän asuinalueesta ja pienestä puutarhastani.Sen takia päätin ensi alkuun purkaa tunteitani parille hyvälle ystävälle ja kirjoitin heille myös pitkiä meilejä, joissa annoin tunteiden tursuta. Päätin myös ottaa yhtä primitiivisen asenteen kuin naapuri ja tein hänelle muutaman pikku häijyyden (vaarattomia), joista tuli voittajan olo. Ja yksi tehokas keino oli potkaista hänen porttiaan kunnolla, jos se sattui olemaan unohtunut auki. Latasin siihen paljon kielteistä energiaa ja pam portti sai kyytiä.Myönnän myös huutaneeni hänelle muutaman kerran, mutta siitä ei ollut hyötyä koska hän vain innostui itse päpättämään lisää. Kymmenen vuoden jälkeen olen nähnyt, että naapuri on jäänyt eristyksiin. Hän menetti ensin ystävällisyytemme, sen jälkeen lapset muuttuivat ilmaksi (täällä on tapana katsoa naapurinkin lasten perään) ja vaikuttaisi, että mies on kovin yksinäinen perheestään huolimatta. Hän levittää paljon ikäviä juoruja, mutta jostakin syystä juorut eivät ole lähentäneet häntä kenenkään kanssa. Hänen lapsillaan ei ole erityisen paljon kavereita ja mitä muut vanhemmat ovat kertoneet lapsilta myös puuttuvat normaalit sosiaaliset taidot, koska kodista ei ole mallia saanut. En tiedä onko ehdotukseni hyvä, mutta jos antaisit itsesi vain rauhassa nyt vihata naapuriasi ja käydä se tunne läpi, niin pääsisit siten vihasta eroon. Näet sen jälkeen tarkemmin itsesi ja lastesi mielentilan kuin myös keksit ratkaisun naapurisi suhteen. On tosi mukavaa jutella aiheesta, koska naapurina oleminen on joskus vaikeaa. Minut on kasvatettu olemaan kohtelias kaikille, eikä siitä ole mitään hyötyä jos naapurissa on täys kaheli. Joten olen päivittänyt vanhempieni opit omalla kohdallani ja päättänyt, että joskus on vaan pakko myöntää jonkun olevan hullu ja häntä voi kohdella kuin hullua. Kiertää kaukaa, tehdä näyttävästi selväksi ettet saa tulla lähelle ja vaan murjaista takaisin samalla mitalla yhtiökokouksissa. Voimia!


      • Palikka
        kaikesta selviää kirjoitti:

        Naapurimme aita on n. metrin korkuinen ja enemmänkin koriste kuin oikea aita, mutta hänelle oma reviiri on tosi tärkeää. Ettei sen aidan tartte olla kuin symboli naapureille ja viesti menee varmasti perille. Naapurimme on vaanija, ei siis päälle käyvä, ja hyökkää puskastaan aika ajoin märehdittyään jotakin juttuaan tarpeeksi kauan ja yksipuolisesti. Yhtiössämme on kaikki koettaneet kohdella häntä aina ystävällisesti ja selittämällä tekonsa. Lapsia on käytetty jäätelöllä, ajelulla, viety pieniä lahjoja tai tyhjennetty heille hyllyistä isot pinot sarjakuvia. Voit uskoa, että parhaamme olemme kaikki yrittäneet.Hänen vaimonsa on myös koettanut pitää välit hyvinä, mutta on tätä nykyä selkeästi ahdistunut ja kireä. En tunnistamisen vuoksi voi kertoa yksityiskohtia riidoista, mutta hän on loukannut lopullisesti muutamia naapureitamme ja olen tosi pahoillani heidän puolestaan, koska kyse on mukavista ja auttavaisista naapureista. En käsitä miksi kyseisen naapurihäirikön on oltava ilkeä?! Lapsiin eivät riidat liity, vaikkakin häirikkönaapurimme hyödyntääkin omiansa neuvomalla heille ilkeitä puheita. Kyllä minäkin meinasin tulla yhdessä vaiheessa hulluksi ja halusin muuttaa pois, mutta pidän asuinalueesta ja pienestä puutarhastani.Sen takia päätin ensi alkuun purkaa tunteitani parille hyvälle ystävälle ja kirjoitin heille myös pitkiä meilejä, joissa annoin tunteiden tursuta. Päätin myös ottaa yhtä primitiivisen asenteen kuin naapuri ja tein hänelle muutaman pikku häijyyden (vaarattomia), joista tuli voittajan olo. Ja yksi tehokas keino oli potkaista hänen porttiaan kunnolla, jos se sattui olemaan unohtunut auki. Latasin siihen paljon kielteistä energiaa ja pam portti sai kyytiä.Myönnän myös huutaneeni hänelle muutaman kerran, mutta siitä ei ollut hyötyä koska hän vain innostui itse päpättämään lisää. Kymmenen vuoden jälkeen olen nähnyt, että naapuri on jäänyt eristyksiin. Hän menetti ensin ystävällisyytemme, sen jälkeen lapset muuttuivat ilmaksi (täällä on tapana katsoa naapurinkin lasten perään) ja vaikuttaisi, että mies on kovin yksinäinen perheestään huolimatta. Hän levittää paljon ikäviä juoruja, mutta jostakin syystä juorut eivät ole lähentäneet häntä kenenkään kanssa. Hänen lapsillaan ei ole erityisen paljon kavereita ja mitä muut vanhemmat ovat kertoneet lapsilta myös puuttuvat normaalit sosiaaliset taidot, koska kodista ei ole mallia saanut. En tiedä onko ehdotukseni hyvä, mutta jos antaisit itsesi vain rauhassa nyt vihata naapuriasi ja käydä se tunne läpi, niin pääsisit siten vihasta eroon. Näet sen jälkeen tarkemmin itsesi ja lastesi mielentilan kuin myös keksit ratkaisun naapurisi suhteen. On tosi mukavaa jutella aiheesta, koska naapurina oleminen on joskus vaikeaa. Minut on kasvatettu olemaan kohtelias kaikille, eikä siitä ole mitään hyötyä jos naapurissa on täys kaheli. Joten olen päivittänyt vanhempieni opit omalla kohdallani ja päättänyt, että joskus on vaan pakko myöntää jonkun olevan hullu ja häntä voi kohdella kuin hullua. Kiertää kaukaa, tehdä näyttävästi selväksi ettet saa tulla lähelle ja vaan murjaista takaisin samalla mitalla yhtiökokouksissa. Voimia!

        Kiitos rohkasevista sanoista!:-) Sitä juuri pelkään etten pääse vihan yli ja sitä eniten että ukko purkautuu jonkun ajan päästä taas jostain mitättömästä asiasta!? Sitten sen yli on taas päästävä,kun tämä ukko on oikeasti halutessaan pelottavan näköinen! Onko se sitten hyvä keino,jos ei olis huomaavinaankaan tätä perhettä ja kun tulee vastaan,niin ei ole silloinkaan huomaavinaankaan? Pitää heitä ns. näkymättöminä. Mitäs sitten teen,kun tämä mies esim. tuliskin uudestaan karjumaan?Väkivaltaa en käytä,kun sitä jo joku ehdotteli... Tämä mies ei ota yhtäkään sanaa vastaan ja on aina omasta mielestään oikeassa.


      • kaikesta selviää
        Palikka kirjoitti:

        Kiitos rohkasevista sanoista!:-) Sitä juuri pelkään etten pääse vihan yli ja sitä eniten että ukko purkautuu jonkun ajan päästä taas jostain mitättömästä asiasta!? Sitten sen yli on taas päästävä,kun tämä ukko on oikeasti halutessaan pelottavan näköinen! Onko se sitten hyvä keino,jos ei olis huomaavinaankaan tätä perhettä ja kun tulee vastaan,niin ei ole silloinkaan huomaavinaankaan? Pitää heitä ns. näkymättöminä. Mitäs sitten teen,kun tämä mies esim. tuliskin uudestaan karjumaan?Väkivaltaa en käytä,kun sitä jo joku ehdotteli... Tämä mies ei ota yhtäkään sanaa vastaan ja on aina omasta mielestään oikeassa.

        Parahin Palikka, Naapurisi pitäisi nähdä ennen kuin uskaltaisi ehdottaa mitään,mutta vastaavassa tilanteessa ottaisin sen linjan etten vaan noteeraisi häntä tai hänen perhettään millään tavalla. Jos sinua huvittaa sanoa päivää, sano, mutta huomenna voit aivan hyvin olla sanomatta eli kannattaa olla yhtä itsekeskeinen ja lopettaa olemasta muuta kuin se mitä sinä tunnet eri hetkinä. Se, jos mikä, kertoo siitä, ettet ole riippuvainen hankalan naapurin käytöksestä. Pieni vinkki: epävarmat miehet ovat aina pelottavan näköisiä. He saattavat kallistua sinuun päin uhkaavasti, jos ovat riittävän pitkiä tai jos on yksikin kaveri seurana, niin seistään hartiat leveinä kiukkuisen näköisinä.Muista kuitenkin, että pelottelun tarkoitus on sama kuin uroseläimillä ajaa kilpailija pois reviiriltä. Sitä naapurisikin ajaa kenties takaa? Hän ei ehkä ole rivariin sopeutuvaa tyyppiä ja pyrkii hallitsemaan aluetta enemmän kuin olisi suotavaa? Muista, että ne, jotka eivät osaa sopeutua taajamiin ja tiiviimpiin asumismuotoihin kuten kerrostalot, rivarit, erillistalot,ok-taloja olevat lähiöt, kärsivät aina eniten. Sinä olet naapuriisi nähden voittaja, sopeutuja, selviäjä, eli se joka keksii, mitä tehdä. Naapurisi on vain vihainen, hankala ja hakee heikkoja kohteita esim lasten kautta purkaa omaa pahaa oloaan. Sen takia sinun täytyy ajatella idean naurettavuudesta huolimatta reviiriä, jolla hullu naapuri käsittää ettei hän saa huutaa aidan yli-tyyliin. Istuta vaikka pensasaita, jonka tarkoitus on eristää kotinne muista. Ja aivan varmasti selviät hänestä. Uskon niin :) Lämpimin terveisin kaikesta selviää


      • Nimetön
        kaikesta selviää kirjoitti:

        Parahin Palikka, Naapurisi pitäisi nähdä ennen kuin uskaltaisi ehdottaa mitään,mutta vastaavassa tilanteessa ottaisin sen linjan etten vaan noteeraisi häntä tai hänen perhettään millään tavalla. Jos sinua huvittaa sanoa päivää, sano, mutta huomenna voit aivan hyvin olla sanomatta eli kannattaa olla yhtä itsekeskeinen ja lopettaa olemasta muuta kuin se mitä sinä tunnet eri hetkinä. Se, jos mikä, kertoo siitä, ettet ole riippuvainen hankalan naapurin käytöksestä. Pieni vinkki: epävarmat miehet ovat aina pelottavan näköisiä. He saattavat kallistua sinuun päin uhkaavasti, jos ovat riittävän pitkiä tai jos on yksikin kaveri seurana, niin seistään hartiat leveinä kiukkuisen näköisinä.Muista kuitenkin, että pelottelun tarkoitus on sama kuin uroseläimillä ajaa kilpailija pois reviiriltä. Sitä naapurisikin ajaa kenties takaa? Hän ei ehkä ole rivariin sopeutuvaa tyyppiä ja pyrkii hallitsemaan aluetta enemmän kuin olisi suotavaa? Muista, että ne, jotka eivät osaa sopeutua taajamiin ja tiiviimpiin asumismuotoihin kuten kerrostalot, rivarit, erillistalot,ok-taloja olevat lähiöt, kärsivät aina eniten. Sinä olet naapuriisi nähden voittaja, sopeutuja, selviäjä, eli se joka keksii, mitä tehdä. Naapurisi on vain vihainen, hankala ja hakee heikkoja kohteita esim lasten kautta purkaa omaa pahaa oloaan. Sen takia sinun täytyy ajatella idean naurettavuudesta huolimatta reviiriä, jolla hullu naapuri käsittää ettei hän saa huutaa aidan yli-tyyliin. Istuta vaikka pensasaita, jonka tarkoitus on eristää kotinne muista. Ja aivan varmasti selviät hänestä. Uskon niin :) Lämpimin terveisin kaikesta selviää

        Kiitos noista ihanista ja kannustavista sanoista!:-) Olet toden totta oikeassa! Muut naapurit ovat mukavia,joten en tarvitse eristystä aidalla heidän välilleen ja tämä ikävämpi perhe ei asu seinänaapurina,mutta aina ovesta astuessani ulos ja katsoessani oikealle näen heidän etuovensa. Sehän onkin ikävää,kun on yksi tyranni ja liuta mukavia:-) Olen kanssa tullut tulokseen,että miehellä on pahoja ongelmia itsensä kanssa,mutta sitä ei varmaksi voi sanoa,mistä ne johtunevat?? Miehestä uhkuu selvästi sellainen minä minä luonne,joka luulee omistavansa meidän pihan,koska on asunut pihalla visiin kauiten? Olemme uusia asukkaita,joten meillä ei siis hänen mielestään ole oikeutta sanoa mitään...naurettavaa,mutta näin hän varmaan ajattelee! Sen tiedän,että hän on onnensa kukkuloilla,kun sai poikani peloteltua....eli todella sairasta!! Paras on varmaan pitää heitä "ilmana,jota ei ole".Koska heidän kanssaan ei voi sivistynesti puhua jne.. Poikani pidän parhaani mukaan erossa heidän lapsistaan! Onneksi poikani kaverit asuvat eri pihoilla. Kiitos vielä kerran edellisen kirjoittajalle...sanoissasi oli puhdasta järkeä ja totuutta!:-)


      • . . .

        "Meillä naapurin ukko on hataran arvioni mukaan aspergeri ja muuttuu järjettömän levottomaksi jo siitä, että haravoin pihaa ja hän alkaa ramppaamaan hädissään ympäriinsä tekosyiden nojalla mitä nyt tapahtuukaan. Olen testannut useamman kerran ja alkanut ymmärtämään häntä ottamalla enemmän selvää aspergerien elämästä. Tätä nykyä, jos puhun hänelle, käytän hyvin yksinkertaista ja selkeää puhetyyliä, joihin hän voi reagoida helposti ja ahdistumatta. (Anteeksi kaikille aspergereille, jos diagnoosini vaikuttaa ankaralta ja ymmärtämättömältä"

        Arviosi on todellakin enemmän kuin hatara, keittiöpsykologi ei voi todeta kenestäkään aspergeria, se vaattii monen ammattilaisen yhteistyötä.

        Ihan ensinnä, aspergerit huutaa todella harvoin, ihan yhtä harvoin kuin ovat kiinnostuneita naapureiden asioista.

        UNOHDA DIAGNOOSIT!


      • Tässä..

        "Tätä nykyä, jos puhun hänelle, käytän hyvin yksinkertaista ja selkeää puhetyyliä"

        Tässä on se oikea syy! Kun vain maltat puhua ihmiselle rauhallisesti, niin tulosta alkaa syntymään. Älä yritä lukea psykologiaa, neurologiaa tai psykiatriaa, sinusta ei ole siihen, että ymmärtäisit siitä yhtään mitään!

        Oletko koskaan käynyt itse juttelemassa psykologin kanssa?


      • ***
        Tässä.. kirjoitti:

        "Tätä nykyä, jos puhun hänelle, käytän hyvin yksinkertaista ja selkeää puhetyyliä"

        Tässä on se oikea syy! Kun vain maltat puhua ihmiselle rauhallisesti, niin tulosta alkaa syntymään. Älä yritä lukea psykologiaa, neurologiaa tai psykiatriaa, sinusta ei ole siihen, että ymmärtäisit siitä yhtään mitään!

        Oletko koskaan käynyt itse juttelemassa psykologin kanssa?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Haastava_käytös


        Tuossa kumminkin 'lyhytoppimäärä' haastavasta käytöksestä!


    • kopase oikea suora

      Katso, ettei kukaan ole näkemässä ja leivo pläsiin.

      Kerro, että omituinen runkkuhiippari pysyy poissa sun ja perhees tieltä tai TEET siitä selvää, hähhää.

      yksinkertaista ja toimivaa.

      • Palikka

        Siis minä nainen leipoisin melkeen 2metristä sekopäätä turpaan??
        Tuskin onnaa...

        p.s mieli tekis,mutta ratkaseeko se jotain???


      • tapps
        Palikka kirjoitti:

        Siis minä nainen leipoisin melkeen 2metristä sekopäätä turpaan??
        Tuskin onnaa...

        p.s mieli tekis,mutta ratkaseeko se jotain???

        Noin 15 v sitten serkkuni tosiaan ns. leipoi turpaan yhtä tällaista tapausta, koska mikään muu ei enää ihan oikeasti auttanut. Itse asiassa lähinnä riepotteli pitkin pihamaata ja läimi pari litsaria naamaan. Ei sen pahempaa mutta varmaan sitäkin nöyryyttävämpää. Joutui käräjille ja sai pienet sakot, mutta naapurin äijä ei sen jälkeen enää ollut häiriöksi, kun ei uskaltanut edes rivaristaan ulos yhtä aikaa. Lapset saivat olla rauhassa, mikä oli parasta. Sitten ukko tajusi ilmeisesti, että haluaa joskus myös uskaltaa ulos ovestaan ja muutti pois.


    • pw

      Tuli mieleen että mun naapurissa on yks pariskunta joka ennen morjensti mutta nyt he ovat tosi hiljaisia. Kerran heillä kävi yks tuttava mutta nyt sen tuttavan auto on seissyt heidän pihallaan monta viikkoa eikä sitä tuttavaa ole näkynyt heidän kanssaan niin oliskohan mahdollista epäillä jotakin?.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe